וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדב אבקסיס חוזר הערב לבמה: "זה כאילו העירו אותי מחלום שנמשך שנה"

21.2.2021 / 8:26

אחרי שנת הקפאת התרבות, הערב היא מתחילה לחזור עם הופעות סטנדאפ: בתל אביב ליאור שליין, בראשל"צ ישראל קטורזה ובעפולה נדב אבקסיס, שאומר לוואלה! תרבות: "הממשלה טעתה בלי סוף. התעללה בתרבות, בתעופה ובמלונאות. השארנו את ההורים בליל הסדר לבד. זה לא היה צריך לקרות"

נדב אבוקסיס בריאיון עם דוריה למפל, מחאת האמנים/חדשות הערב, כאן 11

אחרי שנה של הקפאת התרבות, במהלכה הסתפק בעיקר בהופעות בזום, הסטנדאפיסט והשחקן נדב אבקסיס יעלה הערב (ראשון) פעמיים על במת היכל התרבות בעפולה ויקיים שתי הופעת סטנדאפ ראשונות. לכבוד היום החגיגי, אבקסיס מפנק את קוראי וואלה! תרבות ומגלה להם מהי בדיחת פתיחת ההופעה שיגיד לקהל: "קודם כל, שירימו יד כל אלו שהתחסנו חיסון שני. עכשיו שירימו יד כל אלה שנבדקו. ועכשיו שירימו יד כל אלה שהתפלחו ובאו עם דרכונים מזויפים. תמיד צחקו ואמרו שצריך דרכון כדי להגיע לעפולה, והנה הפעם זה קיים - צריך דרכון לעפולה".

אבקסיס לא יהיה היחיד שיחזור לבמות. החל מהבוקר (ראשון) התרבות מתחילה לחזור, ותהיה פתוחה לבעלי תו ירוק (מתחסנים ומחלימים) תחת מתווה הממשלה. במקביל להופעה של אבקסיס בעפולה, יופיעו ליאור שליין במועדון צוותא בתל אביב, וישראל קטורזה באולם מופת בראשון לציון; מחר (שני) יתחילו ההופעות של המוזיקאים - אביב גפן בזאפה הרצליה, עידן חביב בגבעת ברנר, ומירי מסיקה בהיכל הפיס לתרבות בירושלים; וביום שלישי יהיו ניצנים ראשונים של עולם התיאטרון עם ערב פתיחה בתיאטרון יפו, והקומדיה "רוחות עליזות" שתעלה בתיאטרון החאן הירושלמי.

"זה הגיע במוזרות", אומר אבקסיס. "ביום רביעי מצלצלת אליי עדי מהמשרד, שאחראית על ההופעות. כל החודשים האחרונים אני שומע ממנה, יש הופעה בזום להסתדרות המורים/ קופת חולים/ חברה זו וזו. והפעם היא אומרת לי, 300 איש בעפולה. אני אומר לה, 'מה ז'תומרת 300 אנשים מול מחשבים דרך זום?' והיא אומרת לי: לא, באולם. אני שואל: איך?! הרגשתי כאילו העירו אותי מאיזה חלום שנמשך שנה. בתקופה האחרונה הופעתי בזום, באולפנים, מול שני אנשים בלבד שאני מביא בכל פעם, ואליהם אני פונה. וזה עובר למאות מחשבים. ועכשיו יהיו 300 אנשים שאני יכול לגעת בהם? זה היה מבהיל כזה, וואו, יום ראשון זה מתחיל! ואז עוד מקומות הגיעו. ריגש אותי שעפולה וגם יבנה בחרו דווקא בי להתחיל את ההופעות".

נדב אבקסיס. מאיר כהן,
"300 איש שאפשר לגעת בהם?". נדב אבקסיס/מאיר כהן

יש בך חשש שאולי השריר של הופעה חיה פחות מאומן?

"החשש קיים. גם כשאני מופיע 15 פעמים בחודש החשש תמיד קיים. זה חשש שמלווה בהתרגשות כל החיים המקצועיים שלי. אבל ברור שהוא נמצא פה יותר. גם בגלל שיש יותר פוקוס על ההופעה הזאת, יבואו אנשים וגם מהתקשורת. אבל הדברים האלה זה מה שמחייה אותי ומדרבן אותי עוד יותר להיות הכי טוב".

לאיזה רגע בהופעה מול קהל הכי התגעגעת?

"התגעגעתי למגע. יודע כל מי שהיה בהופעות שלי, במשך כל 15 השנים האחרונות, עוד לפני עידן הסלפי, שאני בסוף כל הופעה שלי עם עד אחרון האנשים שיוצא מהאולם. הפעם זה לא יקרה. יש עדיין תחושת אופוריה. אתה מדבר איתי אחרי שנכנסתי הביתה מהצפון, מהשלג. יש תחושה שעוד רגע העם עם הרגליים החוצה מהקורונה. אז אתה אומר, וואלה, בוא לא נעשה יותר מדי שטויות. לכן, עד כמה שהייתי רוצה לחבק את הקהל פיזית, אנחנו נמתין עם זה.

"ביום חמישי פגשתי כמה נשים, חמש אחיות מרוקאיות, לסדנת בישול. אחת מהן מבשלת - וואו, לא אכלתי דברים כאלה. והן מספרות לי שבזמן שהיו ביחד בטיול בברזיל, הן לא הפסיקו לדבר על המערכון שלי על האישה המרוקאית. מה שנקרא, זר לא יבין זאת. את המערכון הזה לא עשיתי מעל שנה. גם בזום לא עשיתי אותו. זה מערכון שמחייב קהל. אני מתרגש מכל תגובה. הופעתי בזום מול שני אנשים, ופתאום לחוות שוב 300 איש".

עוד בוואלה!

שליין, עידן חביב ואביב גפן: המדריך המלא למופעים שאחרי פתיחת התרבות

לכתבה המלאה
ישראל קטורזה. אביגיל עוזי,
ישראל קטורזה/אביגיל עוזי

יש לא מעט מוסדות תרבות שלא יפתחו בקרוב כי המתווה של הממשלה לא כלכלי להם, למשל הבארבי בתל אביב.

"הזאפה פותח כרגע בלי אוכל, זה נורא בעיני. החוויה של הזאפה היא אחרת. זה שונה, אבל צריך להתחיל במשהו".

שנה שלמה הממשלה פגעה קשות בתרבות, ובמקרה חודש לפני הבחירות נזכרו להתייחס אליה.

"הגדיר את זה חברי הטוב רשף שי, שכתב שהמתווה שהמדינה החליטה עליו עכשיו הוא - אללה באב אללה, יעני מה שיהיה יהיה. תראה, אי אפשר להאשים רק את ראש הממשלה ורק את המדינה. כשהיה צריך להאשים, האשמתי בלי סוף כשהתראיינתי. אבל יש פה שניים לטנגו. גם הציבור עצמו, לא רק חרדים ולא רק ערבים. יש פה ציבור שלם שפה חיפף ושם חיפף. התעללו בעוד הרבה תחומים. יש לי חברים בעולם התעופה ובעולם המלונאות. גם בהם התעללו. כשפתחו את התרבות בקיץ זה היה יחד עם בתי המלון. אני רוצה שלא נחשוב שזה קרה. אני חושב שההתנהלות של המדינה היא עקב בצד אגודל. הממשלה טעתה בלי סוף. אני נזכר שלפני שנה בפסח, השארנו את ההורים בליל הסדר לבד. זה לא היה צריך לקרות. נעשו הרבה טעויות והרבה דברים לא ראויים. אני לא רוצה לחשוב שזה קרה במכוון לתרבות".

נעשתה אכיפה לא שיוויונית, לדעת רבים מסיבות של תועלת פוליטית אישית של נתניהו. כמה מעט קנסות חילקו בבני ברק וכמה הרבה קנסות חילקו בתל אביב.

"אני לא חושב שהיו הרבה אפשרויות לעשות דברים אחרת. יש ססמאות, 'לגדר אותם', 'להוריד להם את הקצבאות'. אלה משפטים באוויר. אני חושב שבסופו של דבר זה עניין של משא ומתן. אני חושב שמי שפגע - פגע בעצמו. החרדים פגעו בעצמם, אנשים הקרובים אליהם מתו, ותראה - התחלואה והתמותה בתל אביב יותר נמוכה. אז במי הם פגעו? בעצמם. אבל נכון שגם בנו, כי על הדרך לא פתחו שום דבר ועשו כאן עוול, כמו בעניין התעופה".

גב האומה, ליאור שליין. רשת 13, צילום מסך
ליאור שליין/צילום מסך, רשת 13

בהתאם למתווה פתיחת התרבות, יוכלו לצפות באירועי תרבות בעלי תו ירוק (מתחסנים ומחלימים). במוסדות התרבות ניתן יהיה להושיב עד 300 אנשים ועד לתפוסה של 75 אחוזים ממספר המושבים. באוויר הפתוח יהיה אפשר להושיב עד 500 אנשים. בין התנאים הנוספים - הצבת סדרן על כל 50 אנשים ואיסור מכירת אוכל ומזון במתחם בזמן האירוע, למעט בקבוקי שתייה אישיים. עבור מוסדות תרבות כמו מועדונים עצמאיים התנאים האלה הופכים את הפתיחה ללא כדאית כלכלית. ההושבה תהיה רק באמצעות מקומות מסומנים בישיבה, עם רווח של מושב בין הנוכחים מלבד אנשים שגרים יחד. בהופעות לא יתאפשרו ריקודים או קרבה לבמה. הכניסה והיציאה יהיו הדרגתיות כדי למנוע עומס. בהופעות מוזיקה ומחול יוכלו להתקיים גם באוויר הפתוח, בקפסולות ברווחים של עד 20 אנשים לקפסולה. בנוסף, גלריות ומוזיאונים יפעלו לפי התו הסגול בהזמנת כרטיסים מראש.

גם הסאטיריקן ליאור שליין ישוב לבמה הערב בשני מופעי סטנדאפ שיפתחו את תיאטרון צוותא בתל אביב. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות, בתוך שעות בודדות מאז יצא המופע למכירה כבר הגיע לסולד אאוט ובעקבות הביקוש נפתח מופע נוסף. בתשובה לשאלתנו, מי תהיה אשת ראש הממשלה הבאה או הבאה הבאה - גאולה אבן או הוא, ואם הוא מתכוון לעשות נפשות במופע למרב מיכאלי, יו"ר מפלגת העבודה ובת זוגו, השיב שליין: "כידוע, אצלי אין הנחות לאף אחד. או אחת. אפילו אם היא שכנה שלי. אפילו אם יש בינינו יחסי שכנות, נקרא לזה, טובים. אבל עזוב גאולה אבן-סער או ליהיא לפיד, יש לי הצעה יותר טובה: אם שרה נתניהו רוצה, שתבוא ביום ראשון ונעשה חצי-חצי. חצי שעה, שרה נתניהו, לבד על הבמה, עושה סטנד-אפ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully