וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי בשורות טובות לחובבי וחובבות קולנוע, וגם כמה אכזבות מבאסות

28.8.2020 / 0:30

סינמטק ירושלים מקים אתר ובו הקרנות בכורה של סרטי איכות מכל העולם, והספתח הצרפתי שלו מאוד מוצלח. וגם: הקטגוריה הסינמטקית החדשה של yes, והסרטים שמוכיחים שגם לטובי הכוכבים יש לפעמים כישלונות מבאסים

מתוך הסרט "יוצאים לדרך"/סינמטק ירושלים

אילולא הקורונה, היינו מסכמים עכשיו את פסטיבל הקולנוע בירושלים. אבל אז באה המגיפה, והובילה לדחייתו משלהי יולי לשלהי אוגוסט, ואז הגיע הגל שני, והוביל לתזוזה נוספת, והפעם לדצמבר, בתקווה שבאמת אפשר יהיה לקיים איתו.

בינתיים, יש להסתפק באתר החדש של הארכיון המפואר בסינמטק ירושלים, שפוצח היום בפרויקט חדש: מדי שבוע יעלה בו סרט טרי, שכיכב בעולם הפסטיבלים הבינלאומי בשנה האחרונה, ואפשר יהיה לראותו אצלנו אונליין במשך שבעה ימים, ובמחיר אטרקטיבי של 15 שקלים בלבד.

רק יאה שהפרויקט ייצא לדרך עם סרט בשם "יוצאים לדרך" ("A l'abordage") שהוקרן לראשונה בחורף האחרון במסגרת פסטיבל ברלין, ובגלל הקורונה דילג אצלנו על המסכים הגדולים של הסינמטקים. ביים אותו היוצר הצרפתי המוערך גיום בראק, כשהוא מתבסס על צוות שחקנים ושחקניות חסרי ניסיון, שנשלף כולו מבית ספר יוקרתי ללימודי משחק בפריז. כיאה לעבודת הליהוק הזו, התוצאה מרעננת כמו מסטיק מנטה.

לקולנוע הצרפתי יש אובססיה לשלל נושאים. אחד החינניים שבהם הוא עונת הקיץ, ו"יוצאים לדרך" מצטרף לשושלת ארוכה של סרטים צרפתיים המתרחשים במהלכה ומפיצים את הנינוח שלה. גיבורו הוא סטודנט פריזאי שחור, שפוגש בעיר האורות בחורה ג'ינג'ית ומבלה איתה סטוץ של לילה אחד. מיד אחריו, היא יוצאת לחופשה קיצית עם משפחתה בדרום המדינה, והוא מחליט לנסוע לבקר איתה, מלווה בחברו עב הבשר ובצעיר רנדומלי נוסף, שהם הצליחו להוליך אותו שולל כדי לקבל ממנו טרמפ.

יוצאים לדרך. סינמטק ירושלים,
סיפור של קיץ. מתוך "יוצאים לדרך"/סינמטק ירושלים

מובן שעם הגיעם למחוז חפצם, מגלים השלושה כי המציאות קצת שונה ממה שפינטזו, וההרפתקה שלהם גדושה באי-הבנות רומנטיות, קשיים לוגיסטיים והרבה מלנכוליה. מצד אחר, אחד מהם מוצא אהבה שלא פילל לה, וגם הרגעים הפחות נעימים שהחבורה חווה טבולים בהומור ובאירוניה.

הסרט מיטיב לערבב בין צחוק ואכזבה, ויש בו מעלות נוספות. למרות ואולי בגלל הרזומה הקצר שלהם, כל הצעירות והצעירים עושים עבודה נהדרת, ומעצבים דמויות אמינות, חצופות, כריזמטיות ומלאות אופי ונוכחות. כמו כן, התסריטאי-במאי מיטיב לשחק עם הקלישאות של ז'אנר סרט הקיץ הצרפתי. "יוצאים לדרך" הרבה פחות לבן מקודמיו בסוגה, ועם הזמן מתברר כי הדמות הכי סקסית, מושכת ונחשקת בו היא דווקא זו שהאגן שלה הכי רחב.

בעולם אידיאלי, היינו רואים את הסרט הזה על המסך הגדול ואז אולי גם נוסעים לבלות חופשה במקום מרוחק, כפי שעושים גיבוריו. תחת זאת, עלינו להסתפק במועט - אבל לכל הפחות, "יוצאים לדרך" מספק שעה וחצי של עונג, וסקרנות לצפות בסרטים הבאים שיוקרנו בפרויקט הווירטואלי החדש.

לצפייה, בקרו בלינק הבא.

עוד בוואלה!

רומן לסבי, רצח מזעזע וזה עוד לא הכל: סוף סוף אפשר לראות בארץ את הסרט הנפלא הזה

לכתבה המלאה
יוצאים לדרך. סינמטק ירושלים,
הדמות הכי סקסית היא זו עם האגן הכי רחב. מתוך "יוצאים לדרך"/סינמטק ירושלים

והנה עוד בשורה שתעניין שוחרי ושוחרות קולנוע. ערוצי הסרטים של yes, כפי שכתבנו לא פעם, מציעים את התפריט הכי עשיר ואיכותי שקיים בארץ, וכעת הם מוסיפים עוד צ'ופר למנויים ולמנויות: ספריית VOD בשם yes סינמטק, שכיאה לשמה תציג קלאסיקות וסרטי סינמטקים מהשנים האחרונות, וכל זאת ללא תשלום נוסף לאף אחד מהם.

בין היתר, המסגרת הזו תצדיע מדי חודש לאושיה קולנועית אחרת. הספתח הוא מחווה לצ'רלי צ'פלין, שהשנה ימלאו 80 לצאת אחד מסרטיו הקאנוניים, "הדיקטטור הגדול". נוסף לו, יוקרנו גם "זמנים מודרניים", "אורות הכרך" ו"הבהלה לזהב".

הקטלוג הסינמטקי כולל גם משבצת מיוחדת המציגה בחירות של מבקרות ומבקרי קולנוע מקומיים, כולל של וואלה! תוכלו למצוא בה שתי קלאסיקות - את "שדרות סנסט" ואת "מלהולנד דרייב", שניהם סרטים על הוליווד ושניהם בעיני באמת ובתמים מגדולי יצירות המופת שנראו על המסך הגדול. נוסף לכך, יש בה כמה שלל סרטים משובחים מן השנים האחרונות, שלא הופצו בישראל וזו ההזדמנות לראותם. מדובר למשל בדרמת ההתבגרות האמריקאית "כיתה ח'", ב"גבול", סרט שוודי שמציג את אחד מסיפורי האהבה הכי רומנטיים והכי יוצאי דופן של השנים האחרונות; ב"מחוץ למערכת" הגרמנית, שמתפאר באחת מתצוגות המשחק המרשימות של התקופה, ולמרבה התדהמה היא מגיעה משחקנית בת 11; וב"החיים השקופים של אאורידיסה גוז'מאו", מלודרמה ברזילאית קורעת לב.

מחוץ למערכת. yes,
סינמטק ביתי. מתוך "מחוץ למערכת"/yes

לרוב אנחנו מתמקדים כאן בהמלצות, אבל נסיים בכמה אזהרות, על סרטים שאי אפשר להתעלם מהם בגלל השמות שמאחוריהם. כולם עלו לאחרונה ב-VOD, חלקם מבלי שהספיקו לבקר על המסך הגדול אצלנו, וכולם מוכיחים כי במאי טוב ו/או נושא מעניין ו/או צוות שחקנים מבטיח אינם ערובה לשום דבר.

נתחיל ב"החיים על פי פרנקי". יצר אותו אירה זאקס, מי שהיה אחראי ל"אהבה היא מוזרה" ו"אנשים קטנים", שניים מהסרטים היפים של העשור הקודם. מככבים בו איזבל הופר ועוד שחקנים ושחקניות בעלי שם, למשל מריסה טומיי, ברנדן גליסון ופסקל גרגורי, והוא התקבל לפני שנה לתחרות הרשמית של פסטיבל קאן, אז איך יכול להיות שהתוצאה כל כך מייגעת, נשכחת, אפילו תמוהה? בשביל זה צריך חוקר תאונות רכבת, לא מבקרי קולנוע.

הלאה: "העוקץ הגדול" מתהדר במה שנראה על פניו כנבחרת חלומות של שחקנים בריטיים. מייקל קיין, מייקל גמבון, טום קורטני, ג'ים ברודבנט וריי ווינסטון (ואיפה ברנדן גליסון? אולי היה עסוק ב"החיים על פי פרנקי"). יש כאן מספיק קלאסה בשביל למלא ארון שלם בתארי אבירות, אבל מדובר במותחן פשע משמים, שסגנון העשייה שלו מכוער רק קצת פחות מנקודת המבט שלו על האנושות.

פרנקי. פורום פילם,
בשביל להבין את הסרט הזה צריך חוקר תאונת רכבות. מתוך "פרנקי"/פורום פילם

ועוד פודינג דלוח מהאי הבריטי: "צ'רצ'יל", דרמה ביוגרפית בה נכנס בריאן קוקס לנעליו של המדינאי. השחקן הסקוטי הוותיק נמצא כעת בשיאו בזכות "יורשים". אך במחילה, הופעתו כאן צעקנית ומביכה, וכך גם הסרט כולו. כפי שלמדו גיבורי "יוצאים לדרך", החיים מלאי אכזבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully