וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עשייה ברמה אחרת" או "המומנטום מתפזר": מה חשבו המבקרים בחו"ל על "פגע וברח" של ליאור רז?

עודכן לאחרונה: 9.8.2021 / 14:37

"פגע וברח", הסדרה של יוצרי "פאודה", ליאור רז ואבי יששכרוף, זוכה בחו"ל לביקורות מעורבות ממש כמו בישראל: מצד אחד "התפתחויות מטופשות" ו"הסיפור נגרר", ומצד שני "מקורית ואותנטית" ושבחים למשחק של רז, גל תורן ומורן רוזנבלט

טריילר לסדרה "פגע וברח"/נטפליקס
"רז מהורהר ואינטנסיבי בצורה יעילה… מבטו הזעוף והמודאג לעולם אינו פחות ממשכנע, לא משנה באיזה חוסר עקביות מתייחסת הסדרה להתנהגות של שגב. ההופעה שלו היא אחת מאלה שהחזיקו אותי בעוד העניין שלי בעלילת 'פגע וברח' דעך"

ביום שישי האחרון עלתה בנטפליקס הסדרה "פגע וברח", שיצרו בין היתר ליאור רז ואבי יששכרוף. הסיפור עוסק בשגב (רז), לוחם לשעבר שאשתו האמריקנית נהרגת בתאונת פגע וברח. עד מהרה הוא מגלה שזו לא הייתה תאונה כלל ויוצא לחקור את הנושא ולמצוא את האשמים. עוד מככבים בסדרה גל תורן, מורן רוזנבלט, ליאור אשכנזי, והאמריקנים סאנה ליית'ן וגרג הנרי.

בארץ זכתה "פגע וברח" לביקורות מעורבות (אנחנו חיבבנו אותה, אף שלא מדובר ביצירת מופת). לעומת זאת בחו"ל, נכון לעת פרסום הכתבה הזו, לא פורסמו יותר מדי ביקורות על הסדרה החצי-ישראלית. גופי התקשורת המשמעותיים שבכל זאת התייחסו הם ההוליווד ריפורטר, שהעלה ביקורת מקיפה, ו-TVLine, שהעלה סקירה קצרה על הפרק הראשון. מלבדם היו עוד כמה אתרים שכתבו ביקורת או התייחסו בצורה ביקורתית כזו או אחרת. גם מעבר לים, מתברר, התגובות כלפי הסדרה מעורבות.

באתר האמריקני Decider עשו זאת במסגרת המדור "Stream It Or Skip It" ("להזרים או לדלג"), שנועד לעזור לקוראים להבין מה שווה צפייה ומה לא. המסקנה במקרה של "פגע וברח", כפי שכתב ג'ואל קלר: "תזרימו את זה! 'פגע וברח' מתהדרת בקאסט בין-לאומי משובח, רעיון מעניין, ופותחת הרבה אפיקים לסיפור בלי לבלבל את הצופה".

על המשחק של ליאור רז כותב קלר כי הוא מתריס ומוטרד בו זמנית. "עוזרת העובדה שהסדרה מבוססת על רעיון ששואב מחייו בצה"ל, אבל בסצנות היותר דרמטיות, רז ללא ספק מפגין יותר מאשר רק רגשות מוגזמים של כוכב-פעולה".



מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

"קיץ 10" חוזר: הורידו את אפליקציית וואלה! וקבלו אטרקציות לכל המשפחה ב-10 שקלים

פגע וברח, מורן רוזנבלט. קורינה קרן/נטפליקס,
"הכי יעילה ומקסימה בסדרה". מורן רוזנבלט, "פגע וברח"/קורינה קרן/נטפליקס

באתר ההודי ליז'ר בייט העניקה המבקרת פוג'ה דראדי לסדרה 2.5 כוכבים. "היוצרים היו יכולים לקשור את הסיפור בחמישה פרקים", כתבה. "העלילה מלהיבה מספיק כדי שאפשר היה להפוך אותה לסרט… הסיפור נגרר בכמה פרקים שלא לצורך".

"בכל הנוגע להופעות, ליאור רז מפגין משחק פנטסטי", היא מוסיפה, ועל מורן רוזנבלט היא כותבת: "בעוד השחקנית מעולה, סטריאוטיפ השוטרת בהיריון מטריד אותי. אפשר בבקשה להפסיק לשרטט שוטרים זכרים כבעלי משפחות שבורות ושוטרות כנשים בהיריון?". את דבריה חותמת דראדי: "בסך הכל, יש מספר רגעים מסעירים ב'פגע וברח'. עם זאת, הלוואי שהסדרה הייתה בעלת קצב מהיר כיאה למילה 'ברח' שבשמה".

אתר הודי אחר, סינמה אקספרס, דווקא משבח את "פגע וברח". "בעוד המתח והקצב מצוינים, העשייה היא זו שברמה אחרת…", כתב המבקר מרינל רג'ראם. "העלילה מותירה רושם טוב, בסך הכל - מורכבת ומסובכת, כפי שהסיפור דורש. ישנם כמה רגעים מפוקפקים של הונאה ו'שום דבר אינו כפי שהוא נראה', אבל רוב הזמן האירועים המתוארים סבירים מאוד". את דבריו חותם רג'ראם: "ליצור סדרה שלמה שעוסקת בריגול ומצליחה להיות מקורית, אותנטית ולא מפס ייצור, במיוחד בימינו - זה אתגר רציני. היוצרים אבי יששכרוף וליאור רז עמדו במשימה, ועוד איך!".

עוד בוואלה!

תיקו תיקו: "טד לאסו" הייתה מנה מתוקה שבעונה השנייה הופכת למתקפת סכרין

לכתבה המלאה
פגע וברח, ליאור רז. קורינה קרן/נטפליקס,
מפגין משחק פנטסטי. ליאור רז, "פגע וברח"/קורינה קרן/נטפליקס

באתר הטלוויזיה TVLine סקרה הכתבת מקישה מאדן טובי את הפרק הראשון בלבד, ככל הנראה לקראת סקירה של פרקים נוספים. "אתם לא צריכים להיות מעריצי ליאור רז כדי להתחבר למותחן הריגול הגאופוליטי החדש של נטפליקס, אבל זה עוזר", היא פותחת את דבריה. בהמשך היא עושה את ההקשרים הבלתי נמנעים ומכנה את שגב, גיבור הסדרה, "מיזוג מושלם של ברוס וויליס ומייקל צ'יקליס".

דניאל פיינברג, המבקר הבכיר של ההוליווד ריפורטר, הקדיש לסדרה ביקורת ארוכה שברובה מעקמת אף. "כל מומנטום ש'פגע וברח' בונה בפרקים המוקדמים - והיא בונה המון - מתפזר הודות להתפתחויות עלילתיות מטופשות שהולכות ומתגברות, שני פרקי סיום עם אקספוזיציה בלתי נלאית וסיומת שטחית ונצלנית".

לעומת זאת, פיינברג משבח את המשחק ב"פגע וברח", בעיקר של הישראלים. "דמותו של שגב מספקת לסדרה מיידית דמות ראשית מרתקת מעדות ג'ק באוור/כל דמות של ליאם ניסן", כתב. "רז מהורהר ואינטנסיבי בצורה יעילה… מבטו הזעוף והמודאג לעולם אינו פחות ממשכנע, לא משנה באיזה חוסר עקביות מתייחסת הסדרה להתנהגות של שגב. ההופעה שלו היא אחת מאלה שהחזיקו אותי בעוד העניין שלי בעלילת 'פגע וברח' דעך".

פיינברג מחמיא גם לתורן ורוזנבלט. "אני אוהב שתורן מביא קצת הומור לסדרה האפלה, והדמות השחוקה ושוחרת הטוב שלו מספקת ניגוד טוב לתפקידו האחרון ב'לאבד את אליס'", כתב פיינברג, והוסיף: "ההופעה שהכי אהבתי היא של מורן רוזנבלט בתפקיד טלי… למרות העובדה שיש לדמותה אפיון מועט מלבד 'בהיריון' ו'בת משפחה נאמנה", רוזנבלט גרמה לי להאמין שטלי היא אולי האישה הכי יעילה ומקסימה בסדרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully