וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטפליקס משיקה שיטת מדידה חדשה - ו"הודעה אדומה" עם גל גדות שובר שיא

עודכן לאחרונה: 17.11.2021 / 14:56

נטפליקס עומדת בהבטחתה ליותר שקיפות בנוגע לתכנים הנצפים ביותר שלה, והשיקה אתר חדש שבו מרוכזות רשימות הסדרות והסרטים הנצפים ביותר בעולם ובכל מדינה בשבוע החולף. כך מתברר שהסרט "הודעה אדומה" עשה את הפתיחה הגדולה ביותר של נטפליקס אי פעם

טריילר הסרט "הודעה אדומה"/נטפליקס

בחודש אוקטובר הודיעה נטפליקס שהיא משנה את האופן שבו היא חושפת את נתוני הצפייה בתכניה מול המשקיעים, היוצרים ואף הצופים. המטרה: יותר שקיפות. על כן, במקום לדווח על "תכנים פופולריים", כאלה שנדגמו מהם שתי דקות בלבד (זו הייתה מהותה של רשימת "10 התכנים הפופולריים" שהופיעה עד אתמול בשירות), החל מאתמול החברה מציגה את הנתונים לפי שעות מצטברות.

מלבד הרשימה המתעדכנת שמופיעה מול כל מנוי כשהוא נכנס לנטפליקס, וכעת נקראת "10 המובילים" במקום "10 הפופולריים", מדי יום שלישי יעלו לאתר ייעודי חדש דירוגי השבוע החולף - מיום שני שעבר ועד יום ראשון שאחריו. ישנה רשימה של סרטים דוברי אנגלית עם מספר השעות המצטבר הגבוה ביותר, רשימת סרטים זרים, רשימת סדרות באנגלית ורשימת סדרות זרות, מחולקות לפי עונות (כך שאין חשש שסדרות בעלות עונות רבות ישתלטו על הטבלה). בכל אחד מהכותרים כתוב מספר השעות הנצפות בסך הכל. ניתן גם לדפדף אל שבועות קודמים ולהגיע עד שלהי יוני 2021, ולראות מה היו התכנים הנצפים ביותר בכל אחד מהם.


מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

משחק הדיונון. נטפליקס,
מספרים משוגעים. "משחק הדיונון"/נטפליקס

נוסף לכך, לכל ארץ יש שתי רשימות שבועיות משלה, כל הסדרות וכל הסרטים, בלי נתון השעות המצטברות ובלי חלוקה לשפות. בישראל, כמו ביתר העולם, הסרט הנצפה ביותר הוא "הודעה אדומה". על אף שיצא רק ביום שישי האחרון, הוא הספיק לצבור 148 מיליון ו-720 אלף שעות צפייה בכל רחבי העולם, מה שלדברי נטפליקס הופך אותו לפתיחה הקולנועית הגדולה ביותר בתולדות השירות. עבור סרט שאורכו בערך 110 דקות (בגילוח הקרדיטים), המשמעות היא שבממוצע הסרט נצפה מעל 81 מיליון פעמים.

מעבר לדירוג השבועי, נטפליקס מציגה באתר את התכנים הנצפים בכל הזמנים. גם כאן, סדרות באנגלית/שפה זרה וסרטים באנגלית/שפה זרה, בהתבסס על כמות השעות הנצפית שלהן בארבעת השבועות הראשונים לצאתם. על פי הרשימות, "משחק הדיונון" היא בלי תחרות הסדרה הנצפית ביותר (ובכלל התוכן הנצפה ביותר) בשירות, עם מיליארד ו-600 מיליון שעות צפייה ברחבי העולם! הרחק מאחור ניצבת העונה הראשונה של "ברידג'רטון", וסמוך לה העונה הרביעית של "בית הנייר". באשר לסרטים - "קופסת הציפורים", "טיילר רייק: חילוץ" ו"האירי" הם הנצפים ביותר במסגרת המדד הזה.

עוד בוואלה!

איך זה שסדרות טלוויזיה מתעלמות כמעט לחלוטין מהקורונה?

לכתבה המלאה

הסדרות הכי נצפות אי פעם בנטפליקס

הסדרות הכי נצפות בנטפליקס אי פעם, נובמבר 2021. נטפליקס,
./נטפליקס

הסרטים הכי נצפים אי פעם בנטפליקס

רשימת הסרטים הכי נצפים בנטפליקס אי פעם, נובמבר 2021. נטפליקס,
./נטפליקס

כמובן, גם השיטה הזאת אינה אידיאלית למדידת התכנים הנצפים. היא נותנת יתרון עצום לתכנים ארוכים יותר. לדוגמה, סדרות בנות שישה פרקים שכל אחד מהם מונה 30 דקות, נאלצות להתמודד ראש בראש מול דרמות עם 22 פרקים שכל אחד מהם בן קרוב ל-45 דקות. יחד עם זאת, לעומת מדד שתי הדקות, שלא באמת איפשר להסיק על פיו מסקנות (לראיה, רבים מהתכנים שהופיעו ברשימות התכנים הפופולריים בוטלו במהירות, דוגמת "פגע וברח"), במקרה הזה לפחות אפשר לקבל תמונה ברורה יותר על התכנים הנצפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully