וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלכלה קורסת, אבל הרבה יותר נחמד לדבר בחדשות 13 על האי לסבוס

15.11.2020 / 8:43

שתי כתבות עם ערך עיתונאי בינוני וערך ציבורי אפסי קיבלו אתמול נפח משמעותי במהדורת השבת. בראשונה יכולנו לפנטז על כל המדינות שהקורונה לא הגיע אליהן ובשנייה - סיור באי יווני עם ישראלים שהיגרו לשם. הרי ברור שיותר נחמד לדבר על איים קסומים מאשר על המשבר הכלכלי

בווידאו: זוהר בישיבת סיעת הליכוד אומר שישנה את השיח/עריכה: איתי עמרם

מעניין אם יש חברת חדשות בעולם שמשדרת כל כך הרבה תוכן על החיים הטובים בעולם כמו חדשות 13. לא חדשות חוץ - אלה חדשות הפנטזיה: קחו פסק זמן מהפוליטיקה, המגיפה, מהמשבר הכלכלי, מיירוטים במרכז הארץ, ותעצרו רגע לדמיין כמה טוב היה לו הייתם עכשיו באיי סיישל - מדינה ירוקה אפילו! - המקום שבו כל בעיותיכם כאילו לא היו מעולם. לא מה שקורה - אלא מה שיכול היה לקרות. סוג חדש של עשייה עיתונאית.

תגידו: רגע, אבל זה מגיע אחרי כל האקטואליה וטראמפ וביבי ואיראן וגמזו ובג"ץ וכל הנגיפים שרק אפשר. אלא שהאמת נמצאת במה שלא מספיקים לעסוק בו: בנושאים חברתיים שנדחקים לשולי סדר היום, במערכות הקורסות, בכלכלה המתרסקת. אבל גם אני מודה: הרבה יותר נחמד לדבר על איי סיישל.

האי פרסלין איי סיישל. Shutterstock, ShutterStock
יותר נחמד איי סיישל/ShutterStock, Shutterstock

שתי כתבות כאלה, עם ערך עיתונאי בינוני וערך ציבורי אפסי, קיבלו אתמול נפח משמעותי במהדורת השבת. בראשונה יכולנו לפנטז על כל המדינות (כלומר: האיים) שנגיף הקורונה כמעט ולא הגיע אליהם, כולל גרינלנד ואיי מרשל. בהמשך הגיעה "כתבת תאכלו את הלב קלאסית", כפי שהגדירה זאת הילה קורח: סיור באי לסבוס עם ישראלים שהיגרו לשם מזמן וחיים להם עם אוזו ועם סופרמרקט אחד, רחוקים ממרוץ החיים, אבל כמובן "עם יאכטה וחוף פרטי" (רובם ככולם הגיעו לשם עם הון מסוים, הסירו דאגה מליבכם, אף אחד לא פיצח את השיטה). אל תמהרו לארוז מזוודות: יוון, אגב, תהפוך ליעד אדום מחר בחצות, אבל לדמיין תמיד אפשר.

ועוד בחדשות הפנטזיה: קורח סיפרה כי באירופה מתחילים להשלים עם הרעיון שחג המולד בשנת 2020 יהיה "ככל הנראה העצוב בכל הזמנים" - ניסיון מעניין בהיסטוריה אלטרנטיבית, שבה אירופה לא עברה אינספור אירועים אלימים במאות השנים האחרונות, כולל שתי מלחמות עולם במאה העשרים, שנפלו - תאמינו או לא - גם על חג המולד. פליטת פה, נכון, אבל לא מקרית: גם באירופה מוכת הקורונה חג המולד הוא האחרונה שבבעיות - אבל ההתמקדות בפולקלור, בתפל, בשאלה כיצד ניתן לקנות מתנות לחג, היא עוד אלמנט מאלחש ומהותי של חדשות הפנטזיה.

עוד בוואלה!

צריך להיזהר עם המילה "מושלמת", אבל "חזרות" של כאן 11 כמעט כזו

לכתבה המלאה
מיקי זוהר. חדשות 13, צילום מסך
איזה צחוקים איתו. מיקי זוהר/צילום מסך, חדשות 13

מילא: בחדשות הפנטזיה המקומיות ליוותה קורח את יו"ר הקואליציה מיקי-כוח-כסף-כבוד-זוהר בכתבת פרופיל מלטפת על "השבוע הסוער בחייו", שבו נחקר במשטרה בחשד לסחיטה באיומים אחרי ריאיון האימים שלו ב-103fm. קורח אמנם עימתה את הח"כ עם דבריו, אבל נדמה שהדגש של הכתבה, או לפחות מה שיצאנו איתו ממנה, היה דווקא על משפחתו של זוהר, כיצד משפיעות עליהם ההפגנות או איך הוא מכין אוכל לילדיו. זוהר לא יכול היה לבקש פלטפורמה חמימה יותר להעברת מסריו. הלצות, ערכי משפחה, שיחה על מוזיקה, מאוד רחוק מכל חשד לסחיטה באיומים: ככה זה בחדשות הפנטזיה - רק דמיינו על אילו נושאים נפלאים אפשר לדבר, אם רק רוצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully