וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכלה וצייד הפרפרים" ומחזמר על פי וודי אלן: מה צפוי השנה בתיאטרון גשר?

עודכן לאחרונה: 16.3.2021 / 14:12

תיאטרון גשר הציג את העונה ה-30 שלו שתחל באפריל עם 5 הצגות בכורה, ובהן המחזמר "קליעים מעל ברודווי" המבוסס על סרטו של וודי אלן. מנכ"לית התיאטרון על ההחלטה להעלות מחזה המבוסס על יצירה של אלן: "היצירה נפרדת ממה שעשה"

טריילר למחזמר "קליעים מעל ברודווי" של תיאטרון גשר/באדיבות תיאטרון גשר

לאחר שפעילותו הוקפאה במשך שנה, תיאטרון גשר הציג את העונה ה-30 שלו, שתיפתח ב-22 באפריל, בהתאם להנחיות משרד הבריאות ועל פי תקן "התו הירוק", ותכלול חמש הצגות בכורה ושלוש יצירות מהקלאסיקה הרוסית.

העונה תיפתח בהפקה בבימויו של מייסד התיאטרון ומנהלו האמנותי יבגני אריה, שלא נחשפה במסיבת העיתונאים. עוד תוצג בפתיחת העונה ההצגה "הכלה וצייד הפרפרים" על פי המחזה של נסים אלוני, בהשתתפות אפרת בן-צור וישראל (סשה) דמידוב ובבימויו של יאיר שרמן. ההצגה תלווה במוזיקה מאת אבי בנימין בביצוע תזמורת סימפונט רעננה. בהצגה הקהל יעלה על הבמה, והשחקנים יופיעו באיזור המושבים של הקהל.

ההצגה "הכלה וצייד הפרפרים" של תיאטרון גשר בהשתתפות אפרת בן-צור וישראל (סשה) דמידוב. באדיבות תיאטרון גשר,
ההצגה "הכלה וצייד הפרפרים" של תיאטרון גשר בהשתתפות אפרת בן-צור וישראל (סשה) דמידוב/באדיבות תיאטרון גשר

באיחור של כמעט שנה בגלל מגפת הקורונה, גשר יעלה את המחזמר "קליעים מעל ברודווי", המבוסס על הסרט באותו שם שיצר וודי אלן, שבויים על ידי רפי ניב ומשתתפים בו טלי אורן, מיקי לאון ואלון פרידמן.

לנה קריינדלין, מנכ"לית התיאטרון, הייתה לכם דילמה מוסרית אם להעלות יצירה של אלן על רקע ההאשמות שלפיהן ניצל מינית את בתו דילן שצפו מחדש בעקבות הדוקו עליו? בארצות הברית רוב הכוכבים בהוליווד הודיעו שלא יעבדו איתו שוב.

קריינדלין: "תמיד יש דילמה כשיש מקרה כזה. כמובן הייתה דילמה. חשבנו על זה אבל האמת שלא ממש הרבה. כי אני חושבת שיצירות של בנאדם זוכות למקום נפרד בהיסטוריה של האמנות, בלי קשר למה שהוא עשה, כל עוד הוא לא עצור, לא נאשם באופן רשמי, ולא קרה שום דבר כזה, חוץ מזה שמדברים על זה ועושים סדרות. כרגע לא מצאנו לנכון להשמיד את היצירות שלו".

עוד בוואלה!

הערצתי את וודי אלן, אבל הסדרה עליו הבהירה לי שהוא אשם במיוחס לו

לכתבה המלאה
ההצגה "מי כמוני" של תיאטרון גשר. באדיבות תיאטרון גשר,
ההצגה "מי כמוני" של תיאטרון גשר/באדיבות תיאטרון גשר

עוד יעלו ההצגה "בכל שעה עגולה" מאת ובבימוי יחזקאל לזרוב, בהשתתפות אורנה בנאי, נטע שפיגלמן, מיקי לאון ואחרים, העוסקת בהידרדרות החברתית במדינה מאז רצח רבין ועד ימינו; ההצגה "אלף שמשות זוהרות" על פי רב-המכר מאת הסופר האמריקני-אפגני חאלד חוסייני, בהשתתפות דורון תבורי, נטע שפיגלמן ורוני עינב ואחרים, ובבימוי נועם שמואל.

הצגה נוספת שלא ברור אם ואיך תוכל לעלות היא ההצגה לילדים "האוצר מתחת לגשר", לאור אי הוודאות אם ניתן יהיה להכניס ילדים לאולם בעקבות מגבלות הקורונה. ההצגה היא בהשראת מעשיות רבי נחמן מאת רועי חן ובבימוי אמיר י. וולף, ובהשתתפות עידו מוסרי, גלעד קלטר, טלי אוסדצ'י, אורי יניב, אלכסנדר סנדרוביץ' ואלון פרידמן. "כמו שיצרנו חמש הפקות בתקופת הקורונה ושמנו אותן בפריזר, אם לא ירשו לילדים להיכנס לאולמות אנחנו נכניס גם את ההצגה הזאת לפריזר ונחכה עד שהם יוכלו לבוא", אמרה לוואלה! תרבות המנכ"לית קריינדלין, "אבל אנחנו עושים את שלנו, ואנחנו יודעים לעשות את מה שאנחנו יודעים. לעשות הפקות ולחכות לקהל. אני מקווה שהתקופה הזאת של הקורונה תיגמר אוטוטו".

לבמת גשר תחזור ההצגה "מי כמוני", שנכתבה על ידי רועי חן, בוימה על ידי אילאיל סמל ומשחקים בה נטע רוט, גלעד קלטר ואורי יניב. היא מתארת את חיי בני נוער במחלקה סגורה היוצרים הצגת תיאטרון. "לפני שנה, כשהספקנו להעלות עם ההצגה", סיפרה אילאיל סמל במסיבת העיתונאים, "חשבנו לעצמנו איך נלמד אנשים שלא רחוק מפה יש מחלקה סגורה עם בני נוער, עם אנשים שאסור להם מגע כל היום, שנמצאים כל היום בפיג'מה, והעולם בחוץ לא מציע להם שום אפשרויות. ואז (בעקבות הקורונה) כל העולם נהיה פתאום כמו המחלקה הסגורה הקטנה שלנו".

לנה קריינדלין, מנכ"לית תיאטרון גשר, ומחזאי הבית של התיאטרון רועי חן, במסיבת העתנואים שהציגה את העונה ה-30 של התיאטרון, מרץ 2020. יעל ולרו,
לנה קריינדלין, מנכ"לית תיאטרון גשר, ומחזאי הבית של התיאטרון רועי חן/יעל ולרו

הפקה נוספת שתעלה היא "אימהות", שיתוף פעולה בין האופרה הישראלית לתיאטרון גשר, בבימוי שירית לי וייס ובניצוחו של דוד זבה; בנוסף, בעונה ה-30 של התיאטרון יעלו שלוש יצירות של הספרות הרוסית: "השחף" מאת אנטון צ'כוב (והרבה שחקניות ינסו לשכנע באודישנים: "אני נינה"), "אונייגין" על פי הרומן בחרוזים מאת פושקין ו"החטא ועונשו" על פי הרומן מאת דוסטוייבסקי; הקברט המוזיקלי "ילד תיאטרון" של עידו מוסרי, בבימוי אמיר י. וולף, תימשך לאחר שעלתה בפסטיבל התיאטרון הבינלאומי Jaffa Fest. הפסטיבל אמור לחזור ביוני 2021 בשיתוף עם פסטיבל מסכת הזהב

ובמסגרת השתתפות התיאטרון בפרוייקט "עתיד התיאטרון" בתמיכת עיריית תל אביב, תעלה לפחות אחת מארבע יצירות של מחזאים ישראלים צעירים ואולי כולן - "איפה יפו" מאת נטע וינר, "זלדה" מאת עליזה חנוביץ, "הקב"ר המזמר" מאת אילאיל סמל ו"קונץ" מאת אריאל ברונז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully