וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני כחודש קראתי לגמזו להתפטר. סליחה שצדקתי. יש לנו ממשלה מטורללת

27.8.2020 / 8:05

העובדה שהנושא השולי של הטיסות לאומן תופס את הכותרות, ולא העובדה המצערת שגם חודש לאחר כניסתו לתפקיד של פרויקטור הקורונה עדיין רמת התחלואה בישראל נמצאת בעלייה היא לא מעט באשמת התקשורת, שממשיכה לרקוד לצליליו של החלילן מבלפור

בווידאו: תדרוך של פרויקטור הקורונה על מצב התחלואה/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: עמית שמחה

יודע כל מאמן כדורגל או כדורסל מתחיל, ברגע שההנהלה מוציאה לתקשורת הודעת גיבוי רשמית, אתה יכול להתחיל לספור את הימים שלך בתפקיד. זה בדיוק מה שקרה לפרויקטור הקורונה שלנו, רוני גמזו. ברגע שנתניהו הודיע שהוא "עומד מאחוריו", זה היה כבר ברור, הוא כבר מנהל מו"מ עם פרויקטורים אחרים. מעניין אם שייע פייגנבוים פנוי.

גמזו חותם חודש בתפקיד ולפי דיווחים בתקשורת הוא איים בהתפטרות כבר פעמיים במהלך החודש הזה, ושוכנע פעמיים על ידי נתניהו להישאר בתפקיד. לא ברור מה הנאשם בפלילים אמר לאיש המקצוע שגרם לו לחזור בו מכוונתו להתפטר, אבל אפשר כבר להגיד שלפחות במבחן התוצאה, תפקודו של גמזו שנוי במחלוקת, בלשון המעטה.

פרופ' גמזו בביה"ח ברזילי: לא מספיק מעריכים את הפעילות בתי החולים
19.8.20. לשכת העיתונות הממשלתית
שוכנע להישאר. גמזו/לשכת העיתונות הממשלתית

לפני כחודש, בערב כניסתו לתפקיד, קראתי לגמזו להתפטר. "מעניין מתי הוא יתחיל לשאול שאלות ולבדוק את הגבולות", כתבתי בטור שפורסם פה באתר, "ברגע שנתניהו התחיל להפיץ פייק ניוז על עשיית צרכים והפצת מחלות, גמזו - כאדם שאכפת לו מהמדינה - היה צריך להתחיל לנסח את מכתב ההתפטרות שלו, או לקבל את תפקידו כעוד חלל בקרב על שמירת נתניהו מאוחדת". סליחה שצדקתי.

עכשיו גם גמזו יודע, יש לנו ממשלה מטורללת. זה לא אני אומר חלילה, אלא "בכיר בקבינט הקורונה", לפי דיווח של נדב אייל בחדשות 13. "ממשלה מטורללת. ממשלה שהתמכרה לחישובים פוליטיים", אומר אותו בכיר שגילה את האור, "חברי הכנסת לא מוכנים לקבל שום הגבלות, לא רוצים לראות שום דבר לבד מהקלות ולא מתייחסים בכלל לאזהרות שנשמעות במערכת הבריאות. החישוב הוא כל הזמן חישוב פוליטי". זה לא באמת מפתיע. נראה שהולכים ומתמעטים הישראלים שאינם חברים בממשלת ישראל הנוכחית שלא חושבים שמדובר בממשלה מטורללת. אלא שבכל הנוגע לטיפול בקורונה, זה שכביכול היה הטריגר להקמת ממשלת האחדות המטורללת, הטירוף יוצא משליטה.

עוד בוואלה!

פיטורי ליאור שליין הם לא אסון לדמוקרטיה, אלא רק אובדן של הבושה

לכתבה המלאה
נדב אייל חדשות 13. רשת 13, צילום מסך
ממשלה מטורללת. נדב אייל/צילום מסך, רשת 13

אנחנו נמצאים סך הכל חמישה ימים לפני פתיחת שנת הלימודים ומאות אלפי ילדים, הורים, מורים וגננות פשוט לא יודעים מה עומד לקרות בשבוע הבא, אם בכלל. אנחנו נמצאים שלושה שבועות לפני ראש השנה, ואף אחד לא באמת יודע אם יהיה סגר או לא. אנחנו נמצאים בלב מגפה עולמית ובזמן שמספרי התחלואה רק עולים מדי יום (כולל מספר החולים הקשים), לא נראה שאף אחד באמת מטפל בבעיות השוטפות. רב הנסתר על הגלוי בטיפול בקורונה במדינת ישראל, אבל נראה שדבר אחד בטוח: אלפי ישראלים יחגגו את ראש השנה בקבר הרבי נחמן באומן.

מספר לא מבוטל של עיתונאים בשלוש מהדורות חדשות שונות בזבזו המון זמן כדי להסביר איך למרות ההתנגדות של משרד הבריאות ופרויקטור הקורונה, למרות ההודעה הרשמית של נשיא אוקראינה על ביטול הכניסה לזרים, למרות שראש עיריית אומן הסביר שלא יאפשר את "הקיבוץ" המסורתי בעיר ולמרות התנגדותו העיקשת של השכל הישר לעניין - בכל זאת יגיעו לעיר האוקראינית לפחות כמה אלפי ישראלים (1,500 בני אדם כבר הקדימו) להילולה בזמן שהמשפחות שלהם בישראל ישהו בסגר. נראה שלא רק הממשלה מטורללת, אלא המציאות כולה.

מיקי זוהר בועדת הכספים - הצעת החלטת שכר שרים וסגני שרים , 23 ביוני 2020. ערוץ הכנסת
מיקי זוהר/ערוץ הכנסת

האלפים שיגיעו לאוקראינה בניגוד לכל היגיון, הצדקה או מצפן מוסרי וחברתי יעשו את זה בלי טיפה של התחשבות בזולת. הם ישימו את עצמותיו היבשות של הרבי נחמן לפני החיים של משפחותיהם וחבריהם, כי הם יכולים. תמיד תהיה איזו קומבינה בסוף. טיסה דרך רומניה, הצגה של דרכון פולני, מכתב מרופא או בקשיש לפקיד המכס האוקראיני. אל תדאגו להם, אנשים שהחליטו למסחר את היהדות, להתעלם מהערבות ההדדית השברירית של הקורונה ולעשות חוק לעצמם ימצאו את הדרך להסתנן לאוקראינה וגם לחזור עם טוברלון מהדיוטי.

העובדה שהנושא השולי הזה תופס את הכותרות, ולא העובדה המצערת שגם חודש לאחר כניסתו לתפקיד של פרויקטור הקורונה עדיין רמת התחלואה בישראל נמצאת בעלייה היא לא מעט באשמת התקשורת, שממשיכה לרקוד לצליליו המבחילים של החלילן מבלפור. כמה אפשר להראות גרפים צבעוניים? כמה אפשר לעשות השוואות למודלים שהצליחו בעולם להקטין את ההדבקה? ההילולה של הברסלבים זה נושא צבעוני, עם מאות שעות ארכיון של אנשים מסתובבים בצפיפות ברחובות המשונים של אומן. והנה מיקי זוהר נוזף ברוני גמזו, מה יותר מעניין לצפייה ממיקי זוהר נוזף באנשים? הרי כולנו יודעים שמהפה של מיקי זוהר יוצאות המילים שהוכתבו לו בבלפור. כשמיקי זוהר מבהיר לגמזו שלא יתעסק בנושא הטיסות לאומן כי בכל מקרה יגיעו אנשים לאומן, הוא מעודד את הפשע החברתי הזה, והוא גם מכוון את התקשורת להתעסק בברווז הצולע הזה.

אז במקום לדבר על הכישלון המתמשך של ממשלת נתניהו (או כפי שהיא נקראת בבית אחד בראש העין: ממשלת נתניהו-גנץ) בטיפול בקורונה, במקום לחשוף את המחדלים ולהצביע על האשמים, אפשר לזרום עם עוד קצת שנאה ופילוג. תשנאו את הדוסים שנוסעים לאומן כדי להדביק את סבתא שלכם בקורונה, תשנאו את הקיבוצניקים שלא רוצים שתעשו להם מנגל בחצר האחורית, תשנאו את אורלי לוי שבכלל רוצה להיות קיבוצניקית, תשנאו את מנדלבליט, תשנאו את המפגינים, תשנאו את המשטרה, תשנאו את ליאת בן ארי, תשנאו את אבי ניסנקורן, תשנאו את יונית, ואת ליאור שליין, ואת ביידן, ואל תשכחו לשנוא ערבים ואת רון חולדאי שאוהב אותם. מיד אחרינו, עוד פרק של הישרדות.

  • עוד באותו נושא:
  • רוני גמזו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully