וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברשת זועמים על "דיסני" בגלל הצגת דימוי גוף נשי מעוות לילדים

13.1.2021 / 0:03

הסרט הקצר של דיסני "עבודות פנימיות" זוכה לביקורת קשה בשבוע האחרון ברשת, כשאחד הצופים הציג דמות מהסרט שיש לה ישבן גדול ומותניים דקיקות והתלונן על ההשפעה הרעה של דימוי גוף נשי לא מציאותי כלפי ילדים

Inner Workings- Trailer/DISNET

רק לפני כשבוע הרשת געשה לאור טענות חדשות שהסרט הקלאסי "גריז" מציג ומעודד סקסיזם, גזענות, הומופוביה, מיזוגניה ואונס - והנה שוב המילניאלז מצאו סיבה להתלונן והפעם על סרט אנימציה לילדים של דיסני. הסרט הקצר "עבודות פנימיות" (Inner Workings) פורסם כבר ב-2016 והוקרן לפני הסרט "מואנה" והוא עוסק בעובד משרד בשם פול שמנסה לצאת מהשגרה המשעממת שלו וליהנות, כשהוא נמצא במאבק תמידי בין המוח ללב. על פניו, מדובר בסרט חמוד, מרגש ובעל מוסר השכל חשוב. אלא שאחד מגולשי טוויטר צפה בו לאחרונה והבחין במשהו שצרם לו - והתברר שהוא לא לבד.

המשתמש פרסם תמונה של אחת הדמויות הנשיות בסרט, קייט, שמצויירת עם ישבן גדול וזרועות ומותניים דקיקות - וטען שהיא מציגה דימוי גוף מעוות לילדים. לדבריו, דיסני מנסה לדחוף סטנדרטי יופי בלתי מציאותיים דרך הדמויות שלה וכך משפיעה עליהם לרעה.

הסרט הקצר של דיסני "עבודות פנימיות". DISNEY, אתר רשמי
הדמות המצוירת מהסרט הקצר של דיסני "עבודות פנימיות" שמעוררת סערה/אתר רשמי, DISNEY

הבחור המכונה בטוויטר Glitch כתב: "בשום עולם דיסני לא היו אמורים לעשות את זה". זמן קצר לאחר מכן מעריצים זועמים אחרים הצטרפו אליו, צייצו מחדש את הציוץ שלו והוא צבר יותר מ-180,000 לייקים, עד שלפתע נמחק ומעט אחריו הושעה גם החשבון של הבחור שצייץ אותו. למרות שאת שרבים ציינו שהם שותפים לדעתו לגבי פרופורציות הגוף של הדמות. אחד כתב: "למה לעזאזל החליטו לעצב את הדמות הזאת ככה?". אחר הוסיף: "ילדים יהיו מודאגים מאיך שגוף אמור להיראות. הם יודעים שזה סרט של דיסני, נכון??? מחצית מהדמויות אינן מציאותיות". אדם שלישי כתב: "אני יודע שזה רק סרט מצויר אבל למען השם... הם צריכים לשים קצת בטן על הבחורה הזאת. עצוב לדעת שילדים יחשבו שככה הגוף שלהם צריך להיראות. מטבע הדברים אי אפשר לקבל ישבן כזה בלי בטן בכלל".

קייט לא הייתה הדמות היחידה שחטפה ביקורת מהגולשים. אחרים מיהרו להצביע על דמות נשית אחרת ברקע, יושבת על חוף הים, כשטענו שהיא נראית כאילו היא "נמסה" והשוו אותה לאגרטל או לכלי במשחק לוח.

זאת:

ואלו גם פרופורציות בעיתיות:

צפו בסרט הקצר המלא:

האם יש בעיה עם נסיכות דיסני?

עם זאת, היו כמה גולשים שיצאו להגנת דיסני וטענו שסרטי אנימציה באופן כללי נוטים לא לשחזר פרופורציות של גוף האדם בדיוק כפי שהם בחיים האמיתיים. רבים ציינו שגם בסרטי דיסני אחרים ישנן צורות גוף לא מציאותיות ומוגזמות. מרבית המגיבים ציינו שסרטים מצוירים הם גרסאות מוגזמות של החיים האמיתיים, וכך למשל מיקי מאוס ובאגס באני הם דוגמאות לחיות מאונשות שאינן "מציאותיות", אך הדיון על מבנה גוף הדמות בסרט הוא חלק מדיון נרחב יותר במהלכו נשמעה קריאת מעריצים לייצוג חיובי יותר של גוף האישה בסרטי דיסני, בהן רוב הנסיכות בעלות אותה צורת גוף.

למה נסיכות דיסני נראות כמו תינוקות?

האם תרבות "נסיכות דיסני" פוגעת בילדות?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully