וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחדשות 13 בפאניקה מ"סכנת משחק הדיונון". אין להם דברים חשובים יותר להתעסק איתם?

עודכן לאחרונה: 14.10.2021 / 10:25

"סכנת משחק הדיונון" זעקה הכותרת באולפן של תמר איש-שלום בחדשות 13, רגע לפני שליאור ורוצלבסקי תהתה בכתבה איך משרד החינוך עדיין לא הגיב לסדרה למרות כמה פניות אליו. עם כל הכבוד לפאניקה המוסרית התורנית - לא סדרות בטלוויזיה אחראיות להשחתת הנוער

משחק הדיונון על מה כל הבאזז/NOW יוחנן טווינה וגל הללי

תופעת התרבות שהיא "משחק הדיונון" העפילה לגבהים מפתיעים: נדמה שלאן שלא נסתכל - ניתקל בציטוט נוסף שלה, בעלייה במכירות של איזה אלמנט מתוכה, או בתיאוריה משונה שצמחה ממנה. כפי שמסתבר, הנושאים בהם היא עוסקת, ובראשם הפערים החברתיים העצומים, מרתקים אנשים מכל העולם, והיא אפילו שברה שיא פופולריות לסדרה חדשה בנטפליקס (לצפיות של לפחות שתי דקות, מה שזה לא אומר).

וכמו עם כל תופעת תרבות חדשה שחוצה גבולות וקהלים, באופן צפוי ומשעמם, מגיעים ההורים המודאגים, החוששים מהדוגמה שיקבלו ילדיהם מסדרות טלוויזיה. לפני כמה חודשים חווינו את הפאניקה המוסרית הזו מול "בני אור", ועכשיו היא צצה מול הסדרה הקוריאנית, המוגבלת ממילא לגילאי 16 ומעלה. "סכנת משחק הדיונון" זעקה הכותרת באולפן של תמר איש-שלום במהדורת חדשות 13, רגע לפני שליאור ורוצלבסקי תהתה בכתבה איך משרד החינוך עדיין לא הגיב לסדרה למרות כמה פניות אליו. למה בעצם שמשרד החינוך יגיב לסדרה בטלוויזיה? באיזו סמכות? אין לו דברים חשובים יותר לעשות חוץ מלנזוף בנטפליקס על השחתת הנוער?

משחק הדיונון כתבה בחדשות 13. חדשות 13, צילום מסך
מודאגים. חדשות 13/צילום מסך, חדשות 13

למרות שהכריזו באולפן על "הסכנה", בכתבה לא הוצג אף מקרה שבו "משחק הדיונון" אכן הובילה למעשה מדאיג מכל סוג שהוא. האפקט הקונקרטי היחיד היה דווקא חיובי: לימודי קוריאנית והתעניינות בתרבות המדינה - שנמצאת באמת בתור זהב תרבותי - ולמה לא בעצם? סנסציה אחרת של נטפליקס, "גמביט המלכה", מתארת בין היתר התמכרות לסמי הזיה, אבל היא בעיקר גרמה לאנשים, מה אתם יודעים, להתעניין בשחמט. התרבות פותחת שערים, למה לנעול אותם מרצון?

אכן, זה אינו סדרה לכל אחד: האלימות בה היא גרפית, העולם שהיא מתארת הוא אכזרי - אבל כל מי שמסוגל לראות מעבר לזה יכול לזהות בה גם הרבה דברים אחרים: יש בה גם חמלה, יש בה זיהוי של יחסי הכוחות בחברה וביקורת עליהם, יש בה אנשים אכפתיים מספיק כדי לא לעמוד מנגד מול האכזריות הזאת, כמו השוטר הטוב המלווה אותה. יש בה גם הרבה מגרעות טלוויזיוניות מכל מיני סוגים, כמובן.

עוד בוואלה!

תחת מגף העשירים: "משחק הדיונון" מצליחה כי הגיעה בדיוק בזמן הנכון

לכתבה המלאה
משחק הדיונון כתבה בחדשות 13. חדשות 13, צילום מסך
לא סדרה לכל אחד. משחק הדיונון/צילום מסך, חדשות 13

אבל זה בכלל לא העניין. עם כל הכבוד לפאניקה המוסרית התורנית - לא סדרות בטלוויזיה אחראיות לאלימות, לעוני, להזנחה ולחוסר הסולידריות - לא "בני אור" ולא "משחק הדיונון" ולא "עלומים" ולא "בלקספייס" ולא "בית הנייר", אלא מערכות חברתיות אמיתיות, קורסות ומנוונות, שכושלות במתן מענה כאן, בישראל. לא סנסציה מקוריאה אשמה בכך.

ואם כבר עולה הדאגה של ההורים מתכנים וולגריים ואלימים בטלוויזיה, כדאי אולי לדלל את הצפייה במהדורות החדשות המלאות בסיפורי זוועה או באינפנטיליות הנבזית מהכנסת, או לקצץ את אורכן של המהדורות אם מסתבר שיש מקום לכתבות מיותרות כאלה. ואם במהדורה של רשת כל כך מודאגים ממשחקים שמעורבים בהם תככים, גסות רוח והתבזות עד שנשאר רק מנצח אחד שלוקח פרס עצום, אני יכול לחשוב על כמה תכניות שאולי יעניינו אותן.

משחק הדיונון כתבה בחדשות 13. חדשות 13, צילום מסך
תקצרו את המהדורות. חדשות 13/צילום מסך, חדשות 13

בקטנה

לא זו בלבד: ‏חדשות 13 האריכו אתמול את המהדורה עוד גם עם סיפורן של הנשים שהפסיקו לצבוע את השיער, תחת הכותרת המתחכמת "50 גוונים של אפור". חבל, זה היה מיותר כבר כשחדשות 12 עשו את אותו הדבר בספטמבר 2020 - תחת אותה כותרת מתחכמת בדיוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully