וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כצפוי: אוקראינה עלתה לגמר האירוויזיון. מתי ישראל?

יניב דורנבוש, טורינו

עודכן לאחרונה: 11.5.2022 / 15:02

השיר היווני המשמים, השיר האוקראיני שמוביל בהימורים וגם השיר הנורווגי המביש. שליח וואלה! תרבות לטורינו עם 10 העולות הראשונות לגמר האירוויזיון. וגם: מתי ישראל, ומה עוד צפוי לנו בימים הקרובים? בתוך כך, מיכאל בן דוד הציע נישואים לבן זוגו. כל הפרטים

ריאיון קצר עם המשלחת האוקראינית לאירוויזיון בטורינו/יניב דורנבוש
להקת קאלוש אורקסטרה, נציגת אוקראינה לאירוויזיון 2022, לאחר נחיתתה בנתב"ג לקראת השתתפותה באירוע "Israel Calling", אפריל 2022. גיא יחיאלי,
מספר הנקודות הגבוה ביותר מאז המצאת המספרים. להקת קאלוש אורקסטרה, נציגת אוקראינה לאירוויזיון 2022/גיא יחיאלי

חצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2022 מאחורינו. מתוך 17 שירים נבחרו עשר מדינות: יוון, ליטא, ארמניה, אוקראינה, שוויץ, נורווגיה, מולדובה, הולנד, פורטוגל ואיסלנד.

בתוך כך, נציג ישראל לאירוויזיון, מיכאל בן דוד, שיופיע מחר בחצי הגמר השני בטורינו, הציע נישואים לבן זוגו בארבע השנים האחרונות, רועי רם. בחדר המלון בו שוהה בן דוד, בעוד על המיטה פוזרו פרחים, בן דוד כרע ברך, שלף טבעות לשניהם ושאל: "התסכים להיות בעלי?". רם השיב בחיוב, בהתרגשות רבה, השניים התנשקו, והסרטון שותף ברשתות. בן דוד מסר: "בתקופה הכי מרגשת בחיים שלי שבה אני מייצג את המדינה שלי בבמה הגדולה באירופה, הגשמתי עוד חלום והצעתי לאהוב ליבי להתחתן איתי. אני בר מזל".

בשעה 22:00 נשמעו צלילי הטה-דאום, הנעימה הקלאסית שהפכה לאות הפתיחה המיתולוגי של התחרות. עשרות מיליוני צופים ברחבי העולם התקבצו מול מסכי הטלוויזיה ויעודדו את המדינה שלהם, גם אם היא שלחה שיר בינוני במיוחד. מה שיפה באירוויזיון הוא שעל אותו שיר יהיו אנשים שיכתבו "הדבר הכי טוב אי פעם בתחרות, זה הזוכה", וגם "מה זה הדבר הזה, איך שלחו את החרפה הזו".

המדינות שהשתתפו בחצי הגמר הראשון

אלבניה פתחה את חצי הגמר עם מופע שאגות אלבני קלאסי, מהסוג שחובבי אירוויזיון עפים עליו ואנשים עם טעם מוזיקלי נחרדים ממנו. כמו רבים אחרים, גם הזמרת האלבנית הזדעזעה מרמת ההפקה האיטלקית עד כדי כך שהיא פרסמה ציוץ (שירד מאז) ובו קראה לא לצפות באירוויזיון. אחריה עלתה לטביה עם שיר פסטיגל מטופש אך כזה שמעיף את הקהל, ומיד לאחר מכן ליטא הרדימה את הקהל עם אחד השירים המשעממים שהתחרות הזאת ייצרה אי פעם. אם ליטא לא הרדימה אתכם, שיר מספר 4 של שוויץ נשלח לעשות את העבודה. חמישית בסדר ההופעה עלתה סלובניה, להקה חמודה עם אפס כריזמה אבל עם שיר חביב בסלובנית.

שיר מספר 6 הוא זה שסוכנויות ההימורים מדרגות כזוכה הגדול ביותר אי פעם, כזה שצפוי לקבל את מספר הנקודות הגבוה ביותר מאז המצאת המספרים, אוקראינה כמובן. כשהם נשאלו באירוע השטיח הטורקיז אם הניצחון שלהם ייחשב בעיניהם לגיטימי או פוליטי, הם השיבו: "עוד לפני המלחמה דורגנו במקום החמישי בסוכנויות, כלומר אנשים באמת אהבו את השיר שלנו". אנחנו עדיין חושבים שניצחון אוקראיני יהיה בעיקר פוליטי ומדובר בשיר שראוי, אולי, לטופ 10 ביום טוב.

אחר כך עלתה בולגריה עם שיר רוק חיוור שאין לו מקום ב-2022, נראה כאילו ניסו להזמין את מה שאיטליה שלחה בשנה שעברה, אבל קנו את זה ב-Wish, כי אפילו עלי אקספרס היה יקר מדי. שיר מספר 8 החזיר את השפה ההולנדית לאירוויזיון לראשונה אחרי שנים ארוכות מאוד, בשיר אפקטיבי ובימוי שמצליח להתגבר על כשלי הבמה. שיר מספר 9 של מולדובה החזיר אותנו לפסטיגל. תודה לאל שפורטוגל מיד לאחר מכן עלתה עם שיר דו-לשוני שעשה את העבודה עם ביצוע נהדר ומרגש.

את שיר מספר 11 של קרואטיה שכחנו תוך כדי הביצוע, ואת שיר מספר 12 של דנמרק אפילו הדנים לא זוכרים. אוסטריה תגלה שמספר 13 הוא אכן חסר מזל, ושיר מספר 14 של איסלנד החזיר את השפה שלהם לבמת האירוויזיון לראשונה מאז הדרמה שעוררו בתל אביב ב-2019. שיר פשוט ונעים, שמשום מה לא הרבה אוהבים - ובכל זאת עשה את דרכו לגמר. שיר מספר 15 של יוון מככב בצמרת טבלאות ההימורים למרות שמדובר בבלדה משמימה ובימוי חסר ברק, גם הביצוע הקולי שלה בחזרת השופטים היה בינוני. אין בשיר הזה שום דבר יווני חוץ מצבעי הכחול-לבן והכיסאות השבורים הפזורים על הבמה מעניקים מראה של קרב שיכורים בטברנה.

נורווגיה שלחה את השיר האידיוטי של השנה וההעפלה שלהם לגמר היא (עוד) אות קלון לתחרות. ארמניה סגרה את הערב בשיר גלגלצי לטוב ולרע, שמצא את דרכו לגמר.

עוד בוואלה!

מיכאל בן דוד: "אני מהמם, אנחנו מהממים, ולא ניתן לאף אחד להגדיר אם אנחנו מספיק טובים"

לכתבה המלאה
מיכאל בן דוד בחזרה הראשונה לפני השתתפותו בחצי הגמר של אירוויזיון 2022, בטורינו, איטליה. EBU / NATHAN REINDS,
הדבר הכי טוב שנשלח אי פעם/מה זה הדבר הזה? מיכאל בן דוד/EBU / NATHAN REINDS

מה עוד צפוי בחצי הגמר?

שתיים מהמעפילות אוטומטית לגמר, איטליה וצרפת, ביצעו את השיר שלהן אתמול במהלך חזרת השופטים, למרות שלא מנקדים אותן עד לגמר. במהלך השידור החי הלילה זכינו לראות קטע מהביצועים הללו. בלנקו ומחמוד האיטלקים הצליחו להישמע אתמול כמו שתי חבובות, שזה שיפור לעומת החזרות הקודמות שבהן היה להם קול של תרנגולות שחוטות. האם ייתכן שהטלוויזיה האיטלקית משלמת להם כסף כדי שייחרבו את הביצוע על מנת שלא יהיה ניצחון איטלקי כפול? הלוואי, אף אחד מאיתנו לא רוצה עוד אירוויזיון באיטליה.

בחלק האמנותי קיבלנו הופעה של זוכה פסטיבל סן רמו 2020 שהיה אמור להגיע לאירוויזיון ברוטרדם, אירוויזיון שכידוע התבטל בגלל מגפת הקורונה. אחרי שהשתתפותו בוטלה, דיודטו סוף סוף מקבל את הבמה שהוא ראוי לה בביצוע מרגש כשכל הקהל באולם שואג איתו את הפזמון.

איפה ישראל?

ישראל תופיע בחצי הגמר השני שיתקיים ביום חמישי, 12 במאי. ביום רביעי בשעה 22:00 תיפתח חזרת השופטים שכבר בה ייקבע 50% מהניקוד. מיכאל בן דוד יעלה שני בסדר ההופעות, וינסה להתגבר על לפחות שמונה מדינות מבין פינלנד, סרביה, אזרבייג'ן, גאורגיה, מלטה, סן מרינו, אוסטרליה, קפריסין, אירלנד, מקדוניה הצפונית, אסטוניה, רומניה, פולין, מונטנגרו, בלגיה, שוודיה וצ'כיה.

מתי חצי הגמר של ישראל ובאיזה ערוץ?

חצי הגמר השני (עם ישראל) ייערך ביום חמישי 12 במאי, בהשתתפות ישראל
גמר האירוויזיון - יום שבת 14 במאי

כל המשדרים יחלו ב-22:00, חצי הגמר עד 00:10, הגמר עד שהנשמה תצא, כולם בכאן 11 עם דיווחים חיים אצלנו בוואלה! תרבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully