וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

את זה לא תרצו לפספס: רינגו סטאר חגג 80 במופע עם פול מקרטני

8.7.2020 / 6:32

רינגו סטאר, מתופף הביטלס האגדי, חגג יומולדת 80 במופע עם קצת עזרה מחבריו ובהם פול מקרטני, דייב גרוהל, ג'ו וולש, בן הרפר ושריל קרואו. המופע הועבר בערוץ היוטיוב שלו הלילה. "אני מתכנן להמשיך הרבה מעבר לגיל 80", אמר סטאר ל-BBC. צפו במופע

רינגו סטאר, המתופף האגדי של הביטלס, בראיון מיוחד לוואלה! תרבות. מראיין: שגיא בן נון; צילומים: AP, Getty Images, Creative Commons, יח"צ

(בסרטון מעל: רינגו סטאר, המתופף האגדי של הביטלס, מתראיין לכתב וואלה! תרבות, שגיא בן נון, לפני הופעתו בישראל)

רינגו סטאר, המתופף האגדי של הביטלס, חגג אתמול יומולדת 80, וציין זאת במופע מיוחד עם קצת עזרה מחבריו, "מופע היומולדת הגדול של רינגו" שמו, שהועבר בערוץ היוטיוב שלו הלילה ונמשך כשעה. היה זה קונצרט צדקה ברשת עם הופעות מהבית וקטעים שצולמו בטרם ימי הקורונה בהופעות חיות, בהם כיכבו פול מקרטני, דייב גרוהל, ג'ו וולש, בן הרפר, שריל קרואו, גארי קלארק ג'וניור, שילה אי ועוד. בנוסף, בשידור נחשפה גרסה חדשה וקליפ לשירו "Give More Love" משנת 2017 בהשתתפות אלביס קוסטלו, ג'ף ברידג'ס, ווילי נלסון, ג'קסון בראון ואחרים. בני משפחתו וידוענים רבים צילמו ברכות מזל טוב שליוו את המשדר, ובהם הבמאי רון הווארד, המוזיקאי בוב גלדוף והמפיק גילס מרטין. האירוע גייס כספים לתנועת "Black Lives Matter", לקרן דיוויד לינץ' ולארגונים נוספים. סטאר נוהג ב-12 השנה האחרונות לקיים חגיגות יומולדת עם הופעות שלו ושל חברים, בפני כמאה מעריצים, אבל נאלץ לבטל את ההופעה הרגילה בגלל משבר הקורונה וקיים אותה רק און ליין השנה.

בריאיון למגזין רולינג סטון לרגל יום הולדתו אמר סטאר: "שמונים? אני מרגיש בן 24", ואילו ל-BBC אמר השבוע: "יש לי שמונה נכדים ונין. החיים היו מאוד נחמדים אליי. אנחנו במקצוע נהדר בגלל שאנחנו לא צריכים לפרוש. אנחנו יכולים להמשיך ככל שאנחנו יכולים להמשיך. ואני מתכנן להמשיך הרבה מעבר לגיל 80".

לפני שנתיים, לקראת הופעתו הראשונה בישראל, התראיין רינגו סטאר לוואלה! תרבות. בריאיון הוא סיפר בין השאר איך פייס בין פול לג'ון ("היו לנו ריבים, היו לנו דיונים רציניים שהתלהטו. לפעמים זה הרחיק לכת. וכדי ליישב את הדברים, בדרך כלל אחרי שיחה רצינית, ההתכנסות הייתה בבית שלי, ואז כולם התחברו שוב. קרו דברים, ונפתרו אצלי בבית. יצאה מכך השמועה הגדולה הזאת שאני מר שלום ואהבה"); הופתע לגלות שלא הרשו לביטלס להופיע בישראל מחשש להשפעה רעה על הצעירים ("גם באמריקה הרבה אנשים חשבו שאנחנו מהווים איום על הנוער. ככה היה אז, אנשים פחדו מרמת האהבה המוחלטת לביטלס") וחשף את סודו המוזר לשמירה על כושר אמנותי ("אני אוכל הרבה ברוקולי!"). האזינו בראש עמוד זה לגרסה המוקלטת של הריאיון.

צפו ב"מופע היומולדת הגדול של רינגו" בערוץ היוטיוב שלו

המוזיקאי הבריטי רינגו סטאר נולד בליברפול בשם ריצ'רד סטארקי ב-7 ביולי 1940. בילדותו המוקדמת נפרדו הוריו, והיה זה אביו החורג שקנה לו את מערכת התופים הראשונה שלו. בנעוריו היה שותף בהקמת להקת הסקיפל של אדי קלייטון. בשנת 1962 השתנו חייו כשהיה לחבר האחרון שהצטרף לביטלס, כמחליפו של פיט בסט שהודח מהלהקה. סטאר ביצע שיר כזמר מוביל כמעט בכל האלבומים של הביטלס. השיר הגדול ביותר שלו כזמר בלהקה הוא "With a Little Help From My Friends" ובנוסף שר את "Yellow Submarine"-I Wanna be Your Man". סטאר, אחד המתופפים הגדולים בהיסטוריה של הרוקנרול, לא קיבל את מתת האל של כשרון כתיבת השירים כמו חבריו לביטלס. עם זאת, הוא כתב, הלחין ושר את הקלאסיקות "Octupus's Garden" ו-"Don't Pass Me By" והשתתף בכתיבת השירים "Flying" ו-"What Goes On".

בשנת 1970, עם התפרקות הלהקה, לאחר שג'ון לנון וג'ורג' האריסון הוציאו יצירות סולו וכמה שבועות לפני שעשה זאת לראשונה גם פול מקרטני, הוציא סטאר את אלבום הסולו הראשון שלו, "Sentimental Journey", שזכור כאלבום הסולו הלא אוונגרדי הראשון שהוציא אחד מחברי הלהקה. קריירת הסולו שלו נפתחה בכל הכוח - שבעה שירים שלו נכללו בין עשרת הגדולים בין 1971 ל-1975 - ואחר כך צנחה. עד כה שחרר 20 אלבומי אולפן, וברבים מהם זכה לקצת עזרה מחבריו לשעבר לביטלס, שבאו להתארח. הוא גם ניגן באלבומיהם, כולל תיפוף בלהקת Plastic Ono Band של ג'ון לנון ויוקו אונו ובאלבום "All Things Must Pass" של האריסון.

עוד בוואלה!

היחיד שפייס בין ג'ון לפול: רינגו סטאר מדבר בריאיון מיוחד

לכתבה המלאה
רינגו סטאר בהופעה עם להקת אול סטאר, לאס וגאס, נובמבר 2016. GettyImages
רינגו סטאר בהופעה/GettyImages

לפני שנתיים סטאר קיים שתי הופעות בהיכל מנורה מבטחים בתל אביב, במסגרת החלק האירופאי של סיבוב הופעותיו, שקידם את אלבומו "Give More Love". הוא ביצע שירים של הביטלס לצד שירים מאלבומי הסולו שלו, ועשה זאת עם להקתו אול סטאר, שמלווה אותו שש שנים וכוללת נציגים מלהקות מצליחות אחרות. הופעתו הראשונה בארץ היתה מוצלחת אבל ההופעה השניה התקיימה מול קהל כמעט ריק.

רינגו סטאר במופע שהועבר בערוץ היוטיוב שלו לרגל יום הולדתו ה-80. צילום מסך, ערוץ היוטיוב של רינגו סטאר, צילום מסך
רינגו סטאר במופע שהועבר בערוץ היוטיוב שלו לרגל יום הולדתו ה-80/צילום מסך, צילום מסך, ערוץ היוטיוב של רינגו סטאר

ברכות מזל טוב מפול מקרטני ויוקו אונו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully