וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תטעו, אסף אמדורסקי אמנם שלח את נתניהו לכלא, אבל הזעם שלו היה כלפי מישהו אחר לגמרי

12.7.2020 / 9:20

אחרי ארבעה חודשים בלי עבודה, מתברר שגם אחד המוזיקאים הכי קוליים שלנו מתחיל לאבד את הסבלנות. אז הוא אמר כמה מילים לא יפות שאנחנו לא רגילים לשמוע ממרואיינים מפורסמים, ובעיקר הפנה חצים כועסים כלפי משתפי הפעולה הכי מפתיעים של המשטר

בסרטון: אסף אמדורסקי מתראיין לחדשות 13 במחאת העצמאים/רשת 13

(בווידאו למעלה: הריאיון בחדשות 13 עם המוזיקאי אסף אמדורסקי)

כמו בימים הכי גדולים, אסף אמדורסקי טס מעל העיר, ירה בהם חצים ועם פלאשים בעיניים ואוויר במפרצים. הוא הזכיר לכולנו שכל בלון סופו להתפוצץ, אז אולי כדאי הפעם להתאמץ. אמדורסקי שלח בשידור חי את ראש הממשלה לכלא או לבית משוגעים, אבל החצים שלו בכלל לא הופנו לבלפור, אלא לתקשורת המשודרת והממוסדת. הוא דיבר נגד הנאשם שניהל את משבר הקורונה בצורה מחפירה והפך את ישראל לאחת המדינות עם העלייה הכי מטרידה בכמות החולים באירופה - שלישית רק לרוסיה וקזחסטן - אבל הזעם שלו הופנה כלפי נגה ניר נאמן שהחזיקה את המיקרופון מולו בכיכר רבין.

זה לא היה אישי כלפי נשות חדשות 13 שניהלו את הריאיון, סביר להניח שאותן מילים היו מוטחות גם בפני המיקרופון של יונית לוי או דוריה למפל, אבל ההאשמה החמורה הזאת - בשיתוף פעולה עם עבריין לכאורה - רק הופכת ליותר חריפה כשהיא מושמעת בערוץ שעובדיו בעבר ובהווה נפגעו לכאורה מהתערבות של נתניהו. הפיטורים הבלתי נתפסים של עיתונאי מוערך כמו ברק רביד, כמו של אנשי המגזין שמאחורי התחקיר על הבזבוז המשווע של מטוס ראש הממשלה, כבר הספיקו להישכח מחוץ לברנז'ה. אמדורסקי החליט לצרוח את מה שכולנו כבר הפנמנו.

זה היה חזק יותר דווקא בגלל שזה נעשה מול המצלמות של כלי תקשורת שנפגע בצורה מאוד ברורה בתקופת הקורונה. אף אחד לא היה מתרגש אם אמדורסקי היה מאשים את בדרני ערוץ 20 או את כתבי "ישראל היום" בשיתוף פעולה עם השלטון, מכיוון שזו הנורמה שמצופה מהם. אגב, האחרונים מיהרו להעלות ידיעה לאתר האינטרנט שלהם עם הכותרת "ההשתלחות של אסף אמדורסקי בראש הממשלה" תוך כדי שהם מתארים שהמוזיקאי סירב להתיישב כשהוא "איבד את העשתונות מול המצלמות". יותר משליש מהידיעה הוקדש לנזיפה באמדורסקי שהשתמש במילים "בית משוגעים" מכיוון שזה לא רגיש כלפי אנשים שסובלים מבעיות נפשיות. מה שנכון, אגב, אבל זו לא הייתה בדיוק מהות הידיעה החדשותית.

מעצרים ועימותים  לאחר מחאת העצמאים,   תל אביב, 11 ביולי 2020. ראובן קסטרו
מעצרים ועימותים אתמול במחאת העצמאית בכיכר רבין/ראובן קסטרו

הדמות הטלוויזיונית של אמדורסקי לא נחמדה, ככה הוא הוצג להמונים בתוכנית ריאליטי בערוץ המתחרה. האמת היא שאנשים שמכירים אותו אישית מוכנים להישבע שהוא דווקא בחור חביב. בכל מקרה, בכל שנותיו באור הזרקורים אמדורסקי לא נראה כעוס וזועם יותר, ובעיקר מיואש. הוא האשים את נתניהו שהוא "חטף את המדינה" והסביר שהוא "מ***ן את המוח בשקרים". לא מילים שאנחנו רגילים לשמוע ממרואיינים מפורסמים בחדשות. תרחיקו את הילדים מהמסך, מישהו אמר מילה לא יפה על ראש הממשלה שנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים!

הוא המשיך לתאר בציניות את ההפגנה כלא פוליטית אלא כ"שירותי ניקיון שינקו את הזוהמה שהשתלטה על ראשות המדינה". המיקרופון של נגה ניר נאמן (שסביר להניח שהתמלא בכל נתזי הרוק האפשריים מהמרואיין העצבני שלה) ספג את המילים הקשות, וקלט גם את שירת "ביבי לכלא" מההמונים שעמדו מאחורי עמדת השידור המאולתרת של חדשות 13 בכיכר רבין.

המסגור של הריאיון כאיזו השתלחות מופרעת או איבוד עשתונות פשוט חוטאת למציאות. האמירה הפשוטה "אין מצב שנאשם בפלילים יכול לעמוד בראשות הממשלה" של אמדורסקי הייתה אקסיומה במדינת ישראל במשך 72 שנה, והשתנתה רק לאחרונה בגיבוי מלא של תקשורת שפשוט החליטה לקבל את המצב. איכשהו, לנתניהו אנחנו מוותרים, אנחנו נותנים לו לעמוד בראשות המדינה בזמן כל כך קריטי, ואנחנו פשוט מסתכלים מהצד כשהוא פוגע בבריאות ובכלכלה של אזרחי ישראל. אם זה לא שיתוף פעולה, מה כן? כשנגה ניר נאמן מדברת על הבטחות של "ראש הממשלה" ומקבלת את התשובה הכי כנה שאפשר: "מדובר בנוכל שיותר מדי זמן נותנים לו יותר מדי קרדיט", היא מתעלמת בנימוס מההאשמות של אמדורסקי כלפיה וכלפי עמיתיה. זכותה, אבל סביר להניח שעמוק בפנים, היא יודעת שהוא צודק.

עוד בוואלה!

כשהמגיש מדגיש שזו לא מחאה פוליטית הוא נופל לבור שממנו ניסה לברוח

לכתבה המלאה
נגה ניר נאמן וליאור קינן מראיינות את אסף אמדורסקי, מחאת העצמאים בכיכר רבין. רשת 13, צילום מסך
המסגור שעשו בחדשות 13 לריאיון חטא למציאות. אסף אמדורסקי מתראיין במהלך מחאת העצמאים/צילום מסך, רשת 13

אז אולי צריך להזכיר שוב ושוב שהאיש שמכהן בימים אלה בתפקיד "ראש הממשלה" הוא אותו אחד שאמר פעם שאין לחשוד בפלילים מנדט ציבורי ומוסרי לקבוע דברים כל כך גורליים כי "קיים חשש, אני חייב להגיד אמיתי - לא בלתי מבוסס, שהוא יכריע הכרעות על בסיס האינטרס האישי של ההישרדות הפוליטית שלו ולא על פי האינטרס הלאומי". הוא צדק לגמרי. ההתעלמות מהעובדות האלה של אנשי החדשות היא הספין האמיתי. הנטייה להתמסר לכרוניקה שמוכתבת על ידי הממשלה, בלי פילטרים ובאדיבות יועצים פוליטיים ודוברים שכל תפקידם הוא לעוות את המציאות למען האג'נדה, הביאה למצב שבו אנשי החדשות פשוט מנסים לשרוד את כל שעות המסך שנופלות עליהם, במקום לעשות את העבודה שלהם. בסופו של דבר כל האנשים שאנחנו רואים על המסך הם שכירים, שכמו כולנו חווים את משבר הקורונה בצורה ההרסנית ביותר, ועם התחושה הקרה של חרב הפיטורין על העורף, כולנו רק רוצים לחזור הביתה בשלום.

אז בואו ננסה לשקף את זה אחרת, כל עוד זה מותר: עצמאי בן 49 מתל אביב, אב לשתיים, שנאסר עליו על ידי המדינה לעבוד במקצוע שלו מזה ארבעה חודשים ללא פיצוי מהממשלה, השתתף בהפגנת העצמאים בכיכר רבין בתל אביב. כשהתבקש להתראיין לכלי תקשורת במקום, הוא האשים את הנאשם מספר אחת בתיק הפלילי 67104-01-20, אחד בנימין נתניהו, בכך שלא הצליח לנהל את משבר הקורונה. מתוסכל ממצבו האישי וממצבה של המדינה, המובטל האשים את התקשורת בכך שהיא משתפת פעולה עם הנאשם בפלילים. המראיינות הודו למרואיין והחזירו את השידור לאולפן, שם שידרו כתבה על פנינה, רותי, חני ואיריס - חברות להקת "סקסטה" האגדית - שחוגגות 40 שנה יחד.

עימותים וחסימת כבישים לאחר מחאת העצמאים, רחוב הארבעה,  תל אביב, 11 ביולי 2020. ראובן קסטרו
עימותים וחסימת כבישים לאחר מחאת העצמאים, תל אביב/ראובן קסטרו

בקטנה

השבוע שיגרו 200 אמנים מכתב לשרי התרבות והתקשורת בבקשה לתמרץ השמעה של יצירה עברית בתחנות הרדיו. זו הייתה בקשה לסולידריות מצד המדינה מול היוצרים. פתרון יצירתי ונוח לכל הדעות. כמה מגדולי אמני ישראל חתמו על המכתב, כאשר רבות דובר על האמנים שחתימתם נעדרה מהמכתב - לרבות הזמרים הפופולריים מז'אנר הפופ הים תיכוני כמו עומר אדם, אייל גולן ועוד. בהקשר הזה, ודווקא בזמן שאמדורסקי זכה ל-15 דקות של תהילה בתור הפרזנטור של מחאת העצמאים, כדאי לציין שהאמנים המובילים בישראל לוקחים חלק במחאות חברתיות בעיקר כשהם צד בעניין. לא חוכמה להרים קול ולדרוש עזרה כשהברז על עולם התרבות נסגר. כן, זה לא נעים לצאת נגד השלטון בשגרה, ואפילו קצת מפחיד, אבל זו גם לא חוכמה להתעורר ולהתגייס רק כשהפרנסה שלכם נפגעת. בואו נקבע שגם אחרי הקורונה, אתם תמשיכו להגיע להפגנות ולתמוך בנושאים חברתיים. אמדורסקי, אתה יודע שדברים נדירים כאלה לא קורים הרבה, אנחנו סומכים עליך שתביא את כל החבר'ה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully