וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסע של ירדנה, שפאר בדרך להוליווד, סבוטאז': המלצות צפייה לערב יום השואה והגבורה 2022

עודכן לאחרונה: 3.5.2022 / 8:44

כמדי שנה מוקדש ערב יום השואה והגבורה בערוצים השונים לשידורים הולמים. בין היתר ישודרו סרטי התעודה "חייקה ושרה - הדרך הביתה", "בכינו בלי דמעות", "לצדק אין תפוגה", "פרחים שחורים", סרטי הדרמה "נבגדים", "דו"ח אושוויץ" ועוד

קטע מתוך הסרט התיעודי "סבוטאז'"/כאן 11

ביוטיוב כאן, כל עוד בלבב
דרמה מקורית העוסקת במסעות בני נוער לפולין. קראו את הביקורת שלנו.

בטיק ניק ב-18:00, זיכרון בסלון לילדים
הפקה של ערוץ ניקולודיאון בשיתוף עמותת "זיכרון בסלון". בכל פרק קבוצה של כעשרה ילדים נפגשת עם ניצול שואה ושומעת את סיפור חייו. לאורך הפרקים וסיפורם של הניצולים נשמע גם קולם של הילדים, שמשתפים במחשבות וברגשות שלהם העולים מן החשיפה לעדות.

בטין ניק ב-18:30, השנאה שאסור לשכוח
ספיישל לכבוד יום השואה בהגשת ג'וליאנה מרגוליס ("האישה הטובה"), שבוחנת את אירועי השואה מזווית עכשווית. בשיחות אישיות עם שורדי שואה, נבחנות שאלות חשובות: האם למדנו את הלקח מן המאורעות הקשים? האם נצליח להבטיח שההיסטוריה לא תחזור על עצמה?

בכאן 11 ב-21:25, סבוטאז'
סרט תיעודי המגולל את סיפורה ההירואי של מחתרת הנשים באושוויץ בירקנאו. בספטמבר 1943 נשלחו אנה ויסבלום (14) ואחותה אסטושיה ויסבלום (18) ממידנק, למחנה המוות אושוויץ-בירקנאו. הן התקבלו לעבודת כפייה במפעל התחמושת, בעל כורחן סייעו לרייך השלישי לנצח את המלחמה. המחשבה עוררה בהן חלחלה, אך התנגדות משמעה מוות. יום אחד הועבר אל אסטושיה מסר מאחת החברות במחתרת היהודית באושוויץ, שביקשה ממנה להבריח אבק שריפה עבור מרד המתהווה במחנה. אסטושיה היססה ואנה שכנעה אותה: "אם נגזר עלינו למות, לפחות שלמוות שלנו תהיה משמעות!". אסטושיה השתכנעה ורקחה תוכנית הברחה מדוקדקת.

באמצעות קטעי ראיונות, ציטוטים מיומנה של אנה ואנימציה, מביא הסרט את הסיפור הדרמטי והלא מוכר של מחתרת הנשים באושוויץ-בירקנאו. סיפור של סולידריות נשית, אהבת אחיות, נעורים בצל התופת, גבורה ותושייה יוצאת הדופן. את הסיפור מובילה אנה ויסבלום היילמן, חברת המחתרת הצעירה ביותר, דרך עדות וידאו מרתקת שנתנה בשנות ה-90 ויומן שכתבה בימי המחנה, בתוספת עדויות נוספות של חברות מחתרת.

ברשת 13 ב-21:25, אהבה זאת לא היתה
לראשונה בערוץ מרכזי, הזוכה הגדול של פסטיבל דוקאביב 2020. סיפור אהבה טרגי בין אסירה לסוהר באושוויץ. הלנה הצעירה, סוערת ומלאת חיים, נלקחת למחנה המוות אושוויץ. שם פורס עליה את חסותו פרנץ וונטש, קצין אס אס בכיר שמתאהב בה ובקול הזמרה המהפנט שלה. מערכת היחסים האסורה והמסוכנת בניהם נמשכת עד לשחרור המחנה. שלושים שנה לאחר מכן הלנה מקבלת מכתב מאשתו של וונטש, המתחננת בפניה לבוא להעיד לטובתו במשפט המתנהל נגדו בווינה. כעת היא עומדת בפני דילמה בלתי אפשרית: האם לסייע לקצין אס אס ברוטלי שנטל את חייהם של יהודים, אך הציל את שלה יחד עם כמה מהאנשים הקרובים לה ביותר? ביימה מיה צרפתי.

חייקה ושרה הדרך הביתה. קשת 12, צילום מסך
"חייקה ושרה - הדרך הביתה"/צילום מסך, קשת 12

במכאן 33 ב-21:25, סיפורו של חאלד
סרט תיעודי על חאלד עבד אל ואהב, תוניסאי-מוסלמי האחראי להצלתם של יותר מעשרים יהודים מידי הגרמנים בזמן הכיבוש הגרמני בתוניסיה. דרך עדויות וארכיונים מצייר הסרט פרופיל מרתק של אדם אשר זכה לאורך השנים לכינוי "שינדלר התוניסאי". החל מילדותו בתוניסיה למשפחה מיוחסת, דרך השנים שבהן בילה בניו-יורק ועד לחזרתו למולדתו ופעולותיו (במהלך הכיבוש הנאצי במדינה), במהלכן הציל את חייהן של שתי משפחות יהודיות. במקביל הסרט מספר את סיפורן של שתי המשפחות היהודיות אותן הציל - בוכריס ואוזן - החיים שהיו להם לצד שכניהם המוסלמים בתוניסיה לפני המלחמה והמקומות שאליהם הגיעו לאחריה.

בקשת 12 ב-21:30, זיכרון בסלון 2022
מיכאל כהן גלעד ושמעון גרינהויז, ניצולי השואה שיספרו את סיפורם, בשיחה עם גדי אייזנקוט, רותי ברודו, מוקי, אופירה אסייג, פרופ' יורם יובל ויאיר שרקי.

ב-i24NEWS ב-22:00, משדר מיוחד
בתחילת שנות השמונים ערך העיתונאי אלכס סומבטי סדרת ראיונות עם אזרחים גרמנים ואוסטרים שהשתתפו במנגנון ההשמדה הנאצי. הם מספרים על מראות הזוועה שראו בעת שהמשיכו לנהל שגרת חיים רגילה. חלקם שתקו, חלקם מעידים כי ניסו לעזור במה שיכלו אך חששו להתנגד, אחרים נטלו חלק באירועים במסגרת עבודתם או דרישות המשטר הנאצי לטענתם, בודדים התקוממו. מדוע שתקו? מדוע לא ניסו לעצור את הזוועות?

בין העדויות שאסף סומבטי ניתן למצוא את לודוויג וולף, אשר בשנות השלושים ניהל מפעל למזרונים בברלין, ועם תחילת המלחמה נדרש לעבור לנהל מפעל דומה בגטו ורשה. הוא סיפר על אחד האירועים שנחרטו בזיכרונו: "עמד איש יהודי מבוגר עם חלוק, והוא הבחין בבירור מהבגדים שלי שאני גרמני. הוא אמר בחצי גרמנית חצי יידיש: 'אלוהים אדירים, מה אתם עושים לנו?". עדות נוספת היא של קורט פרנץ, קומנדנט במחנה ההשמדה טרבלינקה, אשר נידון על ידי בית המשפט המחוזי בדיסלדורף כשותף לרצח של 300,000 אנשים, ול-35 אירועים שבהם נרצחו 139 בני אדם. הוא נידון למאסר עולם אך שוחרר, ומעולם לא הודה בפני הרשויות בגרמניה כי היה מפקד במחנה המוות טרבלינקה ובמחנה בלז'ץ. בקור רוח מצמרר הוא מספר כיצד הגיעו אנשים בקרונות ונדרשו להתפשט ולגלח את שיער ראשם. במקרה אחד הוא מספר על אם ובתה שהתחננו על חייהן: "הבת התחננה על חיי אימה והאמא התחננה על חיי הבת שלה (...). אם הייתי יודע בזמנו מה יקרה לי כשעזבתי את הצבא והצטרפתי ל-SS לעולם לא הייתי עושה זאת, מהסיבה הפשוטה שאני לא מסוגל לשאת את המחשבה של הדברים שהייתי עד להם בבלז'ץ, בטרבלינקה".

העדויות שאסף סומבטי שודרו בשנת 1981 בטלוויזיה הגרמנית וכעת, לראשונה, הן נחשפות באנגלית ובצרפתית בערוץ.

עוד בוואלה!

הסדרה "כל עוד בלבב" מזמינה את הצופים לחוש בנוח עם המבוכה

לכתבה המלאה
אהבה זאת לא היתה. yes,
"אהבה זאת לא היתה"/yes

בקשת 12 ב-22:15, בכל זאת אינני נפרד
טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה מבית העם ירושלים, בהנחיית חיים אתגר ובהשתתפות שירי מימון, רמי קלינשטיין, עילי בוטנר וילדי החוץ, מוקי, קובי אפללו, רוני דלומי, אריק סיני והלהקות הצבאיות, כולל בין היתר אור עמרמי ברוקמן ואלה לי להב.

בכאן 11 ב-22:27, בכינו בלי דמעות
סרט תיעודי על סיפורם של "הזונדרקומנדו" באושוויץ בירקנאו. בספטמבר 1993, היסטוריון ומומחה ישראלי לחקר השואה, פרופ' גדעון גרייף, הגיע לאושוויץ-בירקנאו יחד עם שישה מן הניצולים הישראליים האחרונים של "הזונדרקומנדו" באושוויץ. ששת האסירים האלה, שחיו במחשכים רוב ימי חייהם ולא סיפרו את סיפורם האישי מעולם, חוזרים לאושוויץ כמעט 50 שנים לאחר שחרורם, ומשחזרים במדויק ואותנטיות, מתוך שרידי המחנה, את "העבודה" שלהם באושוויץ. כל הראיונות עם ששת הניצולים נעשו בעברית והם מוצגים בפעם הראשונה. איש מאנשי הזונדרקומנדו אינו בחיים כיום.

ה"זונדרקומנדו" היה שמה של פלוגת יהודים שאולצו ע"י הגרמנים לשמש כעבדים במתקני ההרג ההמוני שבמחנות ההשמדה. לאחר המלחמה התקיימה מחלוקת רבה בדבר תפקידם של אנשי ה"זונדרקומנדו" במכונת ההרג הגרמנית ויש אף שביקשו להעמידם לדין באשמת שיתוף פעולה עם הנאצים ורצח המונים. העדויות המלאות של ששת הניצולים פורסמו בספרו של פרופ' גרייף "בכינו בלי דמעות", שהיה נקודה מפנה במחקר על אושוויץ. בפעם הראשונה הוא סיפק לעולם פרטים לא ידועים על בית החרושת למוות והאופן המפורט שבו פעל.

ברשת 13 ב-22:48, פרחים שחורים
חמישה אמנים ניצולי שואה בוחרים ביצירה כמרחב לריפוי נפשם. חוט מקשר עובר בין הזוועות שעברו לבין מושא יצירתם, והאופטימיות החיונית נשקפת מאישיותם. זהו סיפורם של חמישה ניצולים. קשישים בני שמונים שהמשותף לכולם היא הבחירה באמנות כדרך לשרוד את זיכרונות התופת מילדותם בשואה. הפסל סעדיה בהט שאיבד את כל משפחתו במחנות. האמן הרב תחומי טומי ברייר, שנולד בגטו ושרד בזכות תושיית אמו. הציירת רותי גורן שהעבירה את ילדותה בבית יתומים בזמן המלחמה. ג'ני רוזנשטיין, שילדותה נשללה ממנה באכזריות וכיום מציירת ציורי ילדות נאיביים, ואסתר גולדמן, אשר מלאכת הרקמה אפשרה לה ולאמה לשרוד בימי המלחמה. הסרט חושף את כוחה של האמנות שיכולה לתת ביטוי למאורעות העבר, אך גם לרפא, לנחם ולברוא חיים מחודשים.

בקשת 12 ב-23:30, חייקה ושרה - הדרך הביתה
סיפורן של חייקה בוכבינדר (לימים בר חיים) ושרה רכניץ, שתי חברות שנולדו בפולין ועלו לארץ טרום מלחמת העולם השנייה. חודש לפני פרוץ המלחמה הן נוסעות לביקור משפחתן שבפולין, וימים ספורים לאחר הגעתן פורצת המלחמה. לאחר שהצליחו לחזור לארץ, הן נלקחות לחקירה של אנשי הסוכנות היהודית, בפעם הראשונה מגיע ליישוב בארץ מידע עדכני מגיא ההריגה שמובא ישירות ובשפה העברית מעדות הראייה.

מתוך הסרט התיעודי "לצדק אין תפוגה: בעקבות פריץ באוור". יס,
מתוך "לצדק אין תפוגה: בעקבות פריץ באוור"/יס

למנויי yes

ביס דוקו ב-21:00, לצדק אין תפוגה: בעקבות פריץ באוור
כיצד נכשלה מערכת המשפט הגרמנית בהעמדה לדין של נאצים שעדיין חיים? פריץ באוור, משפטן ממוצא יהודי, מילא תפקיד מכריע באיתורו של הפושע הנאצי אדולף אייכמן. ב-1963, כששימש בתפקיד התובע הכללי במדינת הסן שבגרמניה, הוא שאף לטהר את מערכת המשפט הדמוקרטית הגרמנית משרידי החקיקה הנאצית, ועל פי המורשת שתבע - יש להעמיד לדין גם את אלה ששימשו כגלגלי השיניים הקטנים במכונת הרצח הנאצית. המשימה לא הייתה קלה, שכן במשך עשורים רבים התקשתה מערכת המשפט בגרמניה להתמודד עם אינספור פושעים נאצים, חלקם שומרי SS לשעבר, שמעולם לא נענשו. הסרט החדש יוצא למסע בעקבות מורשתו של פריץ באוור ומביא עדויות מרגשות של ניצולי מחנות הריכוז לצד ראיונות עם משפטנים גרמנים. הסרט לא רק חושף את הנסיבות ההיסטוריות שבגללן נדרש כל כך הרבה זמן עד שהצדק יצא לאור בבתי המשפט בגרמניה, אלא גם דן במשמעות של ההבאה לדין של אלה שנוטלים חלק ברצח המוני ומבצעים עוולות כלפי האנושות בעתיד.

ביס מוביז דרמה ב-21:00, נבגדים
דרמה היסטורית. אוסלו, 1942. תיאור הפלישה הנאצית לנורבגיה דרך עיניה של משפחת בראודה, המועמסת על ספינה של צבא גרמניה שעושה את הדרך שממנה אין חזרה, מנמל אוסלו למחנה ההשמדה אושוויץ. נורווגיה, 2020.

ביס מוביז אקשן ב-22:00, דו"ח אושוויץ
דרמה המבוססת על סיפור אמיתי, נציגת סלובקיה לפרס האוסקר לסרט הבינלאומי. שני יהודים סלובקים מצליחים להימלט מאושוויץ כנגד כל הסיכויים ומנסים לחשוף בפני העולם את הזוועות המתרחשות בו, רק כדי להיתקל בהתעלמות והכחשה. סלובקיה, 2021.

שפאר בדרך להוליווד. Walter Frentz Collection Berlin,
"שפאר בדרך להוליווד"/Walter Frentz Collection Berlin

ביס דוקו ב-22:39, שפאר בדרך להוליווד
אלברט שפאר היה איש סודו של היטלר, אדריכל ושר החימוש של גרמניה הנאצית. במשפטי נירנברג טען שלא ידע על מעשי ההשמדה ההמוניים, ולכן ניצל מעונש מוות וקיבל רק 20 שנה בכלא. לאחר שהשתחרר, כתב את זכרונותיו בספר שזכה להצלחה גדולה - "בתוככי הרייך השלישי". בשנת 1971 נשלח אליו תסריטאי צעיר מטעם אולפני פרמאונט כדי לעבד את הספר לסרט הוליוודי. 40 שעות של השיחות המוקלטות בין השניים, שיחות שמתעדות את תהליך העבודה על התסריט ולא נועדו לפרסום - נחשפות כאן לראשונה. הסרט בוחן בעין ביקורתית את ניסיונו המצמרר של שפאר לשכתב את ההיסטוריה ולטייח את מעשיו באמצעות סרט עלילתי. תוך שימוש בחומרי ארכיון נדירים שמלווים את השיחות המוקלטות, אנו צוללים אל נבכי נפשו של מי שהיה אחראי למותם של מיליוני בני אדם בעבודות כפייה ונתפס עד היום כ"נאצי הטוב". ומה עלה בגורלו של התסריט? זהו סיפור אזהרה על הקלות בה ניתן לתמרן את המדיה ולהשתמש בקולנוע כדי לעצב את הזיכרון הקולקטיבי. זוכה פרס אופיר 2021 לסרט התעודה הישראלי הארוך הטוב ביותר, פסטיבל ברלין 2020, פסטיבל Telluride 2021, פסטיבל מוסקבה 2021, פסטיבל רוטרדם 2021, זוכה פרס הבימוי - פסטיבל ירושלים 2021. בימוי: ונסה לאפא.

ביס סינמטק, ספריית יום השואה
בין היתר עולים מחדש הסרטים הבאים:
המטרו האחרון (סרטו של פרנסואה טריפו בכיכובם של קתרין דנב וז'ראר דפרדייה על החיים בפריז תחת הכיבוש הגרמני. 1980)
זה בוודאי המקום (סרטו של פאולו סורנטינו בכיכובו של שון פן כמוזיקאי היוצא לנקום בפושע נאצי זקן. 2011)
באפלה (סיפורם האמיתי של יהודים שניצלו מחיסול גטו לבוב בעזרת פושע מקומי. 2011)
אידה (הדרמה זוכת האוסקר בקטגוריית הסרט הזר על צעירה פולניה המגלה את שורשיה היהודיים. 2013)
לורה (הדרמה זוכת הפרסים על מפגשם של בתו של בכיר נאצי וצעיר יהודי בימים הראשונים לאחר סוף המלחמה. 2012)

המסע של ירדנה. HOT8,
ירדנה ארזי, "המסע של ירדנה"/HOT8

למנויי HOT

בהוט 8 ב-18:00, הסודות של היטלר וסטלין
סדרה בת שני חלקים המתארת את הקשרים ושיתוף הפעולה בין היטלר לסטלין, לכאורה האויבים המושבעים ביותר. החלק הראשון מתאר את השנים 1933, עליית היטלר לשלטון, עד 1941, מבצע ברברוסה, שבו פלש במפתיע צבא גרמניה לברית המועצות למרות הסכם אי התקיפה ההדדי שעליו חתמו היטלר וסטלין. החלק השני מתמקד בשנים 1941-1945. לאחר הבגידה הגדולה של היטלר, מנקודת מבטו של סטלין, במבצע ברברוסה, נמשכת המערכה בין הצבא האדום לוורמאכט. מערכה שבה נהרגו מיליונים ושנגמרה בניצחון הסובייטים ובתבוסה הסופית של הנאצים במאי 1945. בדמדומי שלטונו הודה היטלר שסטלין, שבו ראה איכר שאפשר לזלזל בו, הוא אכן מנהיג יוצא דופן. סטלין יצא מהמלחמה כמנצח וכלוחם האנטי-פשיסטי הגדול, ורק לאחר מותו החלה ביקורת על שלטון הברזל שלו.

בהוט 8 ב-21:15, המסע של ירדנה
ירדנה ארזי במסע אישי מטלטל בעקבות אמה ונשות משפחתה שהצילו מאות ילדים יהודים ממוות בתקופת השואה. לכבוד יום הולדתה ה-70 יוצאת ירדנה למסע עם בת דודתה תמר, בעקבות הנשים הגיבורות, האמהות שלהן, איבט ופאני לואנז'ה. תוך כדי המסע מתגלה סיפורן של נשים יהודיות נוספות שפעלו כולן למען מטרה אחת, הצלת מאות ילדים יהודים בתקופת השואה.

סיפורה של משפחת לואנז'ה, בית אמה של ירדנה, נדיר וייחודי - ארבעה בני משפחה אחת שפעלו מתחת לאפם של הנאצים והצילו מאות ילדים יהודים ממוות, תוך חירוף נפשם. העובדה ששלוש מתוכן הן נשים, הופכת את הסיפור למדהים יותר. זהו סיפור על עוצמה נשית תחת תנאים בלתי אפשריים.
ביימה איילת הלר.

הסרט התיעודי "השיבה לברלין". השיבה לברלין,
"השיבה לברלין"/השיבה לברלין

בהוט 8 ב-22:15, השיבה לברלין
זמן קצר לאחר מות אביו, חוזר בובי לקס, במאי הסרט, לאנגליה מולדתו ומוצא מזוודה ישנה מלאת מסמכים, מכתבים ותמונות, המתעדות את סיפור משפחתו שנספתה בשואה - הסיפור שאביו הסתיר ממנו כל חייו. הוא מיד מזמין את מנואל, חברו מילדות שמגיע מרקע גרמני, לתרגם את המסמכים. מנואל - שדודתו היא אלמנתו של סטנלי קובריק, מגלה שגם הוא חשף סוד משפחתי אפל: הדוד של אביו הוא הבמאי הנאצי הנודע-לשמצה ווייט הרלן, שביים את הסרט "היהודי זיס" - שנאסר להקרנה ונחשב ליצירה האנטישמית האיומה בהיסטוריה. יחד הם יוצאים במסע לברלין, שמעמיד את חברותם במבחן.

בהוט ויאודי, זיכרון בסלון
המיזם, שמנגיש את עדויות ניצולי השואה בצורה אינטימית, מגיע להוט עם שישה ניצולים: מרדכי צ'כנובר, מרתה גורן, לילי נועם, שמעון גרינהויז, עליזה לנדאו וטומי שחם.

בהוט ויאודי יאנג, לזכור ולא לשכוח
סרטים ותכניות אולפן שנוצרו במיוחד עבור ילדים ובני נוער, ביניהם "הסטורי של אווה", "פרפרים בגטו - ביקור ביד ושם" ועוד.

הבן של שאול. קולנוע לב,
"הבן של שאול"/קולנוע לב

למנויי סלקום tv

ערוץ עדויות ניצולים
גם השנה, זו השנה השלישית ברציפות, שסלקום משתפת פעולה עם ארגון "יד ושם" בפרויקט תיעוד מיוחד. במסגרת שיתוף הפעולה מצלם הארגון כל שנה עדויות של ניצולים ששרדו את התופת, בחרו לשתף את סיפורם ותועדו על ידי אנשי מקצוע באופן רגיש ומכבד. לצד העדויות יוקרנו תשדירים של פרויקט "לאסוף את השברים", מבצע לאומי להצלת פריטים אישיים מתקופת השואה בהובלת יד ושם, הקורא לשורדי השואה ולבני משפחותיהם לחפש ולמסור כל מסמך, תצלום או חפץ מתקופת השואה למשמרת עולם ביד ושם. הערוץ יישאר באוויר עד לערב יום הזיכרון.

עוד סרטי שואה
הבן של שאול, הזייפנים (שניהם לראשונה בסלקום), הפסנתרן, רשימת שינדלר, טרנזיט, אשתו של שומר גן החיות, צילי, פנסיון פראכט, הקיץ של אביה, עץ הדומים תפוס, החטאים, החוב, אושוויץ בצבע, ניצולה אחת זוכרת, 50 ילדים, הניצול האחרון, הניצחון - תוצרת ז'יד הכט, הניצחון הסופי - פליקס זונדמן, הניצחון - טיסה אחת בשבילנו.

הקרב על מידווי. Reiner Bajo,
"הקרב על מידוויי"/Reiner Bajo

למנויי פרטנר TV

הקרב על מידוויי
לראשונה בפרטנר, דרמת מלחמה המבוססת על אירועים אמיתיים שהתרחשו ב-1942 בקרב על מידוויי, שנודע כיום כאירוע מחולל בהיסטוריה של מלחמת העולם השנייה. משתתפים פטריק וילסון, וודי הארלסון, ארון אקהרט, לוק אוונס, ניק ג'ונאס, מנדי מור, דניס קוויד ואחרים. ביים רולנד אמריך. ארה"ב, 2019.

חיים נסתרים
לראשונה בפרטנר, דרמה היסטורית זוכת פרסים מאת הבמאי המוערך טרנס מאליק ("עץ החיים"). סיפורו האמיתי של חוואי אוסטרי, שבצעד אמיץ והרה גורל מחליט שלא לשתף פעולה עם הנאצים ומסרב להישבע אמונים להיטלר. עם: ברונו גנץ בהופעתו האחרונה. 2019.

עוד סרטי שואה ומלחמת העולם השנייה
רשימת שינדלר, הפסנתרן, הסרבן (מל גיבסון), ממזרים חסרי כבוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully