וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לך קבל ליטופים מילדות בנות 20": הפיצוץ בין רמי לג'וזי קרה כי יש אמת בעלבון הזה

21.1.2021 / 8:39

יש סיבה טובה לכך שרמי נפגע מהאמירה של ג'וזי. רמי, שאינו טיפש ונטול מודעות, מרגיש בעצמו קצת לא נוח עם אופי היחסים הפיזי שלו עם לינור בבית מרושת המצלמות. אז במקום לראות את ג'וזי כילד דורש-החיבוק שהוא, רמי התפוצץ עליו. הלוואי שהיחסים ביניהם ישתנו

הייתי צריכה לדעת. הייתי צריכה לדעת שהפרומו המלחיץ שרומז שג'וזי אמר לרמי משהו בלתי נסלח ונוראי מוגזם. כל פעם מחדש אני נופלת בפח הגנרי הזה. סתומה. מה באמת קרה? אז ככה.

איילון הודח, ג'וזי התבאס כי קיווה שרמי יודח, ועצם העובדה שזה לא קרה גרמה לו להרגיש כאילו הפסיד לו בהורדות ידיים. הצופים האדוקים בטח זוכרים שג'וזי אמר במשימת הכנות שהוא מקנא ברמי. לא זוכרת בדיוק אם זה היה על הביטחון או על העברית המצוינת, אבל אמר. אז ג'וזי הלך להתחבא בשירותים כדי שעלבונו לא יבלוט, יצא, הסתכל על רמי וכאן התחיל חארבו-דארב. רמי שאל אותו למה הוא כועס, ג'וזי התעקש שרמי נותן בו מבטים של שמחה לאיד, ומפה לשם יצא לו מהפה המשפט: "לך תקבל ליטופים מילדות בנות 20, יא בן שישים, זה מה שאתה אוהב".

עכשיו, ברור שזה משפט דוחה שלא היה צריך להיאמר, אבל בואו, שמעתי דברים יותר גרועים היום, ואני ערה רק שעתיים. חוץ מזה, מי לא אוהב שמלטפים אותו אנשים יפים ומוצקים? לא הבנתי מה הבעיה בזה. ונכון, הוא לא בן שישים, הוא בן חמישים ושבע, ולא יפה לעגל לו לעשור הבא. מעליב, כן, אבל לא בלתי נסלח, ולא כזה נורא, כי גיל הוא הרי רק מספר.

האח הגדול 20 בינואר 2021, הפיצוץ בין רמי לג'וזי. רשת 13, צילום מסך
איך שוב נפלנו בפח של הפרומו? לינור, "האח הגדול"/צילום מסך, רשת 13

ההוכחה הניצחת לכך היא שלינור סביניק, ילדה בת 20 ואחראית ליטופים ראשית, הרבה יותר בוגרת משניהם מחוברים יחדיו. עוד לפני שזה הסלים היא קלטה שהולך להיות בלגן, וניסתה לכבות את השריפה שעמדה לפרוץ. "לא לענות. לא לענות. לא שווה את זה" היא דקלמה ליד אוזן ימין של רמי כמו מנטרה. היא גם הייתה היחידה שאבחנה את הבעיה בצורה מדויקת. "ג'וזי היה רוצה שצעירות ילטפו אותו וזה לא קורה", היא ניסתה להסביר את המובן מאליו לגבר הסופר אינטליגנטי שגילו כפול מגילה אבל מתנהג כאילו הוא בעצמו בן עשרים. "נתת בעיטה לצוות של גברים דומיננטים בני שלושים - תעוף על זה, אל תיפגע".

אבל מאוחר מדי. הוא נפגע. ומתי אנחנו נפגעים? כשיש מעט אמת בעלבון שהוטח בנו. מן הסתם, רמי, שאינו טיפש ונטול מודעות, מרגיש בעצמו קצת לא נוח עם אופי היחסים הפיזי שלו עם לינור בבית מרושת המצלמות. האיש מכיר טלוויזיה, ומן הסתם יודע שהוא מספק פה חומרים לוהטים לרכילות, חומרים שהוא בעצמו היה עושה מהם מטעמים בתוכנית הרדיו שלו. אבל לשמוע את זה מג'וזי, אדם שהוא כל כך לא מעריך, מפוצץ אותו, דווקא בגלל שזה קצת נכון, וכי רמי קצת יהיר.

ואם חשבתם שמשימת האשראם תרגיע את הפסיכוטיות הכללית, אתם חיים בסרט יותר מליאור, כפרה עליו. אוםםםם. יש לו כוונות טובות, אבל כל כך אין לו מושג מה עובר על אנשים פצועים באמת. הוא כזה ילד טוב, שאין סיכוי שהוא יוכל להיכנס לראש של מישהו כמו ג'וזי. לא באמת. בכל מקרה, להקרין להם את מורגן פרימן בישיבה מזרחית וגלביה בפרסומת של תדיראן היה יותר יעיל מלהושיב את רמי וג'וזי אחד מול השני ולבקש מהם להסתכל אחד לשני בעיניים.

האח הגדול 20 בינואר 2021, הפיצוץ בין רמי לג'וזי. רשת 13, צילום מסך
התפרק על ג'וזי כמו פצצת מצרר. רמי, "האח הגדול"/צילום מסך, רשת 13

לא מפתיע בכלל שהוא התפרק עליו כמו פצצת מצרר וירה בו צרורות רעילים וקשים לשמיעה - לא רק לג'וזי, אלא לכל אחד בבית. אפילו לי, שאוהבת את רמי כמעט כמו לינור. וכשהיא ניסתה לרמוז בדיעבד שהיה יכול להגיד דברים אחרת, במקום להודות שטעה הוא התבצר מאחורי הטיעון העייף והילדותי "אני לא יכול לא להגיד את האמת". אבל בינינו, זאת לא האמת, ובטח שהוא יכול. קל.

אם רק היה מגייס טיפה מהאופי האבהי שלו ורואה את ג'וזי כמו הילד שהוא, תוך שתי שניות הוא היה רוצה לחבק אותו. כי ג'וזי, כמה שהוא מעצבן לפעמים, כל כך פגיע, שהוא מסתובב בבית כשהמעיים שלו תלויים מחוץ לגוף, כמו דמות שלכודה בסצנת אימה. אולי זה קשור לאבדן של אביו, או להחלטה לחזור להיות יונתן, אבל הוא נמצא בדיוק בנקודה שבה הוא חי מחדש את הסיוט שממנו ניסה לברוח כל חייו באמצעות האלטר-אגו שהמציא לעצמו - תחושת הדחייה - מאמא שלו, מעצמו, מהחברה שמסביבו, ועכשיו גם מדיירי הבית, ובעיקר מקארין. ג'וזי נמצא במצב רגשי גרוע, ואילו היה קצת חכם יותר, הוא היה פשוט מודה בזה - מבקש, ומקבל תמיכה ללא גבול מכל מי שסביבו - במיוחד מרמי.

ביקום מקביל (או סתם אם היו נותנים להם לעשן משהו), אני כל כך יכולה לראות את רמי פורס את חסותו על יונתן הקטן ומשמש לו כתחליף אבא לעת מצוא, מרעיף עליו מהניסיון והכוח שלו, ואולי עוזר לו להבין את עצמו קצת יותר טוב. יש לי הרגשה שזה המקום שהכי טבעי לרמי ממילא, ולכו תדעו, אולי זה עוד יקרה. הלוואי. זה יהיה מהמם.

עוד בוואלה!

השחקנים אדירים והבימוי מופלא, אבל גם הם לא מצילים את "שקופים"

לכתבה המלאה
האח הגדול 20 בינואר 2021, הפיצוץ בין רמי לג'וזי. רשת 13, צילום מסך
מסתובב בבית כשהמעיים שלו תלויים מחוץ לגוף. ג'וזי, "האח הגדול"/צילום מסך, רשת 13

אבל באין ציפור שיר, גם התחת זמיר, ובינתיים ג'וזי נאלץ להסתפק בימית, שאמנם אוהבת אותו, אבל בעלת יכולות טיפוליות לא משוכללות במיוחד. "תנצח אותו במגרש שלו, אתה מספיק חכם כדי לקרוע אותו, חיים שלי" אמרה לג'וזי, וזה אותו משפט שאמרה גם ליהודה כשעדיין בכה על לכתו של אילון: "אני רוצה שתנצח אותם במגרש שלהם. את כולם. אתה מלך העולם חיים שלי". כאילו להאכיל להם את האגו בכמויות בולימיות של מחמאות לא קשורות למציאות זה מה שיעזור. אבל מילא. גם הנטישה שלה אחרי ההדחה של אילון הייתה מוזרה - רמי מחשיב אותה כחברה שלו, ונעלב מההתעלמות המוחלטת. היא התנצלה, אמרה לו שהיא מאד שמחה שהוא נשאר, הוא האמין לה, ושנייה אחר כך היא דפקה לג'וזי בוסה בבטן וביטלה את ההתנצלות שלה כדי להתחנף אליו, במילים "כן, עזוב, זה לא מעניין". משהו לא מסתדר לי אצל ימית.

נכון כשאנשים בוכים הם מסתירים את הפנים עם הידיים? זה אינסטינקט טבעי של כולנו - אף אחד לא רוצה להיות חשוף לגמרי באותו הרגע. אז ימית היא היחידה שראיתי שבוכה בפנים גלויות לחלוטין, כשהיא מטה את הראש אחורנית דווקא כדי שיראו אותה טוב טוב. בלי התכווצויות, בלי עוויתות, מה שגורם לדמעות שלה להיראות כמו בכי צעצוע שהיא שולפת בעת הצורך כדי להשתמש בו בצורה אסטרטגית, כדי לקבל אהדה, הסכמה או תשומת לב. תמיד גם נדמה כאילו היא מזמנת דמעות בפקודה, בכל שנייה שהיא רוצה. אני לא טוענת שהיא משקרת - בטוח כאב לה, אבל יש לי הרגשה שהבכי האמיתי שלה עוד קבור עמוק בפנים, נראה לגמרי אחרת, ואולי יצא בהזדמנות, כשמישהו באמת יתהפך עליה. אני בונה על דרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully