וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמר אר קלי הורשע בסחר בנשים וקטינות למטרות מין

עודכן לאחרונה: 28.9.2021 / 14:47

המוזיקאי, המוכר בין היתר בזכות שירו "I Believe I Can Fly", הורשע בידי מושבעים בבית משפט פדרלי בכל תשעת האישומים שהופנו נגדו, בתום משפט שארך כחמישה שבועות. התובעים טענו כי הוא ניצל את פרסומו ואת הכריזמה שלו כדי לגייס קורבנות, חלקם מתוך קהל מעריצים בהופעות

הזמר אר קלי ("I Believe I Can Fly") הורשע היום (שני) על ידי בית משפט פדרלי בברוקלין בעבירות של סחר בבני אדם למטרות מין, לאחר שהואשם שבמשך יותר מרבע מאה הוא ניצל את התהילה שלה זכה כדי להדיח נשים וקטינות לקיום של יחסי מין. קלי מכחיש את כל הטענות נגדו. הוא עשוי לעמוד בפני מאסר עולם כשייגזר דינו, ב-4 במאי 2022.

המושבעים התלבטו במשך מעט יותר מיום אחד לפני שהכריעו להרשיע את הזמר, בן ה-54, בכל תשעת האישומים שהוטחו, בתום משפט שארך חמישה שבועות וחצי - אישום אחד בסחיטה ושמונה בהפרה של החוק המונע הובלת אנשים לצרכי זנות. התובעים טענו כי הוא ניצל את פרסומו ואת הכריזמה שלו כדי לגייס קורבנות, חלקם מתוך קהל מעריצים בהופעות שלו, בעזרת דמויות מסביבתו.

כמה עדים אמרו שחלק מהקורבנות קיוו שקלי יוכל לעזור להם להזניק את הקריירות שלהם, רק בכדי לגלות שהוא דורש מהם צייתנות מחמירה ושיעניש אותם אם לא יעמדו בכך. חלק מהעדים סיפרו שהזמר הטיל מורא על קורבנותיו, שמא לא ימלאו אחר כל רצונותיו, מיניים ואחרים.

אר קלי. Scott Olson, GettyImages
הורשע בכל האישומים. אר קלי/GettyImages, Scott Olson
אר.קלי. GettyImages
עשוי לעמוד בפני מאסר עולם. אר קלי/GettyImages

הזמר, ששמו המלא הוא רוברט סילבסטר קלי, זכה בעבר בשלושה פרסי גראמי, הוציא 12 אלבומי אולפן ומכר מעל ל-75 מיליון עותקים, ועבד בין השאר עם וויטני יוסטון, בריטני ספירס ומייקל ג'קסון. הוא אחת הדמויות הבולטות ביותר שעמדו למשפט בגין עבירות מין בעידן #MeToo, שהעצים טענות שהוטחו במוזיקאי מאז תחילת שנות ה-2000. אחת מהטענות הללו גרסה כי בין הקורבנות לכאורה של הזמר נמצאת גם הזמרת אלייה, שמתה בהתרסקות מטוס בשנת 2001. כמה מן הטענות השונות נגדו תוארו בסדרה "לשרוד את אר קלי", ששודרה בשנת 2019.

המושבעים שמעו מהעדים במשפט כיצד הם נאלצו למלא אחר "חוקי רוב", כולל לקרוא לו "דדי" ולבקש אישור כדי לאכול או ללכת לשירותים. אחת העדות סיפרה כי קיוותה לראיין אותו לתחנת הרדיו שלה, ואמרה כי הוא נעל אותה למשך יומיים ללא מזון ומים לפני שתקף אותה. עדים אחדים סיפרו על "מכתבי התנצלות" שנדרשו לכתוב וכביכול פטרו את הזמר מכל אשמה, ומהם גם שטענו שהוא הסתיר לפני קיום יחסי מין את העובדה שנדבק בהרפס.

עוד בוואלה!

סוף עידן התמימות: פרצופם המפלצתי של מייקל ג'קסון ור. קלי נחשף

לכתבה המלאה

קלי לא עלה לדוכן העדים במהלך טיעוני ההגנה במשפט, שנמשכו כיומיים. עורכי דינו ניסו לטעון שיחסי המין של קלי עם המאשימות היו בהסכמה, ושמדובר במעריצים לשעבר שנעלבו כשסר חינם בעיניו. הם ניסו להראות כי חלקם נשאר בקשר עם קלי גם זמן רב אחרי שההתקפות החלו, ותהו מדוע העדים לא פנו למשטרה או חיכו שנים לפני שהעלו את הטענות נגדו.

מעבר להרשעה הנוכחית, קלי עדיין עומד בפני אישומים פדרליים ומדינתיים בכמה מדינות, חלקם נוגעים לפורנוגרפיית ילדים.

  • עוד באותו נושא:
  • אר קלי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully