וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא למדנו מהטעויות, רק תיקנו אותן": ליעד דון מדבר על המשברים, הפרידה וחיי הרווקות

עודכן לאחרונה: 12.7.2022 / 0:41

אחרי הפרידה הדרמטית ב"חתונה ממבט ראשון", מספר ליעד דון מה לא עבד בסופו של דבר בינו לבין לימור, חושף מה נאמר באותה שיחת פרידה לילית שלא צולמה, מצביע על הרגע שבו הבין שהזוגיות שלהם קורסת, מדבר על נישואיו הראשונים ומגלה: "אני עדיין רווק". ריאיון אישי

ליאור וליעד מגיעים לבקר את ההורים שלו, "חתונה ממבט ראשון"/קשת 12

אם צריך להניח את האצבע על הרגע שבו הסדקים שבין ליעד ולימור נפערו לשבר של ממש ביחסים ביניהם, זה היה הרגע במפגש הזוגות שבו לימור נמלטה לשירותים, התפרקה בבכי - וחשפה בפני מאי כמה רע לה בקשר עם ליעד. כל זה בזמן שהוא עצמו יושב בחוץ, ממתין לה - ושומע את כל השיחה הקשה. "האירוע הזה היה קשה לשנינו", מודה ליעד בריאיון לוואלה! תרבות. "ראו אותי מאוד פגוע שם, אבל צריך לזכור שאחד הדברים שהיו הכי קשים ללימור זה המצלמות. מסיטואציה שבה היא עם בן זוג אחד ומצלמה אחת, היא נכנסה לסיטואציה עם עוד שישה זוגות, מלא מצלמות, אנשים שהיא לא מכירה ועוד מגיעה אחרונה למפגש הזוגות ומרגישה אאוטסיידרית מוחלטת. היא הייתה שם במצוקה".

הבנת בזמן אמת שהיא במצוקה?

"כן, כי גם בגלל זה נשארתי שם. ידעתי שלמרות שאני פגוע מאוד - לימור לא הייתה במקום טוב. היא מצאה את מאי המהממת שהייתה שם בשבילה וניסתה להזדהות איתה, וזה באמת מה שלימור הייתה זקוקה לו. ידעתי שברגע שהן חוזרות לשולחן, מאי תחזור למשה ולימור שוב תהיה לבד. אני באתי בשביל להיות איתה ביחד. זו באמת הייתה הנקודה שהרגשתי סדק משמעותי ביחסים בינינו. כאב לי, הייתי פגוע, והחלטתי להיות שם בשבילה. אך למרות שהחלטתי להיות שם - התחלתי לחשוב שאני קצת לבד. חשבתי שהיא תראה אותי למרות המצוקה שלה".

המילה "סובלת" שהיא השתמשה בה כדי לתאר את היחסים איתך, מאוד פגעה בך.

"כן. אחרי החופה דיברנו על מערכות יחסים קודמות והיא סיפרה לי שהיא חוששת להיפגע. אמרתי לה שאני מבטיח לה דבר אחד: לא לפגוע בה. ואז כששמעתי שאני גורם לה לסבול - זה עשה לי רע. קל וחומר שציפיתי שהיא תגיד לי את זה ולא רציתי לשמוע על זה משיחה עם מישהי אחרת. אגב, לא הייתי מחוץ לשירותים כדי לצותת לשיחה שלה אלא כדי להיות שם בשבילה".

לימור יצאה מהשירותים וממש שכחה מקיומך. זה הרתיח המון אנשים שכעסו על הסצנה הזו אחרי שידור הפרק.

"צריך להיות בסיטואציה כדי להבין איך היא התנהגה. אני לא חושב שיש מישהו שמבין את הסיטואציה שלה. היא הייתה בתחושה שהיא נמצאת עם מישהו שלא נעים לה איתו, שהיא סובלת איתו, שלא טוב לה. כמו שתקפו אותה, אני בטוח שהיו גם שחיבקו אותה כי מגיע לה. היה לה מאוד קשה. אי אפשר להתעלם מזה שהיא הייתה במקום רע. אגב, אחרי שידור הפרק של השירותים היא שלחה לי הודעה שהיא מתנצלת על מה שהיה שם".

אתם בקשר היום?

"מעט".

ליעד דון, משתתף "חתונה ממבט ראשון". ראובן קסטרו
"המומחים צדקו". ליעד, "חתונה ממבט ראשון"/ראובן קסטרו
ליעד דון, משתתף "חתונה ממבט ראשון". ראובן קסטרו
החליט לצאת מאזור הנוחות. ליעד, "חתונה ממבט ראשון"/ראובן קסטרו

בפרק של "חתונה ממבט ראשון" (קשת 12) ששודר ביום שבת, חזינו בפרידה של ליעד דון (39, מחנך כיתה ה') ולימור ויינשטיין (39, מתכננת עירונית). מה שהחל בקליק מיידי מתחת לחופה השתבש אט-אט במהלך הדרך והגיע לסוף הבלתי נמנע. "יצאנו לדייט מתוח אחרי שהיה לנו ויכוח. חזרנו הביתה ואז לימור הלכה להיפגש עם חברים ואני הלכתי לישון. כשלימור חזרה באותו לילה, היא העירה אותי ואמרה שהיא חושבת שאנחנו צריכים לסיים את זה. בשלב הזה הבנתי שזה כבר קרב שאני נלחם אותו קצת לבד ושהגענו למקום שצריך להפסיק להילחם ולהגיד די".

מה בסופו של דבר לא עבד ביניכם?

"בסופו של דבר, למרות הרצון החזק של שנינו שהזוגיות תעבוד ולמרות הרצון של שנינו לאהבה ולמרות המשותף בינינו - הייתה לנו בעיה רצינית של תקשורת. זה לא שלא תקשרנו, אלא שתקשרנו בערוצים שונים. לא הצלחנו ללמוד מהטעויות שלנו אלא רק לתקן אותן".

יש התוהים למה לקח לכם כל כך הרבה זמן להיפרד.

"אני אישית בשום שלב לא חשבתי על זה ברצינות. היו אולי רגעים שזה עבר לי בראש אבל כשנכנסתי לזה - נכנסתי עם חוזה עם עצמי שאני עושה כל מה שאני יכול כדי שהקשר הזה יעבוד. היו לא מעט מקומות נמוכים וקשים, אבל היו לנו גם רגעים יפים, תחושה של חיבור. הימים הראשונים היו ממש 'היי', אבל לא אופוריה אלא 'היי' אמיתי, מציאותי. הרצון לאהבה והמקום של האמונה החזיקו אותי וגרמו לי להחליט שאני לא מרים ידיים.

"שמע, אני נכנסתי לתוכנית הזו למרות שהיא רחוקה שנות אור ממי שהייתי לפני כן. החלטתי שאני יוצא מאזור הנוחות שלי כי הפורמט הזה ישב אצלי במקום נכון מבחינת זוגיות ודייטים. בשונה מאפליקציות שיש שם את כל האפשרויות בעולם, ב'חתונה ממבט ראשון' הקונספט הוא שמוצאים לי מישהי, הם מבטיחים שיש בסיס להתאמה ועכשיו המקום שלנו לעבוד בזה. אני אמרתי לעצמי שאני אעשה הכול כדי שזה יעבוד וזה מה שהחזיק אותי ברגעים הקשים".

כלומר, אמרת לעצמך "המומחים כנראה מבינים שיש משהו" ולכן התעקשת. הבנת על מה הם מדברים?

"ברור. עוד לפני שלימור ואני נפגשנו, בחלק של המתנות והמכתב, הייתי בהלם. חברים שלי אמרו לי 'זה כאילו אתה כותב את המכתב לעצמך'. חטפתי צמרמורת ולא ידעתי איך לבלוע את זה שהם מצאו מישהי שכל כך מתאימה לי. זה היה ככה גם בימים הראשונים בינינו. אחרי החתונה היו לנו שיחות ארוכות והרגשנו שאנחנו מכירים המון זמן. הכול הרגיש טבעי, צחקנו עד שכאבה לנו הבטן, הרגיש לנו טוב ונכון. הקשיים שבאו אחרי כן לא העלימו את הרגעים היפים האלה".

הרגשת אכזבה אחרי הפרידה?

"לא יודע אם אכזבה אלא בעיקר פספוס. באמת רציתי לתת את מלוא הצ'אנס והרגשתי שלא נתנו אותו. רציתי שנגיע לשלב של אחרי המצלמות, הרגשתי שזה ייתן לנו פנאי לראות את הדברים ממקום שונה ונוח יותר. ללימור המצלמות היו קשות מאוד, יותר מכפי שהיא תיארה לעצמה לפני שהיא נכנסה לתוכנית. זה גם היה אחד הפערים בינינו כי אני לא הרגשתי את המצלמות".

חתונה ממבט ראשון. קשת 12, צילום מסך
"לא תקשרנו נכון". ליעד, "חתונה ממבט ראשון"/צילום מסך, קשת 12

המעבר הזה בין ההתלהבות ההתחלתית לריבים הבלתי-פוסקים בירח הדבש בטח היו עבורכם מכה לא פשוטה.

"ירח הדבש היה המפגש הראשון עם המציאות הזוגית. שם ההתנהלות הפכה לזוגית. לצד כל הכיף שהיה בסיישל, היינו אחרי יומיים היכרות והיינו צריכים להיות יחד כל היום. שם צפו כל הפערים בינינו. החוויה הפכה לפחות כיפית ודברים נראו אחרת מכפי שנראו בהתחלה".

כמה ההחלטה של לימור לנסוע לפסטיבל מידברן בלעדיך פגע בך? כמה הוא היה חלק ביצירת הסדק ביחסים?

"המומחים צדקו חלקית כשהם אמרו שזה פגש אותי בנקודה של הנטישה. אני מבין לגמרי את לימור. היא רצתה להיות לבד, עם חברים שלה. אני מעולם לא הייתי במידברן וחשבתי שארצה לעשות את זה עם בת הזוג שלי. העובדה היא שבסופו של דבר היא החליטה ללכת וכאילו לנטוש אותי. זה לא היה נעים אבל זה לא היה האישיו. זה הוביל לשיחה שבה הבנו שהתקשורת בינינו לא טובה. לא הייתה לי בעיה שהיא הלכה, גם אמרתי לה בירח דבש שמבחינתי אין לי בעיה שהיא תצא ותיהנה כמו שאני ארצה ללכת עם חברים שלי וליהנות. זה פשוט התלבש על הקטע שלא תקשרנו את זה נכון".

איך זה מרגיש לראות את עצמך בטלוויזיה, כולל בסיטואציות לא נעימות?

"בעיקר טוב, וגם אסביר למה: זה בעיקר מראה לי את המקום שבו אני נמצא היום וזה מה שחשוב. גם כשאני רואה את הדברים הפחות נעימים, זה לא מרסק או מפיל אותי כמו פעם. לרוב אני גאה בעצמי, אני מסתכל על עצמי ויכול להגיד שהייתי אותנטי. המצלמות לא שינו את ההתנהגות שלי לטוב ולרע. זה מאוד מוזר לראות אותי בטלוויזיה כי אני מבין שמלבדי רואים את זה עוד המוני אנשים ומה לי ולזה? בכל מקרה, זה מוזר, זה כיף, זה מפחיד, זה מלחיץ, אבל בעיקר זה נעים לי".

תן לי דוגמה שראית את עצמך על המסך ואמרת 'פה התנהגתי רע'.

"בפרק הפרידה שלנו רואים שאנחנו הולכים לכרם התימנים, היא מנסה לדבר איתי ובמקום לדבר איתה אני אדיש. זה מעצבן אותי כשאני רואה את זה כי אני אומר לעצמי 'תדבר! למה אתה אדיש?!'. גם בקטע של הסירה בירח דבש - זה היה קטע עם בעיית תקשורת רצינית. הייתי פגוע וכועס והתגובה האוטומטית שלי הייתה להפוך להיות אדיש. וברגע שאני אדיש אני משתתק. במקום להגיד 'אני מרגיש כך, אני פגוע', אני פשוט שותק. הסתכלתי על המסך ואמרתי 'למה אתה לא מדבר?!' כי היום אני מדבר. אבל אני חייב להודות שגם את הקטעים הקשים כיף לי לראות כי אני אומר לעצמי, 'איזה אידיוט היית אבל איזה יופי שהיום אתה לא עושה את זה או לפחות עובד על זה'".

עוד בוואלה!

חתונה ממבט ראשון: הפרידה של לימור מליעד הייתה מספקת יותר מהסקס שהם לא עשו

לכתבה המלאה
ליעד דון, משתתף "חתונה ממבט ראשון". ראובן קסטרו
יודע שלפעמים הוא היה הנבל. ליעד, "חתונה ממבט ראשון"/ראובן קסטרו

ליעד מעיד על עצמו שבקושי הכיר את "חתונה ממבט ראשון". אלא שאז הגיעה הקורונה, הוא הוצא לחל"ת מעבודתו באל-על אחרי 11 שנה, וקיבל החלטה אמיצה לעשות דברים שלא היה עושה לפני כן, כאלו שעושים לו טוב וכאלו שמוציאים אותו מאזור הנוחות. "זו הייתה למעשה הפעם הראשונה שהכריחו אותי לקחת חופשה. לקחתי את התקופה הזו כדי ליהנות, להתפתח ולהוציא את עצמי מאזור הנוחות. חבר הפנה אליי מלהקת מ'חתונמי', אמרתי לעצמי, 'יאללה, נשמע מה יש לה להגיד', דיברתי איתה על הפורמט קצת והבנתי שזה מתאים לי באופן שבו אני תופס דייטים ובכך שזה לא יפריע לי ליום-יום. אמרתי לעצמי 'אוקיי, אמרת שאתה מוציא את עצמך מאזור הנוחות, והנה המבחן הכי גדול'. ואז החלטתי לעשות את זה. ההתלבטות היחידה שלי הייתה לגבי אמא שלי ואחותי. הבנתי אילו ריקושטים ותגובות הן עלולות לקבל. חששתי שהן ייפגעו בשמי".

מה שבטח גם קרה.

"כן, זה קרה. בסופו של דבר אני זה שחיזקתי אותן. פשוט דיברתי איתן. הן מכירות אותי מספיק כדי לדעת שמי שמדבר איתן כרגע זה לא אותו אדם מלפני התוכנית. כל רעשי הרקע לא הגיעו אליי - ואלו שהגיעו אליי עושים לי טוב. ברגע שהם הבינו שזה כך, הן שחררו".

יש המון טורים בתקשורת על "חתונה ממבט ראשון". נדמה שכולם כותבים על התוכנית הזו. קראו לך בין השאר 'ילד קטן', 'קורבן', 'פאסיב אגרסיב'. כלום לא פגע בך?

"חוץ מ'פאסיב אגרסיב', לא ידעתי שקוראים לי ככה. אני לא נכנס לקרוא כלום".

זה לא מסקרן אותך?

"מסקרן מאוד, אבל אני יודע שזו סקרנות שאין בה טעם. זה לא יעשה לי טוב בוודאות. כמובן שאני מתעכב על תגובות טובות ששולחים לי באופן אישי. מי ששולח לי הודעה - אני משתדל להגיב לכולם".

לא שלחו לך נאצות?

"הגיעו שתי הודעות לא חיוביות. אחת התחילה ב'אני לא רוצה להיות שיפוטית, אבל', השנייה כתבה לי שהיא נפגעה ממני כאישה. בשתיהן עניתי ממקום שהודה שהן לקחו את הזמן וכתבו לי באופן אישי. אם יש להן כעס או שנאה כלפיי - האפשרות שלי היא לקחת מהן אותו. אחרי שהגבתי להן הן כתבו לי שהן שמחות שעניתי ושהן מתנצלות".

ואילו תגובות אתה מקבל ברחוב?

"ברחוב זה רק אהבה. אני לוקח בפרופורציות גם את התגובות האוהבות וגם את הפחות אוהבות. אני נהנה לדבר עם אלו שנכנסים איתי לשיחות חבריות".

אני משער שזה לא פשוט להפוך מאדם אנונימי לחלוטין לאדם מפורסם שכולם רוצים לדבר איתו.

"זה מוזר לחלוטין, אבל יותר מוזר זה שאני מצליח להתמודד עם זה ואפילו נהנה מזה. לאו דווקא מצילומי הסלפי אלא מעצם זה שאני מתמודד עם הדבר הזה ולא נלחץ ונסגר. כשהגעתי להפגנה של המורים חשבתי שיזהו אותי 4-5 אנשים, ובסופו של דבר היה שם טירוף. לא יכולתי לעבור. אני חושב שהצטלמתי עם איזה 5,000 בני אדם, ועם כולם צחקתי, התחבקתי, דיברתי. ההתמודדות שלי עם הדבר הזה מוכיחה לי את המקום שאני נמצא בו היום. עם כמה שזה לא טבעי לי, אני נהנה מזה ומתרפק על הדברים האלה. זה מקדם אותי".

זה לא מובן מאליו. היו מתמודדים שגם חטפו יריקות ברחוב. הרי זה לא מופרך שהיו רגעים שראו בך נבל.

"בפרקים מסוימים באמת הייתי הנבל. הסתכלתי על הפרק של ירח הדבש וחשבתי - 'זה באמת נראה שאני נבל'. אמרתי לעצמי - 'וואלה, מי שעכשיו רואה את זה וקורא לי נבל או שונא אותי - זה לגיטימי'. אני יודע מי אני ומה קרה שם. אמרתי לה 'לא בא לי להשיט את הסירה' ובמקום זה הייתי צריך לפתוח את הפה ולומר לה 'אני פגוע עכשיו, בואי ניקח אוויר ונדבר על זה תכף'. ברור שיכולתי להתנהג אחרת. אני רואה את המקומות שלא הייתי בסדר".

ליעד דון, משתתף "חתונה ממבט ראשון". ראובן קסטרו
התלמידים פירגנו. ליעד, "חתונה ממבט ראשון"/ראובן קסטרו
ליעד דון, משתתף "חתונה ממבט ראשון". ראובן קסטרו
לא הסתיר מלימור את נישואיו הראשונים. ליעד, "חתונה ממבט ראשון"/ראובן קסטרו

היום יש לך אהבה?

"יש לי מלא אהבה בלב ואני מחכה למצוא את המישהי הנכונה כדי לחלוק איתה את האהבה הזו. אבל אני רווק, אם זו השאלה".

הרבה מתחילות איתך?

"כן. גם בנות וגם בנים מתחילים. זה מפרגן לי".

מה התלמידים שלך בכיתה אמרו?

"הם מפרגנים ורגישים. האינטליגנציה הרגשית שלהם מטורפת. אם הם רואים פרק שהסתיים רע, חשוב להם לשאול למחרת השידור איך אני. אם הם רואים ריב ביני לבין לימור, הם ישאלו 'אבל הסתדרתם אחר כך נכון? הכל בסדר'?'. הם ניסו כל הזמן להבין אם אנחנו ביחד אבל הסברתי להם שאסור לי לגלות".

ואיך ההורים שלהם קיבלו את זה שהמורה של הילדים שלהם הפך לכוכב ריאליטי?

"וואו, הם מפרגנים ברמות אחרות. הם מפרגנים ומחבקים ואומרים לי שאם זה לא יעבוד, אז יש להם מישהי להכיר לי. לפני שהתוכנית שודרה, עשיתי שיחה עם הילדים. אמרתי להם שהם מקבלים צוהר לחיים של המורה שלהם ושזו תוכנית למבוגרים. היה חשוב לי לשים גבולות. גם עם ההורים חשבתי שצריך אבל הבנתי מהר מאוד שאין צורך. הם מחבקים ועוטפים בלי להיכנס לחיים".

אתה שמח מזה שילדים בכיתה ה' רואים "חתונה ממבט ראשון"?

"זה שיקול של ההורים. אני לא חושב שזו תוכנית שמיועדת לילדים. למבוגרים יש הרבה מה ללמוד ממנה אבל היא לא מותאמת לילדים. בפרק של ירח הדבש, לדוגמה, דיברנו על סטוצים וסקס. למחרת בבית הספר ראיתי את הפרצופים של הילדים. הם כמובן יודעים מה זה סקס וסטוצים אבל הם היו נבוכים מדי מלדבר על זה. פתחנו את זה, אמרתי שזו שיחה שמבוגרים עושים והם לא אמורים לשמוע אותה, אבל זה לא 'לא בסדר'. אם אני הייתי נותן לילדים לראות את התוכנית מיוזמתי? לא יודע, אבל זה שיקול של ההורה שלהם".

מה העניין שלך עם הסקס?

"אין לי עניין, אין לי אג'נדה. זה הובן לא נכון בתוכנית. נתפסו על זה שאמרתי שאני מחכה חודש עד שאני נכנס למצב אינטימי. אני חושב שברגע שיש רגש, התשוקה היא אחרת. אני לא מחפש סטוצים נטולי רגש. אם הרגש כבר שם בדייט הרביעי, לא צריך יותר מזה. רגש ומשיכה הולכים במשולב. אני עומד מאחורי זה ואם למישהו יש בעיה עם זה, אני מכבד אותו והוא לא חייב לשכב איתי (צוחק)".

לפני התוכנית היית נשוי במשך שלוש שנים והתגרשת ב-2016. זה לא הוזכר בכלל במהלך העונה הזו. למה?

"אין לי מושג למה לא ראו את זה. לימור ידעה את זה בערב של החתונה וזה מה שהיה חשוב לי. לא הסתרתי את זה ממנה לרגע אחד".

ליעד דון, משתתף "חתונה ממבט ראשון". ראובן קסטרו
לא אכזבה אלא פספוס. ליעד, "חתונה ממבט ראשון"/ראובן קסטרו

לפני כמה שבועות פורסם ב"ישראל היום" תחקיר שבו טענות של חלק ממשתתפי-עבר על שיטות פעולה דורסניות, על הוצאת דברים מהקשרם, על מניפולציות, על שקיעה בדיכאונות ועל כך שהפסיכולוגים משמשים כלי של ההפקה ולא של המתמודדים. אתה חווית משהו דומה?

"חד משמעית לא. הייתי בהלם מכמה שאני עטוף באהבה ומחובק מההפקה מהרגע הראשון, כאילו זה משפחה. אני מכבד את החוויה של משתתפים אחרים אבל בחוויה שלי הרגשתי דברים אחרים לגמרי. קראתי את התחקיר ואמרתי 'אני לא מבין' והפסקתי לקרוא אותו אחרי כמה פסקאות".

הרגשת שיעל פועלת לטובתכם ולשירותכם או לטובת ההפקה?

"חד משמעית לטובתנו. בקטעים מסוימים שאלתי את עצמי אם בכלל מעניין אותם הרייטינג. הם כל הזמן רצו שנהיה יחד כדי שיהיה לנו טוב. באמת שלא הצלחתי להבין מה היה שם בתחקיר הזה".

מה למדת על עצמך בתהליך הזה?

"קודם כל למדתי שאני הרבה יותר חזק ממה שחשבתי, שיש בי המון דברים חיוביים שלא ידעתי לפני כן ושאני צריך לראות אותם".

כמו?

"כמו לדוגמא שאני אדם רגיש בשביל האחר, אכפתי. למדתי שאני אדם טוב, שאני חכם, שאני נראה טוב, אני לא רוצה להמשיך כי זה נשמע שחצני, אבל אני רואה דברים טובים שלא ראיתי לפני כן. אנשים פקפקו בזה אבל מי שמכיר אותי יודע שלא הסתכלתי במראה ולא חשבתי שאני נראה טוב. היו לי מלא אישיוז עם עצמי. זו לא הצגה, באמת לא אהבתי את עצמי לפני כן, ובגלל זה היום אני זורח.

"למדתי גם שאני בן זוג טוב למרות שיש לי דברים שאני צריך לעבוד עליהם, למדתי שאני מוכן לעבוד קשה בשביל אהבה, למדתי לא לבטל את עצמי - אני יודע להיות רגיש בלי לבטל את עצמי - ולמדתי שאני הרבה יותר אופטימי ממה שחשבתי. אני אדם שמח, שזה עבורי דבר חדש. הכי חשוב - למדתי שאני עוד שנייה בן 40 וממשיך לגלות את עצמי. חשבתי שאני יודע מי אני וזה הדבר הכי גדול שגיליתי על עצמי. אני מבין שלא באמת ידעתי מי אני עד היום. היום אני מתחיל לגלות ואני אוהב מה שאני מגלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully