וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחדשות 12 מצאו את הסיבה האמיתית לקורונה: עומר אדם

עודכן לאחרונה: 30.8.2021 / 11:39

במהדורה הנצפית בישראל שכחו לציין שלמרות שזה נשמע מוזר, ההופעה של עומר אדם, שמנתה קהל של 12 אלף צופים, נערכה לפי חוק. אז אם אין הפרה, למה להטריח את שר הבריאות ניצן הורוביץ להגיב לנושא? ככה זה כשמאבדים פרופורציה

עומר אדם במסיבת ההודיה של שר פיטנס/אור גפן, יח"צ

לא הטיסות לחו"ל, לא הזלזול בהנחיות ולא מתנגדי החיסונים - בחדשות 12 החליטו לעמת אתמול את שר הבריאות ניצן הורוביץ עם הסיבה האמיתית להשתוללות מגפת הקורונה בישראל: הזמר עומר אדם. השר הקדיש שש דקות לריאיון במהדורה המרכזית לקרן מרציאנו, נתן תשובות מלאכותיות לשאלות מצוינות של המראיינת בנוגע לחיסון השלישי, הסביר בצורה לא משכנעת את הזגזוג של משרדו בנוגע להגבלת התקהלות וחשף שוב שמי שבאמת מנהל את כל העסק - לטוב ולרע - הוא שר האוצר אביגדור ליברמן.

אחרי כל זה, הכותרת של הריאיון כפי שבחרו עורכי אתר N12 היה: "הורוביץ נגד עומר אדם: זה לא יכול להתרחש ולא מקובל עליי - הפרת החוק". בכותרת החיצונית כבר הובהר כי הורוביץ "תקף". בסטורי של חברת החדשות התנוססה תמונה מפוצלת של הזמר הנערץ לצד תמונה מאוד לא מחמיאה של השר (אין ספק שמדובר במקריות) והכיתוב: "זאת הפקרות".

ואכן, הכותרות לא שיקרו. שתי דקות לתוך הריאיון, מרציאנו הציגה בפני השר קטע וידאו מתוך ההופעה של עומר אדם בהיכל הספורט ביד אליהו בתל אביב במוצ"ש האחרון. "12 אלף איש במקום סגור", היא הדגישה את האבסורד, והמשיכה לשאלה: "זה מסוג הדברים שמקובלים עליך?". בלי לחשוב פעמיים, הורוביץ הגיב: "לא, זה לא מסוג הדברים שמקובלים עליי".

עומר אדם פארק הירקון יולי 2019. אלדד אלוני - Project story teller,
הוא עצמו לא הפר חוק, אז מה הקטע? עומר אדם/אלדד אלוני - Project story teller

ראוי לציין, אם כי במהדורה הנצפית בישראל שכחו לעשות את זה, שלמרות שזה נשמע מוזר ונראה הזוי, ההופעה נערכה לפי חוק. הנחיות התו הירוק המעודכנות קובעות בפירוש כי אירועים שנערכים במקומות עם מקומות ישיבה מסומנים יכולים להיערך ללא הגבלת קהל. כלומר, ההדגשה של מרציאנו על כמות הצופים לא רלוונטית. 12 אלף, 21 אלף או 50 אלף. אם מקומות הישיבה מסומנים, ההופעה מתנהלת לפי הנהלים. אז איפה הפרת החוק? איפה "הדברים שלא מקובלים" על שר הבריאות אם הם מתנהלים לפי ההנחיות שהמשרד שלו קבע?

התשובה נמצאת בפרטים הקטנים. הפרת החוק המופקרת שעליה מלין הורוביץ לא נעשתה בכלל על ידי עומר אדם, אלא על ידי חלק מהצופים, שבניגוד להנחיות לא עטו מסכה. למען הסר ספק, כשאנחנו מדברים על "חלק מהצופים" הכוונה היא למשהו בין 90 ל-99 אחוזים מהנוכחים באירוע.

נציין את המובן מאליו: מי שנכנס למקום ציבורי סגור, בטח במקום צפוף ממילא כמו הופעת מוזיקה, ולא עוטה עליו מסכה - עובר על החוק. ידעו את זה המעריצים של עומר אדם, והם בחרו לעבור על החוק. כנראה שהם ידעו שאף אחד לא יאכוף את החוק. בדיוק כפי שאף אחד לא אוכף את חוקי המסכות כמעט בשום מקום. בדיוק כפי שרוב האנשים שנשלחים לבידוד לא באמת מבודדים את עצמם מהעולם למשך התקופה הקבועה בחוק.

אבל שר הבריאות לא נשאל על הזלזול הכללי בהנחיות הקורונה, הוא גם לא נשאל על חוסר האכיפה, כמו שהוא לא נשאל שאלות היגיון כמו איך יכול להיות שבמדינה שבה מותר ל-12 אלף איש לראות הופעת מוזיקה, בכלל דנים באפשרות של דחיית פתיחת שנת הלימודים. הוא נשאל על תמונות של קהל שנהנה בהופעה של עומר אדם והאם זה מקובל עליו.

עוד בוואלה!

להט ורדיפה: המעורבות האישית של יוצרי "להיות עם חופשי" היא הדבש והעוקץ שלה

לכתבה המלאה
שר הבריאות ניצן הורוביץ משיק את קמפיין "חיסון עד הבית", כפר קאסם, 23 באוגוסט 2021. ללא, צילום מסך
איפה "הדברים שלא מקובלים" על שר הבריאות? ניצן הורוביץ/צילום מסך, ללא

התעסקות באירוע מבודד, במקרה הופעה של הזמר הכי פופולרי במדינה, היא דוגמה נהדרת לחוסר הפרופורציה של סיקור המגפה. אעשה שקר בנפשי אם אטען שאי אפשר למצוא דוגמאות כאלה גם באתר בו אתם גולשים עכשיו. זו ביצה ותרנגולת. כולם רואים את הצופים בהופעה של עומר אדם חוגגים בלי מסכות ומצקצקים, אבל כמעט בכל אירוע בישראל התמונות היו זהות. האחראים מודיעים שיש לעטות מסכות, והקהל זלזל והתעלם.

מתוקף תפקידי נכחתי ב-12 אירועים המוניים בחודשיים האחרונים. למעט מקרה אחד, באולם התיאטרון הלאומי "הבימה", שם עברו סדרנים והעירו לאנשים לעטות מסכות, בכל המקומות הייתה הפקרות ממוסדת. באחד מהאירועים, באולם סגור עם עוד 1,500 איש, ישב כבוד השר ניצן הורוביץ עם מסכה (אבל רבים אחרים העלימו את המסכה בחסות חשכת האולם). באירוע אחר, לצד 12 אלף איש באוויר פתוח, נצפתה קרן מרציאנו. אף אחד לא צקצק.

צריך להיות מאוד מנותק מהמציאות כדי להצביע על הופעה של עומר אדם כמשהו חריג. רק ביום חמישי האחרון הופיע אדיר מילר באותו מקום מול 8,000 איש, ומשום מה קולו של ניצן הורוביץ לא נשמע. ובכלל, סעו ברכבת הקלה בירושלים והביטו כמה מהנוסעים מקפידים לעטות מסכה. נסו לבקש מאנשים בקולנוע להקפיד על הנהלים ותראו איזה מבטי זעם תקבלו. הביטו בתמונה השנייה בביקורת ההופעה שפרסמתי על יוני בלוך לפני שבועיים, האם תוכלו למצוא שם מישהו בהמולה הססגונית של מועדון הבארבי הצפוף שעוטה על פיו ואפו מסכה כירורגית? למה אף אחד לא טרח לשאול את שר הבריאות אם התמונות מקובלות עליו? כנראה כי יוני בלוך לא מביא רייטינג כמו עומר אדם. באופן אישי, המשפט האחרון מטריד אותי לא פחות מהתפשטות הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully