וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוויזיון 2021: עדן אלנה מטפסת בהימורים, אבל זה לא מבטיח כלום

עודכן לאחרונה: 22.4.2021 / 9:51

לקראת המאני טיים של אירוויזיון 2021 בדקנו אילו דברים ייראו אחרת השנה בגלל הקורונה, האם החובבים הישראלים מתכננים לכבוש את רוטרדם למרות ההגבלות, מה בכלל מצב הקורונה בהולנד המארחת, והאם סוכנויות ההימורים מתחילות סוף סוף לפרגן לעדן או שאירופה עדיין אנטישמית

עדן אלנה - הקליפ הרשמי של שיר האירוויזיון/צילום קליפ: מישה קמינסקי, צילום סטילס: אוהד קב

בעוד פחות משלושה שבועות יקרה הלא ייאמן והחזרות לאירוויזיון 2021 ברוטרדם יצאו לדרך. כבר כעת ההולנדים עובדים קשה על הקמת הבמה הנוצצת ביותר בעולם וכולם עושים הכול כדי שב-18 במאי בשעה 22:00 בדיוק לפי שעון ישראל, יישמעו צלילי הטה דאום, הפתיח המיתולוגי של התחרות, ומאות מיליוני צופים יוכלו להגיד "מה זה השירים האלה, זו השנה הגרועה ביותר", כפי שהם אומרים מדי שנה כבר מאז 1957, האירוויזיון השני.

לקראת המאני טיים בדקנו אילו דברים ייראו אחרת השנה בגלל הקורונה, האם החובבים הישראלים מתכננים לכבוש את רוטרדם למרות ההגבלות, מה בכלל מצב הקורונה בהולנד המארחת, והאם סוכנויות ההימורים מתחילות סוף סוף לפרגן לעדן או שאירופה עדיין אנטישמית.

עדן אלנה. אלעד ויסמן,
תכבוש את לבבות הערלים? עדן אלנה/אלעד ויסמן

אופטימיות זהירה בסוכנויות ההימורים

נתחיל דווקא מהסוף, מה אומרות הסוכנויות. נכון לזמן כתיבת שורות אלה השיר "Set Me Free" שייצג את ישראל בחצי הגמר הראשון של האירוויזיון מדורג במקום ה-19 בסיכויי הזכייה. ב-18 באפריל עדן כבר נגעה במקום ה-17, אבל בהתחשב בכך שהתחלנו את המסע לרוטרדם במקום ה-40, גם תחתית העשירייה השנייה נשמעת כמו מתנה לא רעה.

כשצוללים להימורים על חצי הגמר הראשון, עדן וישראל מדורגות במקום ה-11 בסיכויי ההעפלה. נזכיר שכדי לעלות לגמר האירוויזיון יש לסיים בין עשר המדינות הראשונות. קשה להאמין שדווקא קרואטיה שמדורגת עשירית תעבור את עדן, אבל גם בתחתית יש מדינות חזקות והעלייה תהיה כנראה ממש גבולית. מה הם הסיכויים האמיתיים נוכל לדעת רק בחודש הבא, לאחר שסוף סוף נראה את החזרות הראשונות ונקבל הצצה ראשונה לבמה ולבימוי הישראלי, וכמובן איך עדן מבצעת את השיר בלייב. מי שמובילות את טבלאות ההימורים הן מלטה, צרפת, ושוויץ, אנחנו עוד נחזור אליהן.

עוד בוואלה!

חוששים מבידוד, מקליטים זמרים מראש: כך ייראה האירוויזיון הכי חריג בהיסטוריה

לכתבה המלאה
אירוויזיון 2021 - ההימורים בתאריך 21 באפריל, עדן אלנה במקום ה-19. צילום מסך, צילום מסך
עדן אלנה במקום ה-19. הימורי האירוויזיון נכון לעכשיו/צילום מסך, צילום מסך

בידודים, מסכות, ובדיקות

כל חובב, עיתונאי, אנשי הפקה, ואומנים שהשתתפו פעם אחת בחייהם באירוויזיון מכירים את הקרנבל סביב התחרות. גם אתם בוודאי זוכרים איך תל אביב כולה נשמה אירוויזיון, עם היורוויליג' והיורוקלאב המפורסמים, לצד מסיבות רחוב וברים שקיבלו את אלפי המבלים. השנה רוטרדם תיראה אחרת לגמרי, בלי כפר האירוויזיון, בלי מסיבות רשמיות או לא רשמיות, אבל עם המון בדיקות.

כל אנשי הצוות, חברי המשלחות כולל האומנים שמשתתפים, והעיתונאים שיגיעו לסקר את התחרות - יעברו בדיקת קורונה. בהפקה בוחנים כעת האם לבצע את הבדיקה אחת לשלושה ימים, יום כן יום לא לסירוגין, ואפילו מדי יום. לא, אין הקלות למחוסנים או למגיעים ממדינות ירוקות. גם המסכות הכירורגיות או מסכות בד רב פעמיות אינן קבילות עבור ההפקה, רק מסיכות N95 או FFP2 מורשות לשימוש בחדר העיתונאים ובבועת האירוויזיון.

ההפקה אפילו ממליצה למגיעים להולנד להיכנס לבידוד ביתי עצמאי למשך חמישה ימים עוד לפני הנסיעה, כדי לוודא שמי שמגיע לאירוויזיון ממעט במפגשים חברתיים. מי שכן יגיע, יוכל לעשות זאת רק עם בדיקת PCR שבוצעה לא יותר מ-72 שעות לפני הטיסה, בצירוף בדיקת אנטיגן מהירה שבוצעה פחות מ-24 שעות מההמראה. אם תצליחו לספק בדיקת PCR בטווח של פחות מ-24 מההמראה - לא תצטרכו בדיקה נוספת.

כל זאת בשעה שהולנד סובלת מגל שלישי של קורונה. בשבעת הימים האחרונים עומד ממוצע המקרים החדשים על יותר מ-7,600 ביום, ומניין המתים היומי עומד על 21 בממוצע. מקדם ההדבקה הארצי בהולנד עומד על 1.06. בהולנד יותר מ-17 מיליון תושבים ועד כה ניתנו כ-4.6 מיליון מנות חיסון, כמיליון וחצי תושבים חוסנו בשתי מנות.

מבלים בכפר האירוויזיון. ראובן קסטרו
תשכחו מהתקהלות כזו. כפר האירוויזיון בתל אביב, 2019/ראובן קסטרו

החובבים רוצים לבוא, אבל נשארים בבית

אחד מסימני ההיכר של האירוויזיון המודרני הוא אלפי החובבים שנדחסים באזור העמידה ומסתירים את זוויות הצילום הטובות עם דגלי הענק שלהם. השנה לא נראה אותם, ואם חשבתם שהאירוויזיון בתל אביב היה עם קהל מועט, אירוויזיון 2021 ברוטרדם יהיה ממש מזערי. רק 3,500 צופים יורשו להיכנס לארנה, כולם בישיבה. שטח העמידה יבוטל כליל. הגרין רום, שבתל אביב הוגלה לאולם נפרד, יחזור לאולם המרכזי ואפילו יגדל. לא יהיו חובבים בין הגרין רום לבמה, והמשלחות יתבקשו שלא להתערבב ביניהן אלא לחלק כיפים באוויר ונשיקות מרחוק. גם כמות האנשים שמורשים להיכנס לגרין רום עבור כל משלחת צומצמה.

בשנים קודמות ראינו אלפי חובבים מרחבי היבשת, ובהם גם עשרות ישראלים שמגיעים למדינה המארחת גם אם אין להם כרטיס למופע עצמו. חלקם הסתפקו בכרטיס לאחת החזרות, חלקם הצליח להשיג כרטיס ליד אולם המופע, ואחרים פשוט נהנו מהאווירה בעיר וממסיבות האירוויזיון הרבות.

"אני רוצה להגיע אבל הבעיה המרכזית היא עניין הבידוד שאני מחכה לפרטים לגביו", אומר לוואלה! תרבות עמרי ערד, חובב אירוויזיון. "לא אסע אם יהיה בידוד ואם לא אוכל להיכנס לפחות לחזרות. המסיבות ביורוקלאב פחות חשובות לי, העיקר לראות את אחת ההופעות". בן יהב נבט, ישראלי שמתגורר בספרד, דווקא יותר אופטימי: "אשיג כרטיס, אני עובד על זה". ומה יהיה אם לא יצליח? "אז לא אסע, אבל המגורים בספרד מאפשרים לי גמישות בהחלטה". הראל, גולש בעמוד חובבי האירוויזיון בישראל כבר ויתר על החלום לעודד את עדן אלנה מהקהל: "אני רוצה מאוד לנסוע, אך זה נראה כמו קרב אבוד מראש. ספק אם יש טיסות וגם אם כן כמעט בלתי אפשרי להיכנס לאולם. עדיף לדחות ל-2022".

גם אוסטרליה נשארת בבית

לא רק החובבים הישראלים יישארו השנה בבית, גם המשלחת האוסטרלית לא תגיע לרוטרדם. אתמול הודיעה רשת השידור האוסטרלית שמונטיין, הזמרת שמייצגת את המדינה וכל המשלחת לא יוכלו להגיע להולנד בשל מגבלות שהוטלו על יציאה מאוסטרליה ויציאה ממנה. המשמעות היא שאוסטרליה תשתתף באירוויזיון באמצעות קלטת גיבוי שהוקלטה מראש, כלומר לא ניתן לערוך שינויים בבימוי, תיקונים, שפצורים, וכל דבר אחר שיכול לשפר את סיכויי השיר להעפיל לגמר ולסיים במקום גבוה.

האם אחד מהשירים האלה יהיה המנצח באירוויזיון?

והנה אנחנו חוזרים אל סוכנויות ההימורים, עם שלוש מדינות מפתיעות שמככבות בצמרת. במקום הראשון מלטה, שמעולם לא זכתה בתחרות. זו ההשתתפות ה-33 של האי שהופיע לראשונה באירוויזיון 1971, שהישג השיא שלו הוא מקום שני ב-2002 וב-2005. אנחנו זוכרים את מלטה בעיקר כמדינה שכמעט שדדה מדנה אינטרנשיונל את הזכייה ב-1998. מלטה משתתפת בחצי הגמר הראשון עם עדן אלנה, ולפי סוכנויות ההימורים היא תעלה לגמר מהמקום הראשון.

במקום השני מככבת צרפת עם השיר "Voilà", של הזמרת ברברה פראווי. כחלק מחמש המדינות הגדולות לצד איטליה, בריטניה, גרמניה, וספרד, צרפת תשתתף אוטומטית בגמר. צרפת זכתה חמש פעמים בעבר, אבל הפעם האחרונה הייתה ב-1977, כשרובכם עוד לא נולדתם. ההישג הטוב האחרון שלה היה ב-2016, כשאמיר חדד ייצג אותה והגיע למקום השישי.

במקום השלישי בסיכויי הזכייה מדורגת שוויץ, שתודה לאל, תתמודד בחצי הגמר השני ולא תיקח את מקומה של ישראל. הזמר שקורא לעצמו גיונס טירס ישיר בצרפתית את "Tout l'univers" - כל היקום. מעניין לציין ששניים מתוך שלושת השירים המובילים הם בצרפתית ושהפעם האחרונה ששיר בצרפתית זכה הייתה בשנת 1988. גם אז זו הייתה שוויץ, שייצגה אותה זמרת אלמונית וצעירה העונה לשם סלין דיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully