וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צופים מתרעמים: "גריז הוא סרט גזעני, הומופובי ומבייש נשים ואסור להציגו שוב על המסך"

5.1.2021 / 23:56

השידור החוזר של הסרט "גריז" ב-BBC1 לא התקבל יפה בעיני הצופים שהופתעו לגלות עד כמה הוא לא פוליטיקלי קורקט. רבים האשימו אותו בגזענות, הומופוביה, סקסיזם וביוש נשים וקראו לאסור שידור נוסף שלו

עושים סוף לתאוריה המטורפת של הסרט "גריז"/מערכת וואלה! NEWS

הטענות הבאות לא מפתיעות אם כי טו מאץ' דרמטיות. כל סרט ישן שעוסק בבני ובנות נוער, יחסים וסקס, לא יעמוד בתקינות הפוליטית של ימינו והפעם מי שמצא עצמו על הגרדום הוא סרט הקולנוע המצליח משנת 1978, "גריז". לאחר ש-BBC1 הקרינו את הסרט ב"יום הקופסאות", 42 שנה לאחר יציאתו לאקרנים, רבים פנו לרשתות החברתיות כדי לעשות לו שיימינג. הצופים הצעירים שחלקם נחשפו לו לראשונה טוענים שהוא מבליט גזענות, סקסיזם, מיזוגניות והומופוביה ומעודד אונס. הנה כמה מהטענות שלהם.

גריז. imdb
הצופים מאשימים את "גריז" בסקסיזם, הומופוביה וגזענות/imdb

מיזוגניה

בסצנות האחרונות של הסרט, מחליטה סנדי, המגולמת ע"י אוליביה ניוטון-ג'ון, לשנות את תדמיתה ולהפוך ל"נערת טי-בירדס". היא מוותרת על דימוי הילדה הטובה לטובת מכנסי עור צמודים, שיער מנופח וסיגריות כדי שתוכל להרשים את דני, אותו מגלם ג'ון טרבולטה. גולש בטוויטר כתב בתגובה: "המסר המובהק מגריז הוא שנאת נשים טהורה". גולש נוסף כתב: "גריז הוא סקסיסטי ולבן מדי ויש לאסור שידור נוסף שלו. אחרי הכל, אנחנו ב-2021". גולש שלישי הסכים: "היא ויתרה על עצמה כדי להשיג את הגבר שלה. זה נמוך".

אוליביה ניוטון ג'ון בסרט גריז. Giphy
מוותרת על דימוי הילדה הטובה לטובת מכנסי עור צמודים, שיער מנופח וסיגריות/Giphy

עידוד אונס

סצינה אחת שהפריעה לאחת הצופות הצעירות הייתה כשפוטזי, אחד מחבריו של דני ב"טי-בירדס", נשכב על הרצפה כדי להביט מתחת לחצאיותיהן של שתי תלמידות בתיכון ריידל.

צופים אחרים התלוננו על המילים Did she put up a fight? (היא ניסתה להילחם?) בשיר Summer Nights (לילות קיץ), כשדני מתאר כיצד הוא מפתה את סנדי. "אז מסתבר שגריז קצת מעודד אונס", כתב אחד הצופים המזועזעים ואחר הוסיף: "הוא מיזוגיני, סקסיסטי ומעודד אונס".

סלאט שיימינג

צופים רגישים העמידו גם את הדמויות הנשיות בסרט לביקורת. ריזו הואשמה בהתנהגות בריונית כלפי סנדי בשירה Look At Me I'm Sandra D (הביטו בי אני סנדרה די). אחרים טענו שריזו עברה "סלאט שיימינג" על ההחלטה שלה לשכב עם גברים שונים, בעיקר כשהסכימה לקיים יחסי מין עם חבר טי-בירדס ללא אמצעי מניעה. לאחר שחשבה שנכנסה להיריון, היא הוחרמה, מה שגרם לדמות, אותה שיחקה סטוקארד צ'אנינג, לשיר על מצבה: 'יש דברים גרועים יותר שיכולתי לעשות מללכת עם גבר או שניים'.

שנים שירים בעייתים של ריזו

הומופוביה

המבקרים הרימו גבה גם מהתבטאותו של וינס פונטיין, קריין הרדיו שהנחה את תחרות הריקודים בתיכון. כשהדמות פלירטטה עם מרטי, הוא אמר לכל הרקדנים שאין זוגות חד מיניים על הרחבה. בכל זאת, עלילת הסרט מתרחשת בשנת 1958 - 45 שנה לפני שההומוסקסואליות קיבלה מעמד חוקי ברחבי ארה"ב. אף על פי כן, המחסור הבולט במודעות הלהט"בית הרגיזה את אחד ממשתמשי טוויטר שכתב: 'כל הזוגות חייבים להיות גבר ואישה? ובכן גריז, ההומופוביה חוגגת". אחר הוסיף: "גריז משתבח בהומופוביה. חבל".

וינס פונטיין ב"גריז". CBS, GettyImages
וינס פונטיין בהתבטאות הומופובית/GettyImages, CBS

גזענות

גם היעדר פרצופים לא לבנים בצוות השחקנים הכעיס כמה מהצופים. אחד כתב: "צפיתי עד סוף הסרט ושמתי לב שבתיכון אין תלמידים שחורים". אחר הוסיף: 'צפיתי בגריז ב-BBC1. הופתעתי שזה עבר חלק. מלא אנשים לבנים".

הסרט גריז קיבל את סיווג הצפייה A או PG של ימינו (מומלץ פיקוח הורים בעת הצפייה) עם אזהרה מפני חשיפה לשפה לא נאותה ורפרנסים לסקס. אוליביה ניוטון-ג'ון דחתה בעבר את הטענות על סקסיזם בסרט ואמרה: "זה סרט וסיפור כיפי וקליל ומעולם לא התייחסתי אליו יותר מדי ברצינות".

מה אתם אומרים?

הסרט גריז הוא

קלאסיקה אדירה
שובניסטי וגזעני
2407 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully