וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוויזיון 2021: מתי הוא ייערך, מתי ישראל מופיעה ועוד - כל מה שצריך לדעת

עודכן לאחרונה: 5.5.2021 / 0:02

מתי ייערך האירוויזיון? איפה הוא יתקיים? האם אפשר לרכוש כרטיסים? מי הפרשנים ומגישת הניקוד הישראלי? מה הסיכויים של ישראל? מתי החזרות של עדן אלנה? כל מה שצריך לדעת על אירוויזיון 2021

עדן אלנה - הקליפ הרשמי של שיר האירוויזיון/צילום קליפ: מישה קמינסקי, צילום סטילס: אוהד קב

שנתיים אחרי שתל אביב אירחה את אחד האירוויזיונים הטובים ביותר של השנים האחרונות, תחרות השירה הפופולרית בעולם מגיעה סוף סוף להולנד. אירוויזיון 2021 ייערך אחרי שנת היעדרות בגלל נגיף קורונה, שעדיין ממשיך להכות באירופה שנמצאת בעיצומו של הגל השלישי. רוטרדם, העיר המארחת, לא תזכה למראות שראינו בתל אביב עם עשרות מסיבות, מאות אירועים, אלפי תיירים, ועשרות אלפי ישראלים שפקדו את כפר האירוויזיון ועשו יחסי ציבור מצוינים לישראל. מה כן יהיה? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על אירוויזיון 2021.

איפה תיערך התחרות?

לא פחות מתשע ערים התמודדו על אירוח התחרות בשנה שעברה. דווקא אמסטרדם פרשה בשלב מוקדם מהתחרות בגלל עודף אירועים שהתקיימו בעיר' שלא רצתה תיירים נוספים על אלו שכבר נמצאים בה. רוטרדם, העיר השנייה בגודלה בהולנד' זכתה בכבוד, אבל אז הגיע נגיף קורונה ואי אפשר יותר להתלונן על מחסור בתיירות. עם ההחלטה לקיים את אירוויזיון 2021 לא משנה מה - זכות האירוח ניתנה מחדש לרוטרדם.

מתי יתקיים אירוויזיון 2021?

חצי הגמר הראשון יתקיים ביום שלישי 18 במאי וחצי הגמר השני ביום חמישי 20 במאי. עשר המדינות בעלות הניקוד הגבוה ביותר בכל חצי גמר יעלו לגמר האירוויזיון שייערך ביום שבת 22 במאי. עשרים המדינות המעפילות יצטרפו לחמש המדינות הגדולות שמקבלות כרטיס אוטומטי לגמר - איטליה, בריטניה, גרמניה, ספרד, וצרפת. מי שתשלים את תמונת הגמר היא כמובן המדינה המארחת, הולנד. כל המשדרים ישודרו בכאן 11 החל מהשעה 22:00. משדרי חצי הגמר צפויים להסתיים בחצות ורבע, ואילו הגמר יימשך עד 01:45 לפחות.

עוד בוואלה!

אירוויזיון 2021: עדן אלנה מטפסת בהימורים, אבל זה לא מבטיח כלום

לכתבה המלאה
עדן אלנה מגיבה בהתרגשות להודעה שנבחרה לייצג את ישראל באירוויזיון 2021, לאחר שבוטלה התחרות של שנת 2020 בה היתה אמורה להופיע. מתוך התכנית "סוכן תרבות" של כאן 11. סרטון: כאן 11,
באיזה חצי גמר היא תופיע? עדן אלנה/סרטון: כאן 11

אילו מדינות משתתפות בכל אחד מחצאי הגמר?

בחצי הגמר הראשון משתתפות, על פי הסדר: ליטא, סלובניה, רוסיה, שוודיה, אוסטרליה, מקדוניה הצפונית, אירלנד, קפריסין, נורווגיה, קרואטיה, בלגיה, ישראל, רומניה, אזרבייג'ן, אוקראינה, ומלטה.

המשתתפות בחצי הגמר השני: סן מרינו, אסטוניה, צ'כיה, יוון, אוסטריה, פולין, מולדובה, איסלנד, סרביה, גאורגיה, אלבניה, פורטוגל, בולגריה, פינלנד, לטביה, שוויץ, ודנמרק.

איך מצביעים והאם אפשר להצביע לישראל?

כל משדרי אירוויזיון 2021 יועברו בשידור חי, אך הצופים בישראל יכולים להצביע רק בחצי הגמר הראשון ובגמר האירוויזיון. כמובן שלא ניתן להצביע עבור המדינה שבה אתם נמצאים, אך אם אתם ישראלים שגרים במדינה שמשתתפת בחצי הגמר הראשון תוכלו להצביע עבור ישראל. הוראות ההצבעה יופיעו על המסך בזמן השידור החי. תושבי כל המדינות המשתתפות יוכלו להצביע בשבת, גם אם מדינתם לא עלתה לגמר. בחצי הגמר הראשון ניתן להצביע גם מאיטליה, גרמניה והולנד, אז אם יש לכם חברים שם - זה הזמן לבקש מהם טובה קטנה.

האם אירוויזיון 2021 יתקיים עם קהל? יש כרטיסים?

אם חשבתם שהיה קשה להשיג כרטיסים לגמר האירוויזיון בתל אביב, כרטיסים לאירוויזיון 2021 ברוטרדם כמעט בלתי אפשרי לקבל. אולם Ahoy שבו מתקיימת התחרות יכול להכיל יותר מ-17 אלף צופים, אך בשל מגבלות קורונה רק 3,500 חובבות וחובבים יורשו להיכנס לאולם. המכירה תיפתח רק בשבת 8 במאי, עשרה ימים לפני חצי הגמר הראשון, ויוכלו להשתתף בה רק מי שהיה בידם כרטיס לאירוויזיון בשנה שעברה. אם לא היה לכם כרטיס בשנה שעברה, לא תוכלו להשתתף במכירה. כנראה שגם אם היה לכם כרטיס אבל אין לכם דרכון של אחת ממדינות האיחוד האירופאי או ויזת שנגן, כלומר דרכון ישראלי בלבד, לא תוכלו להיכנס להולנד. מחירי הכרטיסים, אגב, זולים יותר מתל אביב והיקרים ביותר לגמר אירוויזיון 2021 נמכרים ב-249.75 אירו, כ-980 שקלים.

לוסי איוב. שי פרנקו,
שוב תכבוש את האירופים, הפעם בקטנה. לוסי איוב/שי פרנקו

מי יהיו הפרשנים בשידור החי של האירוויזיון?

את השידורים החיים של אירוויזיון 2021 בכאן 11 ילוו בקולם מגישי התאגיד גאולה אבן-סער, אסף ליברמן ועקיבא נוביק. השלושה יקריינו, יתנו לצופים מידע ויפרשנו את המשדרים. מי שמעוניין לצפות בשידור נקי מדיבורים יוכל לעשות זאת דרך ערוץ היוטיוב של האירוויזיון.

מי תגיש את הניקוד הישראלי?

מי שתגיש את הניקוד בגמר האירוויזיון עבור ישראל תהיה לוסי איוב. לוסי הייתה בצוות מנחי האירוויזיון בתל אביב וזכתה למחמאות מקיר לקיר, וכבר בשנה שלפני הגישה את הניקוד באירוויזיון הניצחון של נטע ברזילי. לוסי הגישה גם את שני משדרי בחירת השירים של ישראל לאירוויזיון השנה ולזה שבוטל בשנה שעברה.

איך נערכים בהפקת האירוויזיון להתמודדות עם נגיף קורונה?

הפקת אירוויזיון 2021 עושה הכל על מנת לצמצם את אפשרויות ההדבקה בנגיף קורונה. כל משלחת נאלצה לצמצם את כמות המשתתפים בכשליש לעומת שנים קודמות, וכך למשל יוצרי השיר הישראלי לא יוכלו לנסוע להולנד. גם כמות העיתונאים צומצמה משמעותית, מ-1,550 בשנים קודמות לעד 500 השנה. רוב האירועים בוטלו, לא יהיה כפר אירוויזיון ולא יהיו מסיבות. האמנים המשתתפים לא מורשים לטייל בעיר, ועיתונאים שיגיעו למרכז העיתונות ייאלצו להיבדק אחת ל-48 שעות. השנה במרכז העיתונות לא יהיה אזור לחובבים, גם זה כדי לצמצם את כמות האנשים שמגיעה לרוטרדם.

קהל בכפר האירוויזיון. ראובן קסטרו
הפעם לא נראה התקהלויות כאלה. הקהל בכפר האירוויזיון בתל אביב/ראובן קסטרו

מה הסיכויים של ישראל להגיע לגמר אירוויזיון 2021?

נכון ל-4 במאי, ישראל מדורגת במקום ה-11 בסיכויי ההעפלה לגמר. זה אומר שהיא צריכה לעקוף רק מדינה אחת נוספת כדי להשתחל לגמר הגדול. בסיכויי הזכייה הכלליים ישראל מדורגת במקום ה-17, הטוב ביותר שלה מאז שנפתחו ההימורים לאירוויזיון 2021. מה הסיכויים האמיתיים - נוכל להעריך לאחר שיתחילו החזרות.

מתי מתחילות החזרות לאירוויזיון?

החזרות לחצי הגמר הראשון נפתחות בשבת, 8 במאי בשעה 11:00 שעון ישראל. עדן אלנה תעלה לבמה ברוטרדם ותופיע לראשונה בלייב בחזרה הראשונה שסגורה לסיקור עיתונאים בשעה 14:40. החזרה תימשך חצי שעה, ובשעה 16:35 תתקיים מסיבת עיתונאים. החזרה השנייה תתקיים ביום רביעי, 12 במאי בשעה 17:00 והיא תימשך 20 דקות. בשעה 18:15 תתקיים מסיבת עיתונאים נוספת. ביום שני, 17 במאי, יתקיימו שתי חזרות גנרליות לחצי הגמר הראשון, חזרה נוספת תיערך יום למחרת, ובשעה 22:00 יישמע אות הפתיחה המיתולוגי, ושבוע אירוויזיון 2021 יצא רשמית לדרך.

אנחנו כאן בוואלה! תרבות, כמו תמיד, נלווה את המשלחת הישראלית ואת עדן אלנה כל הדרך, ונחזיק לה אצבעות שתוביל את ישראל לגמר אירוויזיון שישי ברציפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully