וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שיריך הם מתנות לכל החיים": ישראל נפרדה מהפזמונאי יורם טהרלב

עודכן לאחרונה: 7.1.2022 / 13:46

ב"הבימה" התקיים טקס אשכבה לזכרו של טהרלב, אחד מחשובי הפזמונאים בתולדות המדינה שהלך לעולמו אתמול בגיל 84. גנץ: "הותרת אוסף של יצירות ומורשת שתמשיך לפעום בלבה של המדינה". ארזי: "להעניק לו פרס ישראל". בתו אריאלה: "אף פעם לא התנשאת, היית אדם צנוע"

בווידאו: טקס האשכבה לזכרו של טהרלב/צילום: שי מכלוף

עולם התרבות אבל על הפזמונאי והמשורר יורם טהרלב, שהלך לעולמו אתמול (חמישי) בגיל 84. היום (שישי) התקיים טקס האשכבה לטהרלב בתיאטרון הבימה בתל אביב בהשתתפות משפחתו של טהרלב, שר הביטחון בני גנץ, שר התרבות חילי טרופר, ירדנה ארזי ואמנים רבים נוספים.

שר הביטחון בני גנץ ציטט בהספדו את השיר "היה לי חבר היה לי אח" שכתב טהרלב והלחין יאיר רוזנבלום וכולל את השאלה "ומה אני אשאיר אחריי, האם אשאיר איזה דבר?", ואז אמר גנץ: "אני עונה לו: יורם, לצד משפחה יפה ואוהבת, השארת לנו, הישראלים מכל השבטים, פרסים רבים, אוסף של יצירות ומורשת שתמשיך לפעום בלבה של המדינה עוד שנים רבות. תודה לך בשמי ובשם מערכת הביטחון. נוח בשלום, נמשיך להקשיב לך".

לפני שביצעה את "אתה לי ארץ", אמרה ירדנה ארזי: "אני רוצה לומר לך תודה על השירים שהענקת לנו, שהם מתנות לכל החיים. תודה על המילים שלך שמלוות את ישראל כבר 60 שנה ומספרות את הסיפור של כולנו. אני קוראת להעניק השנה את פרס ישראל ליורם טהרלב כי אתה לי ארץ אבודה לנצח אך שורשיך בתוך תוכנו לתמיד".

בני גנץ חילי טרופר בטקס האשכבה של יורם טהרלב. ראובן קסטרו
גנץ וטרופר בטקס האשכבה/ראובן קסטרו

אראלה טהרלב בן שחר, בתו של יורם טהרלב, ספדה לו בטקס: "זה לא קל לכתוב הספד לאבא כמו שלי שהמילים שפעו ממנו. זה לא קל להיות ילדה של אדם שמציב רף כל כך גבוה. היה את ההומור שלך שהציבור הרחב מכיר מהשירים שלך. מה שהציבור הרחב לא ידע זה עד כמה שהיית מצחיק בשירים - היית עוד יותר כזה בחיים. היית כל כך מצחיק בבית, בבית קפה, בבית חולים. אמרת למשל 'אל תבזבזו את הייאוש, עוד נזדקק לו'. לא היה בך שום דבר נמוך. לא ריכלת, לא שפטת אנשים. היית אדם לדוגמא. ידעת ליהנות מהדברים הקטנים. תשבץ הגיון, משחק שחמט, סופגניות של חנוכה, קפה בשמש, תינוקות. בכל פעם כשנפרדנו אמרת לי 'היה לי כיף איתך'. וגם בסוף החיים אמרת. אבא, היה לנו כיף איתך, לכולנו. היית צנוע. אף פעם לא התנשאת. בסיום הופעות ליליות חזרת הביתה, כיוונת שעון והשכמת לעבודה בבוקר כעורך במשרד הביטחון. תתכונן, אני הולכת לדבר איתך הרבה".

נכדתו, המוזיקאית קמה ורדי, הקריאה הספד של אמה לינדה, בתו הבכורה של טהרלב: "אבא מתוק שלי, לא מתאים לך למות אבל גם את זה עשית בחן. היית אבא נהדר ואדם נדיר ואני בטוחה שבעולם הבא כבר נהנים ממך". לאחר מכן הקריאה הנכדה את שירו "נשרים" שכולל את המילים: "בני, אל תהסס, אם תרגיש שאתה נשר, עוף מעל העננים, כי בלעדיך ישאר העולם בזבל, עם כמה נוצות וחירבונים". לאחר מכן ביצעה הנכדה קמה את השיר "אין אהבה אחרונה" שכתב טהרלב.

עוד בוואלה!

תמיד עולה המנגינה: האזינו לשירים הגדולים של יורם טהרלב

לכתבה המלאה
ירדנה ארזי בטקס האשכבה ליורם טהרלב, הבימה, 7 בינואר 2022. ראובן קסטרו
ירדנה ארזי/ראובן קסטרו
בני גנץ ובתיה קינן בטקס האשכבה ליורם טהרלב, הבימה, 7 בינואר 2022. ראובן קסטרו
בני גנץ ובתיה קינן, אלמנתו של טהרלב/ראובן קסטרו
טקס אשכבה ליורם טהרלב, הבימה, 7 בינואר 2022. ראובן קסטרו
טקס האשכבה של טהרלב/ראובן קסטרו
טקס האשכבה ליורם טהרלב בני גנץ חילי טרופר. ראובן קסטרו
גנץ/ראובן קסטרו
טקס האשכבה ליורם טהרלב בני גנץ חילי טרופר. ראובן קסטרו
טקס האשכבה ליורם טהרלב בני גנץ חילי טרופר/ראובן קסטרו
יהודה אליאס בטקס האשכבה ליורם טהרלב, הבימה, 7 בינואר 2022. ראובן קסטרו
יהודה אליאס/ראובן קסטרו
דורית ראובני בטקס האשכבה ליורם טהרלב, הבימה, 7 בינואר 2022. ראובן קסטרו
דורית ראובני/ראובן קסטרו
ציפי שביט בטקס האשכבה של יורם טהרלב. ראובן קסטרו
ציפי שביט בטקס האשכבה/ראובן קסטרו
חני נחמיאס בטקס האשכבה ליורם טהרלב, הבימה, 7 בינואר 2022. ראובן קסטרו
חני נחמיאס/ראובן קסטרו
אבשלום קור בטקס האשכבה של יורם טהרלב. ראובן קסטרו
אבשלום קור/ראובן קסטרו

טהרלב כתב מאות שירים ופזמונים, ביניהם שירי אהבה, מולדת טבע, רעות והומור הנסמכים בחלקם על חוויות נעוריו בקיבוץ. בין שיריו הידועים: "בפרדס ליד השוקת" שכתב על המטעים בהם עבד ואליהם נהג ללכת להתבודד, "גבעת התחמושת", "ההר הירוק תמיד", "הבלדה על יואל משה סלומון" על ייסוד פתח תקווה, "עוד לא תמו כל פלאייך", "אינך יכולה", "בשביל אל הבריכות", "שהשמש תעבור עליי", "היה לי חבר היה לי אח", "על כפיו יביא", "ישנן בנות", "קום והתהלך בארץ", "חסקה", "חשמל זורם בכפות ידיך", "נח", "לפעמים אני מרגיש שאני צריך כנפיים", "הדרך אל הכפר", "אתה לי ארץ", "החולמים אחר השמש", "בלדה על סוס עם כתם על המצח" ורבים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully