וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטי דוקו על רונית אלקבץ ורצח חנית קיקוס יתחרו בפסטיבל ירושלים

עודכן לאחרונה: 22.7.2021 / 11:11

סרט ישראלי בכיכובה של אחת השחקניות המוערכות בצרפת, סרטי דוקו שיעשו כותרות ועותק משוחזר לקלאסיקה השנויה במחלוקת של אורי זוהר ואריק איינשטיין - פסטיבל הקולנוע ירושלים חושף את התפריט הישראלי של האירוע, שייצא לדרך בסוף אוגוסט

טריילר הסרט "מישהו יאהב מישהו"/פסטיבל ברלין

כמה ימים לאחר ש"הברך" של נדב לפיד זכה בפרס חבר השופטים בפסטיבל קאן, הגיע הזמן להפנות חזרה את המבט לפסטיבלים המקומיים שלנו. היום (חמישי), קצת יותר מחודש לפני פתיחתו, מודיע פסטיבל הקולנוע ירושלים על המתחרים בתחרויות הישראליות השונות שלו.

בתחרות העלילתית הישראלית ישתתפו שישה סרטים, שרק אחד מהם נחשף קודם לכן בפסטיבל בינלאומי - "מישהו יאהב מישהו" של הדס בן ארויה. בין חמשת האחרים, בולט "הסירו דאגה מלבכם" של תום שובל, סרטו הארוך השני, והראשון מאז "הנוער" שלו זכה להערכה רבה לפני כשמונה שנים. בסרט מככבת לא אחרת מאשר הצרפתייה ברניס בז'ו, מי שכיכבה בעבר ב"הארטיסט" זוכה האוסקר וזכתה בפרס השחקנית בפסטיבל קאן על "העבר".

ארבעת הסרטים הנוספים: "יותר ממה שמגיע לי" של פיני טבגר, "השחיין" של אדם קלדרון, "סינמה סבאיא" של אורית פוקס רותם ו"איך נתת לזה לקרות" של יאיר אשר ואיתמר לפיד, אחיו הצעיר של נדב לפיד.

בתחרות התיעודית יוקרנו שני סרטים שכבר נחשפו בפסטיבלים בינלאומיים: "מחברות שחורות", האפוס התיעודי של שלומי אלקבץ על אחותו המנוחה רונית, שזה עתה הוקרן בקאן; ו"שפאר בדרך להוליווד" של ונסה לאפא, שהוקרן בפסטיבל ברלין לפני כשנה וחצי, המתאר כיצד הבכיר הנאצי בשמו הוא נקרא כיצד ניסה להשתמש בהוליווד כדי לטייח את פשעיו.

מתוך הסרט "הסירו דאגה מלבכם". זיו ברקוביץ',
מתוך "הסירו דאגה מלבכם"/זיו ברקוביץ'

הסרטים האחרים: "אף מלה אמת" של נועה אהרוני, על הפסיכולוג הקליני השנוי במחלוקת דוד רודי; "הפרק האחרון של א.ב יהושע", פרק נוסף בסדרת הביוגרפיות של יאיר קדר על אמנים בולטים, והפעם על הסופר בשמו הוא נקרא; ו"יורש הקעקועים" של אורית אופיר רונאל.

שני סרטים מסתמנים כמי שעשויים לספק הרבה כותרות ולעורר הרבה רעש, ושניהם מגיעים מבית היוצר של שתיים מן היוצרות הוותיקות והמוערכות בארץ. "חצר משחקים" של נורית קידר, לפי התקציר שלו, עוסק ב"סיפור שטרם סוּפַּר: בשנת 1982 פלשה ישראל ללבנון. ביום הרביעי למלחמה, פלוגה של צנחני מילואים קיבלה משימה לשמור על יותר מאלף שבויי מלחמה לבנונים בחצר של בית ספר בצידון. המשימה הסתבכה. החיילים שהשתתפו במשימת השמירה, הרופאים שהיו עדים לפשעי המלחמה והעצורים שעמדו בעינויים מעולם לא נחשפו. עד עכשיו".

בצד זאת, "למה אמרתי אני" של ג'ולי שלז עוסק בהרשעתו של סולימאן אל-עביד באונס וברצח של חנית קיקוס, ומנסה לבדוק האם "מערכות הצדק הכוחניות והגזעניות סימנו אותו כאנס כדי לטייח את הכשלים של עצמן?".

עוד בוואלה!

סגירת מעגל בקאן: הסרט שחושף את רונית אלקבץ כפי שלא ראינו

לכתבה המלאה
עיניים גדולות. דוד גורפינקל,
מתוך "עיניים גדולות"/דוד גורפינקל

נוסף לכך, יוקרנו גם סרטים בתחרויות הסרט הקצר והסרט הניסיוני וסרטים במסגרת חוץ תחרותית. כמיטב המסורת המפוארת שהתחילה בסינמטק בשנים האחרונות, תתקיים גם הקרנת בכורה לעותק משוחזר של סרט הנחשב לקלאסיקה ישראלית. למרבה הצער, מדובר הפעם ב"עיניים גדולות" של אורי זוהר ואריק איינשטיין, הסרט השני הכי אוברייטד בתולדות הקולנוע המקומי (הראשון הוא "מציצים").

ד"ר נועה רגב, מנהלת הפסטיבל, ואלעד סמורזיק, המנהל האמנותי שלו, מסרו כך: "אנחנו שמחים לחשוף תוכנית ישראלית עשירה ומרתקת המשקפת עשייה אמיצה וחסרת פשרות. המציאות הישראלית המורכבת חודרת אל הקולנוע העכשווי בשלל צורות וביטויים: פערי המעמדות המחריפים, הדור הצעיר הבוחן גבולות ומחפש אחר גאולה, עיסוק מתמשך בסוגיות של זהות לאומית, אתנית ומגדרית, סרטים העוקבים אחר גיבורי תרבות, יצירות החושפות פרשיות מטרידות מהעבר וקולנוענים העוקבים אחר דמויות משלל הקבוצות והקהילות המרכיבות את החברה הישראלית. הסרטים שנבחרו לפסטיבל מבין מאות ההגשות משקפים את ההישגים הקולנועיים החדשים של הקולנוע הישראלי אשר מצטיין במקוריות, בחדשנות ובנועזות שלו".

ד”ר נועה רגב מנכ״ל סינמטק ירושלים. ארכיון ישראלי לסרטים,
"עשייה אמיצה וחסרת פשרות". ד"ר נועה רגב, מנהלת הפסטיבל/ארכיון ישראלי לסרטים

הפסטיבל, שבדרך כלל יוצא לדרך בימי חמישי, ייפתח השנה ביום שלישי ה-24 לאוגוסט, עם הקרנה חגיגית בבריכת הסולטן של סרט שזהותו טרם נחשפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully