וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאריות מחוממות: "MKR המטבח המנצח" ידידותית, חביבה, ערוכה היטב - ומשעממת להדהים

15.6.2020 / 8:12

ספק אם יש טעם לראות את כל פרקי השבוע של "MKR המטבח המנצח" בעונה שמשודרת כמעט בכל יום. הרי ממילא התבנית כה זהה והפרק כה נמתח עד שהעניין אובד עוד לפני הקינוח. בנוסף: היה קשה לצפות אתמול במהדורת חדשות 13

פרומו MKR המטבח המנצח - עונה 2, חיים כהן, רותי ברודו/קשת 12

את הפרק הראשון של העונה החדשה של "המטבח המנצח - MKR" מלווה שאלה מרכזית: האם טבח צריך להילחם על הטעמים שלו או לחשוב דווקא על הקהל שימלא את המסעדה. אותנטיות או פופולריות? קשת יודעת את התשובה כשזה נוגע לארוחה שהיא מגישה לצופים. אותנטיות? התכנית הזאת היא מנה שבושלה על פי מתכון מדויק במטרה ישירה לקלוע לטעם הציבור.

"מטבח מנצח" אמנם ידידותית יותר, אנושית יותר ומלוהקת טוב יותר מכל חברותיה לז'אנר הריאליטי הכי לעוס בטלוויזיה - תחרויות בישול. היא גם נהנית ממערכת יריבויות חיננית בין מתחריה ומשני מנחים חביבים - והפעם רותי ברודו, כוכבת העונה הקודמת, נוכחת ומורגשת הרבה יותר. לצד זאת, "המטבח המנצח" ערוכה מצוין ובכל מה שנוגע לעיצוב הסט מרשימה מאוד. כן, אלו הרבה מחמאות, אבל זאת לא כל התמונה. לא פחות חשוב, ואולי יותר: "מטבח מנצח" משעממת להדהים, לא מפספסת אף קלישאת משימות ריאליטי, ואף זוג בה - בינתיים לפחות - אינו סוחף, כובש או ביזארי מספיק כדי להתאהב בו.

כך התכנית אמנם ארוכה מדי, אבל האפקט הוא של מזון מהיר: צפוי, מוכר, ואתם יודעים היטב שלא תקבלו בו יותר ממה שיש בו. ספק אם יש טעם - ראיתם מה עשיתי פה? - לראות את כל פרקי השבוע בעונה שמשודרת כמעט בכל יום, הרי ממילא התבנית כה זהה והפרק כה נמתח עד שהעניין אובד עוד לפני הקינוח. אז עכשיו נעבור את אותו תהליך עם כל זוג בכל ערב? לפעמים המבורגר וצ'יפס, אה, סליחה, כלומר: מנה תאילנדית כפרית עם אנטריקוט וארבעה סוגים של חריף - זה פשוט לא מספיק.

MKR המטבח המנצח - עונה 2, חיים כהן, רותי ברודו. קשת 12, צילום מסך
הפעם היא מורגשת הרבה יותר. רותי ברודי לצד חיים כהן, "MKR המטבח המנצח"/צילום מסך, קשת 12

ויש עוד עניין: "מטבח מנצח" מציעה כזכור לכל זוג מתמודדים להקים מסעדה חד-פעמית משלו, לקראת אולי הגשמת חלום ופתיחת מסעדה אמיתית. זאת לא אשמת הסדרה, שאין לי מושג מתי צולמה ונערכה, אבל אחרי שבועות ארוכים של סגירת המסעדות ומאבק עיקש על מענקי סיוע ברקע מגיפת הקורונה ובשוק האוכל הקשוח גם כך - חיים כהן עצמו היה אחד הקולות הבולטים של המחאה הזאת - יש משהו מעט עצוב באופן שבו הפנטזיה הזאת נחזית על המסך הקטן. ככלל, העיסוק במזון גורמה בעידן של שיאי אבטלה ומאות אלפים ללא פרנסה נראה כשייך לעידן אחר, מתוק יותר, ולא להווה החמוץ והמר. הדיסוננס הזה תמיד קיים, ובימים כאלה הוא מחריף.

אם לסיים בכל זאת במילה טובה, צריך לומר לזכות התכנית שאף שהיא מאפשרת למתמודדים שלה לפתוח ולטנף על חבריהם, היא לא תכנית שמשפילה אף אחד, או כזו שמתענגת על הקושי של אנשים אחרים. ב"חתונה ממבט ראשון" רווקים מתנגחים זה בזה מול המצלמה עד ייאוש, ואילו יסוד ההצלחה של "נינג'ה ישראל" הוא בצפייה בצעירים ספורטיביים נופלים אל המים. ב"מטבח מנצח" אף אחד לא קורס, על השולחן האווירה היא חברותית, ומה שקורה מתחתיו לא בוטה עד כדי שמישהו יסיים את הארוחה שלו מובס.

עוד בוואלה!

בדרכה הידידותית ממחישה "נבסו" עד כמה גזענות נוכחת כמעט בכל היבט בחיים

לכתבה המלאה
חדשות 13 בהגשת אודי סגל ותמר איש שלום. יח"צ,
עדיף היה לקצר את המהדורה. אודי סגל ותמר איש שלום, חדשות 13/יח"צ

בקטנה

חדשות 13 אחראית להישגים עיתונאיים רבים ומשמעותיים, וכוללת כמה מהעיתונאים הטובים בישראל. את העבר המפואר איש לא יקח לה, אבל היה קשה לצפות בה אמש (ראשון). מצב עניינים מורכב מאוד בין הנהלת רשת 13 ועובדי חברת החדשות שלה, הנאבקים לטענתם בתכנית קיצוצים נרחבת, הביא אתמול על פי דיווחים למהדורה משובשת ומקוצרת, ולסיום יוצא דופן באמת: עורכי המשדר בחרו להציג בסופו בשידור נוסף כתבה של נגה ניר נאמן מלפני שבעה חודשים על מלונות יוקרה בדרום הארץ.

עם כל האמפתיה כלפי הסיטואציה והנוגעים בדבר, ובמנותק מכל הקונפליקט הפנימי, קשה מאוד להצדיק שידור חוזר של כתבה ישנה, בוודאי בנושא כה שולי, בוודאי באמצע השבוע, ובוודאי במהדורה שכשמה כן היא - אמורה להציג ידיעות חדשות. אולי היה צריך לקצץ עוד את המהדורה ולסיים אותה בתשע, כפי שהיה מקובל פעם; אולי אפשר היה לנצל את הבור שנפער בסדר היום לראיון בזק עם פוליטיקאי או דמות אחרת על סדר היום; ואולי ניתן היה להשתמש בחומרים אחרים שמחכים על המדף, אם ישנם כאלה. מה שבטוח הוא שההחלטה החריגה הזאת, מיחזור של כתבה כה ותיקה ללא הקשר אקטואלי, הייתה תמוהה וכנראה מיותרת. לצופי המהדורה, הסומכים בצדק על הכתבים ועל שאר חברי המערכת החרוצים והמקצוענים שלה, מגיע יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully