וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקשורת לא תעניש את השרה גילה גמליאל, אז הציבור צריך לגמליאל את גמליאל

6.10.2020 / 8:05

יש הסכמה רחבה, משמאל ומימין, שהפרת הסגר הבוטה של השרה גילה גמליאל צריכה לעלות לה במשרתה. אלא שיש יותר סיכוי שיפרוץ שלום עולמי מאשר שפוליטיקאי ישראלי ייקח אחריות. במצב הזה רק הציבור יכול להעניש את גמליאל, ויש אפילו דרך מקורית לעשות את זה

בווידאו: הפגנה מחוץ לביתה של השרה גמליאל/צילום: ניב אהרונסון

ראשית, יש לעשות את המעשה האנושי והמוסרי, ולאחל לשרה גילה גמליאל ברכת בריאות ורפואה שלמה. רב הנסתר על הגלוי בכל הנוגע לנגיף הקורונה, ונותר רק לקוות שנמצא בקרוב תרופה למחלה המעיקה הזאת. לצד הנתונים המדאיגים, מהדורות החדשות מלאות גם בסיפורים על מחלימים מקורונה שממשיכים לסבול מתופעות לוואי חודשים אחרי שנדבקו. בקיצור, מחלוקות פוליטיות בצד - אין מה לקנא באף אחד שנדבק, ולא משנה איך הוא נדבק. עכשיו נותר לשרה גילה גמליאל לעשות את המעשה האנושי והמוסרי מצדה, ולהתפטר.

אחרי שצחקנו, הגיע הזמן לחזור למציאות.

לא מעט קולות בשלל רצועות החדשות קראו לגילה גמליאל לקחת אחריות ולהתפטר. פוליטיקאים, עיתונאים, משמאל וגם מימין, בזבזו אוויר יקר כדי לפלוט את המילים האלה: "גילה גמליאל צריכה לקחת אחריות ולהתפטר". איזה בזבוז של מילים. אם כבר מבקשים משאלות בלתי סבירות, לא עדיף לבקש שלום עולמי? חדי קרן? שאריק איינשטיין יקום לתחייה וייצא לסיבוב הופעות? ספוילר: גילה גמליאל לא תתפטר והציפייה ממנה להתפטר מגוחכת לחלוטין.

גילה גמליאל לא תתפטר גם אם כל האנשים שנדבקו בגללה מקורונה ימותו חלילה. גילה גמליאל לא תתפטר גם אם הכנרת תיקרע, ומתוכה ייצא המשיח רכוב על חמור לבן לעבר טבריה, ויכריז שהוא מבטל את תחיית המתים רק בגלל גילה גמליאל. ובצדק לא תתפטר גילה גמליאל. למה צריכה גילה גמליאל להתפטר? אתם מתפטרים בכל פעם שאתם עושים טעות שעולה בחיי אדם? אתם תחנכו את הילדים שלכם להתפטר בכל פעם שהם יתנהגו בצורה מופקרת, יזלזלו בבריאות של אנשים, ירקו על הנחיות ציבוריות שהם בעצמם היו שותפים להן ויגרמו למשבר אמון חריף בין המדינה לאזרחיה? ברצינות עכשיו - על עבירה מוסרית, חברתית, פלילית וחוצפנית מתפטרים?

גילה גמליאל,  18 במאי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
מה קרה, קצת מפיצים מחלות אז מתפטרים? השרה גילה גמליאל/פלאש 90, יונתן זינדל

שיהיה ברור, בכל מדינה נורמלית למחצה, השרה גילה גמליאל כבר לא הייתה שרה היום בבוקר. רצה האל הטוב ואנחנו חיים בגרסת הפרובינציה של "קן הקוקיה", ולכן כל ציפיות שנהוגות במדינות שפויות לא ראויות לבחינה רצינית במחוזותינו. נזכיר בזריזות את ראש הממשלה שהנחה את אזרחי מדינתו לא להיפגש עם משפחתם בחג הפסח, ואז חגג עם משפחתו - ואף תיעד את המעשה, כי אם כבר משתינים על האזרחים, אז עדיף לעשות את זה מהמקפצה. לא נשכח גם את שר הבריאות לשעבר ליצמן שהתפלל בבית כנסת בניגוד להנחיות שהוא בעצמו העביר, ואז נדבק בקורונה. והיה כמובן גם את נשיא המדינה, המאמי הלאומי, שסידר למשפחתו בדיקות קורונה כדי לחגוג עמן את ליל הסדר.

חייבים להזכיר גם את מפר ההנחיות הסדרתי ניר ברקת, וגם את ליברמן, הנגב ואת כל חברי סיעת כחול לבן שעשו יום כיף שעליו יכולים רק לחלום מאות אלפי מובטלים. כמעט שכחנו את הרב קנייבסקי שאלפי חסידיו צפו בו מצפצף על ההנחיות ואז נדבק בקורונה בגילו המסוכן. וכמובן, מיקי לוי מיש עתיד שכנראה התבלבל מההנחיות של קבינט הקורונה, בו היה חבר עד שנתפס מבלה בסוכה של בני משפחה. אה, וטופז לוק, הו טופז לוק, ההיית או חלמתי סיוט? טופז, צלם הדוקומנטרי החובב שיצא לחפש הפגנות ומצא מלוכה, הוא אמנם לא איש ציבור, סתם עוד אחד שידע שחשוב לשמור על ההנחיות, אבל יש אנשים שחשובים יותר.

אבל כן, היה משהו בוטה יותר בסיפור הזה של גמליאל. הסקופ של חיים לוינסון בעיתון "הארץ" על החשיפה לצפון של השרה לאיכות הסביבה הרגיש מזוהם יותר מנחל הקישון ביום רע. זו לא רק ההפרה הבוטה של ההנחיות, לא רק חוסר שיתוף הפעולה חסר האחריות עם החקירה האפידמיולוגית (מעניין יהיה לבדוק כמה חולי קורונה הסתובבו בטבריה בלי לדעת שהם נדבקו בגלל שהשרה הייתה "לא זמינה"), לא רק הצביעות של לפרסם ברשתות החברתיות בקשה לחגוג את החג רק עם המשפחה הגרעינית. מה שכל כך מכעיס בסיפור הזה הוא שהיא עשתה את הכול בידיעה ברורה שלא יקרה לה כלום. זה לא שהיא חשבה לרגע אחד שהסיפור לא יודלף. קשה מאוד לשמור סודות בעיר כמו טבריה. היא ידעה שהסיפור יודלף, ואז היא תתן תירוץ עלוב, והתקשורת תעבור להתעסק בסערה הבאה שתגיע. גילה גמליאל היא אישה חכמה, היא יודעת שגילה גמליאל היא לא אישה מספיק מעניינת בשביל לתפוס כותרות יותר מדי זמן. רצה הגורל והיא נדבקה בקורונה, ולכן המסע שלה לטבריה הפך ליותר מהפרת סגר בוטה, אלא לעבירה פלילית של ממש של הפצת מחלה. עכשיו כבר לא מספיק שהיא תגיד "אבל המפגינים", "אבל הערבים" או "אבל החרדים". לכל הפחות, היא טיפסה אתמול למקום הראשון במדד איש הציבור השנוא על הציבור הישראלי. תואר שיש עליו מתחרים רבים.

עוד בוואלה!

"הזמר במסכה": יש לנו הימורים מי הם הפטריה, השפירית והפופקורן

לכתבה המלאה
נתניהו: "נקבל החלטות על המשך הסגר רק ביום חמישי"
4.10.20. לעמ, מערכת וואלה!
הגמליאל המקורי. הנאשם בפלילים וראש הממשלה בנימין נתניהו/מערכת וואלה!, לעמ

ובכל זאת, מישהו באמת מאמין שמחר או מחרתיים עדיין נדבר על גילה גמליאל? ברצינות, זאת גילה גמליאל. אשת ציבור כל כך חסרת כריזמה שאף אחד לא שם לב שבברכת החג שלה ברשתות היא כתבה "חג סוכות 2019". גילה גמליאל, האישה שניצלה את תפקידה כשרה לשוויון חברתי כדי לטוס ברחבי העולם (כי מה יותר מגדיר שוויון חברתי מאשר תעופה אווירית?) ובסוף את הסקנדל הכי גדול שלה עשתה בכלל בטבריה. התקשורת המקומית, כמו האזרחים, התרגלה לכך שאנשי הציבור שלנו מושחתים. יש עוד כמה יחידי סגולה שמנסים להילחם בהם, אבל מדובר בטיפה בים. תזכורת: כלי התקשורת התעסקו השבוע, ברצינות תהומית, בכך שיו"ר הקואליציה מיקי זוהר הודיע שלא יתארח יותר בתוכנית של אופירה וברקוביץ', וגם לא יאזין יותר לשירים של מירי מסיקה (בחיי שאני לא ממציא את זה).

בזמן שברחובות הערים התחוללה אלימות מטורפת, בערוץ הטלוויזיה הגדול בישראל העדיפו להתמסר לגדי סוקניק שר בתחפושת של דב, או אולי זה היה ינון מגל בתחפושת של שדר רדיו שממליץ לראש הממשלה לרצוח את כל העיתונאים. סתם, הוא התנצל, אל תהיו כבדים, סך הכול הסתה לרצח עיתונאים. חוץ מזה שאלה כבר אטריות ישנות, השבוע התעסקנו בכישרון הזמרה של ינון היקר.

כמו תמיד, התקשורת תשכח מהסיפור הזה ברגע שתקבל את ליטרת הבשר שלה ממקום אחר. המשטרה עסוקה מדי בלהכות ילדים בבני ברק ובלרדוף אחרי מפגינים בתל אביב מאשר להתעסק עם מישהי שעשתה בדיחה מהמשבר הבריאותי והכלכלי הגדול בתולדות המדינה. ולכן דווקא אנחנו, האזרחים, יכולים לעשות מעשה אזרחי ראוי. מעכשיו, בכל פעם שמישהו עובר על החוק באופן בוטה בלי חשש להיתפס, נקרא למעשה: "לעשות גמליאל". אפשר להשתמש בזה בכל מיני דרכים. למשל: "ראית את המיצובישי הזה איך הוא גמליאל את הרמזור הזה? איזה מזל יש לו שאין שם מצלמה". תלמידים יוכלו להשתמש בזה אחרת: "לא הספקתי ללמוד למבחן, אז הכנתי גמליאלים עם כל החומר". להבדיל, אפשר להתאים את המילה החדשה גם למאורעות היסטוריים: "ברבע גמר המונדיאל של 1986, דייגו מראדונה כבש שער עם היד. זו הייתה ממש יד גמליאל!". בנוסף, אפשר לכנות את האקט של לעטות מסכה על הסנטר בשם הגנאי החדיש: "ראית את התמונות מההפגנה? רוב המשתתפים היו עם מסכות על הפה והאף, אבל הרבה גם גמליאלו את המסכה".

עמית סגל. חדשות 12, צילום מסך
איפה הייתה הנחרצות הזאת עד היום? עמית סגל/צילום מסך, חדשות 12

בתוך כך, עמית סגל - זה שנוקט ב"גישה ספקנית" בלשון המעטה בכל העניין הזה של ראש ממשלה שנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים - דרש מאותו ראש ממשלה לפטר עוד היום את השרה גילה גמליאל. בתגובה לדברים, האירוניה הודיעה שהיא מאומתת ונכנסה לבידוד.

קשה להבין את ההיגיון בדבריו של סגל, שהתפרסמו גם כטור במאקו וגם קיבלו זיליון וחצי לייקים כפוסט בעמוד הפייסבוק הפופולרי של העיתונאי. מה שונה גילה גמליאל מאדלשטיין שצפצף על החלטת בג"ץ, מטופז לוק שהפר הוראות בידוד, מהשר ליצמן או מסגן השר פורוש? למה את אלה לא צריך לפטר ואת גמליאל כן? כי זה היה ביום כיפור? כי היא אישה? כי היא מכהנת כשרה לאיכות הסביבה שזה בכלל משהו שמעניין שמאלנים אז אנחנו צריכים להיות נגד? ובכלל, איך ראש ממשלה שנאשם בפלילים, וגם הפר בעצמו את הנחיות הקורונה יותר מפעם אחת (גם בליל הסדר וגם בבית הלבן) יכול בכלל לפטר שרה אחרת על אותה עבירה?

ואולי הבעיה בגילה גמליאל היא שהיא שרה עצמאית, כזאת שלא פועלת בשם הדיירים בבלפור ולכן רחוקה מלהיות אהודה בקרבת ראש הממשלה? אולי בגלל שהיא נבחרה במקום התשיעי בפריימריז של הליכוד למרות שמעולם לא ניצבה באולפני הטלוויזיה כדי להגן בנחרצות על הנאשם מספר 1? אולי בגלל שבצילום המפורסם ההוא בבית המשפט ביום פתיחת משפטו של נתניהו, היא לא נעמדה מאחוריו יחד עם חבורת לקקני הבית? כשחושבים על זה, אולי באמת יש סיבה לנתניהו לפטר אותה, עכשיו נותר לראות אם הוא באמת יגמליאל את הסיטואציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully