וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו גם בהולנד: תכנית טלוויזיה חושפת מבוגרים עירומים בפני ילדים בני 10

עודכן לאחרונה: 10.3.2021 / 23:52

תכנית טלוויזיה הולנדית מציגה מבוגרים בעירום מלא בפני ילדים קטנים כדי לעודד דימוי גוף חיובי, אך המבקרים טוענים שהתכנית מקדמת פדופיליה

תוכנית טלוויזיה הולנדית מציגה מבוגרים בעירום מלא לילדים/NOS Jeugdjournaal

תכנית טלוויזיה הולנדית המיועדת לילדים חושפת מבוגרים עירומים כביום היוולדם בפני ילדים בגילאי 10 עד 12 - כדי שאלה ילמדו כיצד נראה "גוף נורמלי" וישאלו את המבוגרים שאלות על גוף האדם - כולל על איבריהם המוצנעים. לכאורה לתכנית Simply Naked ("פשוט עירום"), המשודרת בגוף השידור הציבורי NOS, יש כוונות טובות: היא נועדה לחנך את הילדים, לקדם דימוי גוף חיובי ולצאת נגד הבודי-שיימינג ברשת. אולם, הרעיון לחשוף ילדים לעירום עורר הרבה זעם בהולנד מצד הורים ופוליטיקאים מובילים שטענו כי התכנית "מגעילה" ו"מקדמת פדופיליה".

מהפקת התכנית נמסר כי היא הופקה בקפידה רבה ונועדה לחנך ילדים על גוף האדם ולא לחשוף אותם לתכנים מיניים. חבר הפרלמנט טונהן קוזו כינה את התוכנית 'מגוחכת' ואמר לעוקביו בטוויטר להתלונן בפני גוף השידור הלאומי. מפלגת ה- SGP השמרנית העלתה את הנושא לדיון בפרלמנט ותהתה מדוע התוכנית צפויה לעלות כמתוכנן מבלי שאף אחד ימנע זאת. מנהיג מפלגת הימין FvD, ת'רי בודט, הגיב גם הוא וטען ש"התכנית מקדמת פדופיליה".

תוכנית טלוויזיה הולנדית מציגה מבוגרים בעירום מלא לילדים. NOS Jeugdjournaal, אתר רשמי
תוכנית טלוויזיה הולנדית מציגה מבוגרים בעירום מלא לילדים/אתר רשמי, NOS Jeugdjournaal
תוכנית טלוויזיה הולנדית מציגה מבוגרים בעירום מלא לילדים. NOS Jeugdjournaal, אתר רשמי
הילדים צופים במבוגרים הערומים במסגרת התכנית/אתר רשמי, NOS Jeugdjournaal

הביקורת הקשה הגיעה לאחר שידור הפרומו לתכנית שחשף את התגובות המשתנות של הילדים וכמה מהשאלות שהעלו בפני המבוגרים העירומים, כולל עד כמה הם חשים בטוחים בגוף שלהם? מגיש הטלוויזיה אדסון דה גראסה אמר ל- NOS: "המטרה היא ללמד ילדים שכל גוף שונה מהאחר ושלא כל הגופות מושלמים".

אליזבת' רייצמה מהקרן לבריאות המינית Rutgers, ששיתפה פעולה עם NOS להפקת הסדרה, אמרה כי התמונות החצי-פורנוגרפיות שילדים רואים כל יום בטלוויזיה ובאינטרנט מעניקות להם מבט מעוות על גוף האדם. "אלו שרואים גוף עירום רגיל לעיתים קרובות יותר, הם בעלי דימוי גוף חיובי יותר", אמרה. מגוף השידור הציבורי נמסר בהצהרה: "הילדים ידעו בדיוק עבור מה הוזמנו ויכלו לשתף בתחושותיהם במהלך התוכנית בכל רגע... ציפינו לקצת התלהמות. לא כולם יחשבו שזה מיועד לילדים וזה בסדר. על ההורים להחליט אם ילדיהם יכולים לצפות בזה".

ככה זה נראה:

הסדרה מבוססת על תוכנית הטלוויזיה הדנית Ultra smider tøjet (אולטרה מתפשטים), שנמצאת כעת בעונתה השנייה. התכנית זכתה לפופולרית בדנמרק מאחר שהדנים נוטים יותר להאמין שילדים צריכים להיחשף למציאות החיים - במה שמכונה "הורות נורדית", שיטת חינוך דנית פחות מוגננת של הורים. סופי מינסטר, מומחית להורות נורדית, אמרה כי הגישה ההורית של דנים רבים היא אינה להגן על ילדיהם מהמציאות הקשה אלא לחשוף אותם אליה. היא נתנה לדוגמא מקרה מפורסם מ-2014 בו בגן חיות בקופנהגן הוצגה בפני ילדים המתת חסד ונתיחה של ג'ירפה. במדינות אחרות זה ודאי היה נתפס כמחזה מסויט, אך בדנמרק הורים רבים תמכו בו.

היא הסבירה: "תכנית ילדים בהשתתפות מבוגרים עירומים עשויה לנקוט בגישה הדנית הקיצונית, אבל זו הדרך הדנית להתמודדות עם חרדות של ילדים בנושאים הקשורים לדימוי גופני, לחשוף אותם לזה. כך הם מחנכים את ילדיהם, מראים להם את המציאות כפי שהיא". מהצד השני נשמעו גם שם קולות נגד. חבר במפלגת העם הדנית הימנית, פיטר סקארופ, טען כי התוכנית "מכילה תכנים שלא נועדו לילדים בגילאים אלו" והוסיף: "ילדים צריכים ללמוד את הדברים האלה בגיל הנכון. זה לא הגיל. זה מידע שהורים או מורים צריכים להעביר להם, לא בצורה וולגרית כזו כפי שעושה הערוץ".

כך זה נראה בגרסה הדנית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully