וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשרונית הביביסטית מוזמנת לתכנית רצינית להגיב על אירועי השעה, האקטואליה יורדת לשפל חדש

11.1.2021 / 8:23

תחת הכותרת "רונית הביביסטית - מבית האח לסערת הבחירות", התנהל ב-"לפני החדשות" דיון שמהותו האמיתית אינה חדשותית, אלא קידום הריאליטי של רשת. אלה פני האקטואליה ב-2021: טשטוש מוחלט בין רכילות וחדשות לתוך שיחת ברזיה צינית שכולה מילות מפתח ותוכן דל וחסר ערך

רמי ורד ולינור ב"האח הגדול"/רשת 13

‏"מיד נהיה כאן עם רונית הביביסטית שהודחה אמש מבית האח הגדול, ונשמע מה היא חושבת על המעבר של גדעון סער", הבטיחה שרון כידון בפתח התכנית "לפני החדשות" (רשת 13). אלה הם פני האקטואליה בשנת 2021: ערבוב מוחלט בין רכילות וחדשות לתוך שיחת ברזייה צינית שכולה מילות מפתח - ובאמצע תוכן דל וחסר ערך.

רונית לוי, שמתהדרת בכינוי "רונית הביביסטית" בטוויטר, היא תומכת נלהבת ועקבית של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברשת ופליטת ריאליטי טרייה. לא קשה לנחש מה היא חושבת על המעבר של גדעון סער למפלגה חדשה. להציג זאת לצופים כשאלה שעשויה לסקרן אותם גובלת בזלזול באינטליגנציה.

רונית הביביסטית לוי. רשת 13, צילום מסך
ומה דעתך על סער? רונית הביביסטית/צילום מסך, רשת 13

ובכל זאת, זה קרה: בתוך משדר כמעט סוריאליסטי, תכנית רצינית בערוץ רציני מצאה את עצמה מציגה במקום מכובד בליינאפ דיון אקטואלי בין לוי לבין אלדד יניב, יריבה מהטוויטר (בועת הבועות שהתקשורת נוטה להתבלבל בינה לבין המציאות לעתים קרובות מדי). לצד השיחה על אחוזי ההתאמה של גדעון סער לראשות הממשלה ושיתוף הפעולה בין נתניהו לרע"מ, הקפיד כידון גם לברר את עמדתה של לוי על האירוע "שאולי היה בבלפור" - ניסוח שממחיש כי הפרטים לא חשובים, רק הרעש.

הערך של האייטם היה עלוב עד אפסי, אבל אפשר היה ללמוד משהו דווקא מהכותרת שלו, האמיתית להדהים: "רונית הביביסטית - מבית האח לסערת הבחירות". הכותרת הזאת היא התשובה להיתממות כי מדובר כאן בדיון אקטואלי לגיטימי והשמעת קולות הציבור. היא ההוכחה שהנושא אינו אקטואלי, אלא רונית הביביסטית עצמה.

עוד בוואלה!

עמית סגל הוא ממש לא "השופר של בלפור". וזאת בדיוק הבעיה

לכתבה המלאה
האח הגדול רונית הביביסטית. רשת 13, צילום מסך
קידום המותג. רונית הביביסטית/צילום מסך, רשת 13

וזה בדיוק העניין, ומה שהופך אותו גם לחמור הרבה יותר. "רונית הביביסטית" לא הגיעה אל "לפני החדשות" והתראיינה כי מישהו חשב שיש ערך לפרשנות הפוליטית שלה. היא שם כדי לקדם את מותג "האח הגדול", להגדיל את הבאזז סביבו ולהעצים את השיחה עליו. ובשביל המטרה הזאת - כל האמצעים כשרים, גם להוריד לשפל מסוג חדש את דיוני האקטואליה הטלוויזיוניים. ייאמר ובצדק שגם כך מדובר בחבית ללא תחתית, ובכל זאת תמיד מפתיע שנמצאת עוד דרך לרדת.

ואולי, במחשבה שנייה, מדובר בהתפתחות מתבקשת. כשהשיח התקשורתי פוזל יותר ויותר לרכילות פוליטית במקום לעימות בין עמדות, הפער בין המהות והרעש הולך ומצטמצם. לאורך שעות אולפנים חיים אינסופיות, הוורטיגו הטלוויזיוני לא מבדיל עוד בין אקטואליה וריאליטי, חדשות וטוויטר, מומחים וטוקבקיסטים מכל תחום.

בקצב של חוסר ההיגיון הזה, אין מה להתפלא אם בחודש מרץ נמצא את עצמנו צופים בפליטי הישרדות מתווכחים במשדר הבחירות המרכזי של ערוץ 13, וממול - מצעד הסלטות הרטוריות בפוליטיקה המקומית, תחת המטרייה של "נינג'ה ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully