וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שון קונרי, אחד מכוכבי הקולנוע הגדולים בכל הזמנים, הלך לעולמו בגיל 90

31.10.2020 / 14:32

השחקן הסקוטי, שהתפרסם בעיקר בזכות תפקידו כג'יימס בונד בשנות השישים והשבעים, הלך לעולמו בגיל 90. הוא שיחק בעשרות סרטים נוספים ואף זכה בפרס האוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר על הסרט "הבלתי משוחדים"

ערוץ הביוגרפיה

השחקן הסקוטי שון קונרי הלך היום (שבת) לעולמו בגיל תשעים. הוא מת משנתו בעודו באיי הבאהמס.

קונרי התפרסם בעיקר בזכות תפקידו כג'יימס בונד בשנות השישים והשבעים. הוא קיבל תפקיד ראשי בסרט בשנת 1961 ומאז שיחק בשישה סרטי ג'יימס בונד. ב-1972 פרש מהתפקיד אולם ב-1983 שב לשחק את בונד בסרט "לעולם אל תאמר לעולם לא". מאז שיחק בסרטי קולנוע רבים וזכה בכמה פרסים שהחשוב שבהם הוא פרס אוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר על הסרט "הבלתי משוחדים" על אל קפונה עם רוברט דה נירו שיצא בשנת 1988.

בשנת 1996 קיבל קונרי את פרס גלובוס הזהב למפעל חיים. בשנת 2006 הודיע על פרישה ממשחק. באוגוסט 2008 יצאה לאור האוטוביוגרפיה שלו. רק באחרונה, באוגוסט האחרון, חגג את יום הולדתו ה-90.

כוכבי הוליווד ורבים מאנשי תעשיית הקולנוע העולמית ספדו לקונרי. מייקל וילסון וברברה ברוקולי, המפיקים של סרטי ג'יימס בונד שפרסמו את קונרי, מסרו: "אחנו הרוסים מדבר מותו של קונרי. הוא תמיד ייזכר כג'יימס בונד האורגינלי. הוא חולל מהפכה בעולם עם דמותו הכריזמטית והסקסית של הסוכן החשאי. הוא בלי ספק אחראי במידה רבה להצלחת סדרת הסרטים ותמיד נהיה לו אסירי תודה על כך".

סם ניל, ששיחק לצד קונרי, צייץ: "כל יום על הסט לצד שון קונרי היה שיעור במשחק. כל הכריזמה והכוח הזה היו ייחודיים לשון. נוח על משכבך בשלום, איש ענק, שחקן ענק".

עוד בוואלה!

השילוב בין אופירה אסייג לדנה ויס לא היה אמור לעבוד. בסופו לא התגעגענו לברקו

לכתבה המלאה
שון קונרי. GettyImages
אגדה. קונרי/GettyImages

קונרי נולד באדינבורו שבסקוטלנד למשפחה קשת יום עם אם מנקה ואב נהג משאית. עד שהחליט להפוך לשחקן בגיל 23, עבד בשפע עבודות מזדמנות, בין השאר כדוגמן גוף וחלבן. בשנים הראשונות של הקריירה שלו, שיחק בשורה של תפקידים נשכחים בטלוויזיה ובקולנוע. הפריצה הגדולה הגיעה כאמור ב-1962 כשקיבל את התפקיד הראשי בעיבוד לרב מכר של איאן פלמינג בשם "ד"ר נו". קונרי שיחק סוכן חשאי בארגון הביון הבריטי MI6 בשם ג'יימס בונד.

מהר מאוד הפך "ד"ר נו" להצלחה קופתית גדולה, קונרי הפך לכוכב על, והדמות של בונד הניבה סדרה של עשרות סרטים, שעדיין לא תמה. קונרי אמנם העדיף לפרוש מהסדרה בשלב מוקדם, כדי לא להגביל את עצמו כשחקן, אבל בעיני מעריצי הסדרה הוא עדיין נחשב לבונד הטוב ביותר, כאשר אלה שבאו אחריו (רוג'ר מור, ג'ורג' לזנבי, טימותי דלטון, פירס ברוסנן, דניאל קרייג) הם רק חיקויים חיוורים של המקור.

לאחר פרישתו מתפקיד ג'יימס בונד, הוא גילם תפקידים רבים ומגוונים וזכה להערכה עצומה. בין השאר גילם את הנרי, אביו המפוזר של אינדיאנה ג'ונס ב"מסע הצלב האחרון" של סטיבן שפילברג (1989), את הבלש וויליאם מבסקרוויל ב"שם הורד" של ז'אן-ז'אק אנו ואת קצין הצי הרוסי שמבקש לערוק למערב ב"המרדף אחר אוקטובר האדום" של ג'ון מקטירנן. בתקופה זו קיבל כאמור גם את האוסקר היחיד שלו, על התפקיד של ג'ימי מלון, שוטר המקוף האידיאליסט ב"בלתי משוחדים" של בריאן דה פאלמה.

שון קונרי בסרט "אתה חי רק פעמיים" מסדרת ג'יימס בונד. GettyImages
מהפכה. שון קונרי כג'יימס בונד/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • שון קונרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully