וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אם "נאפס" צולעת לפעמים, הקסם והכוכבת הראשית שלה מחפים על הכול

10.3.2021 / 0:00

הדרמה הקומית החדשה של HOT עוקבת אחר שלושה שותפים לדירה שמסתבכים בסחר בסמים, וכמוהם מפגינה בוסריות ניכרת בכל הנוגע לעולם הפשע. על הבעיות האלה היא מפצה באמצעות דמויות חינניות עם כימיה נהדרת, ומבט פוקח עיניים על עולם זר ומעניין שמתקיים בלבה של תל אביב

טריילר לסדרה "נאפס"/HOT

ב-2016 פרצה מייסלון חמוד לתודעה עם פיצ'ר הבכורה שלה, "לא פה, לא שם". הדרמה הקומית, שחמוד כתבה וביימה, עסקה בחייהן של שלוש צעירות ערביות שמתגוררת ביחד בתל אביב, והאירה פינה לא מוכרת בחייהן של ערביות ישראליות. השלוש מנסות להגשים את עצמן לנוכח הציפיות והמסורת של משפחותיהן, כמו גם הגזענות של החברה הישראלית גם בעיר ליברלית כמו תל אביב.

חמש שנים אחרי כן חוזרת חמוד עם הפרויקט החדש הבא, שכמעט יכול להיחשב לספין-אוף של "לא פה, לא שם". לא זאת בלבד ששניים משלושת כוכבי "נַאפַס", הסדרה החדשה - והראשונה שיצרה - הופיעו בתפקידי משנה בסרט ההוא, אלא לדמויותיהם היו את אותם שמות - קייס (ריאד סלימאן) וסאלח (איימן דעו). שני אלה חוברים אל ווארדה (מאיסה עבד אלהאדי, "מתים לרגע", "תל אביב על האש") כשלושה שותפים לדירה ביפו, שמצבם הכלכלי כל כך רע עד שהם מחליטים לשמש כסוחרי סמים בשליחותו של ראש משפחת פשע (סלים דאו, "עבודה ערבית"), בתיווכו של אחד מאנשיו (עלא דקה, "פאודה").

כמו שאפשר להבין מהתקציר הזה, למרות הפלרטוט בין שני הפרויקטים, יש הבדל גדול בין הז'אנרים. "נאפס", שפרק הבכורה שלה עלה אתמול (שלישי) ב-HOT, היא דרמת פשע קומית. בהנחה שחמוד מעולם לא הסתבכה עם עבריינים מפחידים, היציאה שלה מאזור הנוחות מבורך. יותר מדי יוצרים בישראל נצמדים ביצירה שלהם למוכּר, כך שעצם החריגה הזו מרענן. אף על פי כן, על סמך צמד הפרקים הראשונים שנשלח לביקורת (מתוך עשרה), אסופת הסוגות של "נאפס" לא אחידה ברמתה, ומטבע הדברים, הבוסריות ניכרת בכל מה שנוגע למרכיבי הפשע.


מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

הסדרה "נאפס", מאיסה עבד אלהאדי, ריאד סלימאן, איימן דעו. HOT, צילום מסך
פשע צולע. מאיסה עבד אלהאדי, ריאד סלימאן ואיימן דעו, "נאפס"/צילום מסך, HOT

כבר בפרק הראשון, האופן שבו מתגלגלים שלושת הגיבורים אל העיסוק הזה לא מנומק או סביר כדי הצורך. כל חפצם הוא להתמסטל בערב בדירתם, אולם רבע שעה אחרי כן הם מוצאים את עצמם מול ברון סמים מאיים. במחי סצנה נוספת ותמוהה (השלושה מתדיינים בשירותים בזמן שאחד מהם מחרבן) הם מסכימים להיכנס להרפתקה. "נאפס" מבהירה מהרגע הראשון שכל אחד מהגיבורים מצוי במצוקה כספית, אבל מכאן ועד לקפיצה הזאת הדרך ארוכה ולא מבוססת.

זה לא נגמר כאן (ספוילרים קלים לפרק השני). הצעדים הראשונים שהשלושה עושים בתחום מקנים להם נופך של חסרי ניסיון בואכה רשלנים, אך בעצם הסדרה היא זו שנוהגת איתם ברשלנות: אחד מהם מוכר חופשי במועדון של כנופיה מתחרה כאילו מעודו לא ראה סרט פשע; ואם על זה עוד אפשר להחליק, השני, במועדון אחר, פשוט משאיר את הז'קט שלו מלא בכסף ובסמים על הכיסא והולך לרחבה לרקוד. נו באמת. כאשר מאוחר יותר השלושה עושים חיל במסיבת רחוב הומה, השוטרים מגיעים ממש עד אליהם, אבל הגיבורים מצליחים להימלט מהם חיש קל בחסות ההמולה, משאירים את השוטרים נטועים בהפתעה במקומם. יותר טינטין מאשר טרנטינו.

עוד בוואלה!

"השוטרים" אחלה סדרה, אבל יכולה להיות הרבה יותר מזה

לכתבה המלאה
הסדרה "נאפס", מאיסה עבד אלהאדי, ריאד סלימאן, איימן דעו. HOT, צילום מסך
כימיה כובשת. "נאפס"/צילום מסך, HOT

קשה לדעת איך ואם הדברים האלה יתיישרו בפרקים הבאים. בהחלט ייתכן שאלה הם רק חבלי לידה, שגם הסדרה וגם הגיבורים ישתפשפו בגיג החדש. יתרונה הגדול של "נאפס" הוא שמרכיביה האחרים מחפים על הכל כבר עכשיו. כמו בסרטה של חמוד, גם כאן תל אביב מצטלמת נהדר מבעד לעדשות של איתי גרוס - בועה צבעונית, מצודדת וקוסמופוליטית, לפחות לכאורה. עצם ההצצה שהסדרה מקנה לעולמן של דמויות שבדרך כלל לא שוזפות את המסכים, מזריקה לה עניין אנתרופולוגי עצום. הזווית הפלילית מציבה את הגיבורים בין הפטיש לסדן, בין תהום פיננסית לבין אנשים רעים עם אקדחים, מה שבמידה מסוימת משקף את חייה של החבורה הזו כפי שהם בשגרה. אנשים שגם ככה הם, ובכן, לא פה ולא שם, דחוקים במקומם בין מסורת לדחייה, פוליטיים מעצם קיומם - במיוחד בעת התרחשות העלילה ב-2008, כשברקע מבצע "עופרת יצוקה" - ובכל זאת נוכחים ומנסים לחיות ולהתפרנס ולהתאהב.

מעבר לכך, "נאפס" פשוט עמוסה בחן. כל שלושת גיבוריה חמודים ומצחיקים. אף שהם מגיעים ממקומות שונים ונבדלים - ווארדה מ"אצולת נצרת", קייס "פלאח" מטייבה, סאלח הוקע ממשפחתו כי הוא הומו (ועוד יוצא עם יהודי, אבל "משלנו", כי הוא ממוצא מצרי) - יש ביניהם כימיה כובשת וכיף לשהות במחיצתם. מעל כולם זורחת עבד אלהאדי, הכוכבת האמיתית של הסדרה. ווארדה בגילומה חמושה בטונות של כריזמה, קסם, אומץ וסקס אפיל. דמותה מפזרת מהשפע הזה על "נאפס" כולה, הופכת אותה לסדרה שעל אף פגמיה קשה לעמוד בפניה.

הסדרה "נאפס", מאיסה עבד אלהאדי. HOT, צילום מסך
כריזמה, קסם, אומץ וסקס אפיל. מאיסה עבד אלהאדי, "נאפס"/צילום מסך, HOT

שני פרקים של "נאפס" משודרים מדי יום חמישי ב-HOT3 ב-22:15 וב-HOT VOD. הפרק הראשון כבר זמין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully