וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כית נגד עדי ביטי: "מחזקת את תרבות האונס. הקליפ שלה הוא סכנה לילדינו"

26.10.2020 / 12:40

אחרי שהגולשים תקפו את הזמרת בת ה-19 שהוציאה קליפ פרובוקטיבי, גם ח"כ תהלה פרידמן (כחול-לבן) מעבירה: "זו לא תרבות, לא אמנות, זאת סכנה ברורה ומיידית. מחליא". ביטי: "עצוב לי שבשנת 2020 חברת כנסת בישראל חושבת שבנות ישראל צריכות להתלבש כמו באיראן"

עדי ביטי מתגייסת לצה"ל (צילום: ניר פקין)

הקליפ הפרובוקטיבי של עדי ביטי לשירה החדשה "חמסה חמסה" מעורר סערה. אחרי שגולשים רבים תקפו אותה במילים קשות וטענו כי הוא "גועל נפש" ונראה כמו "סרט למבוגרים בלבד", הביקורת כלפי הזמרת בת ה-19 מגיעה גם מכיוון הזירה הציבורית. חברת הכנסת תהלה פרידמן (כחול-לבן) כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "גם נשים יכולות לחזק את תרבות האונס. עובדה - עדי ביטי".

ח"כ פרידמן המשיכה והסבירה: "אני יודעת שהמטרה היתה שנצייץ ונדבר על זה. תאמינו לי שהייתי מעדיפה לא לתת לה את התענוג. אבל אני יודעת שהילדים שלי יראו את זה בכל מקרה. זו לא תרבות, לא אמנות, זאת סכנה ברורה ומיידית עבורנו ועבור הבנים והבנות שלנו. להיפגע ולפגוע. מחליא".

ח"כ עידן רול (יש עתיד) הגיב לח"כ פרידמן וכתב: "תהלה, אם את חושבת שלראות אישה בלבוש חשוף מעודד גברים לאנוס הבעיה היא בך ולא בה".

הקליפ הפרובוקטיבי:

מטעם עדי ביטי נמסר בתגובה: "נגמרה הקורונה? חשבתי שיש הרבה דברים להתעסק בהם בתקופה הקשה שאנחנו נמצאים בה. אנשים בלי עבודה, בלי יכולת קיום , מפעלי חיים של אנשים קורסים - והגברת תהלה פרידמן בזה עוסקת. מסתבר שיש הרבה זמן פנוי בכנסת. עצוב לי שבשנת 2020 חברת כנסת בישראל חושבת שבנות ישראל צריכות להתלבש כמו באיראן או בנות הטאליבן. איפה חופש הביטוי, חופש האומנות, וזכותו של כל אדם להתלבש ולהצטלם כרצונו. אני לא מתרגשת מפוליטיקאים, הם מציירים את האמת כפי שבא להם.

"האמת היא שהעיניים רואות מה שהן רוצות לראות ולראות בכזה קליפ שיסודו הוא אומנות ומוזיקה, מקור לגיטימי ל"תרבות אונס"(?!), מדובר בדמיון מעוות ביותר וניתוח סיטואציה בצורה לקויה. בקליפ ניתן לראות גברים, נשים, גברים על עקבים, כהי עור, בהירי עור, אסייתים ועוד כל מיני דמויות מגוונות שכל אלה הם פני כל החברה הישראלית. שום איבר מוצנע לא נראה בקליפ. הייתי מציעה לה גם לסגור את חוף הים אם כך. על דבר אחד אני כן מסכימה עם תהילה - שאכן גם לנשים יש יד ב"תרבות האונס" שכן ציוץ כמו שלה מקשר בין לבוש כזה או אחר, כמקור לגיטימי לאונס".

עוד בוואלה!

"קיבל תרומות וניסה לשרוד": המצוקה הכלכלית שרדפה את יהודה בארקן עד למותו

לכתבה המלאה
עדי ביטי. יוטיוב, צילום מסך
"שום איבר מוצנע לא נראה". הקליפ של ביטי/צילום מסך, יוטיוב

אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, תקפה אף היא את הקליפ: "אין מילים לתאר את הקליפ של עדי ביטי חוץ מגועל נפש. מדוע צעירה בת 19 צריכה לשווק את השיר החדש שלה באופן המבזה נשים אחרות. מדוע היא בוחרת להציג אשה עירומה כמגש סושי שממנו אוכלים ועליו זורקים את הפירורים שנאכלו. אני תוהה האם עדי ביטי הייתה מוכנה לשכב כך והאם עולה על דעתה מה חשה הצעירה בתמונה ואיזה מסר זה מעביר לבנות צעירות הצופות בקליפ. לצערי הרב התגובה שניתנה מטעם ביטי המתמקדת בחופש הביטוי שלה כאמנית, לא לוקחת בחשבון דבר אחד יסודי - יש קשר הדוק בין האופן בו נשים מוצגות בתרבות ובאומנות לבין היחס לו הן זוכות בחיים האמיתיים. אונס, פגיעות מיניות, ביזוי והשפלה הופכים לא פעם לאירועים לכאורה נורמטיביים בגלל מסרים מעוותים. עדי ביטי מגלה אטימות וחוסר הבנה בסיסי להשלכות של פרסום של קליפ זה, וזה מקומם ומצער".

לפני כחודשיים פרסמה הזמרת נרקיס פוסט בפייסבוק ובאינסטגרם בעקבות האונס הקבוצתי באילת שבו יצאה במילים חריפות נגד תרבות האונס. היא קרא להפסיק לתת יד לתרבות הזו, וטענה כי היא באה לידי ביטוי בין השאר בשירים של סטטיק ובן אל, איתי לוי וסטפן. "30 גברים עמדו בתור לאנוס אישה, 30 גברים שהיו פעם ילדים, ששיחקו בארגז חול, ואז קרה להם משהו בדרך, משהו התקלקל להם מבפנים", כתבה נרקיס. "איך הגענו למציאות כזו שגופה של ילדה מזולזל ומושפל ברמה בלתי נתפסת? איך יכול להיות שנערה שיצאה לחגוג עם חברות חוזרת עם שריטה לכל החיים? אולי כי התרגלנו לאווירת פריצות מוגזמת וזילות גוף האישה?

"תפסיקו להחפיץ אותנו. 'בנות חמות כמו עוגיות'? אתם רציניים? זה המסר הלוהט שלכם, סטטיק ובן אל?", כתבה וציטטה מתוך שירם "קוביות", שהוציאו עם אנה זק. בנוסף תקפה את השורה "הזמנתי שף ואנטריקוט, בקבוקים בכמויות, לא יהיו פה חברים, אחי הזמנתי רק בנות" - מהשיר "רק בנות" של איתי לוי וסטפן. היא הוסיפה ותהתה: "מה המסר כאן? אפשר לכתוב על אהבה ותשוקה מבלי להוזיל אותנו. תפסיקו להעלות תכנים על גבול הפורנו שמעבירים מסר דפוק לנערות שהם לא מספיקות איך שהן, כדי להיות חלק מפנטזיה לא אמיתית שבסופה 30 גברים אונסים נערה אחת".

מה אתם אומרים?

עדי ביטי. יוטיוב, צילום מסך
"זו לא איראן". מתוך הקליפ של עדי ביטי/צילום מסך, יוטיוב

מה אתם חושבים על הקליפ של עדי ביטי?

גועל נפש
נפלא
לא לטעמי אבל אין לי בעיה עם הקליפ
5887 משתתפים
  • עוד באותו נושא:
  • עדי ביטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully