וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 מקרים בהם שחקנים מבוגרים גילמו בני נוער - ולא שמנו לב

28.6.2020 / 0:00

הידעתם שאת מירטל המייללת מ"הארי פוטר" גילמה שחקנית בת 37? ושאוליביה ניוטון-ג'ון הייתה בת 28 כשגילמה את סנדי בת ה-17 ב"גריז"? הנה 30 מקרים של שחקנים מבוגרים שגילמו דמויות צעירות הרבה יותר מגילם האמיתי - וכלל לא שמנו לב

עושים סוף לתאוריה המטורפת של הסרט "גריז"/מערכת וואלה! NEWS

בסרטון - תיאוריה מסמרת שיער על הסרט "גריז" - אבל לא מטרידה כמו הגיל האמיתי של מי ששיחק שם את בני ה-17

אנחנו יודעים להיות מאוד ביקורתיים כששחקן מפגין כישורי משחק בעיתיים על המסך, אך איכשהו נוטים להתעלם לגמרי כשהוא נבחר לגלם דמות שרחוקה שנות אור מגילו האמיתי. במיוחד כשמדובר בסדרות נוער בהן ברור לכולנו שהשחקנים שמגלמים תלמידי בית ספר למעשה כבר סיימו קולג' מזמן. אם זה "בוורלי הילס 90210", "מעודדות צמודות" ו"ילדות רעות", איכשהו למדנו להכיל את העובדה שזה בסדר שתלמידי תיכון מפונפנים מאמריקה נראים מפותחים לגילם.אבל יש כמה מקרים באמת מפתיעים: זוכרים למשל את מירטל המייללת מסרטי "הארי פוטר"? השחקנית שירלי הנדסון הייתה בת 37 בזמן הצילומים, מה שהופך אותה לשחקנית המבוגרת ביותר שגילמה תלמידה בגיל העשרה בהוגוורטס.

שירלי הנדסון בת ה-37 בתפקיד מירטל המייללת

שירלי הנדסון בתפקיד מירטל המייללת. Warner Bros. Pictures, אתר רשמי
שירלי הנדסון בתפקיד מירטל המייללת/אתר רשמי, Warner Bros. Pictures

אם תהיתם לעצמכם מדוע כל כך הרבה תפקידים של נערים בגיל העשרה מגולמים בפועל ביד שחקנים מבוגרים, יכול להיות שיש סיבה או שתיים טובות לכך. ראשית, על פי חוקי ההעסקה, ילדים מורשים לעבוד רק עד מספר שעות מסוים בכל יום, בעוד בסטים קולנועיים והפקות טלוויזיה נצרכים השחקנים לעבוד בין 10-12 שעות ביום. יש גם את עניין הלימודים, שרוב הקטינים עדיין נדרשים להשלים. בנוסף, על קטינים יקר יותר לשלם ביטוח אם תפקידם מחייב אותם לבצע פעלולים ו/או עבודה פיזית.

יתר על כך, ילדים עשויים לגדול מהר יותר מהדמות שלהם. כלומר, אם תהיה עונה נוספת או סרט המשך שאמור לספר בדיוק מה קרה אחרי אך הוא מצולם בהבדל של שנתיים-שלוש, קשה לסמוך על כך שהילד יראה בדיוק כמו היום שאחרי. אצל ילדים תהליך ההתבגרות ניכר יותר לעין, בטח אם תחשבו רגע על ההבדלים העצומים שבין ילד בן 13 לילד בין 16 (מי שצפה ב"אוזארק" יבין). הסיבה האחרונה ואולי החשובה מכל היא שהרוב הגדול של השחקנים המקצועיים הם בני עשרים ומעלה - ולכן עדיף לגייס שחקנים עם ניסיון מאשר שחקנים חסרי ניסיון בגיל העשרה.

אודרי הפבורן בת ה-32 בסרט "ארוחת בוקר בטיפאני" בו גילמה את הולי גולייטלי בת ה-18

אודרי הפבורן בת ה-32 בסרט "ארוחת בוקר בטיפאני" בו גילמה את הולי גולייטלי בת ה-18. boredpanda, צילום מסך
אודרי הפבורן בת ה-32 בסרט "ארוחת בוקר בטיפאני" בו גילמה את הולי גולייטלי בת ה-18/צילום מסך, boredpanda

עבור שחקנים רבים המתחילים לשחק בגיל צעיר, התהילה הפתאומית והעבודה האינטנסיבית עשויים להיות מתישים מאוד. מקולי קאלקין, שהחל לשחק בגיל 4 והתפרסם בזכות תפקידו כקווין מקאליסטר בסרטי "שכחו אותי בבית", סיפר פעמים רבות כמה התפקיד היה גדול עליו. "זה התחיל להרגיש כמו בעבודה של גדולים", הוא סיפר ל-Esquire בריאיון שנערך לאחרונה, "השמעתי את הייאוש שלי בקול. אמרתי שאני רוצה ללכת לבית הספר, לא השלמתי שנת לימוד אחת מאז כיתה א'". העובדה שקאלקין עובר כיום טיפולים פסיכולוגים על בסיס קבוע היא דוגמא טובה לכך שליהוק שחקן צעיר מאוד לתפקיד מוביל הדורש אחריות רבה עלול להזיק לו.

תומאס סאנגסטר בן ה-14 מגלם ילד בן 7 ב"נני מקפי"

תומאס סאנגסטר בן ה-14 גילם ילד בן 7 בנני מקפי. Universal Pictures, אתר רשמי
תומאס סאנגסטר בן ה-14 גילם ילד בן 7 בנני מקפי/אתר רשמי, Universal Pictures

ב-boredpanda אספו 30 מקרים בהם שחקנים מבוגרים גילמו תפקידים של בני נוער וילדים על המסך. חלקם ממש יפתיעו אתכם ואחרים יגרמו לכם לחשוב איך בכלל נפלתם בזה? הנה הם:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully