וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוואי ש"ילדות סכסכניות" תממש את הפוטנציאל הענק שלה

21.10.2021 / 0:27

הסדרה החדשה של הוט, שעוקבת אחר שתי שותפות לדירה בתל אביב, מזכירה יותר מדי קלישאות על שותפים בלתי נסבלים וסובלת מבעיות אפיון. אף על פי כן, יש מקום גדול לאופטימיות לנוכח הכשרונות שעומדים מאחוריה, ובעיקר בזכות נקודת אור ענקית שמגיעה רק בפרק השלישי

קטע מתוך "ילדות סכסכניות"/HOT

בשלב מסוים באמצע הניינטיז, בערך כל הטלוויזיה האמריקנית ניסתה ליצור שכפולים של "חברים". הצלחת הענק של הקומדיה הביאה הן את המתחרות והן את NBC עצמה, ששידרה אותה, למצוא את הנוסחה שתניב את סדרת הלהיט הבאה שעוסקת בחברים רווקים בני עשרים ומשהו שמבלים ואוהבים בעיר. גם בישראל הורגשה ההשראה הזו בדמות תוצרים מקומיים בשנות התשעים - "הפוך", "פלורנטין" ו"פאזל".

הגל ההוא עולה על הדעת במהלך צפייה בדרמה הקומית החדשה של הוט, "ילדות סכסכניות", שיצרו שיר ראובן, טליה לביא, רבקה אלנבי ויואב גרוס. בבסיסה עוסקת הסדרה החדשה שלהן בשתי שותפות לדירה בתל אביב. ליהי (מיה לנדסמן, "המפקדת"), סטודנטית לרפואה שעובדת בינתיים בתחנת רדיו אזורי, עוברת לדירה חדשה באותה פלורנטין, שהייתה ונותרה המפלט היחסית-זול של צעירים העושים את צעדיהם הראשונים בעיר היחסית-גדולה. מאחר שדודניתה (ניב סולטן, "טהרן") שהייתה אמורה להיות שותפתה מבריזה ברגע האחרון, ליהי נאלצת למצוא אחרת, וזו מגיעה בדמותה של לאה (עינת הולנד, אחת הטירוניות ב"המפקדת"), מיני-נוכלת שיודעת איך ואת מי לתמרן כדי לנחות על הרגליים.


מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

ילדות סכסכניות, עינת הולנד, מיה לנדסמן. הוט, ירון שרף ויואב גרוס הפקות,
נסחפת ופסיבית. מיה לנדסמן (משמאל) ועינת הולנד, "ילדות סכסכניות"/הוט, ירון שרף ויואב גרוס הפקות

רוב הזמן השידוך בין השתיים הוא תזכורת מעוררת פלצות לגיהנום שהוא הזולת, בפרט כזה שנגזר עליך לחלוק איתו קורת גג. הבעיה הגדולה של "ילדות סכסכניות" היא שזה לא מספיק, לפחות לא בארבעת הפרקים שנשלחו לביקורת (מתוך עשרה). ליהי פסיבית מדי מול לאה, מאפשרת לה להיות שותפה איומה וחסרת כל התחשבות, והאופציות להתמודד עם הבעיה הן או גירוש או לסבול בשקט. אין אמצע ואין ניסיון לאמצע. זה הופך את הדינמיקה ביניהן למתסכלת ושחוקה, עותק נוסף בקלישאת השותף הבלתי נסבל (כמו ההוא שחי עם צ'נדלר כמה פרקים כשג'ואי עזב).

מעבר לכך, האופי של ליהי לא ממש עקבי. רוב הזמן היא נמנעת מפעולה, מאפשרת לעצמה להישאב להרפתקאות בעל כורחה, הן עם לאה והן בנפרד, כמו למשל כשהיא נקראת למילואים למרות שיש לה פטור. לעומת זאת, מול מושא אהבתה בעבודה, ענבר (טלי שרון), ליהי לא מהססת להפגין אסרטיביות. מובן שאנשים עשויים להפגין גוונים שונים במצבים שונים, אבל כאן זה נראה בעיקר כמו דמות שפועלת רק כדי לקדם את הסיטואציה שעל הפרק. חלק גדול מכך נובע מהתחושה שהחיבור בין ליהי לענבר בעצמו לא אורגני. הוא חפוז ולא נבנה בצורה משכנעת, מה שחושף את המכניקה מאחורי הבחירות של השתיים.

עוד בוואלה!

מדהים לומר, אבל יהודה לוי ויניב ביטון הם החולייה החלשה ב"עלומים"

לכתבה המלאה
ילדות סכסכניות, עינת הולנד. הוט, ירון שרף ויואב גרוס הפקות,
דרוש ספין אוף. "ילדות סכסכניות"/הוט, ירון שרף ויואב גרוס הפקות

אבל יש גם נקודות אור של ממש, והן ניכרות במיוחד בדמותה של לאה. הרקע והפסיכולוגיה שלה מרתקים, ויוצרים בניואנסים קשר תת-קרקעי בין שתי הגיבורות. כבר בפגישתה הראשונה עם ליהי, לאה מזהה בה איזה צורך נושן שמעולם לא בא על סיפוקו - לעשות עגיל בטבור - ומתעקשת לממש אותו עבורה, למרות שעל פניו ליהי עצמה לא ממש בקטע. בדיוק כמו ההברזה מהדירה, גם הפירסינג לא קרה בגיל 15 בגלל שבת הדודה נמלכה בדעתה ברגע האחרון. בחושים מחודדים והיעדר בושה, לאה מנצלת את הפתח הזה כדי להשתחל דרכו אל החדר הפנוי בדירה.

בהתאם, הפרק הכי טוב במקבץ הפותח הוא השלישי, שבמובן מסוים מציג את סיפור המקור של לאה - חושף את מה שהוביל אותה אל המקום שבו היא נמצאת היום ומה הפך אותה למי שהיא. היא חוזרת אל שכונת ילדותה כדי לפגוש את אביה (שולי רנד) אחרי זמן רב שלא התראו, וקורותיה שם נראים כמו שלום עליכם פוגש את ההיא שגנבה למוניקה את הזהות וגרמה לה להבין דברים על עצמה (עניין שמתקשר גם עם העלילה השנייה בפרק הזה).

פרקים שסוטים מהשטאנץ הרגיל הם עניין קבוע בטלוויזיה בשנים האחרונות, ובדרך כלל מניבים אוצרות אמיתיים. כך קורה גם במקרה הזה, שמגיע בשלב מוקדם יחסית ומעורר חשק לכך שזו בעצם תהיה הסדרה: סיפור מצחיק ומלא נשמה על נוכלת המנצלת את מיומנויותיה כדי לעזור לאביה בשעת משבר.

ילדות סכסכניות, עינת הולנד, מיה לנדסמן. אוהד רומנו,
יתבגרו ביחד? "ילדות סכסכניות"/אוהד רומנו

גם אם לא נזכה לספין-אוף הזריז הזה, הדבר הקריטי בפרק הוא שלראשונה (ובפעם היחידה בארבעת הפרקים המוקדמים) לאה זוכה להתקיים כדמות בפני עצמה, במנותק מליהי. זה משהו ש"ילדות סכסכניות" זקוקה לו כמו אוויר לנשימה, גם כדי להעמיק את העולם שהיא בוראת וגם כדי לרומם את לאה אל משהו שאינו סך תכונותיה המעצבנות. פתאום החיבור בינה לבין ליהי, שאפילו השמות שלהן דומים, נראה דו-כיווני, מתעלה מעבר לצורך של האחת בשותפה ושל האחרת בדירה; נראה כמו תחילתו של סיפור - שחוק אף הוא, ובכל זאת עשוי להקסים - על שתי נשים צעירות זרות, שונות מאוד, שבכל זאת מתיידדות ואפילו הופכות לבנות ברית.

כבר בעצם שמה מדגישה "ילדות סכסכניות" את המצב ההתפתחותי של גיבורותיה - קצת תקועות בשלב התיכון, השלב ההוא שבו ליהי לא עשתה את הפירסינג ולאה הייתה עסוקה בעניינים דוחקים. עכשיו, באמצעות הרפתקאות תל אביביות ועזרתה של האחרת, אולי כל אחת מהן תוכל לצמוח, להתבגר ולממש את הפוטנציאל שלה. וגם אם לא, העיקר ש"ילדות סכסכניות" תעשה את זה.

seperator

"ילדות סכסכניות" משודרת בימי ראשון בהוט 3 ב-20:15 ובהוט ויאודי, החל מהשבוע הבא. פרק הבכורה כבר זמין בוויאודי.

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully