וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרופה: בניגוד להבטחות, החשיפה של המלפפון החמוץ הייתה אחד הרגעים הצפויים של העונה

בן בירון בראודה

10.11.2020 / 8:24

חוסר היכולת של השופטים לזהות את המסתתרת מאחורי המלפפון החמוץ כבר גבל בגיחוך, וגורם לנו לפתח תיאוריות קשר. למרות הביצוע האחרון הפושר שלה, עינת שרוף הוכיחה שהיא אכן זמרת טובה יותר. בנוסף, ההוספה של אורנה בנאי לפאנל הפיחה חיים בתכנית

"הזמר במסכה" - פרומו פרק חשיפת המלפפון החמוץ/קשת 12

אני לא חסיד של תיאוריות קונספירציה - נשבע. אני לא חושב שחייזרים מבקרים בכדור הארץ כדי לחטוף חקלאים בעיירות נידחות ולבצע עליהם ניסויים, אני מאמין שרשת ה-5G היא בסך הכל תשתית לאינטרנט מהיר יותר, שהבחירות בארה"ב לא הוכרעו על ידי קולות של אנשים מתים ואני אפילו יודע בוודאות שיצחק רבין נרצח על ידי יגאל עמיר. ובכל זאת, כאשר פאנל השופטים של "הזמר במסכה" לא מצליח לזהות את קולה של עינת שרוף מתחת לתחפושת המלפפון החמוץ במשך יותר מחצי עונה, אפילו אני מתחיל לחשוב על האילומינטי והבונים החופשיים. איך יכול להיות שאחת המראיינות הכי חדות על המסך, במאי התיאטרון הכי ותיק בארץ, צמד כוכבי פופ מעודכנים ושחר חסון אחד, לא הצליחו לזהות את הקול שכל דודה עם מכשיר שמיעה כבר זיהתה מהפרק הראשון?

צריך לומר לזכות הצמד - סטטבוי ובן, שהם התעקשו שעינת שרוף היא המלפפון בשני הפרקים האחרונים אבל זה כבר נופל לצערי תחת קטגוריית ה'מעט מדי ומאוחר מדי'. מצד שני - איזה כיף להיות מאיה ורטהיימר? לא רק שהיא שחקנית עסוקה ומוכשרת, נשואה לחבר כנסת פופולרי ובת לאחת המשפחות העשירות בישראל, היא גם זכתה לקבל חשיפה בפריים טיים במשך שבועות מבלי שאפילו הייתה צריכה ללכת למדידות של תחפושת מגושמת. זה לא מקרי כמובן, צפייה ברצף ברמזים של המלפפון מוכיחה שהפקת התכנית לגמרי כוונה לכך ששמה של ורטהיימר יעלה בשולחן השופטים (בלט במיוחד הרמז בו מופיעים בגדים עם התגית zamir). אפשר ללמוד מכך שלהופיע ב"זמר" זה טוב ויפה אבל סלבס אמיתיים הם כאלה שזוכים להיות חשודים קבועים בלי להצטלם בסוף בתחפושת של מנת פלאפל.

הזמר במסכה - פרק חשיפת המלפפון החמוץ. קשת 12, צילום מסך
הזוכה יוכל לקחת את התחפושת הביתה? "הזמר במסכה"/צילום מסך, קשת 12

הסיפור האמיתי הוא כמובן שרוף עצמה, שנתנה השבוע ביצוע לא מספיק טוב ל-"Sweet Dreams" של היוריתמיקס והודחה בצדק מהתכנית שבועות ספורים לפני הגמר. יותר מש"הזמר במסכה" היא שעשועון ניחושים לכל משפחה, היא תכנית על גאולה עבור המשתתפים בה. התחפושות המוגזמות והגרוטסקיות הן הדרך של המשתתפים בתכנית לנסות לקבל את אהבת הקהל בלי הסטיגמה הקיימת עליהם. במקרה של שרוף מדובר בהבדל בין דימויים של "ההיא שעושה שמח באירועים" ואישה וולגארית, לזמרת שהיא חושבת שהיא. היא בוודאי תשמח לדעת ששניים מהביצועים האהובים עליי העונה שייכים לה ("Lonely" ו-"End of The World"), כך שלפחות אני יכול לומר שהשתכנעתי שהיא זמרת טובה ממה שחשבתי. רק טיפ לפעם הבאה, אם את כבר הולכת על תחפושת מאכל מצחיקה תבחרי בבורקס.

בניגוד לתחושות שהתעוררו בי עם סיום התכנית הקודמת, כאלה שגרמו לי לחשוש שחלילה מיציתי את העונה הנוכחית של "זמר" ושמישהו יעניק כבר את התואר לשפירית ונמשיך הלאה עם חיינו, התוספת של אורנה בנאי עשתה רק טוב לפאנל השופטים. למעשה, שני הפרקים ששודרו השבוע היו הטובים ביותר מאז שבוע הבכורה. בנאי לא התגלתה כפאנליסטית עם יכולת זיהוי מוצלחת במיוחד, למעשה היא אמרה אפילו יותר "זה לא" מצדי צרפתי אך הציניות התמידית שלה עוררה בי הזדהות, והכניסה הומור עצמי הכרחי לריאליטי שקצת מאוהב בעצמו בשבועות האחרונים. אגב, כאשר הרצתי ביני לבין עצמי שמות שהיו יכולים להתאים להופעה לתכנית, שמה של אורנה בנאי היה בין הראשונים לעלות. היא זמרת לא רעה שאפילו הופיעה לא פעם עם אחיה (אביתר) ואין ספק שאחרי שנים של הפגנות למען מטרות חשובות, היא תשמח להיות מזוהה עם משהו קליל יותר. לצערי, השבוע קיבלתי את ההוכחה שאין שום סיכוי שאורנה בנאי מתחת לאחת התחפושות.

עוד בוואלה!

חן ליברמן תובעת שני גולשים שכתבו כי "פתחה רגליים וקיבלה את הג'וב"

לכתבה המלאה
הזמר במסכה - פרק חשיפת המלפפון החמוץ. קשת 12, צילום מסך
משהו חסר בלי אורנה בנאי. פאנל "הזמר במסכה"/צילום מסך, קשת 12

ברוח סוף העונה המתקרב בצעדי ענק, יש רק כמה שאלות שעדיין מטרידות אותי. הראשונה - מי ינצח? האם תהיה זו השפירית (כזכור, אני מהמר על רינת גבאי) שנתנה השבוע עוד ביצוע מוצלח, הפעם לקלאסיקה "Stand By Me" של בן אי. קינג וניצחון שלה יכול להיות סיפור סינדרלה של ממש; או שאולי זה יהיה בכלל התרנגול המחוספס, זה שהשופטים חושדים שהוא יהודה לוי ואנחנו יודעים שהוא בכלל צחי הלוי. השבוע הוא נתן ביצוע מעולה של ממש ל-"Wrecking Ball" של מיילי סיירוס וזכה בצדק למחמאות מקיר לקיר על השואו שהוא מביא לבמה. ניצחון של לוי יכול להיות סגירת מעגל יפה למי שפרץ בריאליטי "דה וויס"; אני בכל מקרה מקווה שזאת תהיה החסידה שביצעה את הלהיט "I Wanna Dance with Somebody" והוכיחה שהיא המבצעת הכי מגוונת העונה, למרות שאין ספק שהיא לא זמרת מקצועית. אגב, גם לגביה אני שייך למחנה לוסי אהריש ולא למחנה קורין גדעון, אך ורק בגלל גוון הקול והגרוביות המסוימת שיש לה, כזאת שנדמה שאין ממש לגדעון.

השאלה השנייה היא כמובן מתי לעזאזל יתקיים הגמר? נותרו רק שש תחפושות בתחרות: היעל, הפלאפל, השפירית, הדרקון, התרנגול והחסידה, ובגלל שהזהויות של כל שאר המתמודדים כבר נחשפו, אין סיכוי לפרק גלגל הצלה. כמו כן, אין לנו מושג במה, אם בכלל, יזכה/תזכה הזוכה בעונה ראשונה של "הזמר במסכה". האם יאפשרו להם לקחת את התחפושת הביתה למזכרת או שהם יצטרכו לעלות עליה למשפט כמו בצבא?

הזמר במסכה - פרק חשיפת המלפפון החמוץ, עינת שרוף. קשת 12, צילום מסך
שכנעה שהיא זמרת טובה יותר משחשבנו. עינת שרוף, "הזמר במסכה"/צילום מסך, קשת 12

והערה לסיום: בטור שפורסם מוקדם יותר השבוע בישראל היום נכתב ש"הזמר במסכה" הישראלי הורסת את הפורמט הבינלאומי המצליח וכי בשונה מהגרסה האמריקאית שהיא זורמת וקולחת, הגרסה הישראלית נמתחת עוד ועוד. הדעה הזאת כמובן לגיטימית, אך חשוב רק לזכור שהגרסה האמריקאית של התכנית, הזמינה ב-yes VOD ומשודרת במקור ברשת FOX, מגיעה לכאן כשהיא ערוכה ונטולת הפסקות הפרסומות המרובות המופיעות בתכנית במקור. בנוסף, בכתבה נטען שבגרסה האמריקאית כל הביצועים נעשים בלייב, בשונה מהביצועים המוקלטים בישראל. אז ככה, למרות שחלק ממפיקי התכנית האמריקאית טענו בתחילה שהמבצעים שרים בלייב מתחת לתחפושות, הם נאלצו להודות בהמשך שהכוונה הייתה שמדובר בהקלטה אחת בלייב שנעשתה לפני השידור, והמתמודדים לא זוכים לאפקטים מחמיאים אלא מביאים את היכולות הטבעיות שהם. בקיצור, יש מספיק סיבות אמיתיות לבקר את התכנית, אבל בעובדות חשוב לדייק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully