וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפסד לערוצים ולצופים": מלחמת האגו האכזרית בין "משחקי השף" ל"מאסטר שף"

עודכן לאחרונה: 19.4.2021 / 9:13

"משחקי השף" שובצה במפתיע ראש בראש מול "מאסטר שף", ניצחה ברייטינג, והקרב יתחדש שוב מחר. גורם ברשת 13: "כולם מפסידים את הפוטנציאל שלהם. יכול להיות שבסוף אחד הערוצים יזיז את התכנית, אבל יש פה גם מלחמה של אגו, כי להזיז את התכנית יכול להיתפס כהפסד"

מילון ארז קומורובסקי/רשת 13

זה לא מיץ עגבניות, זה דם אמיתי: קרב הסכינים בין הערוצים המסחריים העניק שלשום (מוצ"ש) במפתיע ניצחון לרשת 13 על קשת 12. תכנית הבכורה של העונה החדשה של "משחקי השף" רשמה רייטינג של 15.6 ו-434 אלף צופים וגברה על "מאסטר שף" שרשמה 15.4 ו-370 אלף. גם אם "משחקי השף" נהנתה מהסקרנות של תכנית השקה, עדיין מדובר בהישג נאה לרשת, שכן "מאסטר שף" היא מותג ותיק ומצליח. רוחות הקרב יימשכו כששתי תכניות ריאליטי הבישול שפונות לקהל יעד דומה צפויות להיות משודרות זו מול זו גם מחר (שלישי) ושוב במוצאי שבת בדו קרב (ורק הערב, שני, "מאסטר שף" בקשת בגפה). כמובן שלוחות השידורים גמישים ונתונים לשינויים, וייתכן שאחת התכניות תזוז ברגע האחרון, אך אם לא יהיה שינוי כזה, הצבת שני מותגי ריאליטי האוכל תעמיד שוב את שני הערוצים בתחרות קשה במיוחד, ששניהם יפסידו ממנו, יותר או פחות.

"השיבוץ של 'משחקי שף' מול 'מאסטר השף' לא נעשה כדי לעשות דווקא לצד השני", אומר גורם ברשת לוואלה! תרבות, "אתה תמיד שם את הריאליטי הגדול שלך בשבת. כולם אוהבים להשיק במוצאי שבת, כי יש צפייה משפחתית. למה שאנחנו ברשת נוותר על השבת? ולמה שבקשת יוותרו על שבת? זה לא שיש לנו הרבה אופציות, רשת לא יכולה לשבץ את 'זוג מנצח' עם הנתונים שהיא מביאה. 'משחקי השף' זה הדבר הגדול היחיד שמוכן כרגע ברשת עד 'האח הגדול'. וגם לקשת אין הרבה אופציות לשיבוץ כרגע. עוד מעט יהיה להם את 'הכוכב הבא' ויהיו להם עוד אופציות".

עם זאת, הגורם מתח ביקורת על ההחלטה לשבץ את התכניות זו מול זו שוב מחר (שלישי). "זו טעות להצמיד את התכניות זו לזו ביום שלישי. מדובר באותם קהלים, ושני הערוצים יפסידו את מלוא פוטנציאל הרייטינג שלהם. אם 'מאסטר שף' עמד על 20 הוא פתאום יירד ל-15. ברור ששני הצדדים מפסידים. ויש פה הפסד גם לצופה, שמזפזפ בין שתי תכניות אוכל, ויש לו דילמה מה לראות באותו ערב. יכול להיות שבסוף אחד הערוצים יזיז את התכנית, אבל יש פה גם מלחמה של אגו, כי להזיז את התכנית יכול להיתפס כהפסד".

תכנית הריאליטי "משחקי השף" של רשת 13. אור דנון,
"משחקי השף" של רשת 13/אור דנון

מנגד, גורמים בקשת לא מפגינים דאגה או התרגשות מיוחדת - לפחות כלפי חוץ - ומייחסים את הניצחון הקטן של רשת לעובדה ש"משחקי השף" במוצ"ש הייתה תכנית בכורה, ומול ה-15.6 שרשמה מציינים כי "מאסטר שף" השיקה את העונה הנוכחית עם נתון גבוה יותר - 16.9 אחוזי רייטינג - וכי הממוצע בעונה עד כה עומד על 19.4. יצויין כי תשע מתוך עשר התכניות הנצפות ביותר בשבוע האחרון שודרו בקשת 12 (גם במשקי בית יהודיים וגם בכלל האוכלוסייה), והתכנית היחידה בעשירייה המובילה ברייטינג של רשת 13 היא השקת "משחקי השף". לכך נוסיף את העובדה שחדשות 12 חזקות הרבה יותר ברייטינג מחדשות 13, ולכן תכניות הפריים טיים זוכות במקפצה משמעותית הרבה יותר בקשת. זה מחזק את ההישג של רשת במוצאי שבת אבל גם מציב סימן שאלה אם הניצחון יתמשך.

ברשת, באופן לא מפתיע, מסתכלים על הדברים אחרת. "אי אפשר לדעת מה יהיו הנתונים בהמשך", אומר הגורם ברשת. "ההצלחה ברייטינג היא לא רק בגלל פרק פתיחת העונה אלא גם בגלל שהרבה אנשים מתים על אודישנים. ובקהלים של האוכל יש כאלה שמעדיפים את 'מאסטר שף' וחלק את 'משחקי השף', שהוא לא מותג חלש. אסף גרניט הוא אחד השפים היותר פופולריים במדינה ומושך הרבה קהל, ואי אפשר להתכחש לזה".

עוד בוואלה!

קרב סכינים ואגו: "משחקי השף" החליטה ללכת לדו-קרב על כל הקופה מול "מאסטר שף"

לכתבה המלאה
ישראל אהרוני, אייל שני, חיים כהן ומיכל אנסקי בתוכנית "מאסטר שף". עדי אורני,
"מאסטר שף"/עדי אורני

באופן מפתיע, מי שסייע ביחסי הציבור של רשת הוא דווקא הטאלנט מהתכנית המתחרה בקשת. אייל שני כתב שלשום בחשבון האינסטגרם שלו: "הערב ברשת 13 יפתחו שערי גן העדן לכל אלו שאוהבים מוצרים מזויפים, חיקויים של המקור, איך אמר לי פעם חבר? אין כמו רולקס ב-27 דולר. משחקי השף, הערב ברשת 13. צפיה נעימה". מיכל אנסקי, השופטת לצדו ב"מאסטר שף", אף שיתפה בסטורי שלה את הפוסט והגבירה את השיח סביבו. גורמים שונים, גם מתוך קשת, אמרו לוואלה! תרבות שאייל שני גרם נזק עם הפוסט הזה. "אייל עשה טעות עם הפוסט, זה עשה קידום מטורף ל'משחקי השף'. אחרי שברשת לא עשו רייטינג כל כך גבוה בתקופה האחרונה, והם יצאו לחג, החשיפה ש'משחקי השף' קיבלה בעזרת אייל שני הייתה מטורפת". מנגד, יש בתעשייה גם מי שסבור שאין לייחס יותר מדי משקל לפוסט של אייל שני כמגרפת רייטינג לרשת, וחושב שייתכן שזהו ניפוח של שיחות ברנז'איות ברשתות.

הפוסט של שני הופיע אחרי ואולי בגלל שבאחד הפרומואים של "משחקי השף" הופיע יהודה עמר, זוכה העונה השביעית של "מאסטר שף", ונראה באודישנים של התכנית המתחרה, בעוד מושיק רוט אומר לו: "אם זכית עם המנה הזאת במאסטר שף, כאן ב'משחקי השף' זה לא מספיק". ברשתות לא יכלו להתעלם מהליהוק של זוכה "מאסטר שף" לתכנית המתחרה וצייצן אחד ניסח זאת כך: "זאת ההטרלה המושלמת".

"בסדר, וזה שלוקחים את עדן אלנה זוכת ב'אקס פקטור' ל'כוכב הבא'? מה לעשות, זה עולם הריאליטי", אמר הגורם ברשת 13. "הם לוקחים אנשים מתכניות ריאליטי אחרות, ואנחנו לוקחים אנשים מתכניות ריאליטי אחרות. לא הכל נובע מנקמה או תחרות. מחפשים דמויות צבעוניות, כולם מחפשים סיפורים טובים, וגם כאלה שהיו בתכניות אחרות".

מושיק רוט ואייל שני. ראובן קסטרו, צילום מסך, מערכת וואלה!
זה מול זה. שני ורוט/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו, צילום מסך

המאבק הקשוח מהסוג הזה בין הערוצים אמנם בלט בשנה האחרונה - אבל קודם הדברים דווקא נראו אחרת. בנובמבר, לאחר שיבוץ פרק הגמר של "הזמר במסכה" בקשת מול פרק פתיחת העונה של "האח הגדול" ברשת 13, אמר גורם בכיר בתעשייה לוואלה! תרבות: "לאורך השנים היה סטטוס קוו בין קשת לרשת, שמול תכניות השקה וגמרים לא מניחים תכניות גדולות. הסטטוס קוו נשבר בקיץ האחרון מצד רשת, כשהיא שיבצה את 'הישרדות' מול גמר 'MKR המטבח המנצח', ושיבצה את 'הישרדות' גם מול גמר 'בית ספר למוסיקה'. וקשת עכשיו מנגחת גם בהשקות וגם בגמרים. אני יודע מבפנים שקשת לא תיתן לרשת יותר לנשום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully