וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל סאנדנס: "טנטורה" הישראלי יצא בידיים ריקות מטקס חלוקת הפרסים

עודכן לאחרונה: 29.1.2022 / 3:13

סרטו המדובר של אלון שוורץ, הסרט הישראלי היחיד שהתחרה בסאנדנס, לא זכה בפרס במסגרת הדוקו הבינלאומית בה השתתף. הזוכה הגדול היה סרט תיעודי על אחים המצילים ציפורים בניו דלהי

פסטיבל סאנדנס הכריז היום (שישי שעון אמריקה) על חלוקת הפרסים במסגרות התחרותיות שלו. הסרט הישראלי היחיד שהתחרה בפסטיבל היה "טנטורה", הדוקו המדובר והשנוי במחלוקת של אלון שוורץ, העוסק בעדויות לפיהן חיילי צה"ל ביצעו פשעי מלחמה מחרידים ב-1948. למרות הדיבור סביבו, הסרט לא גרף אחד מן הפרסים שחולקו.

בקטגורייה התיעודית הבינלאומית, שבה התחרה "טנטורה", הזוכה הגדול בפרס הראשי היה סרט הודי בשם All That" Breathes", על שני אחים הנאבקים להציל ציפורים מן התנאים הסביבתיים המזעזעים של ניו דלהי.

בפרס הבימוי זכה סימון לרינג ווילמונט על "A House Made Of Splinters", על ילדים שמצאו עצמם נטושים בעקבות המצב באוקריאנה. פרסים מיוחדים הוענקו ל"Midwives", העוסק בנשים שהקימו מרפאה מאולתרת במיניאמר השסועה, ול-"The Territory" העוסק במלחמה להצלת האמזונס. סרט זה זכה גם בפרס חביב הקהל.

מתוך עשרה סרטים שהשתתפו בתחרות הדוקו הבינלאומית, ארבעה יצאו עם פרס כלשהו - אך למרבה הצער, "טנטורה" לא היה אחד מהם. הוא יסתפק בעצם ההקרנה במסגרת המכובדת, בשלל ביקורות נלהבות בתקשורת הבינלאומיות, בדיון הציבורי שכבר הצליח לעורר ובפסטיבלים רבים בהם עוד יוקרן לבטח בהמשך השנה, כולל אצלנו. כמו כן, כזכור, הוא גם יגיע בהמשך השנה להקרנה ב-HOT 8.

מתוך הסרט "טנטורה". יונתן וייצמן/סרטי Reel Peak,
לא זכה. מתוך הסרט "טנטורה"/יונתן וייצמן/סרטי Reel Peak

פרסים בולטים נוספים: את פרס הסרט התיעודי הטוב ביותר בתחרות האמריקאית קטף "The Exiles", על המורשת של הטבח בכיכר טיאנמן. בתחרות העלילתית הבינלאומית, הפרס הוענק לסרט מבוליביה, "Utama" בתחרות העלילתית האמריקאית, כרגיל בשנים האחרונות, הזוכות הגדולות היו במאיות. בפרס הבימוי זכתה בצדק רב ג'יימי דק, יוצרת "Palm Trees and Power Lines", אותו הגדרנו כאן כסרט הכי טוב בפסטיבל. בפרס הסרט זכה "Nanny" של ניקייטו ג'וסו, שמיררה בבכי בטקס חלוקת הפרסים. מדובר בדרמה עם אלמנטים על-טבעיים העוסקת באפריקאית העובדת כאומנת בניו יורק, שקיבלה ביקורות מצוינות, אם כי לא מאיתנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully