וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה הרגיש כמו גיהנום": מה לעזאזל קורה מאחורי הקלעים של "אופוריה"?

עודכן לאחרונה: 2.3.2023 / 10:40

על אף ההצלחה העצומה שקוצרת הסדרה של HBO, מאחורי הקלעים נדמה שהתככים והאמוציות גדולים לא פחות מאשר על המסך. תחקיר של הדיילי ביסט חושף את הקרע שנוצר בין יוצר הסדרה לבין אחת מהכוכבות הגדולות שלה, את ימי ההפקה המפרכים ואת הנטייה להעדיף כוכבים מסוימים

טריילר לעונה השנייה של "אופוריה"/HBO

שבוע לפני פרק סיום העונה השנייה שלה, כבר ניתן להכריז על "אופוריה" כאחת ההצלחות הגדולות של רשת HBO. דרמת הנעורים הסוערת ששבה למסכים אחרי יותר משנתיים של היעדרות בעקבות הקורונה, רשמה נתונים פנטסטיים עבור הרשת האמריקאית המוערכת. בין היתר, זינוק של כמעט פי שניים בכמות הצפיות בפרק הראשון של העונה לעומת פרק הבכורה (כ-13 מיליון צופים). הפרק השני של העונה הפך לשני הכי נצפה בתולדות הסדרה, רק כי הפרק השלישי תפס את המקום הראשון. הפרק הרביעי זינק ב-166% לעומת מקבילו בעונה הראשונה, וכך הלאה.

כמו סדרות רבות שהרוויחו מפגרת הקורונה, גם "אופוריה" צברה צופים רבים חדשים שהצטרפו אליה במהלך ההפסקה שבין העונות, וכמובן הפכו את הפורומים השונים ברדיט ואת הרשתות החברתיות השונות למקור של דיונים אינסופיים על כל פרט ודמות לאורך העונה. ההצלחה הזו הביאה באופן טבעי לחידושה של הסדרה לעונה שלישית, כמו גם לציפיות שהכוכבת הגדולה שלה, זנדאיה, תהיה מועמדת חזקה לזכייה שנייה באמי לשחקנית הדרמה הטובה ביותר. אלא שמתחת להייפ ולחדשות הטובות בגזרה המסחרית, שמועות רבות על דם רע מאחורי הקלעים של "אופוריה" ליוו את השבועות האחרונים. תחקיר של הדיילי ביסט שופך אור על כמה מהסוגיות הבולטות שהעסיקו את מעריצי הסדרה.



מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

אופוריה איפור. HBO,
קרע בינה לבין יוצר הסדרה. ברבי פריירה, "אופוריה"/HBO

הראשונה והמדוברת ביותר עוסקת בקרע שנוצר בין יוצר הסדרה, סם לוינסון, לבין אחת מהכוכבות של העונה הראשונה, ברבי פריירה - המגלמת בה את קאט. בעונה הראשונה זכתה קאט לקו עלילה משמעותי, שעסק בדימוי גוף חיובי וגילוי המיניות החבויה בה באמצעות הפיכתה לכוכבת מצלמות רשת למבוגרים. אלא שהעונה החדשה מציגה גרסה הפוכה לחלוטין של הדמות, שזוכה לזמן מסך קצר מאוד ולקו עלילה נרקיסיסטי ומעורר תמיהה, בלשון המעטה.

על פי מקורות שונים בהפקה, פריירה נטשה את סט הסדרה פעמיים לאורך צילומי העונה, בשל אי הסכמות עם לוינסון באשר לכיוון שאליו לקח את דמותה. הקיצוץ המשמעותי של נוכחותה מצביע על כך שהתחושות הקשות היו הדדיות. בשני ראיונות שהעניקה לאחרונה, שמרה פריירה על עמימות בנוגע לחיכוכים מאחורי הקלעים, והסבירה את הכיוון שתפס הסיפור של דמותה בכך ש"כולם מאבדים את שפיות דעתם בעונה הזו".

אלא שהמשך התחקיר מצביע על כך שהתקרית בין פריירה ללוינסון היא חלק ממכלול בעייתי של התנהלות ההפקה. מקורות ששוחחו עם המגזין סיפרו כי ימי הצילום התארכו ל-15 ואף ל-17 שעות. כל זאת משום שלוינסון הגיע לסט ללא תסריט צילום מסודר כמקובל, ותחת זאת ביקש לאלתר תוך כדי תנועה - בחירה שסיבכה את העמדת המצלמות והאריכה משמעותית את ההפקה. בכלל, נטיותיו של לוינסון לבחור בייצוגים אמנותיים מורכבים כדי לספר את קורות דמויותיו, מסתמנת אף היא כגורם שסירבל וסיבך את צילומי העונה.

עוד בוואלה!

ניאון נצחי בראש עכור: "ניתוק" היא סדרה מרשימה ולעתים גם מטלטלת

לכתבה המלאה
אופוריה של HBO, סידני סוויני, אלג'י סמית'. HBO,
הוא כמעט נעלם, היא השתדרגה. אלג'י סמית' וסידני סוויני, "אופוריה"/HBO

צילומי פרק פתיחת העונה, שסובבים את מסיבת השנה החדשה, התארכו לכדי יותר משבוע. מוד אפטאו, בתו של ג'אד אפטאו המגלמת את לקסי בסדרה, סיפרה כי אם הימים הארוכים לא הספיקו, הרי שהצילומים בפועל נערכו בכלל בלילות. "היינו מתחילים לצלם בשש בערב וממשיכים עד מתי שהשמש עולה, והיינו כל כך עייפים. ניסינו להישאר ערים בכל הכוח". ג'ייקוב אלורדי, שמגלם בסדרה את נייט ג'ייקובס, מחזק את העדות של אפטאו. "העניין הוא שעשינו את זה לאורך תקופה כל כך ארוכה. המסיבה הזאת צולמה במשך יותר משבוע, כך שמהר מאוד זה הפך למשהו שמרגיש כמו גיהנום. כמו מסיבה שאתה לא רוצה להיות בה. ואתה לא יכול לחכות כבר לעזוב".

דמות נוספת שהועלמה כמעט לחלוטין מהעונה השנייה היא כריס מקיי (אותו מגלם אלג'י סמית), כוכב הפוטבול שניהל מערכת יחסים עם קאסי (סידני סוויני) בעונה הראשונה, ומלבד הופעה קצרצרה בפרק הראשון, נמחק ממנה לחלוטין. מקיי טוען כי הוא סקרן בעצמו לגבי הכיוון שאליו נלקחה הדמות שלו. זנדאיה, שמשמשת גם כמפיקה בפועל של הסדרה, טוענת כי השינויים הנרחבים הם תוצאה של ההפסקה הארוכה בין העונות. לדבריה, פרק הזמן הממושך גרם ללוינסון לרצות לשנות באופן משמעותי את הכיוון שאליו תלך הסדרה.

אופוריה עונה 2, זנדאיה. HBO,
"שינויים בגלל ההפסקה הארוכה בין העונות". זנדאיה, "אופוריה"/HBO

ואולי ההסבר טמון בהעדפה של לוינסון את חלק מכוכביו על פני אחרים. בנוסף לזנדאיה ולהאנטר שייפר (שמגלמת את ג'ולס), גם סוויני עצמה נחשבת לשחקנית מועדפת מאוד על לוינסון. הסדרה היא אחת הסיבות הבולטות להפיכתה לאחת מהכוחות העולים בהוליווד, והעונה החדשה מציגה גידול משמעותי בזמן המסך ובחשיבות של דמותה לעלילה. בראיונות סיפרה סוויני כי היא מרגישה בנוח להביע את דעתה לגבי קווי עלילה שונים, ובמקרים רבים היא אף מתקבלת ומשולבת בתסריטים השונים. היא העידה גם כי היחסים הקרובים אפשרו לה לבקש מלוינסון לחתוך סצנות שבהן הייתה אמורה להופיע על המסך בעירום.

לפחות על פניו, נראה שהניסיון לעורר דרמה בסדרה שכולה סובבת דרמה, משרת את כל הצדדים: הוא מייצר נושא לשיחה ערה בין המעריצים, משאיר את הסדרה בכותרות ומן הסתם תורם גם לטראפיק של אתרי הבידור השונים. השאלות שככל הנראה יישארו באוויר עד העונה הבאה הן עד כמה התהליכים האלה ישנו את "אופוריה" בראייה עתידית, והאם השינויים האלה ייטיבו עם הסדרה או שיובילו לפרקים לא אחידים ובחירות עלילתיות מוזרות, כפי שחווינו כבר בעונה הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully