וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליין, עידן חביב ואביב גפן: המדריך המלא למופעים שאחרי פתיחת התרבות

עודכן לאחרונה: 24.2.2021 / 12:56

לאחר הודעות משרדי התרבות והבריאות על חזרת התרבות בראשון, לוואלה! תרבות נודע כי אביב גפן יפתח את הופעות קבוצת זאפה. ליאור שליין יופיע ראשון בצוותא, עידן חביב בגבעת ברנר, איה כורם במרכז ענב, ומושונוב ובראבא יעלו לבמה שנה אחרי הבכורה שהתבטלה בתיאטרון חיפה

בווידאו: הפגנת עולם אנשי התרבות מול ביתו של גנץ/צילום: יותם רונן, עריכה: אסף דרורי

לאחר שנה שבה התרבות שותקה כמעט לחלוטין, וכנראה שלא במקרה קצת לפני הבחירות הרביעיות - המופעים, המוזיאונים והספריות ישובו לפעילות ישובו לפעילות ב-21 בפברואר על פי מתווה התו הירוק, כלומר בקהל יורשו לנכוח רק מחוסנים עם תעודת מחוסן ומחלימי קורונה. במוסדות התרבות ניתן יהיה להושיב עד 300 אנשים ועד לתפוסה של 75 אחוזים ממספר המושבים. באוויר הפתוח יהיה אפר להושיב עד 500 אנשים. בין התנאים הנוספים - הצבת סדרן על כל 50 אנשים ואיסור מכירת אוכל ומזון במתחם בזמן האירוע, למעט בקבוקי שתייה אישיים. עבור חלק ממוסדות תרבות כמו מועדונים עצמאיים התנאים האלה הופכים את הפתיחה לחסרי כדאיות כלכלית. ההושבה תהיה רק באמצעות מקומות מסומנים בישיבה, עם רווח של מושב בין הנוכחים מלבד אנשים שגרים יחד. בהופעות לא יתאפשרו ריקודים או קרבה לבמה. הכניסה והיציאה יהיו הדרגתיות כדי למנוע עומס. בהופעות מוזיקה ומחול יוכלו להתקיים גם באוויר הפתוח, בקפסולות ברווחים של עד 20 אנשים לקפסולה. בנוסף, גלריות ומוזיאונים יפעלו לפי התו הסגול בהזמנת כרטיסים מראש.

ואלו אירועי התרבות הראשונים:

מוזיקה: אביב גפן יפתח את הזאפה

22 בפברואר
לוואלה! תרבות נודע שאביב גפן יפתח את הופעות קבוצת זאפה אחרי הקפאת התרבות. הוא יופיע לראשונה בזאפה הרצליה. כזכור, גם פתח את השקת זאפה באר שבע ביוני האחרון, בחלון הקצר שבו נפתחו מופעי התרבות במהלך שנת השיתוק בתרבות בעקבות משבר הקורונה

עידן חביב באולם המופעים בגבעת ברנר (גם ב-23 בפברואר)

26 בפברואר
רוקוויל, גבעת ברנר

27 בפברואר
איה כורם במרכז ענב בתל אביב

4 במרץ
ג'ירפות במופע אקוסטי במרכז ענב בתל אביב

רותם כהן, זאפה הרצליה

5 במרץ
מאור כהן במופע "סטנד רוק" במרכז ענב בתל אביב

6 במרץ
יהלי סובול וזואי פולנסקי במרכז ענב בתל אביב

10 במרץ
עמיר בניון, זאפה הרצליה

11 במרץ
הראל סקעת, זאפה הרצליה

11 ו-12 במרץ
נקמת הטרקטור במרכז ענב בתל אביב

12 במרץ
קובי אפללו, זאפה הרצליה (מופע צהריים)

דני סנדרסון, זאפה הרצליה (מופע ערב)

13 במרץ
דני ליטני במרכז ענב בתל אביב

כנסיית השכל, זאפה הרצליה

16 במרץ
אסף אמדורסקי במרכז ענב בתל אביב

17 במרץ
ישראל קטורזה, זאפה חיפה

שאנן סטריט יופיע במסגרת הסדרה "מאחורי הצלילים" בה מתארחים אמנים מובילים לשיחה אינטימית וביצועים אקוסטיים לשיריהם מרכז ענב בתל אביב

18 במרץ
יוני רכטר, זאפה חיפה

עומר נצר מארח את מוקי במרכז ענב בתל אביב

19 במרץ
גידי גוב, זאפה הרצליה

קרן פלס, זאפה חיפה

20 במרץ
עברי לידר בהיכל התרבות בתל אביב

מיקי גבריאלוב, זאפה ירושלים

רותם אבוהב, זאפה הרצליה

22 במרץ
מירי מסיקה, זאפה חיפה

29 במרץ
שולי רנד, זאפה ירושלים

30 במרץ
מוש בן ארי, זאפה הרצליה

31 במרץ
הנשמות הטהורות (יעל פוליאקוב, אסי ישראלוף ואורן ברזילי), זאפה הרצליה

1 באפריל
אברהם טל, זאפה אמפי שוני

2 באפריל
דני רובס, זאפה חיפה

8 באפריל
עילי בוטנר וילדי החוץ באמפי שוני

9 באפריל
שלום חנוך, זאפה אמפי שוני

17 באפריל
מאור כהן במופע "סטנדרוק", זאפה הרצליה

22 באפריל
הראל סקעת יופיע באמפי שוני

29 באפריל עד 1 במאי
פסטיבל "גיטרה בים האדום" השני במלון ישרוטל אגמים באילת. בין המופעים: דיוויד ברוזה יחזור במופע הפתיחה של הפסטיבל לאלבום המופת "האישה שאיתי" ולשורשים הספרדיים של השירים המרכיבים אותה, יחד עם יסמין לוי; מיקי גבריאלוב יחגוג יום הולדת 70 במופע מיוחד עם מוש בן ארי; ולהקת רוקפור תחזור יחד עם ברי סחרוף לפרויקט המחווה הנהדר שלה "בחזרה לשבלול", במלאת יובל לצאתו של האלבום המקורי של אריק איינשטיין ושלום חנוך.

30 באפריל
התקווה 6, זאפה אמפי שוני

6 במאי
מארינה מקסימיליאן, זאפה אמפי שוני

13 במאי
גלי עטרי באמפי שוני

אביב גפן בעצרת לזכר ראש הממשלה יצחק רבין, כיכר רבין תל אביב,  2 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
יפתח את ההופעות בקבוצת זאפה. אביב גפן/ראובן קסטרו

במה: ליאור שליין בסטנדאפ בצוותא

21 בפברואר
מופע סטנדאפ של ליאור שליין בצוותא, בהתאם להנחיות התו הירוק וברכישת כרטיסים מראש בלבד. לוואלה! תרבות נוגע כי בתוך שעות ספורות המופע שיתקיים בשעה 22:00 הגיע לסולד אאוט, ובעקבות הביקוש נפתח מופע נוסף לשליין באותו יום - בשעה 19:30.

נדב אבקסיס, היכל התרבות עפולה

ישראל קטורזה, מופ"ת ראשון לציון

25 בפברואר
מופע סטנדאפ של רשף לוי, גבעת ברנר

3 במרץ
ליאור סושרד, זאפה הרצליה

4 במרץ
הקוסם חזי דין פותח שני מופעים למחוסנים בבית ציוני אמריקה בתל אביב, ונמסר כי הם יהיו במחיר מסובסד של 40 שקלים (במקום 120 שקלים) וללא כוונות רווח בכדי לעודד חיסונים. "גם אם עוד עשרה אנשים ילכו להתחסן בעקבות המופעים - אני את שלי עשיתי", מסר דין

6 במרץ
שלומי קוריאט, זאפה חיפה

10 במרץ
ליטל שוורץ, זאפה חיפה

21 במרץ
נדב אבקסיס, זאפה הרצליה

גב האומה, ליאור שליין. רשת 13, צילום מסך
יפתח את תיאטרון צוותא. ליאור שליין/צילום מסך, רשת 13

תיאטרון: מושונוב ובראבא חוזרים לבמה שנה אחרי ביטול הבכורה

21 בפברואר
תיאטרון אספקלריא יעלה את ההצגה "איפה הכסף"

23 בפברואר
ערב פתיחה בתיאטרון יפו

תיאטרון החאן הירושלמי יעלה את הקומדיה החדשה "רוחות עליזות" שכתב נואל קווארד וביים המנהל האמנותי של החאן, אודי בן משה. מהחאן נמסר כי ההצגה תתקיים תחת שמירה על כללי התו הירוק. הצופים, בעלי דרכון ירוק (מתחסנים ומחלימים) יידרשו לעטות מסיכה וימלאו 75 אחוזים מתפוסת האולם.

28 בפברואר
תיאטרון חיפה עם בכורה לקברט המוזיקלי "שוק המציאות", שכתב נתן אלתרמן, הלחינו סשה ארגוב ומשה וילנסקי, ביים שוקי וגנר ובכיכובם של דפנה דקל ואלון אופיר. המופע הועלה לפני מעל 40 שנה בביצועם של אילי גורליצקי ויונה עטרי, ושוב לפני 12 שנה בתיאטרון חיפה. הוא כולל את השירים "לימון וצלחת", "מרים בת ניסים", "בכל זאת יש בה משהו", "קונצרטינה וגיטרה", "צריך לצלצל פעמיים" ו"זמר מפוחית".

7 במרץ
במרכז ענב תעלה הפקת המקור "שמיים הפוכים"

18 ו-20 במרץ
תיאטרון חיפה יחזיר לבמה את ההצגה "הקומיקאים" שכתב ניל סיימון, תרגם וביים אילן רונן, ומככבים בה מוני מושונוב, שלמה בראבא, מיכאל מושונוב, סיגלית פוקס ונועה טסה. לפני כמעט שנה, ב-11 במרץ, בוטלה הצגת הבכורה של "הקומיקאים" זמן קצרצר לפני שהיתה אמורה להתחיל, לאחר שהשחקנים כבר היו לבושים והקהל כבר ישב באולם. זאת לאחר שראש הממשלה נתניהו ומשרד הבריאות הכריזו על הגבלת התקהלויות במקומות סגורים עד למאה איש. "אני לא זוכר בכל שנותיי בתאטרון אירוע כזה דרמטי", אמר באותו ערב בראבא לוואלה! תרבות.

21 במרץ
במרכז ענב יעלה מחדש המחזה "קונטקט" מאת רוני פינקוביץ' ז"ל, ההצגה האחרונה שכתב, ביים ובה שיחק בשנה שלפני פטירתו

19 באפריל
תיאטרון בית ליסין בתל אביב יפתח עם ההצגה החדשה "בין המילים", בכיכובו של ששון גבאי. בהמשך אפריל יעלו ההצגות "עבדאללה שוורץ", מאת רמי ורד עם אבי קושניר וענת וקסמן, ההצגה החדשה "סינית אני מדברת אליך" מאת סביון ליברכט ובבימויה של ציפי פינס, והצגת הלהיט "אפס ביחסי אנוש"

עוד בוואלה!

בראבא קיבל את ההודעה לפני העלייה לבמה: "לפחות אספיק להרדים את הבת שלי"

לכתבה המלאה
מוני מושונוב ושלמה בראבא בהצגה "הקומיקאים" של תיאטרון חיפה. ז'ראר אלון,
ישובו לבמה שנה לאחר הבכורה שבוטלה. מוני מושונוב ושלמה בראבא בהצגה "הקומיקאים"/ז'ראר אלון

בתיאטרון הבימה אומרים כי הפתיחה לא תהיה לפני סוף מרץ או תחילת אפריל, וכי בשלב הראשון יפתח את אולמות רובינא ומסקין ויציג את ההצגות "קב"ן", "Motel סוף העולם", "דבר על מקום המצאם", "אדוני ראש המועצה" ו"בקשתה של רווקה". מהתיאטרון נמסר כי הוא נערך לפתיחתו על פי המתווה של התו הירוק, וכי בידיו "כל האמצעים הטכנולוגיים הקיימים בשוק על מנת להגן על ציבור קהל שוחרי התיאטרון, לרבות מערכת דיגיטלית למדידת חום, מסלול ירוק ומהיר למחוסנים ומחלימים על ידי זיהוי תווי פנים על מנת לוודא שמי שיכנס בשערי התיאטרון אכן הוא זה המחזיק בדרכון הירוק".

מתיאטרון הקאמרי אומרים שיפתח באמצע אפריל. "אנחנו מחכים לפתיחה חודשים רבים ונעשה הכל על מנת לפתוח בהקדם, אך לצערי זה לא יקרה תוך שבוע", נמסר מהתיאטרון. "אנו חייבים להיערך לכללי התו הירוק החדשים, לצוות עובדים מחוסן, לשיבוץ הצגות בהתאם למגבלות, חידוש חזרות, שיווק, פרסום ומכירות כרטיסים".

בתיאטרון באר שבע עדיין לא הודיעו מתי ישוב לפעילות, אולם עדכנו שעם חזרתו יעלו בו גם שתי הצגות חדשות - "נופים קסומים" שכתב בס ווהל, תרגם ירון פריד וביים אילן רונן, בהשתתפות לאורה ריבלין, אלי גורנשטיין, מולי שולמן ואחרים; הקומדיה הפוליטית "דרך השלום" שכתב גיא מרוז בהשראת "האכארנים" מאת אריסטופנס, בבימויה של שיר גולדברג, ובכיכובם של שרית וינו אלעד, אמיר קריאף, מולי שולמן ועוד.

בתיאטרון גשר, שגם עדיין לא קבע תאריך חזרה, אומרים כי הם מקווים לחגוג את יום הולדתו ה-30 של התיאטרון בחודשים הבאים עם מספר הפקות חדשות ובהן "חדשות טובות" מאת יחזקאל לזרוב, "הכלה וצייד הפרפרים" מאת נסים אלוני, "אלף שמשות זוהרות" על פי רומן מאת ח'אלד חוסייני, "קליעים מעל ברודווי" על פי מחזה של וודי אלן, והצגת הילדים החדשה "האוצר מתחת לגשר" מאת רועי חן.

הצגת מתווה חזרה לשגרה של תאטרון הבימה, 17.8.2020. ראובן קסטרו
גילה אלמגור בתיאטרון הבימה, שלא ייפתח לפני חודש אפריל/ראובן קסטרו

מוזיאונים: פעילויות מיוחדות לילדים

23 בפברואר
מוזיאון תל אביב לאמנות ייפתח מחדש לקהל בהתאם לתקנות התו הסגול. כרטיסים לרכישה דרך אתר המוזיאון בלבד. המוזיאון יפתח את תערוכת היחיד "שמש גדולה צהובה" של האמן האמריקאי אלכסנדר קאלדר. בנוסף, תערוכת ג'ף קונס נמשכת במוזיאון. פעילויות יצירתיות יוצעו לילדים - ערכות יצירה אישיות בעקבות תערוכות מובילות במוזיאון וכתב חידה בלשי לכל המשפחה ברחבי המוזיאון

תחת השם "החלום השלישי", מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית יציג שבע תערוכות יחיד של אמניות ואמנים ישראלים - דגנית בן אדמון, אוזיאש הופשטטר, פני הס יסעור, מיכאל ליאני, אבי סבח, פסח סלבוסקי ודינה שנהב. האוצרת הראשית היא ד"ר איה לוריא.

מוזיאון תל אביב. ראובן קסטרו
מוזיאון תל אביב/ראובן קסטרו

לאחר הודעת משרדי התרבות והבריאות על פתיחת התרבות בשבוע הבא, מועד הפעולה של תעשיית התרבות והאירועים נמסר בתגובה: "הפרסומים על מתווה חזרה של התרבות והאירועים יוצרים אשליה של חזרה אמיתית. 70 אחוזים מתעשיית האירועים, הכנסים, התרבות והתערוכות לא יחזרו לפעולה במסגרת המתווה המוצע! זהו מתווה לא הגיוני רפואית ובטיחותית ולא אפשרי כלכלית. אנשי משרד הבריאות התחייבו לאזרחי ישראל - התחסנו וחיזרו לחיים נורמליים. למרות התחייבותם, מציעים מומחי משרד הבריאות מתווים מסורסים, שאינם מאפשרים חזרה אמיתית לחיים נורמלים ובטוחים. אירועים ותרבות הם תמריץ אמיתי להתחסן לכל אזרחי ישראל; אירועים ותרבות מתקיימים בשליטה ובבקרה מוחלטת תחת התו הירוק". עוד הוסיפו מועד הפעולה כי הם דורשים שכניסה לאירועים, תרבות, כנסים ותערוכות תתאפשר למי שיציג תעודת מתחסן, תעודת מחלים או בדיקה מהירה שלילית; שתהיה הגדלה משמעותית למספר אלפים של כמות המשתתפים בכל אירוע בתו ירוק. "כמו שאין מגבלה של 500 בקניונים, בשווקים ובחופי הים, לא הגיוני שתהיה מגבלת כמות באירועים מפוקחים ומסודרים", נמסר; והצגת תכנית ברורה של שלבי הפתיחה המליאה של עולם התרבות והאירועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully