וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטלוויזיה מסייעת לקבור את העוני והאלימות שמתפשטים בישראל

20.8.2020 / 8:36

בשוליים של סדר היום הציבורי, כשממשלה מנותקת דוהרת לבחירות רביעיות והמדינה תשפוך עוד מיליונים על תעמולה גסה ונבזית, פורחת ברית של מנותקים בין הפוליטיקה והטלוויזיה. כך מהדורת 13 הציגה אמש כתבות מנותקות על השקעות בזהב או בנדל"ן וארוחות שף

בווידאו: דיון בועדת הפנים על המאבק על פתיחת נחל האסי/צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ניר חן

(בסרטון: דיונים על הגישה לנחל האסי. למה לעסוק בתושבי בית שאן רק בהקשר של עימותים?)

בחמישה לתשע, באיזו פינה נידחת של מהדורת החדשות ברשת 13, ניתנו למיה איידן כמה שניות כדי לספק נתון מדהים: נרשמה עלייה של 76% בפניות לרווחה ברקע המשבר הכלכלי בחודש אוגוסט.

תנו לזה רגע לחלחל. עלייה של 76% בחודש אחד בפניות של אנשים שמבקשים סיוע מהרשויות, על רקע כלכלי או מצוקה אחרת. יש מעט מאוד מספרים שמבטאים את האסון החברתי-כלכלי של העת האחרונה, ברקע משבר הקורונה.

ושם זה נמצא: בשוליים של סדר היום הציבורי, כשממשלה מנותקת דוהרת לבחירות רביעיות והמדינה תשפוך עוד מיליונים על תעמולה גסה ונבזית, וכשפוליטיקאים יהירים מנסים להסביר זאת באולפנים. בין שני הצדדים - הפוליטיקה והטלוויזיה, פורחת ברית של מנותקים (או לכל הפחות נורמליזציה, ברוח הימים האלה). עם יד על הלב, ראוי להגיד: לטלוויזיה שמסייעת לקבוע את סדר היום יש אחריות לשוליות הזאת. עוני ואלימות מוכרים פחות מאשר החיים הטובים של עידן האינסטגרם.

מיה איידן, חדשות 13. רשת 13,
קיבלה שניות ספורות בלבד. מיה איידן, חדשות 13/רשת 13

אני לא יודע מדוע האייטם של מיה איידן נמשך כל כך מעט ושודר כל כך מאוחר, אחרי דיווח על אי מלאכותי שאולי יוקם יום אחד כדי לשמש בסיס לשדה תעופה משלים לנתב"ג, תיעוד מחילוץ של פעוט ממרפסת, ופרופיל על "הטייס שהפך לנהג משאית". אולי הנתון הגיע רק אז. אולי לא היה עוד הרבה מה להוסיף עליו מעבר לכך באותו רגע. אבל זה הרי סנדוויץ' סמלי: 60 שניות של אמת מרה שמוחבאת בתוך ים של רעש.

מיד לאחר מכן חזרנו לפרק נוסף של חדשות העשירים. הכותרת: נפלא פה. מהדורת חדשות 13 הציעה שלל תכנים הרחוקים מכל רלוונטיות למצב הכלכלי-חברתי הנוכחי: אייטם שיוכל לעזור לכם להחליט אם להשקיע כסף בזהב או בנדל"ן, רגע לפני שיגיעו כתבות על תנועת התיירים לקרואטיה וארוחות שף ביתיות ויוקרתיות. מה נגיד, מעולם לא היה כאן טוב יותר. החיים שלנו תותים.

עוד בוואלה!

משרד החינוך דוחה את הדרישה להסיר את תכני "היהודים באים"

לכתבה המלאה
נגה ניר נאמן חדשות 13. רשת 13, צילום מסך
למה שמישהו יאמין לתקשורת אם מה שהוא רואה בה לא מתיישב עם המציאות מעבר לחלון? מהדורת חדשות 13/צילום מסך, רשת 13

בעולם מתוקן ישראל הייתה מקבלת מהדורת חדשות חברתית, נאמנה לקהל שלה. כזאת שבה זינוק בפניות לרווחה, עלייה במספר המובטלים וסכנת ביטול תכניות החינוך בפריפריה היו פותחים מהדורות, ולא נדחקים מפני עוד ספין פוליטי או מאבדים נפח לטובת אופנת בזבוז הכסף התורנית. כזאת שמדברת על גני הילדים לא רק כשנחשפת שם התעללות. שמתייחסת לבית שאן לא רק בעיצומו של עימות יצרי.

אבל במציאות, סדר היום הטלוויזיוני הוא מייאש. המהדורות מסוחררות ממרוץ אחרי קליקבייטים ורייטינג, תקועות בוורטיגו נצחי ללא יכולת להבדיל בין המים והשמיים, או בין הפייסבוק והטוויטר לבין החיים עצמם. למה שמישהו יאמין לתקשורת אם מה שהוא רואה בה לא מתיישב עם המציאות מעבר לחלון? כל הערוצים חוטאים בכך, אבל אתמול (רביעי), במהדורה של חדשות 13, נדמה היה שהגשושית איבדה סופית את הקשר עם תחנת החלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully