וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהותיר את הצופים בטראומה: הסרט המחריד בכל הזמנים יוצא בגרסה לא מצונזרת

3.12.2020 / 23:50

"סרט סרבי" שנחשב לסרט הקשה ביותר לצפייה בכל הזמנים צפוי לצאת רשמית בגרסתו המלאה והלא מצונזרת. הסרט כולל סצינות אונס, נקרופיליה ופדופיליה והקרנתו המקורית ב-2010 נאסרה במדינות רבות. צופיו דיווחו שלא הצליחו לשרוד עד סופו. האם תעזו לנסות בעצמכם?

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

הטריילר ל"סרט סרבי"/Jinga Films

הסרט "סרט סרבי"', שנחשב ליצירה הקולנועית המחרידה ביותר שנעשתה אי פעם, עומד לצאת רשמית בגרסה מלאה ולא מצונזרת. אם הגרסה המצונזרת הותירה את הצופים בטראומה, כשחלק דיווחו שהרגישו צורך להקיא ולא שרדו עד סופו - קשה לנו בכלל לדמיין איך נראית הגרסה הלא מצונזרת שלו.

הסרט משנת 2010 בנה את המוניטין שלו מפה לאוזן. הוא כולל סצנות קשות של אונס, אלימות גרוטסקית, נקרופיליה ופדופיליה וכונה כ"טראש מפלצתי ומחריד לצפייה" בידי מבקר הקולנוע מארק קרמודה. הוא הרבה מעבר לפורנו העינויים המסורתי שמוצג בסרטים כמו "המסור" ו"הוסטל" ואפילו חצה באכזריותו את הרף הגבוה שהציב סרט הגור הנודע "הנדל האנושי".

מתוך "סרט סרבי". Jinga Films, אתר רשמי
מתוך "סרט סרבי"/אתר רשמי, Jinga Films

המהדורה המחודשת והלא מצונזרת של "סרט סרבי" היא יוזמה של חברת ההפקה Unearthed Films, שהחליטה שאין זמן מתאים מעכשיו להוציא את הסרט בגרסתו המלאה.

שחרורו לאקרנים במקור עורר מחלוקת לא רק מצד הצופים - אלא גם מצד הבמאי שלו, סרדג'ן ספסוויץ', שסירב לאפשר למישהו לגעת ביצירת המופת שלו. ספסוויץ' הגן לא פעם על הסרט בטענה שמדובר בסאטירה של "תקינות פוליטית" ואלגוריה למערכת הפוליטית הסרבית. לפני הקרנת הסרט בפסטיבל הסרטים הבריטי "פרייטפסט", התקבלו תלונות רבות שדרבנו את המועצה המקומית לסרב לתת היתר להקרנת הסרט - אלא אם יעבור את אישורה של ה-BBFC וידורג תחת הגבלת גיל.

גוף הצנזורה ביקש לחתוך 49 קטעים מהסרט - בסה"כ 3 דקות ו-48 שניות - והגבילה את הצפייה בו לבני 18 פלוס. הם ציינו כי "מתוך הכרה בכך שהסרט נועד לשמש אלגוריה פוליטית שכוונתה לזעזע, ה-BBCF ניסה לחתוך קטעים בזהירות רבה כך שהמסר של הסרט - כמו גם המשמעות של כל סצינה בודדת, ישמרו". מאחר שהצנזורה פגעה בחזונו של הבמאי המפוקפק, הסרט אינו הוקרן בפסטיבל. הוא גם צונזר לחלוטין במדינות רבות כולל ספרד, אוסטרליה ומלזיה - ומן הסתם גם לא הגיע אלינו. מבקרים רבים לעגו לטענת הבמאי שמדובר בסרט איכותי וטענו שמדובר בטראש זול שנועד לעורר פרובוקציה. המבקר מארק קרמודה כתב: "אם איכשהו מדובר באלגוריה על המשפחה והפוליטיקה הסרבית, כנראה שהיא הולכת לאיבוד בסיפור המטופש שלו".

מתוך "סרט סרבי". Jinga Films, אתר רשמי
מתוך "סרט סרבי"/אתר רשמי, Jinga Films

עלילת הסרט

הסרט שטלטל את עולם הקולנוע מגולל את סיפורו של כוכב פורנו בדימוס בשם מילוש שמנסה לחיות חיי משפחה נורמליים עם אשתו ובנו בן ה-6 פיטר בסרביה הסוערת. יום אחד הוא מקבל הצעה מבמאי מסתורי בשם ווקמיר לחזור לתפקיד אחד אחרון בהפקתו - שיסדר את משפחתו כלכלית לשארית חייהם.

מילוש הסכים להצעה ומהר מאוד מצא את עצמו מולעט בסמים קשים תחת שליטתו המוחלטת של הבמאי, שלדבריו המציא ז'אנר חדש של פורנוגרפיה אומנותית. בפועל קרה שם משהו נורא אחר. השורות הבאות קשות מאוד לקריאה אז אנחנו ממליצים לכם לקפוץ לפסקה הבאה. מילוש מגלה שהוא נדרש לקיים יחסי מין בכפייה עם אישה על סף לידה ומיד לאחר מכן לאנוס גם את התינוק המיולד שלה בזמן שראשה של אמו נכרת. ספוילר להמשך הסרט (די נו, אין סיכוי שאתם עדיין איתנו): הנבל מאלץ את מילוש לאנוס שתי דמויות מסוממות המכוסות בסדין - רק כדי לגלות מאוחר יותר שמדובר באשתו ובבנו הקטן. הדבר המחריד הזה הולך לצאת בקרוב בגרסה לא מצונזרת כאילו לא סבלנו מספיק.

דרך אגב: הנבל, ווקמיר, נבחר אצלנו במקום השני במצעד הנבלים הגדולים בתולדות סרטי האימה, כשלמקום הראשון הגיע ד"ר ג'וזף הייטר בסרט "הנדל האנושי", אותו הזכרנו קודם לכן. הסרט בגרסתו המלאה (104 דקות) יצא ב-19 בינואר 2021 בארה"ב - כשבחברת ההפקה רמזו על הרחבה נוספת ואף דוקומנטרי שצפוי לצאת בהמשך השנה.

הצפייה מעל גיל 18: הטריילר הלא מצונזר לסרט -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully