וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפאליס נזהרים מלהיחשף עד הסוף. לפחות ציפי רפאלי מספקת את הסחורה

עודכן לאחרונה: 22.2.2022 / 9:33

הבחירה של משפחת רפאלי להעלות את מנגנוני ההגנה לרמת מוכנות מקסימלית, בין אם במודע או שלא, היא גם זו שקרוב לוודאי תמנע מהסדרה להפוך להצלחה כמו "הפוליאקובים" או "הבוזגלוס"

רפאליס - פרק 1/HOT VOD

הסצנה המעניינת ביותר בפרק הראשון של "רפאליס" (HOT) היא הפתיח שלו. אחרי ציפייה ארוכה ומסע יחסי ציבור אגרסיבי (סחטיין על מסיבת העיתונאים, לרגע הרגשנו אמריקה) היה זה דווקא קליפ פשוט שאורכו פחות משלושים שניות שהצליח להעיר אותי מול המסך. מכל הסדרות בעולם, בחרו יוצרי הסדרה (יואב גרוס, עמי טיר ודובי ארמה), לרפרר בפתיח שלהם דווקא לסדרת המופת של HBO "יורשים". מה שמתחיל עם צילום רחפן על הווילה המגודרת בהוד השרון, מתחלף בקטעי וידאו ישנים (או לפחות כאלה שנערכו כדי להיראות כך) מתוך הארכיון המשפחתי.

הרגעים המאושרים צבועים בפילטר כהה שרומז שמשהו מבעבע מתחת לשטח. כל זה מסתיים בתנועת מצלמה שיורדת מארוחה משפחתית ליד הבריכה אל המים עצמם. אז איזה רפאלי הוא קנדל רוי? האם בבר יש את קור הרוח של שיבון? (כן, לגמרי) ואיזה קווים משיקים ניתן למצוא בין המטריארכית ציפי לפטריארך לוגן? לצערי, את התשובות למרבית השאלות המרתקות האלה לא קיבלתי בארבעים הדקות הראשונות שלנו עם משפחת רפאלי. ובכל זאת, הפתיח הצליח לגרום לי לקוות שאולי עוד נזכה לרגעים מדהימים בהמשך.

בבסיסה, הסדרה היא עוד חלק בסיבוב המי יודע כמה בקרב בין משפחת רפאלי לתקשורת (או כמו שהם יקראו לו: התקשורת נגד משפחת רפאלי). מרגע שהכריזו שמשפחת רפאלי הסכימה לתעד את חייה לסדרת ריאליטי, זירת הבידור סערה. הרי עד לפני מספר שנים אף אחד לא היה חושב שהדבר אפשרי. להזכירכם, כאשר בר נישאה לבעלה עדי עזרא (שלא מופיע כלל בפרק הראשון) בשנת 2015, מתחם החתונה הפך לאזור סגור לגמרי, כולל בקשה חריגה לסגור את השטח האווירי מעל האירוע. גם תמונות של שלושת ילדיה של בר לא הועלו על ידה מעולם לרשתות. רק חלק מהאוקסימורון של מי שמעידה על עצמה (גם כאן) כי מאז שהיא זוכרת את עצמה הייתה מאוהבת במצלמה, אך אם מישהו ינסה לצלם אותה במקרה כנראה שיקבל פרצוף חמוץ.

צפו בפרק הראשון של "רפאליס"

רפאליס משפחת רפאלי רפאליז. באדיבות HOT, צילום מסך
מרתקת. בר רפאלי/צילום מסך, באדיבות HOT

אז מה הוביל למהלך שבסופו הרפאליס מצאו את עצמם באותה קטגוריה עם הקרדשיאנס, הבוזגלוס והפוליאקובים? את התשובה האמיתית יודעים רק בני המשפחה, בעיקר ציפי שמנהלת את הצד העסקי בביזנס. השחרור של ציפי ממאסר של שמונה חודשים הוא האירוע המחולל שמניע את הפרק הראשון, סביר להניח שההפסדים הכספיים מהתקופה דחפו אותם לקבל את ההצעה הכספית הנדיבה. עם זאת, לתחושתי יש משהו עמוק יותר שהשתנה, הרי יש דרכים אחרות וחשופות פחות להשיג את הכסף, כאלה שלא מביאות לצידן גם ביקורות ציבוריות על הדינמיקה המשפחתית.

כבר מספר שנים שעיקר הפרנסה של בר הוא מעסקים ולא מדוגמנות. האח הצעיר און אמנם פופולרי בקרב בני נוער אבל לא מתקרב לרמות ההצלחה של אחותו. בכלל, נראה שהעניין התקשורתי במותג שנקרא רפאלי הולך ופוחת וזה בדיוק הזמן להעלות את העניין במשפחה. ייתכן והפרק הראשון מטעה ובמהלך העונה יתגלו כאן עומקים שפספסתי אבל על פניו נראה שלא נקבל כאן הצצה אל משפחת רפאלי כמו שלא ראינו עד היום.

מי שראו את העונה האחרונה של "מחוברים" בה השתתף האח דור, זכו כבר לכמה מונולוגים חזקים יותר שהעלו על פני השטח את תחושת ההזנחה שחש מול בר, את הריחוק בין האחים, את האהבה הגדולה בינו ובין האבא רפי ואת ההיררכיה הקיימת בין האחים.

עוד בוואלה!

דניאל גרינברג לא סיפרה למה התגרשה מאייל, אך חשפה פרטים מדהימים על דמותו

לכתבה המלאה
רפאליס משפחת רפאלי רפאליז. באדיבות HOT, צילום מסך
מספקת את הסחורה. ציפי/צילום מסך, באדיבות HOT

הסצנה בה רפי, דור ואון נוסעים לאסוף את ציפי מהכלא היא גם זאת בה הפרק מתחיל להעלות הילוך. נראה שכאשר הם רחוקים ממנה, הם משננים בלב את כל כללי ההתנהגות מול מצלמה ומדקלמים משפטים על אחווה ואחדות. לעומתם, ציפי, מי שבדיוק נפרדה מהכלא, מספקת את הסחורה בגדול. היא קשוחה ורכה, פגיעה וחשופה. אם גם אתם לא האמנתם לרגע שנווה תרצה היה "קייטנה", אתם צודקים לגמרי. גם אם זה לא נאמר במפורש, ברור שציפי נפלה מההר הכי גבוה אל התהום הכי עמוקה והכאב ניכר.

דמות מרתקת נוספת היא דווקא בר, מי שכבר היה נראה שלעולם לא תסכים להתמסר באמת למצלמות. צוות הסדרה תיעד את ברבור בעבודות השירות שלה במוסד לאנשים הסובלים מנכויות קשות. תרומה לקהילה, גם בהוראת בית משפט, היא תמיד מעשה מבורך ונראה שרפאלי באמת נהנית מזה, יחד עם זאת - היכולת שלה להמשיך ולדבר על הקושי שלה מול אנשים על כסאות גלגלים באמת מדהימה (ובמובן הכי שלילי שיש). אם להאמין למה שמוצג לנו, מי שמאז שנולדה הוטבע בה שהיא האישה הכי יפה בעולם, גדלה להיות מרוכזת בעצמה אפילו יותר מאשר יכולנו לשער. זה חוזר גם בסצנה בה היא מסבירה לאמא ציפי שהשתחררה זמן קצר קודם לכן, כמה קשה היה לכולם בזמן שהיא הייתה בכלא. אדישה לגמרי לכך שחוץ מציפי אף אחד מהמשפחה לא נשלח למאסר.

הבחירה של המשפחה להעלות את מנגנוני ההגנה לרמת מוכנות מקסימלית, בין אם במודע או שלא, היא גם זו שתמנע מהסדרה להפוך להצלחה כמו "הפוליאקובים" או "הבוזגלוס". קיים פער עמוק בין תחושת הנרדפות והעוול שהרפאליס מרגישים שנעשה להם ובין איך שאנחנו רואים אותם: יפים, מבוססים, מלוכדים. בתוך הפער הזה קיימים בוודאי דברים נסתרים מהעין שהיינו מתים לדעת על אחת המשפחות המפורסמות בישראל, אני מניח שאלה היו הופכים את ה"רפאליס" לדוקו-ריאליטי מרתק. לצערי, עם מה שהם החליטו לתת לנו, אין שום סיבה להמשיך לפרק הבא.

  • עוד באותו נושא:
  • בר רפאלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully