וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוללים עמוק: האם "יורשים" הלכה עד הסוף עם הטוויסט הגדול של העונה השלישית?

עודכן לאחרונה: 8.12.2021 / 8:36

מאז שידורו של "קיאנטשייר", הפרק השמיני בעונה השלישית של "יורשים", מנסים מעריצים רבים להבין האם הסדרה אכן החליטה לחסל את מערכת היחסים הדרמטית ביותר שלה. הרמזים לכך לא מעטים, אבל ישנן סיבות לא פחות מוצקות לפקפק במה שנדמה לנו שראינו. זהירות, ספוילרים

פרומו "יורשים" עונה 3 פרק 8/HBO

שבוע לפני פרק סיום העונה השלישית של "יורשים", עסוקים מעריציה הרבים של סדרת הדרמה המוערכת בניסיון להעריך מה עלה בגורלה של אחת הדמויות המרכזיות בה. מטבע הדברים, מדובר בספוילרים משמעותיים במיוחד, כך שזו הזדמנות טובה עבור כל מי שטרם צפה ב"קיאנטשייר" - הפרק השמיני של העונה - להפסיק את הקריאה כעת.

עלילת הפרק הביאה לשיא את השתלשלות האירועים של שלושת עונות הסדרה, כשמאבק האיתנים בין קנדל ולוגן רוי על השליטה בתאגיד התקשורת "וויסטאר-רויקו", מסתיים (לפחות זמנית, בוודאי בהתחשב בהיסטוריה של הסדרה) בהפסדו של הראשון. מובס ובמה שנדמה כמצב נפשי מעורער במיוחד, יוזם קנדל פגישה עם אביו במטרה ליזום את יציאתו מהחברה המשפחתית. ההחלטה מגיעה לאחר שמספר כשלונות לייצר מהלכים שיאפשרו לו להשתלט על החברה, בעיקר מול אחותו שיבון ואחיו רומן, עלו בתוהו.


הצטרפו לדיון על הפרק בקבוצת הטלוויזיה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

יורשים עונה 3 פרק 8. HBO,
יורשים עונה 3 פרק 8/HBO

הפגישה שנערכת באחוזה האיטלקית, שם שוהים בני המשפחה במסגרת חגיגות נישואי אמו של קנדל, מובילה לתוצאה מפתיעה. קנדל מציע לאביו עסקה שתוציא אותו מהחברה, ולמעשה תסיר את האיום הקיומי שמרחף מעליה. מדובר למעשה באותה הצעה שלוגן כבר הציע לקנדל בפרק הקודם, כששלח לו "מכתב ברכה" ליום ההולדת, אלא שהפעם לוגן מסרב לעמוד מאחוריה. לאחר שהוא מזכיר לבנוו את התאונה הקטלנית, בה גרם למותו של מלצר בעונה הראשונה, לוגן עוזב את הפגישה ומותיר את קנדל כלוא בסיטואציה בלתי אפשרית: מעורב עד צוואר בחברה כושלת, שבה הוא לא יכול לשלוט אבל גם לא לעזוב.

סצנת הסיום של הפרק מציגה את קנדל שרוע על מזרן מים בבריכה כשבידו בקבוק בירה, כשניכר שמצבו רע במיוחד. אחרי שילדיו עוזבים את המקום, הוא טובל את ראשו במים ובדיוק כשנשימתו בתוכם מפסיקה לייצר בועות - הפרק מסתיים. זהו הסוף ממנו נדמה שקנדל חשש מאז ומעולם: נטוש ועזוב על ידי כולם, מאבד את עצמו בתוך ייאוש וחוסר אונים.

עוד בוואלה!

"יורשים" תקועה בלימבו בעונה החדשה, ואפילו כך היא סדרה אדירה

לכתבה המלאה
יורשים עונה 3 פרק 8. HBO,
יורשים עונה 3 פרק 8/HBO

אז האם קנדל רוי אכן הגיע לסוף דרכו? נתחיל מהסיבות שבגללן האפשרות הזו הגיונית.

באופן שנראה מאוד לא מקרי, פרסם הניו יורקר כתבת פרופיל מקיפה עם ג'רמי סטרונג, השחקן שמאחורי הדמות, שעות ספורות לפני שידור הפרק. הראיון מציג את האופן שבו סטרונג ראה את בן דמותו, ואת החיבור הגדול שהרגיש כלפיו. את האופן בו הוצגו הדברים, ניתן היה לפרש כסוג של פרידה של סטרונג מקנדל.

מלבד צירופי מקרים, ישנה כמובן העלילה עצמה והעובדה שהסדרה מפזרת כבר זו העונה השנייה, רמזים מטרימים לגורל המר הצפוי לקנדל. ישנה הסצנה בעונה השנייה שבה הוא נראה מטייל סמוך מאוד לקצה גג בניין "וויסטאר-רויקו" (שלאחר מכן נסגר בחומת זכוכית גבוהה, בהוראת לוגן). הרומן הקודר של קנדל עם מים נמשך כמובן מאז התאונה הנוראית בתום העונה הראשונה, אבל גם עם הסצנה הפותחת של העונה השנייה שמציגה אותו שקוע עד צוואר בתוך מים, או הסצנה הפותחת של העונה השלישית שמציגה אותו בעיצומו של התקף חרדה בתוך אמבטיה ריקה. במהלך פרק סיום העונה השנייה הוא נראה גם צף ללא תנועה, כשידיו פשוטות לצדדים, בבריכה על הספינה של המשפחה.

סצנת סיום הפרק השמיני עוררה השוואות לסצנה דומה ב"בוג'ק הורסמן", כשבוג'ק צולל אל תוך הבריכה בביתו לאחר שלקח מנת יתר של סמים. ישנם כמובן לא מעט קווי דמיון בין בוג'ק לקנדל: הניכור מהוריהם הוא אחד מהמאפיינים הבולטים של אישיות, והמחולל של ההרס העצמי, ההתדרדרות לסמים ואלכוהול, והניסיונות הבלתי פוסקים למצוא חיבה בקרב זרים.

ובכלל, דברים רעים קורים בקרבת מים ב"יורשים". חטיבת הספנות היא המקום שבו התחוללה פרשיית ההטרדות המיניות והשלכת הנוסעת שטבעה, שסיבכה את החברה מלכתחילה; היועץ שהובא לחבר בין בני המשפחה בעונה הראשונה, שבר את שיניו בקפיצה לבריכה של קונור בעונה הראשונה. אפילו במהלך הפרק האחרון, ראינו את רומן מתקשה לצאת מהסירה שהביאה אותו לביתו של מטסון, בעוד שיב מסיימת עוד התעללות בטום כשהם אוחזים זה בזה על קצה מעקה מעל נהר, והיא אומרת לו "תיזהר לא ליפול".

ואם כבר מטאפורות מאיימות, אחת מתמונות הקידום של העונה השלישית מציגה את קנדל עומד על קורה, תלוי בין שמיים וארץ. שמה של התערוכה מעוררת הקרינג' שעומדת במרכז הפרק השביעי, ומזמינה את האורחים לעולמו של קנדל, נקראת "קן הידוע לשמצה מוכן למות". ישנו גם פודקאסט הפשע האמיתי, שמוזכר לראשונה במהלך הפרק השמיני, ושמתחקה אחר הנסיבות שהובילו למותו של המלצר. הטראומה שמציפה מחדש את קנדל אכול רגשות האשמה, עלולה להיות הדחיפה הקטנה שהייתה חסרה כדי להטיל אותו אל התהום. ולבסוף, הטריילר לפרק התשיעי של העונה לא מציג את קנדל ולו לרגע, ובכך מעצים את החששות הכבדים לגורלו.

ועל אף כל אלה, ישנם הסברים טובים לא פחות לכך שקנדל חי ובועט. הראשונה שבהן היא טריילר ששוחרר על ידי HBO לפני מספר שבועות, ומציג שברירים מהעתיד לבוא. בנקודת הזמן 1:40 ניתן לראות בבירור את קונור מתעמת עם אחיו, ובנקודת הזמן 1:42 ניתן לראות בצד הימני ביותר של התמונה, את מה שנראה מגבוה בהחלט כמו ראשו המגולח של קנדל, יושב לצד משפחתו בשולחן.

ובעוד לטריילרים יש היסטוריה של הטעיות, קשה לראות את האופן שבו מהלך כזה משרת את "יורשים" כסדרה. בהתחשב בכך שהיא כבר חודשה לעונה רביעית, קשה עד בלתי אפשרי לראות את "יורשים" ממשיכה קדימה ללא המטען הרגשי הגדול ביותר שלה - זה שהתווה את דרכה מתחילת הדרך: העימות בין לוגן וקנדל. אף אחת מהדמויות האחרות במשפחת לוגן, ובכלל בסדרה, לא מכילה את המטענים הרגשיים העמוקים שיכולים לשאת את הדרמה היוקרתית בהיעדרו של קנדל.

בסופו של יום, "יורשים" כולה בנויה סביב המתח שבין האב ובנו הבכור, השליט שמסרב לפנות את כיסאו והיורש שמוכן לשלם כל מחיר כדי לגרום לו לעשות זאת. קשה לראות אותה זורקת את כל מה שבנתה לאורך שלוש עונות, ויוצאת לדרך חדשה מבלי שיש לה קונפליקט אמיתי להציג אל מול הכוח האדיר של לוגן.

  • עוד באותו נושא:
  • יורשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully