וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכון, אלה רוצה דירה ואמא שלה באוקראינה. זו עדיין לא סיבה לזכייה ב"הישרדות"

עודכן לאחרונה: 3.4.2022 / 12:27

חמודה ומקסימה ואינטליגנטית ככל שתהיה, האסטרטגיה המשחקית של אלה הייתה הישענות על האנשים הנכונים. כסף בצד, ג'קי היא לא רק הזוכה של העונה - היא העונה כולה. כלום לא היה קורה בלעדיה, וברית נשים לא הייתה מתרחשת בשום קונסטלציה שבה ג'קי אינה המנהיגה של הברית

הישרדות/צילום: רשת 13

חברים, לפני שנתחיל לסכם את האירועים הבלתי חשובים שאנחנו מתעסקים בהם כרגע, קיבלנו אמש הוכחה שהכל נגמר בסוף. אם אתם סובלים, תקועים בנישואים גרועים או סתם לוקים בפריחה על העכוז - אם הישרדות VIP נגמר, גם כל השאר ייגמר. אל ייאוש.

אכן, נזקקנו להרבה סבלנות, נשימות עמוקות ורוגע נפשי כדי לעבור את העונה הזאת. היה קשה, וזה העלה בי המון געגוע להישרדות ארה"ב. מי שמעולם לא צפה, הישרדות חו"ל נמשכת בערך 15 פרקים, כשבכל אחד מהם יש שתי משימות, מועצה והדחה. כן, זה אפשרי. אפשר לערוך את העונה כך שהיא לא תימשך פי חמישה או שישה מהזמן שהיא אמורה להימשך.

אני מבינה ששיקולי רייטינג ותחרות מובילים את ההגיון הזה, אבל בסופו של דבר הגישה הזאת פוגעת במותג לטווח הארוך, כי אנשים פשוט מואסים בתוכנית אחרי כמה חודשים שבהם היא משודרת ארבע פעמים בשבוע ולא זוכים לקבל את הקתרזיס הנכון. אני לא אומרת חלילה שרשת צריכה לקצר את העונה ל-15 פרקים - הרי זה לא מכסה את הכסף של הגמר הגדול, או שמא נקרא לו הגמר הארוך אפילו - אבל אפשר להציע 30 פרקים? כל פרק שני הדחה? בבקשה, אנחנו מתחננים.

הישרדות. רשת 13, צילום מסך
אולי 30 פרקים? גיא זו-ארץ/צילום מסך, רשת 13

לטובת מי שלא שרד את העונה רק בגלל האורך הלא סביר שלה, תדעו לכם שחבל. הייתה עונה ממש טובה, של שינויים חברתיים והארות חשובות. גם הגמר עצמו היה הגמר הכי טוב אי פעם - נמצאה דרך להפוך אותו לפחות בלתי נסבל, באמצעות פריסה של ההצבעות לאורכו, במקום שמירתן לסוף. גם הביאו את אמא של אלה לדבר אליה מן המלחמה. ואמא דיברה. מה דיברה? דיברה. שכחה שהיא לא בפייס טיים, החמודה.

במסגרת השינויים החברתיים אי אפשר להתעלם מפריצת הדרך החשובה של העונה, והיא היציאה מהארון של המעי הנשי הרגיז הקולקטיבי. מעבר לעובדה שפרק הפלוצים ייזכר לעד כפרק הכי מצחיק של הישרדות ישראל אי פעם, לדעתי זו הפעם הראשונה שההפלצה הנשית הזאת לא תיחשב כ"פאדיחה" שתיזכר לדיראון עולם, כמו הנוד של שיר אלמליח. זה קרה לפני מיליוני שנות אור, ועדיין זו האסוציאציה הראשונה של דור שלם של צופים למשמע שמה - היא אשכרה הייתה צריכה לחכות 20 שנה שיוולד דור שלא ראה את הפרק הזה באח הגדול כדי להשתחרר מהשטות הזאת. אז כן, נשים מפליצות בהישרדות זה שינוי חברתי חשוב, לפחות כמו ברית הנשים שהצליחה להחזיק מעמד יותר מפרק וחצי, ושרדה, לפחות ממה שנראה על המסך, גם את הצפייה בפרקים ועד למעמד הגמר.

ג'קי ישבה כל הגמר כמו מלכה, ונראתה כמו אחת שכבר השלימה עם האופציה של הפסד לאלה, מודעת לכך שהיא תיאלץ אולי לשלם מחיר על הדרך המרשימה שעשתה במשחק. אישית אני קיוויתי שהיא תזכה כי לדעתי היא היחידה שמגיע לה מיליון, ואם מישהי אחרת, אז אודליה, שהייתה מספר 2 מסורה לאורך כל העונה והפגינה עמידות מרשימה ברוב הזמן. דווקא אלה, שזכתה בקרב האש הכי מותח שאי פעם ראינו בהישרדות וכמעט התעלפה אחר כך, היא הפחות ראויה מביניהן.

עוד בוואלה!

זוכת העונה הרביעית של "הישרדות VIP" היא אלה אייבינדר

לכתבה המלאה
אלה הישרדות. רשת 13, צילום מסך
הכי פחות ראויה משלושתן. אלה/צילום מסך, רשת 13

כן, כן, אני יודעת שאמא שלה באוקראינה ושהיא רוצה דירה. אז מה. זו לא סיבה לבחור בה, האישה שפתחה קוקוס אחד ביום האחרון של הישרדות ואת כל המשחק בילתה במעבר בין חרדות לפראנויות כשהיא עוברת משלב לשלב על סמך חמידותה בלבד. למעשה זו ההתנהלות האחרונה שהייתה צריכה לקבל תשבוחות בעונה של כוח נשי - כי חמודה ומקסימה ואינטליגנטית ככל שתהיה, האסטרטגיה המשחקית שלה הייתה הישענות על האנשים הנכונים, בעוד אודליה לא קיבלה קול אחד מהמושבעים. כנראה כי היא מייצגת אלמנט לא קיצוני, ובקרב בין התמימות והנזקקות של אלה לבין ההערכה לכישורים המפחידים של ג'קי, פשוט לא היה לה מקום.

כסף בצד, ג'קי היא לא רק הזוכה של העונה - היא העונה כולה. כלום לא היה קורה בלעדיה, וברית נשים לא הייתה מתרחשת בשום קונסטלציה שבה ג'קי אינה המנהיגה הבלתי מעורערת של הברית. הרעיון של ברית נשים, שעליו ליה רוצה קרדיט (קיבלה צמיד וטו במקום) - קיים כבר שנים - לא ליה ולא ג'קי הגו אותו. מצד שני הקושי האמיתי מתחיל אחרי הרעיון, ורק הולך ועולה ככל שהעונה מתקדמת, ואת העבודה הקשה הזאת - העידודים, ההרמות, השקטת הפחדים, מקלחות, השכבות - את זה רק ג'קי עשתה, ואני בספק אם מישהי אחרת הייתה מחזיקה מעמד.

בכל זאת, זה הישג מרשים, לא חשוב מי עשתה מה. בסופו של דבר זכינו לראות נשים שהצליחו להתנגד לאינסטינקט הבסיסי הנשי הכי עצוב - "אני צריכה גבר לידי, כי יש דברים שאני לא יכולה לעשות לבד".

ג'קי אזולאי בגמר העונה הרביעית של "הישרדות VIP". רשת 13, צילום מסך
העונה כולה. ג'קי/צילום מסך, רשת 13

הרבה בשר לא היה בקטעי הסיכום. גם המועצה האחרונה על האי כללה בעיקר חזרה על השאלות והמענות שכבר שמענו במועצות שעברו. העניינים הלא סגורים עלו מחדש: דודו שאל את ג'קי האם היא הייתה סולחת לו אם המצב היה הפוך והיא ענתה ביושר כדרכה שהיה לה מאד קשה לסלוח ושהיא מבינה אותו לגמרי. ליה ניסתה ללא הצלחה לגרום לאודליה להבין שהפשע שלה לא היה חמור כל כך, וקיבלה התקף היסטריה נוסף, גדי שעמם עם החיות שלו ויונתן בעיקר גרם לי לתהות מה עשתה לו דווקא ג'קי שהוא שונא אותה כל כך. הבן אדם פשוט לא משחרר, וזה אולי מקרה בוחן שמסביר למה ג'קי לא זכתה ברוב קולות. כנראה שאנחנו עדיין לא באמת מסוגלים לאהוב אישה שלא מפגינה חולשה ושבריריות, וזה ממש מאכזב. חשבתי שהתקדמנו לפחות מאז הגברת עם הקמליות, אבל מסתבר שהדרך עוד רחוקה.

אחרי עונות רבות שהן מסרבות לשחק כי הן מפחדות להיקרא "בוגדות", "רעות", או "קשות", ראינו אותן משילות את הקשקוש הזה שקוראים לו "להיות אישה" ומנסות משהו חדש - קוראים לזה "להיות לבד" - כישרון שלא מוערך מספיק, וכזה שאם היו יותר אנשים טורחים ללמוד אותו, היה הופך את העולם למקום עם הרבה פחות ציפרלקס. להיות לבד זה הסקיל הכי חשוב כדי לשרוד בהישרדות (ובכלל). לא כוח פיזי, ואפילו לא חוכמה יתרה. רק מי שתלוי פחות בדעתם של אנשים אחרים עליו, הוא אדם חזק.

אולי זה הזמן להשליך הצידה את הביטויים השגורים בפיהן של "נשים חזקות". לא "אני עומדת על שלי", לא "אני אומרת את האמת בפרצוף", לא "מגיע לי", ולא "אני בוחרת בעצמי סופסוף" - אף אחת מההצהרות האלו לא הופכות אישה לחזקה. רק ג'קי, שוויתרה פעם אחר פעם על תדמית ה"טובה" כדי לבצע מהלך, על אהדה חברתית שיש בה מן הניחומים בגלל ש"שיקרה" כדי לשרוד, או על תמיכה נפשית, כי ידעה שאם היא לא תנהל את זה בעצמה זה יקרוס אל תוך עצמו, ראויה להיקרא חזקה. הישרדות היא אמנם תוכנית חברתית אבל ג'קי הייתה שם תמיד לבד. כפי שכנראה הייתה תמיד, היא זו שעשתה את העבודה אבל לא קיבלה את השכר הראוי.

  • עוד באותו נושא:
  • הישרדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully