וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי להתרחק מנתניהו, בנט ניסה הכל בריאיון הראשון שלו כראש הממשלה. בעיקר לשעמם

עודכן לאחרונה: 15.9.2021 / 17:22

ראש הממשלה נמנע אפילו מלקרוא בשמו של ראש הממשלה הקודם - מול תקשורת שנמצאת עדיין בייסורי גמילה מנתניהו. התוצאה הייתה סבב ראיונות משעמם, בדיוק כמו הסיפור שבנט רוצה לספר על הממשלה הנוכחית

בווידאו: בנט בריאיון לוואלה! מבהיר כי בראל חדריה שמואלי לא נרצח אלא נפל בקרב/צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום וידאו: ניב אהרונסון ורוני כנפו, עריכה: ליר שפיגלר

א. בריאיון המשמעותי הראשון שלו לערוצי הטלוויזיה מאז הושבע כראש ממשלה, התאמץ נפתלי בנט הרבה כדי להתרחק מאוד מכל מה שמזכיר את האיש שהיה לפניו בתפקיד - בנימין נתניהו. כך למשל, שוב ושוב, בשלושת הערוצים (ובשני האתרים הגדולים, כולל אתר זה), השתמש בנט בביטוי "קודמי" כדי להתייחס אליו, ללא השם המפורש, אבל הוסיף רמזים כדי שיהיה ברור לכולנו לחלוטין במי מדובר ומה בדיוק הוא חושב על הממשלה הקודמת.

מה שאמור היה להיות ביטוי אגבי או נייטרלי, לא טעון בשום משמעות אחרת, נראה בפועל מגוחך ואפילו ילדותי: האם אי אפשר פשוט להתקדם הלאה ולקרוא לראש הממשלה הקודם בשמו באופן ענייני? אלא שעבור בנט מדובר בתנאי מקדים: הוא מוכרח להרחיק את "קודמו" מהדיון. ממשלתו ומנהיגותו מיוסדים על הרעיון שנתניהו לא נמצא בחדר. לכן האפקט הפוך: הביטוי הנייטרלי חושף יותר חוסר ביטחון מאשר ההיפך.

נפתלי בנט בריאיון לחדשות 12 - יונית לוי. חדשות 12, צילום מסך
בנט מתראיין/צילום מסך, חדשות 12

ב. אלא שרוחו של נתניהו שורה על התקשורת גם ככה, וניכר שהיא עדיין בייסורי גמילה ממנו. קחו למשל את תמר איש שלום, ששאלה אותו בריאיון לחדשות 13 אם יעביר את הרוטציה ללפיד "בלי טריקים ובלי שטיקים". בעידן שאחרי נתניהו, זאת לא ממש שאלה - אלא מין רוח רפאים עיתונאית מזמנים אחרים, רפלקס די מיותר של תקשורת בפוסט טראומה. גם שאלות אחרות שנשאלו בראיונות נדמו כאילו אנחנו על סיפה של מערכת בחירות חמישית, ואחרות סתם עסקו בפוליטיקה במקום במהות.

חבל, כי זה בא על חשבון דברים אחרים. מתוקף תפקידו, ראש הממשלה אחראי על הכל. נושאי הביטחון, הכלכלה והמלחמה בקורונה כולם מאוד חשובים, ובוודאי יש עניין לברר עד כמה יציבה הקואליציה הלא אחידה שמאחוריו. אבל מול תקשורת עם סיקור פוליטי כל כך אינטנסיבי, שרגילה לחשב קואליציות ולזהות משחקי כוח אבל מתעניינת הרבה פחות בנושאים אחרים, חשוב להבחין שבנט לא נשאל כלל על ידי המראיינים על נושאי אקלים - כן, הדבר הבאמת אקוטי שעל הפרק - כמו גם סוגיות רווחה או מגדר. הדברים האלה לא נמצאים בכלל בפוקוס של הדיון הפוליטי, וזה חלק משמעותי מן הבעיה.

עוד בוואלה!

"נהג המונית אמר לי 'איזה שיר נהדר ברדיו'. הוא לא ידע שזה שלי ולא ידע מי אני בכלל"

לכתבה המלאה
נפתלי בנט בריאיון לחדשות 12 - יונית לוי. חדשות 12, צילום מסך
שאלה אחת לא נשאלה. בנט ויונית/צילום מסך, חדשות 12

ג. אותו ניסיון להיבדל מראיונות העבר של נתניהו הוביל להבדלים ניכרים בתוצאה. בנט הגיע מאוד דרוך וזהיר, ונראה כמעט מהוסס - כמה רחוק מהביטחון העצמי של הקמפיינר הוותיק. בסופו של דבר הוא גם לא נתן אף כותרת - ובמיוחד לא גימיק או קאצ' פרייז ברוח "נה נה נה" או "שאשא שאשא" כמו שנהג לעשות "קודמו".

מצפייה בכל הערוצים מסתבר שלמרות הבדל מסוים בשאלות, הוא דקלם את אותן תשובות כמעט זהות לכולם. מה שהוביל לסבב ראיונות די בנאלי, שהתקבל גם די באדישות. במקרה הזה, המדיום הוא גם המסר שראש הממשלה רוצה לשדר: סיפור משעמם על ממשלה משעממת, שעסוקה בלעבוד ולא בלייצר רעש. תשתעממו ממני לטובה, מבקש בנט, ואולי תשתכנעו שזה בכל זאת עדיף על "קודמי".

  • עוד באותו נושא:
  • נפתלי בנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully