וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להיט אחרי להיט: ראינו את מארון 5 באבו דאבי ולא הפסקנו לרקוד לרגע

שגיא בן נון, אבו דאבי

עודכן לאחרונה: 9.5.2022 / 22:07

רגע לפני שהיא מגיעה לישראל, צפינו בהופעה של מארון 5 באצטדיון "אתיחאד" באבו דאבי לצד 20 אלף מעריצים נלהבים. אדם לוין נראה צעיר מאי פעם על הבמה. הוא מפוצץ באנרגיות, בשמחה וביצירתיות וסיפק לנו שעתיים של להיטים ללא הרף

קטעים מתוך ההופעה של להקת מארון 5 באבו דאבי, איחוד האמירויות הערביות, 6 במאי 2022/שגיא בן נון

(צפו למעלה בקטעים מהופעתה של מארון 5 באבו דאבי)

עשרים שנה (פחות חודש וחצי) בדיוק אחרי שהוציאה את אלבום הבכורה שלה, להקת מארון 5 נחתה הלילה בישראל, לקראת שתי הופעות שתקיים בשני ובשלישי בפארק הירקון, בהפקת ליב ניישן ישראל. ההופעה בארץ מתקיימת במסגרת סיבוב הופעות של הלהקה במזרח התיכון, שכלל גם את מצרים ואיחוד האמירויות. הרבה שנים עברו מאז הפעם האחרונה שבה הגיעו פוליטיקאים אמריקאים לסבב תיווך אזורי במזרח התיכון. נסתפק במוזיקאים אמריקאים שעושים סבב הופעות איזורי.

הלהקה מגיעה לישראל אחרי חשש מסוים מביטול אפשרי שניקר לאורך השבועות האחרונים. בין השאר בגלל ההסלמה הביטחונית בתקופה האחרונה (ופיגוע קשה באלעד יומיים לפני נחיתת הלהקה) ובגלל לחצים פוליטיים שהופעלו על חברי הלהקה. כך, למשל, כבר בפברואר, מיד לאחר ההכרזה על הגעת הלהקה לארץ, פעילי BDS מצריים תפסו כותרות כשגינו את אדם לוין וחבריו על בואם לישראל.

לקראת ההופעה נשלחו מטעם ההפקה מספר כתבים ישראלים, ביניהם כותב שורות אלו, לראות את הופעתה של מארון 5 באבו דאבי. ישנו במלון הקרוב לאצטדיון "אתיחאד" שבו התקיימה ההופעה, שבו גם ישנו חברי מארון 5. בדיעבד התברר לנו שהחמצנו פגישה מקרית אפשרית עם אדם לוין שעדכן בסטורי שלו כי נפצע בבריכה בבוהן רגלו כשהזיז כיסא.

להקת מארון 5 בהופעה באבו דאבי מבצעת את להיטה "Girl Like You" ועל המסך בחלק האחורי של הבמה מופיע הקליפ של השיר בו השתתפה בין השאר גל גדות. 6 במאי 2022. שגיא בן נון, מערכת וואלה!
להקת מארון 5 בהופעה באבו דאבי' מבצעת את להיטה "Girl Like You"' ועל מסך הבמה מופיע קליפ השיר בו כיכבה בין השאר גל גדות/מערכת וואלה!, שגיא בן נון

שלושה ימים לפני הופעתה הראשונה בתל אביב, ושלושה ימים אחרי הופעתה במצרים, הגיע הערב הגדול של הופעת מארון 5 בבירת איחוד האמירויות. הלהקה האנרגטית הופיעה שם מול כ-20 אלף איש. "העובדה שמארון 5 מופיעים באבו דאבי היא ההוכחה שאיחוד האמירויות היא מרכז העולם. זאת המדינה הכי מתקדמת בעולם", אמר לנו אסד, צעיר פקיסטני שחי באבו דאבי, לפני תחילת ההופעה באצטדיון. "מה שהופך את ההופעה הזאת למיוחדת בשבילי, שזאת ההופעה הראשונה באבו דאבי מאז פרוץ הקורונה. כשהייתי ילד קטן שמעתי את השיר 'This Love', וזה עדיין השיר שלהם שאני הכי אוהב. אמרת שאתה מישראל, אז תגיד, גל גדות שהופיע בקליפ שלהם, תופיע איתם על הבמה?".

לאכזבתו של אסד, בהופעה של מארון 5 באמירויות לא עלתה לבמה גל גדות - טוב, כנראה אין להם כסף לזה - אבל אסד יכול היה להתעודד מכך שהיא נראתה על המסך הגדול מאחורי הבמה בקליפ המדובר לשיר "Girl Like You" בזמן ביצועו על הבמה.

בערב שבו מזג האוויר בחוץ התקרב ל-40 מעלות (!) מזל שהאצטדיון מקורה והיה מזגן. לצד הקירור היה גם חימום - די ג'יי MailBox שגם חתום כמפיק חלק משירי הלהקה וטכנאי הסאונד שלה, והזמר הירדני עיסאם אנג'אר.

עוד בוואלה!

המצעד שלא צעד: האם שירי השנה שורדים את מבחן הזמן?

לכתבה המלאה
להקת מארון 5 בהופעה באבו דאבי, 6 במאי 2022. שגיא בן נון, מערכת וואלה!
מארון 5 בהופעה באבו דאבי/מערכת וואלה!, שגיא בן נון

קהל ההופעה, כמו אוכלוסיית אבו דאבי, הורכב ברובו המוחץ ממהגרים ומעט מקומיים. בבירת המדינה שמנקרת עיניים ביוקרה שלה, הזוהר נראה רחוק מאדם לוין, שנראה כמו אדם מהיישוב - הוא עלה לבמה בחולצה אפורה ומכנסיים קז'ואל, אבל בפשטות הזאת יש קסם. להקת הפופ רוק התחילה עם הלהיט "Moves Like Jagger" שהם מרבים לפתוח איתו הופעות, ולביצוע הבימתי נוספו אלמנטים של גיטרה ותופים שלא כלולים בגרסה המוקלטת. הקהל לגמרי דלוק.

הלהקה המשיכה בשיר עם אחוז גבוה חומר מעורר נוסטלגיה פעיל, "This Love", שהופיע באלבום הבכורה של הלהקה, והבהיר כבר מההתחלה שלפנינו להקה שבאה להטביע חותם בתעשייה, ולוין הרים עם סולו גיטרה. בהמשך הגיעה גרסת כיסוי ל-"Stereo Hearts" של ההרכב האמריקאי ג'ים קלאס הירוז. למרות שבהקלטת השיר המקורי השתתף אדם לוין, עדיין מוזר שבשלב כה מוקדם בהופעה בוצע שיר של להקה אחרת.

עמוק יותר לתוך ההופעה בוצעה גרסה אקוסטית לשיר הדרמטי והרגשני "Payphone", שהייתה בהחלט משיאי הערב. לוין אמר שההנאה הגדולה בגרסה אקוסטית היא לשמוע את הקהל, מה שבוודאי ישמח את הקהל הישראלי חובב השירה בציבור.

להקת מארון 5 בהופעה באבו דאבי, 6 במאי 2022. שגיא בן נון, מערכת וואלה!
מארון 5 בהופעה באבו דאבי/מערכת וואלה!, שגיא בן נון

רגע נוסף של צרחות בקהל התרחש בביצוע ל-"Sunday Morning", אחריו עברה הלהקה לשיר הכבר-איקוני שלה "Girls Like You" והקהל הגיע לשיא האקסטזה, כמו גם הקסם בחיבור שבינו לבין הלהקה. הרגע האישי שלי היה ביצוע השיר המתוק להפליא "Memories" שהפך לאחד המושמעים ביותר בפלייליסטים של כותב שורות אלה. אחריו באה הקלאסיקה "She Will Be Loved" - שלוש נערות לידי בקהל שרו את השיר הזה כמו תפילה, וזה היה מקסים.

לוין הבטיח לחזור לאבו דאבי, ויש לקוות שישמיע את ההבטחה הזו גם בישראל, כי הייתה הופעה נהדרת. 19 שירים שמתוכם הרבה להיטים. כמות החיוכים על הפנים שלי עלתה אפילו על מספר הקעקועים על גופו של מר לוין. סיבה נוספת לחיוך היה לגלות ביציאה מהאצטדיון שורה ארוכה של מוניות שמספיקות לרבבות אנשים בקהל, מחזה שאפשר רק לחלום עליו בארץ, ביציאה מהופעה בפארק הירקון.

"אחרי עשרים שנה שוב אינני ילד", שר פעם שמוליק קראוס למילותיו של יענקל'ה רוטבליט. אבל עשרים שנה אחרי שלהקת מארון 5 הוציאה את אלבום הבכורה שלה, אדם לוין לגמרי נראה עדיין כמו ילד על הבמה, גם באנרגיות, גם ביצירתיות וגם בלוק הצעיר. לנו נותר רק לקנא ולא להפסיק לזוז - לא משנה אם זה כמו ג'אגר או כמו נחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully