וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי גרסאות סותרות, אמת אחת: השאלה ש"שכחו" לשאול את אסי עזר בפוליגרף

עודכן לאחרונה: 10.1.2022 / 12:54

קרבות במכונת אמת הם לעתים רחוקות הדרך לחשוף את האמת. לצורך הדיון, בואו נאמין לשניהם. ועדיין, ראוי לשאול שאלה אחרת, ודי חשובה, שלא עלתה בחקירת הפוליגרף של הטאלנט הגדול של קשת 12: מאיפה אסי עזר יודע בכלל מה היה רצונו של יהודה נהרי?

העדות המצולמת המלאה של יהודה נהרי בפני וואלה! תרבות. השחקן טען שהמגיש אסי עזר הטריד אותו מינית בעת שבא לביתו לפגישה מקצועית ב-2011. כתב: שגיא בן נון/סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: שי מכלוף, הפקה: חגית ברק

כרגיל, כשמדובר בדברים החשובים באמת, "סיינפלד" עשתה את זה קודם. באחד מפרקי העונה השישית של הסיטקום הגדולה בתולדות הטלוויזיה, כוכב הסדרה נאלץ לעבור בדיקת פוליגרף. הוא ניגש לחברו הטוב ג'ורג', וביקש ממנו עצה כיצד "לנצח" את מכונת האמת. ג'ורג', מומחה לעיוות מציאות, חשף בפניו את הסוד: "זה לא שקר - אם אתה מאמין בזה". כמה מסובך, ככה פשוט.

ואכן, יהודה נהרי מאמין שהוא הוזמן לביתו של אסי עזר לפגישה מקצועית. בדיקת הפוליגרף מצאה אותו דובר אמת. יהודה נהרי מאמין שאסי עזר נגע באיבר מינו ואמר לו "אני מאוד נמשך אליך, תראה מה אתה גורם לי". יהודה נהרי מאמין שהוא הבהיר בצורה חד משמעית לאסי עזר שהוא אינו מעוניין. יהודה נהרי מאמין שאסי עזר חשף בפניו את איבר מינו פעמיים ושאל אותו אם "זה מגרה" בעיניו. המכונה לא משקרת, יהודה נהרי חשף את "האמת שלו", בצורה אמיצה, ובניגוד לאינטרסים האישיים שלו יצא במופגן נגד אחד הכוחות החזקים ביותר בתעשייה ממנה הוא מתפרנס.

גם אסי עזר נמצא דובר אמת בבדיקת פוליגרף. אי אפשר לזלזל בזה. אסי עזר מאמין שבאותו מפגש הוא התנשק בהסכמה מלאה עם יהודה נהרי. אסי עזר מאמין שהוא לא עשה שום מעשה מיני בכפייה ביהודה נהרי. אסי עזר מאמין שהוא לא חשף את איבר מינו בפני יהודה נהרי בניגוד לרצונו. מקרה אחד, שתי גרסאות סותרות, ושני הצדדים חושפים את "האמת" שלהם ועוברים בהצלחה פוליגרף. כמה מורכבים הם החיים לפעמים.

אסי עזר. ראובן קסטרו
אחד החזקים בתעשייה. עזר/ראובן קסטרו
אם מדובר במפגש מקצועי, כפי שטען נהרי בפוליגרף ויצא דובר אמת, מדובר בסיפור אחר לגמרי. לפי הגרסה הזאת, שחקן מתחיל ודי אנונימי הגיע לביתו של אחד האנשים החזקים והמקושרים בתעשייה במטרה להשתתף בסדרה שעתידה להיות משודרת בערוץ הנצפה בישראל. במקרה הזה, יחסי הכוחות

באופן אירוני, קרבות במכונת אמת הם לעתים רחוקות הדרך לחשוף את האמת. לצורך הדיון, בואו נאמין לשניהם. בכל זאת, שני הצדדים עברו בהצלחה את מבחן הפוליגרף. ועדיין, ראוי לשאול שאלה אחרת, ודי חשובה, שלא עלתה בחקירת הפוליגרף של הטאלנט הגדול של קשת 12: מאיפה אסי עזר יודע בכלל מה היה רצונו של יהודה נהרי? האם ייתכן כי אסי חשף את האיבר שלו (כפי שיהודה טען, ואסי לא מכחיש בתשובתו לפוליגרף) והאמין שזה לא נעשה בניגוד לרצונו, למרות שיהודה לא רצה בכך?

כמו כן, בצורה נוחה מאוד, אסי לא נשאל בבדיקת הפוליגרף שלו לגבי מהות הפגישה ביניהם. למה בעצם? אם מדובר במפגש חברי כפי שאסי טען בתגובתו הראשונית, אז העובדה שהתרחשו בביתו הפרטי אירועים בעלי אופי מיני הם עניין לגיטימי. ייתכן כי לא כולנו נסכים עם שיטת החיזור המוזרה של אסי עזר, שפשוט שולף את הפין שלו כמין טקס חניכה סודי בפני פרטנר מיני פוטנציאלי. ועדיין, אם זה נעשה כחלק ממפגש בעל אופי שכזה, שכבר התלהט לנשיקה הדדית, אפשר לקבל שמהצד שלו, אסי האמין שלא מדובר במשהו שנעשה "בניגוד לרצונו" של המחוזר.

מאידך, אם מדובר במפגש מקצועי, כפי שטען נהרי בפוליגרף ויצא דובר אמת, מדובר בסיפור אחר לגמרי. לפי הגרסה הזאת, שחקן מתחיל ודי אנונימי הגיע לביתו של אחד האנשים החזקים והמקושרים בתעשייה במטרה להשתתף בסדרה שעתידה להיות משודרת בערוץ הנצפה בישראל. במקרה הזה, יחסי הכוחות מעוותים מדי מכדי למדוד את הסיפור בכלים של "הסכמה". זו הייתה השיטה של חנן גולדבלט, זו הייתה השיטה של הארווי ויינשטיין, זו הייתה השיטה של עוד הרבה אנשים חזקים (בין השאר בגלגול הקודם של "קשת 12", גוגל לא שוכח את העדויות של נרי ליבנה ואושרת קוטלר לגבי אלכס גלעדי) שהשתמשו בכוח שלהם כדי לזכות ב"הסכמה", שהיא לעולם לא תחליף ל"רצון".

עוד בוואלה!

המפגש עם אסי עזר ב"נינג'ה" והמחשבות האובדניות: העדות המלאה של יהודה נהרי

לכתבה המלאה
יהודה נהרי הלוי. ראובן קסטרו
טקס חניכה סודי. נהרי/ראובן קסטרו

למען הסר ספק, אין מקום להשוואה בין אסי עזר להארווי ויינשטיין ושות'. בהינתן ואין מתלוננים נוספים, מדובר לכאורה במקרה חד פעמי. אם כך המקרה, חבל שעזר מיהר להשתמש בשירותיהם של יועצי תקשורת מנוסים, על שיטותיהם היקרות והקרות. תאהבו אותו או לא, אסי עזר הוא אדם רגיש ורהוט, והיה עדיף לכל הצדדים אם היה בוחר להשתמש במילים שלו כדי לספר לקהל המעריצים הגדול שלו מה קרה באותו ערב בביתו.

בדיקת פוליגרף לשחקן יהודה נהרי שטוען שהוטרד מהמגיש אסי עזר. וואלה!, מערכת וואלה!
בדיקת הפוליגרף של יהודה נהרי/מערכת וואלה!, וואלה!

ייתכן שבניגוד לעצת היועצים, אסי היה יכול להוסיף איזו הבעת חרטה קטנה, אם לא על המעשים אז לפחות על כך שאדם חף מפשע הסתובב בעולם במשך עשור עם תחושה כל כך קשה בגלל אותו מפגש חד פעמי. ממילא אין כאן עניין פלילי, ודעת הקהל בעדו. לזכותו של אסי עזר עשרות מעשי צדקה ועזרה לאנשים במצוקה, חלקם פורסמו, חלקם לא. הוא אדם מפורסם, חזק ונערץ. הוא גם לא מושלם, כמו כולנו. לקיחת אחריות על מעשים שעשה בעבר לא תפגע במיתוג שלו כמאמי הלאומי, אולי אפילו להפך, היא תהפוך אותו לקצת פחות טאלנט, וקצת יותר בן אדם. אסי עזר מאמין שהוא אדם טוב, זאת האמת שלו, ובחיי שאני מאמין לו. הלוואי שהוא יצליח להוכיח את זה גם בלי חקירות פוליגרף מכובסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully