וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גבריות רעילה, משוגע נרקיסיסט": הוליווד המומה מהסטירה של וויל סמית' בטקס האוסקר

עודכן לאחרונה: 29.3.2022 / 23:29

בעיצומו של טקס האוסקר קם מכיסאו וויל סמית והיכה את המגיש כריס רוק, מפני שהתבדח על חשבון זוגתו. בהמשך זכה סמית' באוסקר והתנצל בדמעות. האקדמיה הוציאה הצהרה שמגנה את האלימות, וידוענים רבים הגיבו על התקרית. ג'יידן סמית', הבן של, כתב "ככה אנחנו עושים את זה"

אוסקר 2022/רויטרס

טקס האוסקר ה-94 שהתקיים הלילה בלוס אנג'לס ייזכר ככל הנראה בשל תקרית אלימה, תמוהה וחסרת תקדים: בעיצומו של הטקס, וויל סמית קם מכיסאו וזינק לבמה כדי להכות את כריס רוק, מגיש אחד הפרסים, מפני שהתבדח על חשבון ראשה המגולח של זוגתו ג'אדה פינקט-סמית, שסובלת מנשירת שיער בעקבות מצבה הרפואי. "היא נראית כמו 'ג'י איי ג'יין 2", התבדח הקומיקאי הלא מצחיק, ועורר את זעם עמיתו.

לאחר שהחטיף לו, חזר סמית' למושבו והטיח בו "תוציא את השם של אשתי מהפה המ*דיין שלך". רוק ההמום, בתגובה, אמר - "וואו, זה הערב הגדול בתולדות הטלוויזיה". השידור צונזר באמריקה, אך לא בעולם. וכך, תיעוד האירוע בכל זאת מצא את דרכו לטוויטר. גולשים רבים היו בטוחים שמדובר בתרגיל מתוסרט ומבוים, אך במהרה התברר שהכל אמיתי. צפו בתקרית בסרטון למעלה.

כאילו שכל זה לא מספיק דרמטי, אחרי חצי שעה וויל סמית' זכה כצפוי באוסקר לשחקן הראשי הטוב ביותר, הודות לתפקידו ב"משפחה מנצחת" כריצ'רד ויליאמס, האבא המוטיבטור של האחיות הטניסאיות ונוס וסרינה וויליאמס. זה האוסקר הראשון בקריירה המפוארת של השחקן.

את נאום הזכייה שלו ניצל סמית' כדי להסביר את המעשה שלו, ועשה זאת בדמעות "ריצ'רד היה מגן של המשפחה שלו. כל החיים שלי אני מגן על אנשים. אני יודע שבתעשייה הזו אתה צריך לדעת לספוג ולשאת את זה שאנשים ידברו אליך בחוסר כבוד. אתה צריך לחייך כאילו שהכל בסדר. דנזל וושינגטון אמר לי להיזהר מהערב הזה, שזה הרגע שבו השטן בא לחפש אותך. אני רוצה להיות שגריר של אהבה ושל אכפתיות. אני רוצה להתנצל בפני האקדמיה ובפני כל המועמדים הערב. אהבה גורמת לך לעשות דברים משוגעים. אני מקווה שהאקדמיה תזמין אותי שוב".

לפי שעה כריס רוק החליט לא להגיש תלונה נגד סמית'. לו היה בוחר לעשות את זה, עונשו של סמית' עשוי היה להגיע לשישה חודשי מאסר ו-100 אלף דולר כקנס.


לכל מה שקרה בטקס האוסקר 2022
בערב שבו נשים עשו היסטוריה הוליוודית, גברים אלימים התעקשו לגנוב את ההצגה
סרינה וויליאמס נדהמה מוויל סמית', שהשווה עצמו לאביה

עוד בוואלה!

דרמה חסרת תקדים באוסקר: וויל סמית' הלך מכות, זכה בפסלון, בכה והתנצל

לכתבה המלאה

חברי אקדמיה רבים ושאר ידוענים הגיבו לתקרית. מארק האמיל, כוכב סרטי "מלחמת הכוכבים", כתב בטוויטר: "סטנדאפיסטים מורגלים מאוד בהתמודדות עם מטרידים מהקהל. אלימות, תקיפה פיזית... לא ממש". את דבריו הוא חתם בהאשטאג - "רגע האוסקר הכי מכוער".

רודי אודונל צייצה: "כל כך מרגיז - בכל רמה. בראבו לכריס רוק על כך שלא פירק את וויל סמית', מה שהוא יכול לעשות בכל יום בשבוע". את האירוע כולו הגדירה "הפגנה עצובה של גבריות רעילה של משוגע נרקיסיסטי".

"זו הייתה רק בדיחה", כתבה השחקנית מיה פארו. "בדיחות הן מה שכריס רוק עושה. תמיד היה אדג'י. זו הייתה בדיחה עדינה בשבילו. ואני אוהבת את ג'י איי ג'יין".

השחקנית סופיה בוש ("שיקגו פי.די.") סברה אחרת. "אלימות זה לא בסדר. תקיפה היא אף פעם לא התשובה", כתבה בטוויטר. וגם? זו הפעם השנייה שכריס לועג לג'יידה על במת האוסקר, והלילה הוא נטפל אל ההתקרחות שלה. לחבוט במחלה האוטו-אימונית של מישהו זה שגוי. לעשות את זה בכוונה זה אכזרי. שניהם צריכים לעצור ולנשום".

קונאן אובריאן צייץ: "הרגע ראיתי את הסטירה של וויל סמית'. למישהו יש תוכנית לייט נייט להשאיל לי רק למחר?". ואילו הקומיקאית קתי גריפין צייצה: "זו פרקטיקה גרועה מאוד, לעלות על הבמה ולתקוף פיזית קומיקאי. עכשיו כולנו צריכים לדאוג לגבי מישהו שירצה להיות וויל סמית' הבא במועדוני קומדיה ואולמות".

ג'יידן סמית', בנם של וויל וג'יידה, פשוט התרברב בטוויטר: "וככה אנחנו עושים את זה".

האקדמיה האמריקאית לקולנוע, האחראית על פרסי האוסקר, הוציאה הצהרה קצרה שפרסמה בטוויטר: "האקדמיה אינה מקבלת אלימות מכל סוג שהוא. הלילה אנחנו שמחים לחגוג את זוכי האוסקר ה-94 שלנו, שראויים לרגע הזה של הוקרה מעמיתיהם ואוהבי הסרטים ברחבי העולם".

הדברים האלה לא הניחו את דעתם של רבים מחברי האקדמיה. המפיק מרשל הרשקוביץ ("התנגדות", "הסמוראי האחרון") צייץ בתגובה לאקדמיה: "אני קורא לאקדמיה, שבה אני חבר, לנקוט בצעד משמעתי נגד וויל סמית'. הוא בייש את כל הקהילה שלנו הלילה".

למחרת, מאוחר יותר ביום שני שעון ישראל, הוציאה האקדמיה הודעה נוספת ומפורשת יותר, שבה גינתה את מעשיו של וויל סמית' ועדכנה שתפתח בביקורת רשמית על התקרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully