וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שבאבניקים" ממשיכה לשחק על הפער שבין השטחיות לעומק, ועושה את זה נפלא

עודכן לאחרונה: 28.7.2021 / 9:12

כמו יצירת פופ טובה, כזו שעשויה למצוא לעצמה מקום של כבוד בפנתיאון, יש ב"שבאבניקים" יותר מכפי שנדמה בתחילה. סדרת הלהיט הכיפית של הוט מפליאה לרתום את סערות הנפש הצנועות של גיבוריה ולהפוך אותן לדרמה אמיתית, נוגעת ללב

טריילר "שבאבניקים" עונה 2/הוט

כמעט שלוש וחצי שנים חלפו מאז שהסתיימה העונה הראשונה של "שבאבניקים", שהפכה במהירות ללהיט גדול ומוצדק של הוט. בניגוד ל"סדרות חרדים" אהובות אחרות, שנוטות לפיוט ולעדינות, "שבאבניקים" הייתה במפגיע סדרת פופ. על סמך ארבעת הפרקים (מתוך 16) שנשלחו לביקורת מהעונה השנייה, שעלתה השבוע בהוט, כך היא גם נותרת. וכמו יצירת פופ טובה, כזו שעשויה למצוא לעצמה מקום של כבוד בפנתיאון, יש בה יותר מכפי שנדמה בתחילה.

כזכור, "שבאבניקים" עוקבת אחר ארבעה בחורי ישיבת יוקרה. שלושה מתוכם - אבינועם (דניאל גד), לייזר (עומר פרלמן) ומאיר (ישראל אטיאס) - הם פוחחים שקשריהם המשפחתיים השאירו אותם במקום למרות הכל. הרביעי, גדליה (אורי לייזרוביץ' המופלא), הוא בחור רציני בהרבה שמשתדל בכל מאודו לא לסטות מדרך התורה.

בסוף העונה הקודמת הצליחו הארבעה להביא לפיטוריו של ראש הישיבה הנוקשה שלהם, הרב שפיצר (רותם קינן), ולהחזיר את הרב בלוך שוחר הטוב (דב נבון) - רק כדי לגלות שהוא פוקד עליהם לעזוב את הישיבה. כבר בסוף העונה הקודמת הטוויסט הזה נראה אמיץ, ועכשיו כשמגיע ההמשך מתברר שהסדרה אכן לא מהססת ודבֵקה בו.


מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

"שבאבניקים" עונה 2. אוהד קב,
בין קסמו של החטא לתכליתה של האמונה. "שבאבניקים" עונה 2/אוהד קב

עד כה הבחורים רק פלירטטו עם העולם שבחוץ - זה שמהלך עליהם קסם או אימים, תלוי במי מהם מדובר - בעוד אחת מרגליהם הייתה נטועה בחוזקה בארבע האמות שהכירו היטב. עכשיו, לראשונה בחייהם הארבעה נאלצים לצאת אליו ולמצוא בו את מקומם. כך הם מגלים שעל אף הזיקה המתמדת שלהם אל מה שקורה בחוץ, ולמרות השכל החריף של חלקם, אף אחד שם לא מחכה להם. לבסוף הם עושים את מה שעשו תמיד: קומבינה. בדרך אגב הם מגלים שקל להקים ישיבה ולקבל תקציבים מהמדינה, וזה בדיוק מה שהם עושים.

מה שיפה ב"שבאבניקים" הוא שגיבוריה לא באמת פורקים עול. זה פחות מעניין. עד כמה שהם חובבי נוחות ולא מתקרבים להיות צדיקים גדולים - מלבד גדליה, שבהחלט מנסה - הם גם עדיין חרדים מאמינים שנאבקים ביצרים מכל סוג, מי יותר ומי פחות. זהו רובד שמעניק להם עומק המפעפע מתחת לחזות המסוגננת שלהם ושל "שבאבניקים". והפעם, בדירה שהם מתגוררים בה בשכונת רחביה, החלונות הגדולים הפונים אל הרחוב משקיפים אל החילוניות המפתה, פשוטו כמשמעו.

עוד בוואלה!

סליחה שאני שובר טאבו ענק, אבל "קופה ראשית" היא סדרה סבירה ולא יותר

לכתבה המלאה
"שבאבניקים" עונה 2. הוט,
העולם לא חיכה להם. "שבאבניקים" עונה 2/הוט

חרף השינוי בנוף, אופיה של "שבאבניקים" נותר על כנו. המשחק הנצחי בין קסמו של החטא לתכליתה של האמונה, בין אשכנזים למזרחים, ובין המעמדות המובנים והנוקשים של החברה החרדית - הכל עדיין כאן. חלק מהחוכמה של העונה החדשה הוא שעל אף שהיא מפנה זרקור אל כיוון אחר, היא משתמשת בגורמים המוכרים לנו כדי לחפות על כך: אל הקאסט הקבוע של העונה השנייה מצטרפים גורי אלפי ומאיה ורטהיימר המצוינים, שבפעם הקודמת היו בתפקידי משנה. אנחנו זוכים לבלות יותר זמן במחיצתם, מה שמרענן במיוחד במקרה של דבורה - דירת הרווקות שהיא מתגוררת בה תורמת לרמות האסטרוגן הכלליות, בסדרה שנקודת המבט שלה הייתה מאוד גברית.

מעבר לכך, יש משהו הצהרתי בתגבור של דבורה ושלומי דווקא: הדמויות שלהם קשורות לענייני הלב. האחת היא דבורה, זוגתו של גדליה, והאחר הוא השדכן - סליחה, בעל סוכנות שידוכים יוקרתית - שלומי זקס, שכל ארבעת הבחורים רשומים אצלו. בשלב מסוים במהלך העונה מסביר שלומי לקבוצה של חילונים את משנתו בנוגע להלכי האהבה והשידוכים במגזר החרדי. "זאת, גבירותיי ורבותיי, רומנטיקה אמיתית", הוא גורס. "מה שאתה לא אומר ולא עושה חזק פי אלף ממה שאתה אומר ועושה".

"שבאבניקים" עונה 2, מאיה ורטהיימר. הוט, צילום מסך
טאץ' נשי הכרחי. מאיה ורטהיימר, "שבאבניקים" עונה 2/צילום מסך, הוט

במשפט הזה מזקק היוצר אלירן מלכה את מהותה של "שבאבניקים" כולה. על פניה סדרה קצבית, קולחת, מסוגננת. במסגרת הסטייל המובחן והעקבי שלה, היא אוהבת מדי פעם לזרוק אלמנט חדש (עבורה) כמו מסכים מפוצלים, מחשבות שמופיעות על המסך וכן הלאה; ובכל זאת התחושה היא שגם אלה חלק אינטגרלי מהשפה שלה. אבל למרות שהיא שמה דגש על המרכיבים הכאילו-שטחיים, רוב הזמן הסדרה מיטיבה לשחק בין הנאמר לנסתר, ועושה זאת באופן שמחזק את שניהם.

בעיקר, "שבאבניקים" מפליאה לרתום את סערות הנפש הצנועות של גיבוריה ולהפוך אותן לדרמה אמיתית, נוגעת ללב. הריגוש העצום שפורץ מחיבוק ראשון ואסור עם בחורה, או לחילופין המצפון המייסר על חטאים שעבור רוב האנושות אין בהם ממש - רגעים יפים מאוד, משוחקים נהדר, שמחדדים את מעלותיה של הסדרה. בפער הזה שבין הכיף המובנה והמוחצן של "שבאבניקים", לבין יכולתה לתווך לנו את המינוריות רבת העוצמה של דמויות ומצבים נוכרים, שוכן כוחה הגדול והמענג של הסדרה. כזה שהופך אותה גם הפעם לאחת הטובות על המסך הישראלי.

seperator

העונה השנייה של "שבאבניקים" משודרת בימים ראשון ושני ב-20:15 בהוט 3 ובהוט ויאודי.
שני פרקי פתיחת העונה השנייה של "שבאבניקים" זמינים לצפייה בוואלה! VOD.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully