וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון זה לא הדבר הכי חשוב: הספיישל האינטרקטיבי של "קימי שמידט" הוא הסוף שהגיע לנו

12.8.2020 / 0:00

אחרי עונת סיום שנויה במחלוקת ופינאלה שלא בטוח שהתאימה לרוח של הסדרה החמודה הזאת, הקומדיה המקורית של נטפליקס חוזרת בספיישל בשם "קימי נגד הכומר". יש דרך אחת "נכונה" לנצח את הספיישל ולהגיע לסוף הנכון, אבל היא לאו דווקא הדרך הכיפית

טריילר לספיישל "קימי שמידט: קימי נגד הכומר"/נטפליקס

זה מרגיש מיושן לדבר על זה ב-2020, אבל כש"קימי שמידט" עלתה לשידור ב-2015 (סך הכל לפני חמש שנים), הייתה לה תחושה מרעננת של מהפכה. היא הייתה הקומדיה הגדולה הראשונה של עידן הסטרימינג, שהנחיתה בכל פעם עונה שלמה לצפייה בבינג' ששינתה את חוקי המשחק. במובנים רבים היא הייתה לעולם הסיטקום מה ש"בית הקלפים" הייתה לסדרות דרמה. וכן, גם להשוות סדרות ל"בית הקלפים" בקטע חיובי זה משהו שלא הזדקן טוב בחמש השנים האחרונות.

ועכשיו לשלב האינטרקטיבי של הכתבה: מי שלא צפה ב-51 הפרקים של קימי שמידט בנטפליקס יכול לעזוב את הכתבה עכשיו ולהמשיך לגלוש בוואלה (ממליץ בחום על כתבת המגזין הנפלאה של נדב מנוחין על להקת כוורת שעלתה באתר בשבוע שעבר), או לחילופין, לגשת לנטפליקס ולצפות ב-51 הפרקים של קימי שמידט. מי שכבר צפה בשאר העונות, מוזמן להישאר איתנו להמשך הכתבה.

קחו את הזמן. תחליטו אם להישאר או לעזוב.

נשארתם?

החלטתם להישאר?

יופי.

הנה ממשיכים.

עכשיו.

יאללה.

זה קורה.

הנה.

נכון, זה קצת מעצבן, אבל זו חווית הצפייה בספיישל האינטרקטיבי של קימי שמידט, שמבוסס על ספרי "בחר את ההרפתקה שלך" הקלאסיים והבלתי נסבלים בעצמם שהיינו קוראים כילדים. הממשק הזה, שכבר נוסה בהצלחה בפרק המיוחד של "מראה שחורה". לעומת "בנדרסנאץ'", שהתאהב ברעיון המטא לפיו לדמויות אין בחירה חופשית מכיוון שכל ההחלטות שלהן מתקבלות על ידי הצופים, על חשבון השקעה בתסריט - "קימי נגד הכומר" הוא פרק ארוך וחמוד במיוחד של הסדרה.


מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

קימי שמידט: קימי נגד הכומר. נטפליקס, צילום מסך
להתמזמז או לתכנן חתונה? בחרו את האופציה הכיפית, תמיד. "קימי נגד הכומר"/צילום מסך, נטפליקס

אחרי עונה אחרונה חלשה יחסית, שהסתיימה בפרק נוגע ללב שלא בדיוק הצליח להעביר את רוח היוצרים טינה פיי ורוברט קרלוק, הספיישל האינטרקטיבי מהווה למעשה סוג של פיצוי וסגירת מעגל יפה. ובעיקר, הוא מאוד מצחיק ונותן לשחקנים הנהדרים של הסדרה להתבטא ואפילו לאלתר בשלל דרכים קומיות.

זה לא אמור לעבוד, הרי הקלישאה הבנאלית-אך-נכונה גורסת כי בקומדיה טיימינג הוא הכל, והעיכוב בפאנצ'ים שמגיע בעקבות זמן ההמתנה לקבלת ההחלטות של הצופה פוגמת בחוויית הצפייה הכללית, ובכל זאת - זו שעת השיא של כל הדמויות בסדרה, שזוכות לטיפול יפה בכל אחד מהתסריטים שבהם אפשר להעביר את הדמויות.

אפשר להתייחס לספיישל כמשחק הרפתקאות מז'אנר הקווסטים, אותו צריך "לנצח" (ואכן יש דרך לנצח אותו, על כך בהמשך), אלא שהצפייה מבדרת ומהנה בלי קשר לבחירות שלכם. יש כמה שבילים שתבחרו ללכת בהם שיביאו לסוף "הלא נכון", אבל אז מיד תוכלו לחזור שלב אחורה ולקחת את ההחלטה "הנכונה".

עוד בוואלה!

שבירה: "קימי שמידט" מסיימת את דרכה כשהיא רחוקה משיאה

לכתבה המלאה
קימי שמידט: קימי נגד הכומר. נטפליקס, צילום מסך
קימי הייתה מרחמת על הכומר וחסה על חייו. אתם תפוצצו אותו! "קימי נגד הכומר"/צילום מסך, נטפליקס

ועכשיו לשלב הספוילרים, שבאמת מומלץ להימנע מהם לפני שניגשים לצפייה/משחק - אבל כדאי לחזור אליהם דווקא אחרי שמסיימים את אחד השבילים, כדי להבין איפה בחרתם "לא נכון". אז ככה: סיפורנו מתחיל כמה ימים לפני החתונה של קימי (אלי קמפר הנפלאה) והנסיך פרדריק, מספר 12 ברשימת יורשי העצר לכתר הבריטי (תפקיד אורח מעולה של דניאל רדקליף). הבחירה הראשונה שהצופה מתבקש לעשות הוא לתת לקימי להתחתן בשמלה אצילית, כיאה לבת אצולה לעתיד - או לחילופין, להתחתן בשמלה "כיפית", כיאה לאישיות הססגונית של שמידט. לא משנה באיזו שמלה תבחרו, העלילה תמשיך כרגיל - אלא שבחירה בשמלה האצילית תמנע ניצחון במשחק. במידה שתגיעו לסוף הטוב, בו קימי ופרדריק מתחתנים, קימי תפנה למצלמה ותגיד: "אני מצטערת שלא בחרתי בשמלה הכיפית". במידה ותבחרו בשמלה הכיפית, בסוף יהיה כיתוב ענק על המסך: "YOU WON". ובכל מקרה, שני הסופים כיפיים, כך שזה לא באמת משנה אלא אם אתם יצורים מאוד תחרותיים שזקוקים לאישור על "ניצחון" על תוכנית טלוויזיה.

רגע לפני החתונה קימי מגלה שלכומר שחטף אותה ואת חברותיה (ג'ון האם בתפקיד קורע) יש בונקר נוסף ובו כלואות "נשות חפרפרת" נוספות. המטרה של המשחק היא למצוא את הבונקר, לשחרר את הבנות, ולהספיק לחזור בזמן לחתונה עם פרדריק.

אחרי ששיחקתי במשחק שעות, אני יכול להמליץ על השיטה הבטוחה "לנצח" את המשחק. הסוף הטוב והנכון יגיע אם תתנו לקימי לעשות את מה שמתאים לקימי לעשות. זה די קל, היא לרוב עושה את המעשה הנכון מוסרית ו/או הכיפי. אלא שהדרך "הנכונה" לשחק במשחק היא לחוות את כל הקטעים שבו, ולכן כדאי לבחור דווקא את הבחירה "הלא נכונה". אין באמת מנצחים ומפסידים, בסופו של דבר תמיד אפשר לחזור אחורה ולבחור את האפשרות "הנכונה".

קימי שמידט: קימי נגד הכומר. נטפליקס, צילום מסך
טייטוס שובר את הקיר הרביעי ומבקש מאיתנו עזרה. תנו לו אמי! "קימי נגד הכומר"/צילום מסך, נטפליקס

כך למשל קימי צריכה להחליט אם לקחת איתה למסע לחיפוש הבונקר את טייטוס (טייטוס בורג'ס, שזכה למועמדות מוצדקת לאמי על התפקיד בספיישל) או את ג'קלין (ג'יין קרקובסקי). הבחירה ההגיונית והכיפית תהיה כמובן לבחור בטייטוס, ולכן זו הבחירה "הנכונה" שתוביל את המשך העלילה. לעומת זאת, כדאי לבחור דווקא בבחירה הלא הגיונית בג'קלין, מכיוון שהיא תביא להתרסקות מטוס משעשעת.

גם כשקימי ניצבת בפני דילמה מוסרית אם להרוג את הכומר או לא, הבחירה "הנכונה" תהיה לרחם עליו ולהשאיר אותו בחיים, שזה מה שקימי הייתה עושה. בשלב זה יש בעצם ארבע בחירות: לפוצץ את הכומר עם תותח, לבעוט בו למוות, לירות בו באקדח או לחוס על חייו. הדרך היחידה "לנצח" היא לא להרוג את הכומר, אלא שאם תבחרו בשלוש הבחירות השגויות ברצף, תמצאו את עצמכם בגיהנום יחד עם ג'ון האם, שבטוח שהוא בכלל בגן עדן - וזה מצחיק כמו שזה נשמע.

והכי חשוב, לא משנה כמה אתם אוהבים את שיר הפתיחה של קימי שמידט (ואם קראתם הכל עד לכאן, אתם כנראה אוהבים את שיר הפתיחה של קימי שמידט), אל תשכחו לדלג עליו כנגד כל אינסטינקט אנושי. במידה ותוותרו יקרה דבר מופלא ממש, באחריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully