וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריאיון עם שרה נתניהו סיפק הצצה מדהימה למכונת הספינים של בלפור

13.8.2020 / 7:11

הריאיון הנדיר עם שרה נתניהו אצל עופר חדד בחדשות 12 לא היה הצגה יבשה של העובדות. רחוק מכך: זכינו להצצה מיוחדת אל בית היוצר להפצת ספינים במשפחת נתניהו. הוא כולל הפרזה, התעלמות, הטמנת פרטים שקריים וחשוב מכל - התקשורת היא האויב

בווידאו: שרה נתניהו לאחר גל השמועות בעניינה/מערכת וואלה! NEWS

שרה נתניהו כואבת קריאות מיניות בוטות שהופנו כלפיה ברשת ועל שלטי מחאה - אפשר להבין זאת: זה מכעיס ומקומם, ובחברה בריאה אין לזה מקום, ואפילו בחברה לא בריאה כמו ישראל. הטרדות מיניות הן דבר שאסור לקבל אותו, נקודה.

לצד זאת, ומבלי להפחית מכך, הקשר הוא הכול, והריאיון הנדיר עם רעיית ראש הממשלה אצל עופר חדד בחדשות 12 אתמול לא היה הצגה יבשה של העובדות. רחוק מכך: זכינו להצצה מיוחדת אל הניסיון להפצת ספינים מבית היוצר של בלפור. אפשר לזהות בו חמישה כללים מזהים, שמרכיבים מגדל של קלפים עם אפקט עוצמתי. הגרעין המקורי מבוסס על טיעון פשוט, ומעליו שכבות על שכבות של תעתועים. הנה הם לפניכם.

שרה נתניהו "מכינה" עוגת ביסקוויטים, יום העצמאות ה-72. צילום מסך, מערכת וואלה!
למי אכפת העובדות. שרה נתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלב 1: הפריזו ככל האפשר במה שנעשה כלפיכם. נתניהו ספגה קריאות מיניות בוטות מפוסט ישן בטוויטר ושלטי מחאה - דבר חמור לכל הדעות - אך הציגה את עצמה באופן חסר פרופורציות כקורבן אלימות, אישה מוכה ואם לילדים מוכים. בשבילה, הדיווחים של דנה ויס הם כמו "כיתת יורים" עליה מדי ערב. זה מעבר לשימוש במטאפורה: זאת שפה שבה למילים אין שום משמעות.

אפשר לחוש אמפתיה לרעיית ראש הממשלה, אך היא איננה אישה מוכה, וכל עוד בישראל נשים ממשיכות להירצח - לא כמטאפורה - על ידי בני זוגן - ההשוואה הזאת מקוממת, שלא לומר מנותקת מהמציאות וגורמת עוול למחיר שנשים אחרות משלמות בחיים האמיתיים.

עוד בוואלה!

הילה אלרואי: "מי שמאמין ליורם לס - שיטופל בידי יורם לס. הוא דמגוג שמסכן את הציבור"

לכתבה המלאה
נתניהו נגד היועמ"ש: מצפה לטיפול שוויוני לאיומים ברצח של רה"מ או אונס רעייתו
12.8.20. רוני כנפו
בחירות. נתניהו/רוני כנפו

שלב 2: באופן עקרוני, דרשו גינוי עקרוני מכולם, ובאופן פרטני, התעלמו ממקרים אחרים. נתניהו מאשימה דמויות פוליטיות שאינן מגנות את מה שקרה לה, אבל מה קורה עם דברים מקבילים שקורים בסביבתה? אין מה להשוות. הדברים שנאמרו על דנה ויס? אלה היו רק רמיזות, היא כמובן לא בעד. נתן אשל? עזוב, "יש סיפורים על ח"כים מהשמאל".

יש כאן עניין: רגע אחרי טענות תקיפות ביחס לשתיקה של אחרים על עניין שלא אמור להיות פוליטי, נתניהו מסרבת לדבר על נתן אשל, ובנוגע לדנה ויס, היא מתעקשת להדגיש כי "פוגעת בי יום יום, לילה לילה. הפגיעות שלה בי היא פי מיליון ממה שהילד שלי עשה". זה הרגע שבו מגדל הקלפים של שרה נתניהו קורס: כנראה שעבורה, לא מדובר בעניין עקרוני א-פוליטי אחרי הכול, אלא, בסופו של דבר, דבר שהוא חמור אך ורק כשהוא נוגע לה.

פרטים לא מדויקים

שלב 3: הטמינו במהירות פרטים לא מדויקים בין הדברים וקוו שאיש לא יבדוק. ארגוני הנשים לא גינו? איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, הארגון הרלוונטי, פנה אפילו ליועמ"ש. מפגינים ניסו להשליך לפידים על בית ראש הממשלה? אף אחד לא נתקל בסיפור הזה מעולם עד כה. רופא בכיר בהדסה סימס לה שהמחאה מונעת מאמבולנסים לעבור ומישהו כמעט מת? אולי, אבל במרכז הרפואי הודיעו לשני עיתונאים שהם לא מכירים מקרה כזה, ואף דוגמה לא הובאה עד כה להוכחת הטענה הזאת. על ההאשמות שהמפגינים בבלפור הם אנרכיסטים שעושים שורות ומחרבנים ברחובות אין בכלל מה לדבר.

אפשר היה לצפות ב-2020 שבעקבות ריאיון כה רגיש במה שנראה כפתיחת עונת בחירות, חדשות 12 תפעיל צוות בדיקת עובדות שיוודא במהירות אם הדברים הנאמרים נכונים או לא, וישקף זאת לצופים. למרבה הצער, מדובר בתקשורת הישראלית.

דנה וייס ויאיר נתניהו. צילום מסך, יח"צ, צילום מסך
דנה ויס ויאיר נתניהו/צילום מסך, צילום מסך, יח"צ

שלב 4: זכרו, לא משנה כמה הבמה ידידותית - ועופר חדד היה מראיין ידידותי ביותר כלפי נתניהו - אל תשכחו שהתקשורת היא האויב. למרות כל קריאות ההזדהות והגינויים שמסר חדד, למרות שאפשר לבת שיחו לדבר ללא הפסקה והתקשה להשחיל שאלות, למרות שאמר לה שהיא צודקת, למרות שאפילו לא שאל על תביעות עובדות המעון או על הרשעתה - נתניהו האשימה את חברת החדשות שלו בשידור תעמולה, חוסר ענייניות וחד צדדיות. לקולגה שלו ויס היא קראה להקים מפלגה מרוב שהיא ביקורתית. הכי טוב ליהנות מהטוב שבכל העולמות: לזכות בתקשורת מחבקת, ולהמשיך להאשים שהיא נגדך.

שלב 5: צאו לבחירות. ממילא, הקמפיין אינו מסתיים לעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully