וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיא, הפייק והפוקוס: שלוש הערות על משדרי מוצ"ש ברשת 13

11.10.2020 / 8:18

אוחנה הולך בעקבות הנגבי ומזלזל בעיתונאי של הערוץ שבו הוא מתארח, נציג המשטרה מפיץ בשידור טענה נבזית כלפי המפגינים שהתגלתה כבדיה מוחלטת, ומהדורת השבת שוכחת שהכתבים שלה אינם הנושא שלשמו התכנסנו. סיכומו של עוד ערב מתסכל מול המסך

בווידאו: הפגנות נגד נתניהו ברחבי הארץ זה השבוע ה-16/צילום: שי מכלוף, יאיר פלטי ושפיר משעל; עריכה: אסף דרורי

א. השר לביטחון פנים אמיר אוחנה הגיע לאולפן של מהדורת השבת ברשת לריאיון. עם חיוכו הנודע הוא זלזל בבוטות בפרסומים עיתונאיים של כתב החברה, אביעד גליקמן, ואף רמז שהוא בודה ידיעות. עד כדי כך זלזל, שהמגישה הילה קורח הייתה צריכה, מתוך מגננה, להדגיש כמה פעמים כי מערכת החדשות עומדת מאחורי גליקמן ופרסומיו.

למה אוחנה עשה את זה? כי הוא ראה מה צחי הנגבי עשה שם בשבוע שעבר, וראה איך התייחסו אליו, והבין שבעצם למה לא: הוא הרי יתקבל שם בשמחה גם בשבוע הבא, למרות שהקיא באכסניה שמארחת אותו. הנזק מצטבר, וכל אפיזודה נוספת מוחקת עוד משאריות הכבוד של המערכת. מי יגיע לטנף בשבוע הבא, ומי הפעם יעמוד על המוקד? נמשיך לעקוב.

אמיר אוחנה באולפן חדשות 13. רשת 13, צילום מסך
האכסניה מאפשרת. אמיר אוחנה/צילום מסך, רשת 13

ב. במשדר חדשות הלילה, שהאירוע המרכזי בו הוא ההפגנות, רשת 13 הייתה האחרונה שהצטרפה, אחרי הדיונים הבוערים יותר, איך לא, באולפן "המירוץ למיליון", שבו קודמה גם תכנית הריאליטי החדשה של הערוץ, "אהבה חדשה" (היו הרבה דברים דחופים יותר מהחדשות, כך מסתבר). הפעם לא היה שם הנגבי, אבל קצין משטרה בכיר היה גם היה, סנ"צ זיו שגיב. הוא אפילו הביא סקופ, כביכול: תנועת המחאה "קריים מיניסטר" מספקת גז מדמיע ושוקרים "להגנה מפני אזרחים ושוטרים". למרות שליאור קינן, מנחת הפאנל, אמרה לו שהתנועה מכחישה זאת, הוא התעקש שהוא נכנס לעמוד הפייסבוק של "קריים מיניסטר" ומוצא שם את ההודעה.

אך מה הסתבר במהירות? שמדובר בפייק, בדיה, שקר נבזי שהופץ ברשתות וכל מטרתו היא להציג את המחאה באור אלים, למול אינספור עדויות על מעצרים אלימים של המשטרה. אלא שהחוקר הבכיר לא לקח את צילום המסך שהגיע אליו בזהירות הנדרשת, והיה מספיק בטוח בעצמו כדי להדהד את הטענה המרושעת הזאת ללא שום ביסוס והצלבה - מה שכל עיתונאי אחר שישב בפאנל לא היה מעז לעשות. כעבור זמן לא רב, המשטרה בעצמה הוציאה הודעה רשמית המבהירה שמדובר בפרסום כוזב. הנזק כבר נעשה בשידור, והתיקון כמובן לא יגיע לציבור.

תנו לזה רגע לשקוע: המשטרה, הגוף החוקר (!), מפיצה בשידור חי טענה לא מאומתת שמשחירה את המפגינים הטוענים שההתנהלות שלה כלפיהם לא הוגנת. מישהו יכול להאשים אותם?

אלא שהמשטרה לא במשדר הזה לבדה: הרגע הזה הוא עוד הוכחה לכישלון של המשדרים בכל הערוצים לסקר את אירועי ההפגנות באופן נקי מספינים תורניים. אולי זה קשור לעובדה שעדיין, גם בשבוע ה-16 למחאה ואחרי שבועות ארוכים של משדרים, יש נציגות קבועה למשטרה ותקן לכל מיני פרשנים אורחים חולפים, אבל נציג של קבוצות המפגינים לא תמצאו שם לעולם בפאנל של מוצאי שבת. מי יודע, אולי מישהו מהם יכול היה להגיב בזמן אמת שמדובר בשטויות במיץ.

עוד בוואלה!

כשגנגסטר מדבר כך, אתה מפחד על חייך. כשרגב מדברת כך, אתה מפחד על המדינה

לכתבה המלאה
ברוך קרא מתעמת עם טוקבקיסטים, רשת 13. רשת 13, צילום מסך
אתם לא הסיפור. ברוך קרא עם טוקבקיסט/צילום מסך, רשת 13

ג. בשולי הדברים, מהדורת השבת הציגה אתמול כתבות כגון "אריק וייס וצוותו היו בהלוויה שאיש מהם לא ישכח", ו"ברוך קרא יצא לפגוש את הטוקבקיסט שקרא לו להתאבד". בטיזר לכתבה של קורח עצמה עם רוכב אופניים ישראלי שסיים את הטור דה פראנס, המשפט שכיכב היה שלה ("כשסיימתי חוזה בתכנית הבוקר אמרו לי שלא אצטרך לקום יותר בשעות האלה"). מיד נזכרתי בקלאסיקה של הסגר הראשון: "מוכר הפלאפל שריגש את נגה ניר נאמן".

זה די מדהים: בעידן שבו משברים כלכליים דרסטיים ומגפות גלובליות מטלטלים את חיי הציבור, נראה - לפי המסגור - שברשת 13 נוטים לשכוח שהכתבים שלהם אינם, למרבה הפלא, הנושא העיקרי של מהדורת החדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully