וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'וני מאר: "מוריסי ואני נורא שונים"; מוריסי: "תוציא את השם שלי מהפה שלך"

עודכן לאחרונה: 26.1.2022 / 11:50

35 שנה אחרי הפירוק של להקת "הסמית'ס" הבריטית, נראה שחברי הלהקה לא מסוגלים להשאיר את העבר מאחוריהם. בריאיון שערך לאחרונה הגיטריסט ג'וני מאר הוא סיפר כי מוריסי הוא האמן היחיד עמו הוא לא נשאר בקשר. מוריסי בתגובה: "הוא לא יכול לשלב את הרגליים בלי להזכיר אותי"

מוריסי בהופעה במנצ'סטר/עמית סלונים

מיליוני מעריצים של להקת הסמית'ס הבריטית, שעדיין האמינו שאולי יש שביב של תקווה לאיחוד של להקתם האהובה בעתיד, נאלצים שוב להקיץ מן החלום. מוריסי, סולן הלהקה, פרסם מכתב פומבי לג'וני מאר, שותפו ליצירה, וביקש ממנו לחדול מלהזכיר את שמו בריאיונות.

בפוסט שפורסם באתר "מוריסי סנטרל", שמנוהל על ידי אחיינו של הזמר, פונה מוריסי ישירות למאר ומבקש ממנו: "אנא ממך, האם תוכל להפסיק להזכיר את שמי, ובמקום לדבר על הקריירה שלך ועל ההישגים הבלתי ניתנים לעצירה שלך מקריירת הסולו המוזיקלית שלך? אם אתה יכול, האם תוכל בבקשה להשאיר אותי מחוץ לכל זה?"

המכתב הארוך, שנראה כי נוסח בכאב, מגיע לאחר מספר ריאיונות שנתן מאר לתקשורת הבריטית לקראת פרסומו של אלבום כפול חדש. בריאיון שהגיע לשער של מגזין UNCUT ב-13 בינואר, דיבר מאר באריכות על שיתופי הפעולה הרבים שעשה בקריירה. מהסופר גרופ "אלקטרוניק", דרך הפריטנדרס ועד הנס צימר ובילי אייליש. לטענתו של מאר, הוא נשאר בקשר טוב עם כל מוזיקאי עמו עבד בקריירה, מלבד אחד, אותו כינה: "המובן מאליו".

ג'וני מאר על עטיפת מגזין UNCUT - מרץ 2022 (יצא בינואר). סריקה
בקשר עם כולם חוץ "מהמובן מאליו". ג'וני מאר על שער UNCUT/סריקה

"זו לא תהיה הפתעה לאף אחד אם אספר שאני קרוב לכל מי שעבדתי איתו, למעט אדם אחד", הסביר מאר, "זו גם לא צריכה להיות הפתעה, בגלל שאנחנו כל כך שונים, מוריסי ואני. לכל שאר המוזיקאים האלה אני יכול להרים טלפון, ופשוט להמשיך איתם מאותו מקום בו הפסקנו. זה לא בגלל שאני כזה וירטואוזו, כל מי שעבדתי איתו היה גדול בעצמו. הדבר היחיד שהתחרבן היה 'הסמית'ס'. וזה נורא חבל, אבל דברים מתחרבנים בחיים. אני שונא לדבר ככה על הלהקה שהקמתי, הלהקה שאהבתי, אבל אדם צריך לקבל קצת פרספקטיבה".

במכתב שפרסם אמש פנה מוריסי ישירות לשותפו לשעבר וכתב: "העובדה היא כזאת: אתה לא מכיר אותי. אתה לא יודע דבר על חיי, הכוונות שלי, המחשבות שלי, הרגשות שלי. ובכל זאת, אתה מדבר עליי כאילו היית הפסיכיאטר האישי שלי, עם גישה עקבית וחסרת הפרעה ליצרים שלי. אנחנו לא בקשר כבר 35 שנה - ועברו הרבה גלגולי חיים מאז. כשהכרנו שנינו היינו חסרי הצלחה. שנינו עזרנו אחד לשני להפוך למה שאנחנו היום. אתה לא יכול להסתפק בזה?".

בהמשך המכתב טוען מוריסי כי מאר מתעקש במשך עשורים להאשים אותו בהכל ("מהצונאמי באיי שלמה ועד הריר על הסנטר של סבתא שלך"), ותוקף אותו על הדרך בה הוא מתאר את שיתוף הפעולה שלהם בלהקה. "במשך שש שנים מצאת בי מספיק השראה כדי לעשות מוזיקה ביחד. אם הייתי, כפי שאתה טוען, כזאת מפלצת, איפה בדיוק זה שם אותך? נחטפת? היית אילם? קשרו אותך? נגררת על ידי חייזרים פוזלים?", כתב.

עוד בוואלה!

האור עדיין לא כבה

לכתבה המלאה
מוריסי בישראל, היכל התרבות. ניב אהרונסון
"תפסיק להשתמש בשם שלי כקליק-בייט". מוריסי בהופעה בתל אביב, 2016/ניב אהרונסון

ג'וני מאר תיאר את החיים בלהקה כ"מלאי מתח", והסביר ש"זה קצת כמו להיות חברים בצבא. כמו לחיות יחד בצוללת. יש הרבה לחץ, הרבה רגעים מוזרים". בעוד מאר מתאר לא מתייחס ישירות למוריסי, נראה שהאחרון לקח את הטענות ללב.

מוריסי מאשים כהרגלו את העיתונות על בריטית בכך שהיא תפרסם כל דבר שלילי לגביו, ורומז שמאר מנצל את זה. "עשית כבר את כל זה. תתקדם. נראה שאתה לא יכול לשלב את הרגליים שלך בלי להזכיר אותי", תוקף מוריסי, "התקופה שלנו יחד הייתה לפני הרבה גלגולי חיים, והרבה דם זרם מאז מתחת לגשר. מגיע הזמן שאתה צריך לקחת אחריות על המעשים שלך ועל הקריירה שלך, ואני מאחל לך הרבה בריאות כדי ליהנות ממנה. פשוט תפסיק להשתמש בשם שלי כקליק-בייט. מעולם לא תקפתי את קריירת הסולו שלך או את החיים האישיים שלך, ואני שיבחתי את הגאונות שלך פומבית… ובכל זאת אתה תמיד מציב את עצמך כ'ציטוט-להשכרה' בכל פעם שהעיתונות דורשת את הדם שלי בעקבות חצי-אמירה שלי. בבקשה תפסיק. אנחנו ב-2022, לא 1982".

The Smiths. Warner
"הרבה דם זרם מאז מתחת לגשר". הסמית'ס/Warner

הסמית'ס הוקמו במנצ'סטר בשנת 1982 על ידי סטיבן פטריק מוריסי וג'וני מאר, אליהם הצטרפו הבסיסט אנדי רורק והמתופף מייק ג'ויס. למרות תקופת פעילות קצרה שהניבה בסך הכל ארבעה אלבומי אולפן, הפכה הלהקה לאחת האהובות והמשפיעות בתולדות אנגליה. בריאיון בלעדי לעמית סלונים ב-2016 נשאל מוריסי האם יש סיכוי לאיזשהו שיתוף פעולה עם ג'וני מאר בעתיד. המשורר השנוי במחלוקת הגיב בפשטות: "השאלה הזאת רחוקה ממני עכשיו. אני כבר לא מבין למה אנשים שואלים אותה".

  • עוד באותו נושא:
  • מוריסי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully